BAKANLIKTAN MOTOSİKLET GENELGESİ
-
İçişleri Bakanlığı özellikle corona virüsü salgını dolayısıyla kargo, restoran, market gibi işletmelerin müşterilerine kuryeler aracılığıyla hizmet vermeye başlamasıyla artan trafikte motosiklet kullanımı dolayısıyla kask denetimlerini sıkılaştıracak. Bu kapsamda alınacak yeni önlemleri içeren genelge illere gönderildi.
Genelgeye göre, 2021 yılının ilk altı aylık döneminin 2020 yılının aynı dönemi ile karşılaştırılarak, motosiklet/motorlu bisiklet kazalarının yoğun olduğu alanlar tespit edilecek. Kazaların oluş türleri, zamanları ve sürücü kusurları vb. bilgilere dayalı olarak analizlerin yapılacak; etkin, sürekli ve yoğun denetimlerle saha hakimiyetinin artırılarak mobil/motorize trafik ekip/timlerin görünürlüğü artırılacak.
Tescilsiz, plakasız, sürücü belgesiz veya yetersiz sürücü belgeli, standart dışı başka bir araca ait ya da sahte plakalı, hurdaya ayrılmış veya trafikten çekilmiş motosiklet/motorlu bisikletlerin karayolunda kullanıldığının tespiti halinde ilgili mevzuat hükümleri uyarınca gerekli yaptırımlar uygulanacak.
Motosiklet/motorlu bisikletlerin trafik kurallarına uygun olarak trafikte yer alması, diğer araç sürücülerinin de motosikletlerin geçiş haklarına ve sürüş güvenliğine dikkatlerinin artırılmasına yönelik illerde bilgilendirme ve farkındalık faaliyetlerine yönelik proje ve kampanyalara ağırlık verilecek.
Motosiklet/motorlu bisiklet kullanımında kask takmanın ölüm/ağır yaralanma riskini düşürdüğünden hareketle “kask kullanımı” konusundaki denetimlerin artırılacak.
Trafik kolluğunca tescilsiz, tescil plakası görünürlüğü bozuk, ışık donanımı eksik/farklı olan, üzerinde teknik değişiklik yapılmış (aynaları sökülmüş, amortisörleri kesilmiş vb.), abart egzoz vb. gibi eksiklikleri bulunan motosiklet/motorlu bisikletlere karşı duyarlı olunacak. Bu eksikliklerin genel kolluk personelince tespit edilmesi ve aracın durdurulması halinde ise trafik personelinden destek talep edilecek.
Üzerinde taşıma kutusu bulunan (yan tarafta bulunan çantalar hariç) ancak bu hususu tescil belgesi ve bilgisayar kayıtlarına işletmediği tespit edilen motosiklet/motorlu bisiklet işletenleri hakkında gerekli işlemler yapılacak.
Yaya yolları (kaldırım) ve yaya geçitleri dahil yayalara ayrılmış alanları kullanan veya duran/duraklayan araçların arasından geçiş yapan motosiklet/motorlu bisiklet sürücülerine karşı duyarlı olunacak.
Motosiklet/motorlu bisiklet türü araçların hareket kabiliyetleri dikkate alınarak rutin/alışılmış uygulama yerleri ve denetimlerin dışında sivil ekip ve personel ile de denetim yapılacak.
Trafik ekip/timleri ve/veya motosikletli asayiş birimlerince motosiklet/motorlu bisikletlere yönelik sık sık özel denetim gerçekleştirilecek. Motosiklet/motorlu bisikletlerin kazalarına ilişkin istatistiklerin düzenli olarak kamuoyuyla paylaşılacak. (İHA)
Reklamlar
-
Topcase kullanan herkese ceza yağdıracaklar trafik çevirmelerinde.
-
Üzerinde taşıma kutusu bulunan (yan tarafta bulunan çantalar hariç) ancak bu hususu tescil belgesi ve bilgisayar kayıtlarına işletmediği tespit edilen motosiklet/motorlu bisiklet işletenleri hakkında gerekli işlemler yapılacak
Bütün bu tantana sırf bu madde için.Gelsin arka çantayı ruhsat kayıt paraları,ceza paraları.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Topcase kullanan herkese ceza yağdıracaklar trafik çevirmelerinde.
Zaten o topcaseleri ruhsata işletmeleri gerekiyordu kaç senelik mevzu :D Ayrıca burada yazılanlar yeni değil ki :D Daha önce olanın daha sıkılaştırın diyorlar :D
-
Peki nasıl kayıt ettiriyoruz?
-
Beceremiyorsanız sürmeyi yine herkes uşağa...
-
Topcase için taşıma demiri var ama topcase yok diyelim, yine de taşıma demirine örümcek ile bağlı bir şeyler var diyelim ne olacak ? Hadi bakalim
-
Bunların hepsi zaten yapmaları gereken şey. Mevcut görevi yapmak için genelge yayınlamak da ilginç.
-
Şu topcase olayı hepimizi tedirgin eden bir mesele, denetlenmesi gereken ticari kullananlar olmalı, öyle kuryeler görüyorum ki neredeyse motosikletten büyük topcase taşıyorlar, motorun hacminin çok dışında, ticari amacı olmayan normal kullanıcılar için bence bu kuralar olmamalı zaten abartılı bir durum varsa, aynı egzoz gibi gereken yaptırım uygulanır ama motosikletimin modeline uygun marka topcase kullanıyorum, orjinal yan çantalar, koruma demiri kullanıyorum bunlar için neden ruhsata işletmekle uğraşacağım akıl alır gibi değil.
-
16 Temmuz 2021, 17:11
#10
Sadece onlar denetlensin demek yanlış. Mevzuat herkesi kapsıyorsa herkes denetlenmelidir. Mevzuat değişsin, ticarileri kapsasın denilmesi gerekir.
-
16 Temmuz 2021, 17:24
#11
Çantalı, büyükçe birer memeli olan deniz canlısı adını taşıyan arkadaşların bindiği motosikletlerden bir tanesinin çantası ruhsata işlenmişse ne olayım. Komedi ya, yedi cihan götüyle güler şunları okusa. Adamlar 2+2 4 olabilir diye genelge yayınlamış resmen, kırmızı ışıkta geçmeyeceksiniz falan da yazılsaydı keşke, eksik kalmış böyle.
Dün bir Kuzguncuk'a ineyim, biraz deniz havası alayım dedim gece 3 gibi. Polis arkadaşın hemen önünde, az gaza bassa altına alabilecek kadar önünde alçaltılmış, egzozlu, plakasız, surilerin kullandığı 3 4 tane CG bağıra çağıra geçiyor çevirmiyor. Beylerbeyi tünelinden çıkınca full ekipman olan, stock motosikletli beni çeviriyor. 5 dakika yalandan yere zamanımı alıyor.
Aralardan da geçmeyecekmişiz. Hep söylüyorum ama bizim gerizekalı camia anlamaz, sadece 2 gün araba gibi kullanalım şu aletleri. Avm'lerde araç park yerlerini tam ortalayarak koyalım, şeridi kapatalım, yan yana gitmeyelim. Bize yaklaşanın, şeridimizi ihlal edenin aynasını kıralım, indirip dövelim. Bir hafta sonra polisler dahil herkes lütfen emniyet şeridinden, aralardan gidin diye yalvarmazsa namerdim. Bütün İstanbul trafiği, otoparkları kilitlenir motosikletler otomobil gibi kullanılmaya başlarsa.
Yine para suyunu çekti, 3 5 kuruşun derdine düştüler. Geçen gün arkadaşlarla Avrupa'dan Anadolu'ya Fsm üzerinden geçerken bağlantı yolunda çevirdiler. Ben motosiklet, arkadaşlarım araba ile geliyordu. Yangın tüpüne, reflektöre kadar baktılar. Eksik bulamayınca yüzü düştü arkadaşın. Çekinmese motosikletin yangın tüpü nerde diye soracaktı.
-
16 Temmuz 2021, 18:21
#12
Arkadaki yolcu selesi iptali ile eklenen ticari topcase'ler ruhsata işletilmeli, çanta demiri ile kullanılan ticari olmayan topcase'lerin ruhsata işletilmesi veya cezai işleme tabi olması diye bir şey yok benim bildiğim...
-
17 Temmuz 2021, 04:08
#13
ben zaten top case sevmiyorum. Motosikletin görüntüsünü bozuyor. yan çantaya birşey demiyorlar. genelge bana özel çıkmış.
-
17 Temmuz 2021, 12:06
#14
bakanlik: isler nasi?
emniyet: yakaladigimizi opuyoruz.
bakanlik: yetmez gordugunuze gecirin.
-
17 Temmuz 2021, 12:45
#15
heh pek çıkmıyordum trafiğe artık hiç çıkamayacağım
-
17 Temmuz 2021, 13:23
#16
Ya aga bu kadar da cu olmayı verin .Kural vs hadi tamam ama ticari amaçlı olmayan arka çantadan ne istersiniz ? Arabaların üzerine bağlanan port bagajların hangisine ruhsata işledin mi diye soruyorsunuz? Hiç birine.
-
17 Temmuz 2021, 13:30
#17
Yaya geçitleri ücretli olsun.
-
17 Temmuz 2021, 13:34
#18
Cüzdanınızı boşaltabilirler ama ruhunuzu asla. Boşverin beyler, ıvır kıvır herşeyi düşünerek hayattan tat alamayız. Sürmeye, sürmekten keyif almaya bakın.
-
17 Temmuz 2021, 13:36
#19
Geçmiş olsun leylek kardeş. Zevk almaya bak.
-
21 Temmuz 2021, 19:08
#20
watercolours adlı üyeden alıntı
Yaya geçitleri ücretli olsun.
Moderatörler, bunu acilen silin. Yoksa üzerinden geçtiğimiz her yaya geçidi için boya yıpratma bedeli olarak 1 lira almaya başlamaları çok yakın, hissediyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)