BAKANLIKTAN MOTOSİKLET GENELGESİ
Reklamlar
-
24 Temmuz 2021, 00:21
#21
ışık donanımı eksik/farklı olan, üzerinde teknik değişiklik yapılmış
Üzerinde taşıma kutusu bulunan (yan tarafta bulunan çantalar hariç) ancak bu hususu tescil belgesi ve bilgisayar kayıtlarına işletmediği tespit edilen motosiklet/motorlu bisiklet işletenleri hakkında gerekli işlemler yapılacak.
duran/duraklayan araçların arasından geçiş yapan motosiklet/motorlu bisiklet sürücülerine karşı duyarlı olunacak.
Selamlar.
''Işık donanımı eksik ve farklı olan motosikletlere ve motorlu bisikletlere karşı duyarlı olunacak.'' derken kastettikleri şey Amerikan Park veya orijinali halojen ampul olan farın led ile değiştirilmesiyse bu kuralın işleyeceğini hiç zannetmiyorum. Otomobil kullanıcıları da dahil çoğu motosiklet kullanıcısı araçlarında hiçbir değişiklik yapmıyorlarsa bile farlarını led/beyaz yapıyorlardır; ki beni asıl korkutan şey bu kuralın bu genelge üzerine sadece motosiklet kullanıcıları için uygulanması. Farlarım led diye ceza yazıldığı esnada yanımdan beyaz ledli bir otomobil geçerse cinnet geçirme ihtimalim var. İşin kötü yanı, memur arkadaşa ''Şuradan geçen otomobilin farları da led ona neden ceza kesmiyorsunuz?'' sorusunu yönelttiğimde, ''Genelgede sadece motosiklet ve motorlu bisikletlere yasak olduğu yazıyor gardaş, otomobilden bahsedilmiyor!'' gibi öküzvari bir cevap verme ihtimâli de var.
''Üzerinde taşıma kutusu bulunan (yan tarafta bulunan çantalar hariç) ancak bu hususu tescil belgesi ve bilgisayar kayıtlarına işletmediği tespit edilen motosiklet ve motorlu bisiklet işletenleri hakkında gerekli işlemler yapılacak.'' ''İşletenleri'' kelimesinden anladığım kadarıyla şahsi kullanılan motosikletlerden bahsedilmiyor, ama işin bir piyango tarafı var tabii ki; mesela ben ticari amaçla kullandığım motosikletimin çantasını ruhsata işlettim. Bildiğim kadarıyla çanta ruhsata işletildiğinde yolcu selesi iptal oluyor ve motosiklet yasal olarak tek kişilik kabul ediliyor. E ben şimdi hafta sonları bu çantayı çıkarıp kız arkadaşımla gezintiye çıktığımda motosikletim tek kişilik diye ceza yiyecek miyim, yemeyecek miyim? Var mı buna bir cevabı olan veya mantık yürütebilen bir arkadaşımız? Varsa beni aydınlatabilir mi rica etsem? Yoksa her zaman olduğu gibi bu madde de diğer çoğu madde gibi yetersiz beyinler tarafından üzerine fazla düşünülememiş ve işlevselliği/uygulanabilirliği havada kalmış maddelerden mi olacak? Olsa ne olacak gerçi; giren bize giriyor, bu maddeyi ortaya çıkaranlara değil.
''duran/duraklayan araçların arasından geçiş yapan motosiklet/motorlu bisiklet sürücülerine karşı duyarlı olunacak.'' En beğendiğim kısım da burası oldu(!) Yukarıdaki arkadaşın da dediği gibi, şu iki tekeri sadece birkaç günlüğüne dört teker gibi kullansak Türkiye'nin suç oranı artar, hem de her yönde. Cinayet mi istersin, trafik kazası mı istersin, hakaret/kavga mı istersin hepsinden bol bol izleriz akşam haberlerinde. Ama savunduğum çok önemli bir görüş var ki, ''Evrenden bir şey almak istiyorsan mutlaka bir şey vermek zorundasın.'' Bir bedel ödemeden kimsenin bizi anlayacağı falan yok. Damdan düşeni damdan düşen anlar, nokta. ''Araçların arasından geçemezsin kardeşim!'' diye bağırıp çağıran bir sürü otomobil sürücüsü tanıyorum. Şunu da söylemeden geçemeyeceğim, ben nereden baksanız iki yıldır İstanbul trafiğinde motosiklet kullanıyorum; yavaş ve kontrollü bir şekilde, gerekirse tamamen durup ayaklarımla geçiyorum arabaların arasından, bir kere sağa sola çarptığımı hatırlamıyorum.
Çok uzun zamandır söylüyorum, bu ülkede motosikletlerin farkında olunmaması bizim için bir dezavantaj olarak gözükse de aslında bir avantaj. Vergiyle ülke kalkındırmaya/yönetmeye çalışan bir iktidar, köprü ve gişelerin kör noktalarından ücret ödemeden geçmeyi başarabilen motosiklet sürücelerini es geçiyorsa bunun tek sebebi motosikletlerin farkında olmamasıdır. Kısa bir zaman sonra Endonezya gibi ülkelerde olduğu gibi ön tarafa da plakalık takılacağıyla alâkalı bir genelge çıktığında o zaman göreceğim ben bizim camiayı. Sinirden kafasını duvarlara sürtüp kıvılcım çıkarmayı başaranlar olacak aramızda. Böyle bir yasa çıkarsa ne kadar kötü olur ne kadar iyi olur orası tartışılır. Benim asıl değinmek istediğim nokta, bizim ülkede bu tarz kurallar olması gerektiği gibi işlemez, işleyemez. Ülkedeki insanların kafa yapısına, zekâ seviyesine aykırı. İstediğiniz kadar kızın, abartıyorsun deyin ama emin olun bu her zaman böyle olmuştur, şu anda böyle oluyordur ve ülke genel bir eğitimden geçmediği sürece ne yazık ki şu andan sonra da böyle olmaya devam edecektir.
Miğfer dibi savaşından hemen önce kral Theoden'in, Rohan'ın en batısında yer alan Westfold'un sahip olduğu ordunun komutanı olan Gamling'e üzüntü içinde dile getirdiği şiirimsi birkaç söz vardı, bu sözlerle sonlandırmak istiyorum bu yazıyı; ''Dağlardan yağmur gibi geçtiler, çayırlardan yel gibi estiler; günler batıdan battı bile tepelerin ardından gölgeler içine. Nasıl bu hale geldik?''
Hannon le Süleyman Soylu(!)
Reklamlar
-
24 Temmuz 2021, 01:22
#22
"Duyarlı olunacak" ne demektir yahu?
"Yazık bu adama, bu sıcakta neler çekiyor", "Karnı aç mıdır acaba", "Menemenini soğanlı mı yiyordur, soğansız mı" gibi duyarlar mı?
Genelgede/resmi yazıda "duyar" kelimesi ne manaya gelir, "duyarlı olmak" neyi kapsar?
-
24 Temmuz 2021, 05:16
#23
Uygulamayı yapacak polis ekibinin bu genelgeden ne anladığı, ne sonuç çıkardığı ile bağlantılı olarak ceza keseceği bir genelge olmuş.
40-50 litre topcase ile 150-300 litrelik kurye çantası aynı kategoride mi düşünülmüş yoksa ticari işletmeler mi kastedilmiş. (motosiklet işletenler diye ticari kurumları kastediyor zannımca)
Üzerinde teknik değişiklik yapılmış ışık tertibatı kısmı muallak. Bizler görünürlüğü artırmak adına bir takım teknik eklenti ve değişiklik yapmayı önerirken (çakarları kastetmiyorum) acaba neyi kastediyorlar.
-
24 Temmuz 2021, 06:15
#24
İŞLETEN KAVRAMI :
Karayolları Trafik Kanununun 3. maddesinde "işleten" şu şekilde tarif edilmiştir.
Madde 3: Araç sahibi olan veya mülkiyeti muhafaza kaydıyla satışta alıcı sıfatıyla sicilde kayıtlı görülen veya aracın uzun süreli kiralama, ariyet veya rehini gibi hallerde kiracı, ariyet veya rehin alan kişidir. Ancak ilgili tarafından başka bir kişinin aracı kendi hesabına ve tehlikesi kendisine ait olmak üzere işlettiği ve araç üzerinde fiili tasarrufu bulunduğu ispat edilirse, bu kimse işleten sayılır.
Buna göre;
a) Araç sahibi,
b) Mülkiyeti muhafaza kaydıyla satışta alıcı sıfatıyla sicilde kayıtlı görülen kişi
c) Veya aracın uzun süreli kiralama, ariyet veya rehini gibi hallerde kiracı, ariyet veya rehin alan kişi
d) Aracı kendi hesabına ve tehlikesi kendisine ait olmak üzere işlettiği ve araç üzerinde fiili tasarrufu bulunduğu kanıtlanan kişi,
Kaynak : İşletenin Trafik Kazasından Doğan Sorumluluğu
-
24 Temmuz 2021, 06:37
#25
DonQuijote adlı üyeden alıntı
Uygulamayı yapacak polis ekibinin bu genelgeden ne anladığı, ne sonuç çıkardığı ile bağlantılı olarak ceza keseceği bir genelge olmuş.
40-50 litre topcase ile 150-300 litrelik kurye çantası aynı kategoride mi düşünülmüş yoksa ticari işletmeler mi kastedilmiş. (motosiklet işletenler diye ticari kurumları kastediyor zannımca)
Üzerinde teknik değişiklik yapılmış ışık tertibatı kısmı muallak. Bizler görünürlüğü artırmak adına bir takım teknik eklenti ve değişiklik yapmayı önerirken (çakarları kastetmiyorum) acaba neyi kastediyorlar.
Uçan, kaçan, havadaki leylek ve kulağımızın arkası dahil hepsine ceza keserler hocam, içiniz rahat olsun.
-
24 Temmuz 2021, 11:44
#26
Bence motosikleti otomobil gibi kullanmamak hata. Otomobil gibi kullanacaksınız ki otomobiller sizi bisiklet gibi görmeyi bırakacak. Yollara sığınmacı gibi değil, yolun sahibi gibi çıkmak gerekiyor. Tabii bunu yaparken yayalara ait hiçbir yerden de geçilmeyecek (kaldırım, refuj arası vs).
-
24 Temmuz 2021, 16:56
#27
ne yani şimdi ben şimdi motorumun çantası var diye trafikten men mi edileceğim?
-
24 Temmuz 2021, 18:20
#28
Benim scooter Turkiye'de iki farkli modelde satiliyor cantali/cantasiz olmak uzere. Eger uretici/distributor/bayi bunu cantali olarak ithal etmis ve canta takmis ise, tip onay belgesinde yazmasi gerekir mi, gerekiyorsa ruhsata oyle islenmis mi gibi cok dertli konular. Piiiii bu konu uzar gider
-
25 Temmuz 2021, 02:55
#29
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Benim scooter Turkiye'de iki farkli modelde satiliyor cantali/cantasiz olmak uzere. Eger uretici/distributor/bayi bunu cantali olarak ithal etmis ve canta takmis ise, tip onay belgesinde yazmasi gerekir mi, gerekiyorsa ruhsata oyle islenmis mi gibi cok dertli konular. Piiiii bu konu uzar gider
Hocam hiç kendini yorma. "Kör tuttuğunu öper."
-
25 Temmuz 2021, 10:30
#30
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Benim scooter Turkiye'de iki farkli modelde satiliyor cantali/cantasiz olmak uzere. Eger uretici/distributor/bayi bunu cantali olarak ithal etmis ve canta takmis ise, tip onay belgesinde yazmasi gerekir mi, gerekiyorsa ruhsata oyle islenmis mi gibi cok dertli konular. Piiiii bu konu uzar gider
Forza 250 grubunda bu konuyla alakalı birkaç yorum görmüştüm. Bu tamamen aracın tescilini yapan noter görevlisine bağlı. Bazı çantalı forzaların ruhsatına özel olarak çantalı diye belirtilmiş. Bazılarında ise belirtilmemiş.
Bu çanta muhabbeti bildiğim kadarıyla artçının oturma yerini kapatan büyük çantaları olan kurye motorları için geçerli.
-
03 Haziran 2022, 23:54
#31
Hükumat bizi seviyoo.
-
04 Haziran 2022, 00:44
#32
1000 liradan daha düşük fiyata düzgün kask yok. Kötü görüntüsüne rağmen birçok insanın motorlarına topcase takma sebebi kasklarının çalınmasını önlemek. Kask hırsızlığı patlar bu genelgeyi tavizsiz uygularlarsa. Bence çok ciddi sorunlara gebe bir genelge bu. Motosikletle uzun yola topcase olmadan nasıl çıkacaksın, yan çanta falan deniyor da olmaz öyle şey. Adamlar motosikleti hala pizzacı aracı olarak düşünüyorlar ve de konuyu suistimal eden tipler yüzünden bunlar oluyor. Bazı kimselerin elinde olsa motosiklet arkasına kaçak kat çıkacak öyle büyük topcase takıyorlar. Abartılı ışık tesisatları ve bangır bangır sokakları inleten egzoz konusuna ise katılıyorum.
-
04 Haziran 2022, 01:04
#33
geçen gün 99 km hıza 888 tl ceza yedim. diyeceklerim bu kadar.
-
04 Haziran 2022, 06:51
#34
yamtareroglu adlı üyeden alıntı
1000 liradan daha düşük fiyata düzgün kask yok. Kötü görüntüsüne rağmen birçok insanın motorlarına topcase takma sebebi kasklarının çalınmasını önlemek. Kask hırsızlığı patlar bu genelgeyi tavizsiz uygularlarsa. Bence çok ciddi sorunlara gebe bir genelge bu. Motosikletle uzun yola topcase olmadan nasıl çıkacaksın, yan çanta falan deniyor da olmaz öyle şey. Adamlar motosikleti hala pizzacı aracı olarak düşünüyorlar ve de konuyu suistimal eden tipler yüzünden bunlar oluyor. Bazı kimselerin elinde olsa motosiklet arkasına kaçak kat çıkacak öyle büyük topcase takıyorlar. Abartılı ışık tesisatları ve bangır bangır sokakları inleten egzoz konusuna ise katılıyorum.
Bir iki sene oluyor, 1. köprünün çıkışında polis bir scooter durdurmuş ceza kesiyordu. Polisin ceza kesme ve durdurma nedenini tahmin edebiliyordum, sonuçta anlamamak için geri zekalı, salak, embesil, mal, hıyar, sorumsuz, ahmah, cahil ve dahası olmak gerekiyordu. Ha, tabi bu şekilde durdurulmak için de fazlası gerekiyordu... İster inanın ister inanmayın, adam en az 5 metre yüksekliğe varacak şekilde, belki 20(yazıyla Yirmi) adet motosiklet lastiğini üst üste motosikletin arkasına bantla v.s. bağlamış ve köprüyü o şekilde geçmiş, çıkışta da haliyle polis tarafından durdurulmuş. O motosikleti o şekilde kullanabildiği için helal olsun, o motosikleti o şekilde kullandığı için de yazıklar olsun demeden geçemiyorum.
Bu tipler yüzünden hepimizin zarar gördüğünü hatırlatmak isterim.
Yinetmelikte "cep telefonuna yüklenecek desibel ölçer "X" programı ile şu şekilde(egzoz çıkışına açısı ve yakınlığı, motor devri belirtilecek) yapılacak kontrollerde değerlerin "X" üzerinde tespiti halinde... diye başlayan egzoz cezalarına ise pek birşey dememek içimden geçse de, hepimiz polis amcaların(!) -"Bunun sesi çok çıkıyor, gel bakayım buraya" diyerek kafasına göre cezalar kestiğini biliyoruz. Tabi o arada yanınızdan geçen egzozu patlak ve hatta kopuk Suriyeli hurdacı motosikletine denk gelirse başını eğip yan tarafa çevirdiklerini de.
Şu yönetmelik işinin onun bunun kafasına göre değil de, işi bilen bir komisyon tarafından doğru bir şekilde hazırlanıp uygulanması dileklerimle.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)