Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Artan motosiklet sayısı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Proust 1912 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2021
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    RS200
    Son günlerde dikkatimi çeken bir durum: Bulunduğum şehirdeki motosiklet sayısı geçen yıllara göre artmış gibi gözüküyor bu da beni sevindiriyor fakat aynısını ekipman konusunda söyleyemeyeceğim ne yazık ki. Gördüğüm her 10 motosiklet sürücüsünün 6’sında kask bile yok. Geriye kalan kısımda da sadece kask var. Kask ve mont giyerek kullanan birini ise nadiren görüyorum. Havalar ısınmaya başladığından itibaren full ekipman giyen kimseye rastlamadım, sadece şehirler arası seyahat eden sürücülerde full ekipman görüyorum.
    Gözlemlerime göre yaş ve ekipman konusunda bir orantı var. Yaş arttıkça ekipmana verilen önem de artıyor.
    Sizlerin bulunduğu şehirlerde durum nasıl?
    cekalp ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Felis Leo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2013
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    HHH
    Motosikletin artması hiç iyi bir şey değil bence, nerde çokluk,,,,,, demişler, bu doğrultuda motosiklete yönelik yeni kanun ve cezalar gündeme gelir.
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    tam tersi çok korkutucu.
    çoğu kullanan motosiklet sürücüsü aşırı tehlikeli kullanıyor. 1 santim bile yokken solluyor. emniyet şeridinde giderken solluyor daracık yerde. arkamızdan ışık hızıyla geliyorlar bir gün duramayacak arkadan geçirecekler misal.

    yav geçen de yazdım.
    3 şeritli dik akan trafikte kaldırımdan yola atlayıp 3 şeride de hiç bakmadan yatay ilerleyip en sağ şeritteki bana çarpacaktı motor. zar zor aramızda 5 santim kala falan durduk hiç abartmıyorum. benim de hatam böyle bir aptallık yapmaz ya görür beni herhalde deyip devam etmekti. artık motoru önümde gördüğümde yavaşlıyorum ki uzaklaşsın çünkü ben en soldan gitsem bu 3 sağ ötedeki şeritte olsa birden hiç bakmadan tüm şeritleri geçerek bana çarpabilir o yüzden bırakıyorum gitsin.

    bilmiyorum araba artsın ama motosiklet artmasın. lütfen almayın. motorculardan çok korkuyorum lütfen uzak durun. motosiklet tehlikelidir. kafanız kopabilir.
    yaşlıveacemi, brkkrtt ve espresso bunu beğendiler.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Evet sayı artıyor. Bu gerçekten kötü. Cünkü trafikte motosiklet sürücüsü için en büyük tehlike olarak ilk sırada diğer motorcular var bence.

    Dün gece 00:30 suları arkadaşı evine bıraktım sakin sakin eve dönüyorum, gittiğim yolda git gel 3 km yok. Önümden 3 tane motorcu genc fırlatı.

    2si artçılı, 1si tek. toplam 5 kişiden sadece tek binen velette kask vardı, o da yanlaya yanlaya artistlik hareketler yapa yapa gidiyordu. araba şöförlerinden küfür yedi.
    espresso ve yaşlıveacemi bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    19 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Yaz aylarında ortaya çıkan tatsumolar ve 50cc'ciler havalar soğuyunca motorları terk edip otobüslere, arabalara göç ederler. Bazıları bu göç öncesi ve sırasında akıllı davranmayıp kendilerini korumadıkları için doğal seleksiyona boyun eğerler. Bu döngü Türkiye'nin bu zalim trafiğinde böyle devam eder sevgili seyirciler.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    20 Aralık 2020
    Motosikletin artması yukarıdaki arkadaşında söylediği gibi yeni kanun ve düzenlemelere gidilebilme ihtimali açısından kötü gel gelelim kimsenin kaskı ekipmanı trafik polisinden başkasını ilgilendirmiyor çok küçük olmadıkları sürece geçenlerde 14 15 yaşlarındaki iki çocuk belki sürücüsü 1 2 sene daha büyüktür cgsi milimetrelik lastiğiyle pistte ss ile gazlıyor gibi yatıp kalkıyordu tabi ikiside tişört ilginç şekilde bayada hızlı yapıyorlardı bu işi hemen yakalayıp hem övdüm hemde fırçaladım henüz yetişkin değiller ölme hakları yok :D

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı SS40 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yaz aylarında ortaya çıkan tatsumolar ve 50cc'ciler havalar soğuyunca motorları terk edip otobüslere, arabalara göç ederler. Bazıları bu göç öncesi ve sırasında akıllı davranmayıp kendilerini korumadıkları için doğal seleksiyona boyun eğerler. Bu döngü Türkiye'nin bu zalim trafiğinde böyle devam eder sevgili seyirciler.
    Kendini koruyup olenlere de dogal seleksiyon diyebilir miyiz hocam ?

  8. #8
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Bence diğer bir sebebi de milletin araç alacak alım gücü kalmaması iyi kötü 50-100-125 cc bişey alıp işi çözmeye bakıyorlar.Şimdiki yazdığım sebep azınlık olarak dahil edilebilir ama şehirlerde trafik yoğunluğunun gün geçtikçe artması ve insanların bundan kaçmak için motorsiklete yönelmesi gibi geliyor bana.
    espresso ve EmreeL bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam tersi çok korkutucu.
    çoğu kullanan motosiklet sürücüsü aşırı tehlikeli kullanıyor. 1 santim bile yokken solluyor. emniyet şeridinde giderken solluyor daracık yerde. arkamızdan ışık hızıyla geliyorlar bir gün duramayacak arkadan geçirecekler misal.
    ..............

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet sayı artıyor. Bu gerçekten kötü. Cünkü trafikte motosiklet sürücüsü için en büyük tehlike olarak ilk sırada diğer motorcular var bence.
    Çok doğru tespitler.

    Geçen gün boğaz köprüsünden Anadolu yakasından, Avrupa yakasına geçtim. O yolda malum trafik durma noktasında olduğu için motosikletler emniyet şeridini kullanır. Sağdan katılım olduğu için bazı noktalarda emniyet şeridi kesilir bazı yerlerde çok daralır.

    Bir çok kişi sabah akşam motosikleti ile git gel şeklinde her gün o yolu kullanır ve çok tecrübeli oluyorlar. Tabi benim gibi çok nadir kullananlar nispeten tecrübesiz olduğu için zorlanır. Bu tecrübeli motosiklet sürücülerinden bir kısmı arkanızdan süratli geliyor, selektör yapıyor, korna çalıyor, sizi sıfır geçiyor, makas atıyor, hadi yürüsene tavrındalar, ukalalık hat safhada.

    İşte ben bu yolu kullanırken otomobillerden değil bu üç, beş kendini bilmez azınlık motosiklet sürücüsünden çok çektim.
    arndiol, natijax ve espresso bunu beğendiler.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Dün Bolayır'dan dönerken Keşan üzerinden Tekirdağ yolunu kullanarak İstanbul'a döndüm. 10 motosiklet sürücüsünden 6'sında kask olmaması epey iyimser bir rakam. 59 plakalı scooter sürücülerinin hiçbirinde kask dahil en ufak bir ekipman yoktu. Muhtemelen birçoğu yazlık motorcusu ve Eylül'den sonra motor sürmüyor. Malkara-Silivri arası sıkıntılı yol, Allah yardımcıları olsun.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    19 Temmuz 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 250
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendini koruyup olenlere de dogal seleksiyon diyebilir miyiz hocam ?
    Doğal seleksiyon terimini genelde kendi canını hiçe sayanlar için kullanırım. Sonuçta tehlikeli bir trafikte, riski yüksek araçlar kullanıyoruz.
    Tüm ekipmanlar olsa bile kaza, sakatlık, ölüm ihtimalleri her zaman var. Bunun sürekli bilincinde olarak hareket etmemiz lazım, etsek bile yeterli olmayabiliyor ama bu bir bahane olarak kullanılmamalı.

    Şahsen her gün motor kullanıyorum ve her gün korkuyorum. Bir miktar korku her zaman olmalı, yoksa problem var.
    Work Hard, Stay Humble

  12. #12
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Adamda kask var, üstünde koruyucu montu ama altında şort var :D Nasıl ama güzel :D
    SS40 ve espresso bunu beğendiler.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)