Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

İstanbulda motor sürmek ve motoru bırakmak hakkında

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ekim 2020
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cf Moto 250 Nk
    Arkadaşlar merhabalar.Motora yeni başladım sayılır.1500 km dir motor sürüyorum.Motorum cf moto 250nk full absli bir motor.

    Youtubeda sürekli izlediğim kaza videolarındaki klasik araçların görmeden şeridine kayması ve bu sebeple kaza yapma olayını yaşamamama ramak kalmıştı.Yer mahmutbeyin devamındaki avcılar güzergahı.olayın bulunan yerle bir alakası yok onu söyleyeyim her yerde olabilir bu.

    Motor sürerken sürekli araçların beni dikiz aynalarından rahat görebilmeleri için şerit çizgilerine yakın giderim ki beni görsünler.
    orta şeirtte giderken sol şeritten bir araç beni görmeden sağa kırdı.allahtan aracın kıç kısmının dibi hizasındaydım.Bu sayede fren ve sağa kontra ile aracın arkasında kaldım .araç geçti ve ölümden kurtuldum.eğer biraz daha aracın kör noktasında kalan orta kısmıyla aynı hizada olsaydım ne kontra kurtarırdı ne de sağ şeride geçmek.sağ şerite geçsem o anki refleksle ya sağ şeritten arkadan geçen aracın altında kalırdım ya da bariyerlere girerdim.

    Ayrıca ekipman olarak:Alpinstarın air model yazlık montum.Rockwell yarım motor botu ve yds tatdik eldiveni vardı üzerimde.dizimde de prosev karbon dizlik.tek eksiğim kevlar kotumdu.kaza yapsam kesin alt kısmımda sorun çıkacak belki de bacağım kolum kırılacaktı.hızım da 70-80 civarıydı.

    o yüzden türkiye özellikle istanbul gibi medeniyetten yoksun bi yerde yaşıyorsak motor kullanmanın bizim için aşırının ötesinde riskli olduğunu düşünüyorum.neden ben sürekli korna selektörle gitmek zorunda kalayım.yada her sürüşte görüyorum araç kullananların elinde sürekli bir telefon var.neden ben cahil bir kekonun insta/tiktok vs neyse derdi yüzünden neden pisi pisine öleyim.

    Motor kullanma hobimi bir sonraki bahara erteliyorum.Ancak belki küçük bir şehirde yaşarsam veya avrupaya taşınabilirsem içimdeki istediği ancak o zaman tekrardan canlandırırım.
    birbilent, espresso, erensel ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Bence dogru karari vermissin
    Hayvanlar, tiktok videosu icin makas atarak yanlayarak gidiyorlar

    Telefonu titresime alip bunlara monte etmek lazim.
    Birak motoru arabayi bisikleti, memlekette yaya olarak gitmek bile tehlikeli ama motor sevdan icin bu kadar beklemek yerine, sehir disi, ulke disi gezilere katilabilir orda daha rahat surebilirsin.

    Memleketteki hayvanlarin evrim gecirip, en azindan insanimsi mahlukatlara dönusebilmesi icin daha 100 nesil gecmesi gerekiyor.
    byns, espresso, YasinC ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Büyük geçmiş olsun.
    Bende aynı durumda sayılırım 10 gündür binmiyorum motora.
    Bir minibüs biçecekti az kalsın. Ondan beri hevesim kırıldı.
    Hemen karar vermek istemiyorum ama motoru satıp sadece köyde binmek için 125/150cc CG yada Commuter tarzı bişey alabilirim.
    byns bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    24 Ekim 2020
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cf Moto 250 Nk
    hocam çok riskli iş.sakat kalmak istemiyorum açıkcası.bu riski motoru alırken kabul edip aldık motoru.ama bu kadar riskli olabileceğini böyle olaylarla karşılaşınca anlıyor insan.
    Her nekadar aşırı dikkatli sürsemde.Bir motorlu olarak mecburen bazı şeyleri yapmak zorundayız.Bunlara dışardan bakan sürücüler apaçilik desede;
    -sıkışık trafikte aralardan sürmek zorundayız yoksa sıkıştırılıyoruz.
    -emniyet şeridinden gitmek zorundayız ki bu olay olduğunda emniyet şeridine artık dalmayayım yasal olarak süreyim dedim.normal olarak şeridimde temkinli bir biçimde gidiyordum.Bam! bu olay başıma geldi.

    Motorla her sürüşümde bir tehlike atlatıyorum.Geçen bebekte sıkışıklıkta sağdan giderken arka ışıklarını söndüren bir arabanın kapıları açıldı.aracın ışıkları sönük olunca anlayamıyor insan.0 geçtim.çok da yavaş gidiyordum.o günden sonra kapı payını bırakıyorum ve sağ taraftan gitmemeye çalışıyorum.Pay bırakacak alan olmayınca baya baya şansa gidiyoruz.

    yok abi yok.olmuyomuş istanbulda.

    geçen arkaşın birinin başına çok acayip bir kapı açma işi gelmiş.Seyreden trafikte ÖKÜZ kelimesini karşılığı olan biri kapısını açıp tükürüyor.Motorcu arkadaş ölümden dönüyor.Düşünün abi .bu olay HİNDİSTANlaştığımızın göstergesi. 30-40la seyreden trafikte yola tükürmek için kapı açmak nedir ya.

    Yok abi yaşanmazın ötesine geçmişiz.Görgü medeniyet vs hak getire.Gittikçe dibe batıyoruz.Avrupa birliği normlarına uysak ne olacak.Toplum yine aynı toplum.Bildiğin mandırada yaşıyoruz.
    birbilent bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Güvenli sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim. Evet İstanbul'da motosiklet sürmek çok riskli ve zor ama 2 yıl yaşadığım süreçte başına gelenleri sadece adaptasyon sürecinde yaşadım. O şehirdeki insanların araba sürüş alışkanlıklarını benimseyerek zamanla kimin nerede ne yapacağını kestirmeye başlıyorsun. İstanbul Türkiye'nin her yerinden göç alan büyük bir köy haline geldi. Trafikte insan diyemeyeceğimiz bir sürü varlık geziyor. Bu kısmı ayrı ama acemiliğinden kaynaklı kendi eksiklerini de görmen lazım. İyi bir eğitmen bu konuda yardımcı olur.
    espresso, Mr.wind ve levend84 bunu beğendiler.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim. Evet İstanbul'da motosiklet sürmek çok riskli ve zor ama 2 yıl yaşadığım süreçte başına gelenleri sadece adaptasyon sürecinde yaşadım. O şehirdeki insanların araba sürüş alışkanlıklarını benimseyerek zamanla kimin nerede ne yapacağını kestirmeye başlıyorsun. İstanbul Türkiye'nin her yerinden göç alan büyük bir köy haline geldi. Trafikte insan diyemeyeceğimiz bir sürü varlık geziyor. Bu kısmı ayrı ama acemiliğinden kaynaklı kendi eksiklerini de görmen lazım. İyi bir eğitmen bu konuda yardımcı olur.
    O kadar haklı ki, tutup alnından öpesim geldi.

    Bu arada, şerit çizgisine yakın gidilmez, pat diye araya alıverir. Ha illa gidecem diyosan makas ata ata gideceksin. Bunu maharetmiş gibi söylemiyorum, diğer araçlardan hızlı olduğun sürece sıkıştırılma ihtimalin de olmaz. Kaçış manevraların daha kolay olur. Tabii, motosikletinin sınırları da devreye giriyor bu durumda ama, dediğim gibi kendinden güçsüz gördükleri her motoru aracı etkisiz hale getirmek istiyorlar.

  7. #7

    Üyelik
    24 Ekim 2020
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Cf Moto 250 Nk
    hocam araçlar tehlikeyi ortalıyorlar diye şerit ortasından gitmeyelim dedik .ok.
    şeritlerin diğer şeritlere yakın kısımları kalıyor geriye.nerden gideceğiz ki başka?

  8. #8

    Üyelik
    18 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 200 ABS
    Önce bir araba ile İstanbul trafiğini okumayı öğrenin.
    birbilent bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş eğitimi almanı tavsiye ederim. Evet İstanbul'da motosiklet sürmek çok riskli ve zor ama 2 yıl yaşadığım süreçte başına gelenleri sadece adaptasyon sürecinde yaşadım. O şehirdeki insanların araba sürüş alışkanlıklarını benimseyerek zamanla kimin nerede ne yapacağını kestirmeye başlıyorsun. İstanbul Türkiye'nin her yerinden göç alan büyük bir köy haline geldi. Trafikte insan diyemeyeceğimiz bir sürü varlık geziyor. Bu kısmı ayrı ama acemiliğinden kaynaklı kendi eksiklerini de görmen lazım. İyi bir eğitmen bu konuda yardımcı olur.
    6 sene once edirneye giderken,istanbula girdigim andan tam ortasina kadar trafigin ne derece kaos oldugunun ve nasil hayatta kalinir yönteminin hizlandirilmis egitimini aldim ilginc ama oldu..yeri geldi en sagdan en sola,yeri geldi her saniye korna selektor.mumkun mertebe arkada yakin seyreden arac birakmamak..

    Bazen defansif surmek te fayda etmiyor..çivi.civiyi söker

    Kisacasi,selektor,korna onemli,
    espresso bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Maalesef araba kullanırken telefonda mesajlaşmak işini çok yapıyorlar bu da herkes için tehlikeyi artırıyor.

    Birde kentte yaşama kültürü eksik olunca al sana İstanbul oluyor.
    Osm@n bunu beğendi.

  11. #11
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı byns adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam araçlar tehlikeyi ortalıyorlar diye şerit ortasından gitmeyelim dedik .ok.
    şeritlerin diğer şeritlere yakın kısımları kalıyor geriye.nerden gideceğiz ki başka?
    Araçlar ortalıyorsa sen de ortala şimdilik, sağından solundan geçmeye çalışmasın. Kim diyor şerit ortasından gitme diye? Ana yollarda ortala şeridi. Sokak aralarında lastik hizası. Çukur ihtimaline karşı.

  12. #12
    Kergit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2018
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    X Max 250
    istanbulun şehir trafiğinde motor kullanmak hem keyiften uzak hemde ölümle dans etmek gibi.
    alternatif ulaşım şekilerine yönelmek daha mantıklı. motosiklet haftasonları keyif amaçlı farklı rotalar için kullanılabilir.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Motosiklet süper zevkli ama kaza esnasında üzerinde olmayı istemeyeceğimiz bir araç... Kaza ihtimalinin yüksek olduğu ortamlarda motosiklet akıllıca bir tercih değil bence de.

  14. #14
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Belli bir amaçla belki risk alınabilir. Ulaşım amaçlı (zorunlu) kullanıyorsanız, paket servis ,kuryelik gibi bir işiniz varsa vs.
    Öte yandan motosiklet yoğun trafikte keyif alınabilecek bir alet değil.
    Malum, binlerce motosikletli keyif için hafta sonları şehir dışına kaçıyor. İstanbul'da keyif amaçlı olarak motor sahibi olmak istiyorsanız da, bunun için bir bütçe ayırmak lazım.

  15. #15

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    İstanbul'da motosiklet sürmenin keyfi olmaz falan deniyor da milletin bir buçuk saatte zor gittiği yere yarım saatte varabilmek de keyifli bence yahu, o kadar da şey etmeyin... Motosiklet aldığımdan beri trafik problemim kalmadı. İstediğim yere istediğim saatte gidebiliyorum, öteki türlü bazı güzergah ve günün saati kombinasyonları için yola çıkmaya teşebbüs bile etmiyordum.
    espresso ve HRider bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    19 Şubat 2016
    Motosikletin pratikliği çok cazip gelsede, İstanbul da büyük risk içeriyor evlendikten sonra soğudum, evin ihtiyacını gidermek için araba aldım, arkadaşlardan ara sıra motoru alıp 1, 2 tur atıp hasretimi gideriyorum ��
    İstanbulda motosiklet kullanmak sürekli dikkat edip, herkesin hatasını tolere etmeyi gerektiriyor belli bir zaman sonra hem yorucu hem de yıpratıcı oluyor.

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bir sonraki baharda İstanbul trafiği daha iyi olmayacak. Ancak siz sürmeye devam edecek olsaydınız 1 sene sonunda epey tecrübe kazanmış olurdunuz. Şu an muhtemelen tecrübe ve beceri eksikliğinden trafiği iyi okuyamıyor, nerede ne zaman hangi kararı vereceğinizi bilmiyorsunuz.

    Motosiklet hobisi cidden hoşunuza gidiyorsa hemen Avrupa'ya ya da küçük bir şehre taşınma imkanınız olmadığını farz ediyorum; bence korkunuzun üzerine gidin. Motosiklet sürmek hoşunuza gitmemiş de olabilir, bu ne ayıp ne günah, herkes sürecek diye bir kaide yok.
    Alman_ bunu beğendi.

  18. #18
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    1500km tecrübe..
    hem de 0' dan başlayarak...
    hem de nk250 ile!
    şansa hayattasınız İstanbul'da, ya da büyük yeteneksiniz.
    ama başlangıç noktanızdan itibaren neleri doğru ya da yanlış yaptığınızın muhakemesini yaptınız mı?
    yaptıysanız, sonuç bu mu?

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı yürekçe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1500km tecrübe..
    hem de 0' dan başlayarak...
    hem de nk250 ile!
    şansa hayattasınız İstanbul'da, ya da büyük yeteneksiniz.
    ama başlangıç noktanızdan itibaren neleri doğru ya da yanlış yaptığınızın muhakemesini yaptınız mı?
    yaptıysanız, sonuç bu mu?
    Alla alla cok enteresan bir yorum

    Burda neye sasirdin biraz acar misin ?

  20. #20
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı darkmotor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin pratikliği çok cazip gelsede, İstanbul da büyük risk içeriyor evlendikten sonra soğudum, evin ihtiyacını gidermek için araba aldım, arkadaşlardan ara sıra motoru alıp 1, 2 tur atıp hasretimi gideriyorum ��
    İstanbulda motosiklet kullanmak sürekli dikkat edip, herkesin hatasını tolere etmeyi gerektiriyor belli bir zaman sonra hem yorucu hem de yıpratıcı oluyor.
    Katılıyorum 👍


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)

Bu Konudaki Etiketler