Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

START - STOP ZARARLI MI

    REKLAM ALANI
  1. #1
    batuhanaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    2022 Pcx 125
    Arkadaslar ben ilk defa otomatik start stoplu bi motosiklet kullanıyorum. her ışıkta duruyo motor ve gaz verince calisiyo. bunun motosiklete zararı var mıdır. şahsen ben surekli durum calismasindan rahatsız oldugum icin kapattım start stop ozelligini


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    yeni model araçlar buna göre tasarlanıyor (marş motoru,akü,motor)hepsi durup tekrar çalışmaya müsait olarak üretiliyor.pek zararı olacağını sanmıyorum.

    ama yağlama konusunda kararsız kaldım. sıkışık bir trafikte dur kalk yaparken çalışıyor tam yağlamaya başlayacak hoppa tekrar duruyor yağ aşağı çöküyor çalışıyor tam yağ üst kapağa çıkıyor yağlayacak tekrar duruyor.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Motora sıkıntı verecek bir durum söz konusuysa otomatik devre dışı kalıyor endişelenmeye gerek yok , çok dur kalk yapacağınız bir trafiğin içine girdiyseniz manuel devre dışı bırakın diye tuşda koymuşlar , siz kapamasanız bile akü şarjı veya yağ basıncı düşerse devreden çıkacaktır..motoru yüksek devirlerde sürmek kadar uzun süre rölantide tutmakda zararlıdır..

  4. #4

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    symphony200
    Honda bir zarari olsa koyar mi hic Adamlar dusunmus, tasarlamis, koymus. bizim aklimizin ucunun kosesine bile gelmesi mumkun olmayacak 1000 farkli senaryoda en agir testleri yapmistir emin ol.

    Kitapcikta konu ile ilgili birsey yaziyor mu peki? yogun trafikte kapat falan gibi?
    Nasate bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    15 Haziran 2017
    Şehir
    mersin/erdemli
    Hava sıcaklığına göre kendisi kapatmıyou peki servise gelen volvolardan şikayet geliyordu öğle vakti start stop çalışmıyor diye diye

  6. #6
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Start-stop olmayan motosikletlerin kullanım kılavuzunda 2 dakikayı geçen beklemelerde motorun sağlığı açısından motoru kapatın yazar. Bilgi olarak yazıyorum.
    Uzun süre beklemiyorsan kapatabilirsin bence, seni rahatsız ediyorsa.

  7. #7

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Tum start-stop sistemleri mars motoru ve aku icin zararlidir.
    Yeni nesil, start-stop bulunan arabalarda bu isleme gore daya dayanikli mars motorlari elbette var, ama dunyada kimse bunlari istanbul trafigindeki dur kalklar icin tasarlamiyor.
    Benim arabadaki her calistirmada devrede aciliyordu, kodladim artik ben hangi durumda birakirsam oyle aciliyor araba, ve kapatiyorum surekli.

    Kirmizi isikta 30-40 saniye duruslar icin tasarlanan bisey start stop sistemleri. Araclarin devre disi birakma karari da akunun o anki sarj durumuna gore calisiyor.

  8. #8
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Emin olun zararı varsa da dert edilecek boyutta değildir, kafa yormaya uğraşmaya değmez.

  9. #9

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Ben uyuz oluyorum o özelliğe; İstanbul'da kullanılacak gibi değil...

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yeni model araçlar buna göre tasarlanıyor (marş motoru,akü,motor)hepsi durup tekrar çalışmaya müsait olarak üretiliyor.pek zararı olacağını sanmıyorum.

    ama yağlama konusunda kararsız kaldım. sıkışık bir trafikte dur kalk yaparken çalışıyor tam yağlamaya başlayacak hoppa tekrar duruyor yağ aşağı çöküyor çalışıyor tam yağ üst kapağa çıkıyor yağlayacak tekrar duruyor.
    Aslında bunu kanuni zorunluluk olduğu için koyuyorlar yeni araçlara. Akü ve marş ömrünü kısalttığı kesin , o yüzden daha pahalı parçalar kullanmak zorunda kalıyorlar. Çevreye de ne kadar faydalı tartışılır aslında.
    Osm@n bunu beğendi.

  11. #11
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Adamlar insan sağlığı için egzoz salınımını düşürme derdinde bizimkiler akü ve marş motorunun sağlığı derdinde
    gurcanozturk ve F54 bunu beğendiler.

  12. #12
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Zararlı sayılmaz, ama gerekli bir şey değil

  13. #13
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Zararlı. Firmalar araçlar çabuk bozulsun diye Ar-Ge yapıyor.

  14. #14

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Çevre işi biraz değişik. Örneğin elektrikli araçlar çevreyi kirletmiyor öyle mi? Peki o piller ? Üretilirken olan çevre kirliliği, artı ömrünü tamamlayınca nereye atılacak ? O kirlilik? Elektriği üretmek kirletmiyor mu? Bunlar çok karışık hesaplar ve öyle basit değil. Sonuç olarak ne kadar konfor yaratırsanız doğayı o kadar kirletirsiniz, bu kadar basit.
    Osm@n bunu beğendi.

  15. #15
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çevre işi biraz değişik. Örneğin elektrikli araçlar çevreyi kirletmiyor öyle mi? Peki o piller ? Üretilirken olan çevre kirliliği, artı ömrünü tamamlayınca nereye atılacak ? O kirlilik? Elektriği üretmek kirletmiyor mu? Bunlar çok karışık hesaplar ve öyle basit değil. Sonuç olarak ne kadar konfor yaratırsanız doğayı o kadar kirletirsiniz, bu kadar basit.
    Hocam kaçırdığınız detay var , otomobil fabrikaları ve elektrik üretim tesisleri şehirlerden dolayısıyla kalabalık insan topluluklarından çok uzakta faaliyet gösteriyor , oysa zehir saçan fosil yakıtlı taşıtlar şehrin içinde kullanılıyor , egzozundan çıkan atıkları çocuk genç yaşlı herkes direkt soluyor ! Avrupa da şehrin kalabalık yerlerinde en başta dizel önümüzdeki yıllarda da benzinli kısıtlaması getirilmesi bu sebepledir , şehir dışı için kısıtlama getirecek bir tehlike yok , olsaydı dünya denizlerinde otomobillerden milyonlarca ton daha fazla atık salan ticari gemileri yasaklarlardı..

  16. #16

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    dio daki start-stop otomobillerden farklı
    daha büyük yapılan stator, marş ta basıyo

    benzerini otomobillerde çok bekledim
    lisansı mercedes kapatmış
    yeni motoruna uyguladı


  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ',' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dio daki start-stop otomobillerden farklı
    daha büyük yapılan stator, marş ta basıyo

    benzerini otomobillerde çok bekledim
    lisansı mercedes kapatmış
    yeni motoruna uyguladı

    https://www.youtube.com/watch?v=2eL1qRGI-So
    Kullandığım Piaggio Medley ve Pcx de de aynı sistem var , incelemedim ama Sym ve Yamaha nın da ufak sukuterlerinde marş motoru yok , bu sistemin en önemli yeri silindir kapağındaki dekompresyon düzeneğidir , piston start anında bir saniye civarı sıfır kompresyon ile serbestçe hızlanır sonra ateşleme başlar , otomobillerde de benzer sistemler mevcut , hafif ve tam hibrit otomobillerde de marş motoru yok , şarj dinamosu hem elektrik üretiyor hemde marş motoru gibi start veriyor , aküler yeterince doluysa yokuş çıkarken vs ekstra tork gerektiğinde hafif hibritte bir kayış vasıtasıyla motora destek oluyor , yine otomobillerde start stop devredeyken şehir içi yoğun trafikte gaza dokunduğunuz anda çabucak ve sarsıntısız çalışması için stop eden motoru senteye getirip hazır ol da bekletiyor bu sistem , Mercedes haricinde yıllardır diğer markalarda da kullanılıyor..

  18. #18
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olsaydı dünya denizlerinde otomobillerden milyonlarca ton daha fazla atık salan ticari gemileri yasaklarlardı..
    İşte o iş "sıkar biraz".

  19. #19
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Ben adapte olamıyorum yeni teknolojiye. Motorumun yakıt göstergesinin olmaması, yüksek hızda harşşş diye frene asılınca abs olmadığından motorun beni "laannnn" diye bağırtması, eski motorumun karbüratörlü olması bana normal geliyor, daha iyisini bilmiyorum. Eşimin arabasını parçaladığımda ona 2015'te Citroen C3 almıştım, onda start stop vardı, her binişte kapatıyordum o özelliği, uyum sağlayamıyordum.

  20. #20

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    Alıntı drtayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çevre işi biraz değişik. Örneğin elektrikli araçlar çevreyi kirletmiyor öyle mi? Peki o piller ? Üretilirken olan çevre kirliliği, artı ömrünü tamamlayınca nereye atılacak ? O kirlilik? Elektriği üretmek kirletmiyor mu? Bunlar çok karışık hesaplar ve öyle basit değil. Sonuç olarak ne kadar konfor yaratırsanız doğayı o kadar kirletirsiniz, bu kadar basit.
    uzakta ürettiriyorlardı

    yanardağ dumanından lojistik aksadı
    "İzlanda'daki yanardağ patlaması nedeniyle oluşan kül bulutları, Avrupa’da yeniden havaalanlarının kapanmasına yol açtı. İrlanda, İngiltere ve İskoçya’da hava ulaşımı durduruldu"

    tedarik zinciri koptu
    "Fukuşima kentinde 11 Mart 2011'de meydana gelen ve yaklaşık 20 bin kişinin yaşamını yitirdiği deprem ve tsunami felaketi "

    çip krizi

    pandemide maske krizi

    corona, sanayi bilmem kaç sıfırı ateşleyecek

    merkel bişeyler söyledi
    " Angela Merkel, ülkesinin Kovid-19 salgını bittikten sonra çevre ve teknoloji konularındaki zorlukların ..."
    " yerel yarı iletken sanayisinin "Almanya ve Avrupa'yı krize karşı daha dayanıklı yapmakla kalmayacak aynı zamanda büyüme için yeni fırsatlar sunacak"

    bize bişey olmaz



1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)