Bence kombine fren sistemi olmaması artıdır; basit sistem. Fren sıvısı değişimi de keza aynen...
Bence kombine fren sistemi olmaması artıdır; basit sistem. Fren sıvısı değişimi de keza aynen...
kombine abs sistemi diye bir sistem yok zaten, Common Brake System hondanın bazı modellerinde var. Misal ilk ve tek kazamı yaptığım Vfr800 vtec..
Bence düz yolda giderken yapılan frenlemelerde iyi bir sistem ama virajda arka fren kullanırken ön frene de %30 oranında güç uygulaması ne kadar sağlıklı bilmiyorum.
Virajda ön fren sıkılmaz diye kim uydurmuşsa artık:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4579571
Dostum bizzat arkadasim da var 2007 cbf600 combined abs li.1 hafta bende kullandim motoru,ön camurlugun sag tarafinda etiketi var..
https://youtu.be/lbPB9LnwTnc
cbs (kombine abs csadır nc 700 ve varadero da vardı kullandım tek fren sıkıyorsun her 2 tekere de durma komutu veriyor )
Viraj da ön fren yapılır hatta hızlı gidenler genelde ön fren ile dalıyor viraja ancak bizim asfalt şartlarında gereksiz risk. Yani sonuç belli. PCX de vardı bu sistem yağmurlu havada eskişehir yolundan çukurambara dönerken arka frene hafif hafif dokunarak iniyordum. Dönüşün arttığı yerde yapıştım yere. Ben o virajı yağmurlu havada güle oynaya defalarca dönmüşümdür.
Bir de şöyle bir şey buldum:
https://global.honda/innovation/tech...cturebook.html
"...
Electronically Controlled Combined ABS allows riders to apply precise rear-wheel braking with the foot pedal. Application of the rear brake does not result in immediate front brake activation unless rear-wheel lockup is sensed, allowing an experienced rider to use the rear brake like a traditional non-linked unit during spirited riding such as track days for outstanding speed, suspension and steering control.
..."
Kalın işaretlenmiş kısmın Google Translate çevirisi: "... Arka frenin uygulanması, arka tekerlek kilitlenmesi algılanmadıkça hemen ön frenin etkinleştirilmesiyle sonuçlanmaz ve deneyimli bir sürücünün arka freni geleneksel bağlantılı olmayan bir ünite gibi kullanmasına izin verir. ..."
Agir debriyaji disinda bir sorunu yok. 4 5 sene kullandim bi ariza vermedi.
Viraja girmeden ön fren yapılır, virajın içinde kullanmak sıkıntıdır. Arka fren motoru dikleştirmeye yardımcı olur. Zaten yatık konumda olan bir motosiklette ön fren motorun tutuşunu tehlikeli bir biçime sokar. Bu biraz da, viraja giriş hızınız, motosikletin özellikleri veya yolun kalitesi ile alakalıdır.
Bu kombine işi birazda alışkanlıklar ile alakalı, ben kombine fren olan bir motorda bile istemsizce her iki freni de kullanıyorum. Böyle öğrenmiş böyle alışmışız.
Helal olsun amcaya
https://youtu.be/pIloxszyORw
Bende yeni konu diye açdım okuyorum son sayfada fark ettim 2021 konusuymuş..
Ama okurken neye dikkat ettim insanlar çok tuhaf hayatta kendilerine almıycakları motorları başkalarına rahat rahat tavsiye ediyorlar nede olsa kendi paraları değil zarar edersen sıkıntı çekersen yada senin elinde patlarsa motor zarar senin hanene yazılıyor…
Hep diyorum bu devirde bu enflasyon yakıt hayat pahalılığı oranlarında en azından ekonomi eski haline gelip düzenlene kadar motor alırken üç şeye bak derim …
1) Kuvvetli ikinci el
2) yedek parçaya çok rahat ulaşabilme ve yedek parça fiyatlarının gayet uyguna bulabilme..
3) yakıt ekonomisi
Kasımda yakıt 8 tl idi şimdi 21 oldu Eylül’de belki işler yolunda gider inşallah tekrar 11-12 liralara belki daha aşağılarada düşebilir ama kötü senaryoda 30tl leride görebilir yada stabil şu anki rakamda olduğu yerdede sayabilir..
sen en kötü senaryo ya göre kendine az yakan güzel bir motor bak iyisi olursa gene avantajına ama kötüsü olursa kendimi ona göre hazırlamıştım zaten sorun yok dersin…
Common sıradan demektir hiçbir marka bu şekilde bir sistemi taşımak istemez. Combine brake system hondanın bazı modellerinde var. Activa s de de vardı ben scooterda sürekli arka freni öncelikle kullandığım için virajda hiç sorun yaşatmadı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:10 ----------
Bu lafınız bana ise ben şu anda da kullandığım motoru tavsiye ettim.
Tanımadığım, bilmediğim motoru tavsiye etmem kimseye. Bir arkadaşım da şu anda cb500f sahibi ve yere göğe sığdıramıyor motorunu.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
O nasıl bir yağ, nasıl bir filtredir ki 1000 tl tutuyor. 650f deki güncel yağ değişim masrafım 3 litre yağ, filtre ve bir kutu kola= 400 ü bulur anca.
Usta,
Cb500F ile
Mt25/cb250/veya muadil alt cc leri mukayese edersek
Cb500F yedek sarf malzemeleri 250cc makinalara gore bir tık yuksek olabilir.
Ama mt25 de 20binde degismesi gereken parca cb500de 40 bin veya 50 binde degisir.
Zira,malzeme kalitesi ve muhendislik de buna göre.
4 senede 50.bin km atan adam,
Mt25 de iki kere sarf gider yapiyor.
Yag degisimide hakeza oyle
Totalde ayni kapiya cikiyor.
500f Yakit ve guc anlaminda her turlu avantajli durumda.
500F in,Yol tutus,guvenlik,ara hizlanma,tehlike aninda gazi acip uzama konusuna hic girmiyorum.
Beni yanliş anlama,ekonomi hesabina göre,bisiklet alip 50cc motor takip gezmek en mantiklisi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)