4 Silindirin işletme maliyetleri yoracaksa 60 bin civarına 2017-18 model, düşük km tertemiz 500F'ler var. Bence mükemmel ve her işe gelebilecek çok yönlü bir motosiklet. Uzun yıllar binilecekse alınacak çok ideal bir motosiklet. Kawasaki ve Suzuki bence bizim ülkede fantastik motosiklet sınıfına giriyor.
Yorar dostum,1 hafta cbf600 kullandim,bulundugum sehir kucuk,trafik yogun,ev is arasi 10km sicaklik ayri dert,motor yoruluyor orasi ayri.
250cc motorlarada 40-50 k vermek istemiyorum.
4 silindir her durumda beni zorlar,yakit,bakim,isletme giderleri.ağirliği.vs.
Cb500 ler onde tek disk ama frenleri ve susp.yeterli gorunuyor,fren balata masraflarimda cift disk modellere gore hesapli,190kg agirligi var,
Bu arada,ben motosikleti yogun kullanan biriyim,tabiri caizse boş gecmem.
2 sene de 40 bin atmassam rahat edemem.
Herkesin övdüğüne bakmayın, CB500F rezalet motordur. 2 sene sonra değiştirir, hacim yükseltirim diyordum; 4 sene 65000 km oldu ve hala yetiyor namussuz. Street triple'a özeniyorum, "ne gerek var, hem kışın kıyamam" diyorum.
Tracer 700 bakıyordum, "%90 şehir içindeyim zaten, gerek yok" dedim.
Tüm bakımları yetkili serviste yaptırdım. Sarf malzemeleri dışında değişen olmadı hala. Subap ayarına bile gerek görmediler saçma bir şekilde.
Yakıt kullanıma göre 3.5 ile 5.5 lt/100km arası. Benim ortalamam 4.2 civarı.
Kronik sorun olarak Cyan'in dediği gibi ayaklık açıkken marş alamama durumu(nötr sensörü diyorlar yabancı forumlarda) ve narin kontak var. Sokakta, yağmur altında duracaksa arada bakım(grafit tozu) yapmak gerekiyor yoksa kilitlenebiliyor (2 kere başıma geldi ve tamir gördü)
Tek beğenmediğim yanı, bakım ücretleri sayılır. Yağ-yağ filtresi değişiyor anca, ona da 1000tl civarı vermek koyuyor açıkçası.
4 senede 65K km birsey degil.hiç binmemissin motora.
Yag ve yag filtresine 1000tl ne yaptin yahu alt tarafi 2.7litre yag,S1000RR mi kullaniyorsun.
CB500F'in de supap ayarı şimli yalnız. NC gibi somunlu değil...
https://www.youtube.com/watch?v=LYqxv_KOBa0
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:08 ----------
Benim son bakım geçen sene Ağustos sonu Eylül başı bir şeydi (malum pandemi falan pek binemedik arada...), Honda Esengül'de 470₺ tutmuştu diye hatırlıyorum. Yani fiyatlar artmıştır illâ ki ama iki katına da çıktıysa fena...
Ne yapacaksınız abi eski sistemi. Şimli sistem ne güzel dert yok tasa yok bakımını zamanında yap yeter.
Sevgili kardeşim, motor harika, kullanması çok kolay. Şekli ve görüntüsü çok güzel. Ben 2016 modelini tam 5 yıl kullandım. Çok memnun kaldım. Artık hacim büyütmek istediğim için Tracer 900 GT aldım. Eğer temizini bulabilirsen harika bir motor. Hiç bir kronik sorunu yok. Beygir gücüne bakma, a2 ehliyeti için sınırlandırılmış güç var. Torku gayet iyidir. Naked motosikletler içinde seçebileceiğin en mantıklı seçim olur. Yanlız 2016 da kasada ufak bir makyaj-değişiklik var, yenisini al. Şimdiden hayırlı olsun.
Fiyat konusunu yanlış hatırlıyormuşum, kusuruma bakmayın.
54000 km bakımı (Mayıs 2020):
Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, zincir dişli set değişimi - 1750 TL
60000 km bakımı (Kasım 2020):
Yağ, yağ filtresi, soğutma sıvısı, fren hidroliği ve buji değişimi - 1100 TL
Servis: Ataşehir DRD
Yine de pahalı geldi. 60.000 bakımındaki işlemlerin hemen hemen aynısını 24.000 bakımında yaptırmıştım (sizin 60.000 bakımın tam 1 sene öncesi), 745₺ tutmuştu. Bir yılda %45 zam da gelmemiştir herhalde; bu DRD biraz pahalı tarafta olmasın? (Benim servis Okmeydanı, Esengül...)
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4509427
(Bende fren hidroliği yok, sizde hava filtresi yok. Bu arada frenle ilgili tüm işleri hep Hasanpaşa Denimoto'da yaptırıyorum, tavsiye ederim...)
şehir motoru hocam ern6 da sv650 de hiç bir şekilde sizi üzmez yormaz.evet mt07 den daha ağır ama çok zayıf biri değilseniz her hangi bir zorluk olmaz.birde benim dediğim er6n modeli siz f diyorsunuz sporturing kasa f olanı.2 modelde olur tabi ama f kasalar daha pahalı oluyor.bu arada ne kadar seversiniz bilemem ama alternatif iyidir nc750 serisi naked yada x olanıda denk gelebilir.https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...56359638/detay gibi gibi
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...27159055/detay bu çok enteresanmış eğer kaydı kuydu değişeni kazası vs yok ise alınır gibi
Dostum er6 i her yonden cb500 den fazla yakiyor,bakimlari yedek parcalari daha pahali o Bakimdan.
İhtiyaclari dogrultusunda alinabilecek en iyi marka ve model tam isabet tespit edilmis bana gore
Levend,umarim iyi kullanilmis bir motor bulursun.
Selamlar, eğer X-Type sevdamdan vazgeçebilirsem, 390'ı satıp grenajlı modelini almayı düşünüyorum ben de. Türkiye'de pek tutulmadığı doğru ve aldıktan sonra ''Keşke MT25 alsaydın yağğğğğ.'' veya ''İkinci el MT7 varken bu mu?'' gibi saçma sapan sorular soran, boş boş konuşan birçok insanla tanışacaksın. Hatta öyle ki, boş insan stoğun çok kısa bir sürede dolacak emin olabilirsin. Tavsiyem 2016 ve üzeri olanlara bakmandır. 500R modelinde kombine Abs olduğunu biliyorum ama 500F'de olup olmadığı konusunda net bir bilgim olmadığı için kesin konuşamıyorum. Çok yüksek ihtimalle vardır, çünkü 500R ile her şeylerinin aynı olduğunu işitmiştim. Velhasıl kombine Abs olması beni bu motora aşık eden etkenlerden biri olmuştur. Uzun vadede kullanmak için alıyorsan pişman olacağını zannetmiyorum. Şimdiden hayırlı olmasını diliyorum sevgili dostum.
CB500F ve CBR500R karenaj ve gidon ergonomisi hariç bire-bir aynı motorlar. Ön arka ABS var ama fren sistemi kombine değil; yani arkaya basınca biraz ön sıkma veya tersi yok...
Çok güzel motosikletler; her şeyden yeterince ve ayarında mevcut. 47 beygir de apaçilik yapma meraklısı değilsen gani gani yetiyor...
Hem ekonomi, hem ergonomi, hem de sağlamlık açısından bence çok güzel bir tercih olur. Ne eksiği ne fazlası var, tam ortalarda bir yerde bir alet.
Fiyat konusu sıkıntılı işte biraz diyeceğim de, o konuda sıkıntılı olmayan marka model kalmadı.
Ben kombine zannediyordum yıllardır. Yine de emin olmak için bir Honda bayisine gideceğim bugün, kafama takıldı bak şimdi.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)