Youtube'da bir videoda, tişört ve şortla motor sürüp de düşen bir gencin kaza sonrasında bacaklarının halini görmüştüm. Hiç iç açıcı bir şey değildi.
Youtube'da bir videoda, tişört ve şortla motor sürüp de düşen bir gencin kaza sonrasında bacaklarının halini görmüştüm. Hiç iç açıcı bir şey değildi.
Her koyun kendi bacağından asılır. Çoğunuz aklı başında yetişkin bireylersiniz. İsteyen elbet ekipmansız biner.
Kimsenin kolunuzdan tutup zorla ekipman giydirecek hali de yok.
Ama en ufak kazada sonuçlarının ne kadar acı olacağını defalarca tekrarlayacağız ki burayı okuyan yeni motosiklete başlamış genç arkadaşlar kötüyü değil doğruyu örnek alsınlar.
Bazen bizim buradaki caddeden geçen, ufacık skuterine bile full ekipmanlı binmiş gençleri görünce o kadar mutlu oluyorum ki anlatamam. "Benimki zaten ufak motor, bana birşey olmaz" dememiş, gitmiş full ekipmanını alıp giymiş. Demek ki motosiklet bilinci gelişmeye başlamış, ne mutlu.
Bu iş sigara içmek gibi. Zararını biliyorsan içersin, kimse karışamaz. Ama ballandırarak anlatıp gençlere kötü örnek olmanın da mantığı yok yani.
Buraya motosiklet kazası sonrası yaralanan kişilerin fotolarını atsak, "aman midemiz bulandı bunlar ne böyle, sansürleyin veya kaldırın" dersiniz.
Şu ekipman giyme mevzusunu biraz daha ciddiye alalım dostlar.
Tekerimize taş değmesin.
Dostlar hiç mi küçükken bisikletten düşmediniz? Hiç mi bisikletten düşüp kolunu bacağını kıran, kafasına zımba attıran görmediniz? En baba bisiklet 40 yapıyor.
Başımızdan geçen olayı paylaştık biz suçlu olduk ya nası oldu anlamadım valla. En son ne zaman otobana çıktınız bilmiyorum ama 110 otobanda gerçek hayatta ortalamanın bile altında bi hız, arabalar için dahi. Kağıt üstünde sürmüyoruz motoru. En sağ şerit kamyonlara ait çünkü yavaş gidiyolar, sürekli inatla sağdan gidip sollama yapmayla mı uğraşacağız? Niye böyle bi inat edeyim ki orta şeridin hızına uyum sağlamak varken? Otobanda hız sınırı 100km motor için evet, çıkın bakayım otobana 100km ile ilerleyin bakalım kaç kişi götünüze yapışıyo sıkıştırıyo. Ne kadar meraklısınız herşeyi böyle tartışma ortamına devşirmeye ya hiç mi işiniz gücünüz yok? Her başlıkta ılık götlü muhalefet meraklısı biri var mutlaka, bırakın sohbeti paylaşımı okunmaz hale getirdiniz forumu. Evinizden kağıt üstünde yaşıyosunuz çıkın dışarı neyin ne olduğunu görün ondan sonra konuşun. Durduk yere sinir ediyosunuz insanı yok yere ya amaç ne ne geçti eline şimdi? Git uzun yol yap ondan sonra konuş.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:32 ----------
Hocam motorda trafik sıkışıklığı yoksa akış hızının bi tık üstünde sürmeyi her zaman doğru bulmuşumdur, o yüzden genelde o şekilde seyahat ediyorum ani bi durumda kaçabilmek için. O yüzden yavaş şahsi görüşüm. En sol şeritte araçlar 130 140 aralığında seyahat ediyolar, bazı çok acelesi olan kimseler 170 180le bile seyahat ediyo. Motosiklet için otobanda bence sağlıklı hız 140 150 arası. Maalesef o hızı stabil verebilecek motorum yok şuanki scooterımla da uzun yol yaptım 95 105 hız arası, hayatımın en konforlu uzun yoluydu ama otoban trafiği açısından çok zorlandım, bu hızlar otoban için uygun değil bence.
20'li yaşlardayken motorum yoktu, bisiklete binerdim hatta çadır vb. kamp malzemelerini yükleyip uzun turlara da çıkardım. Bisikletle yaşadığım tehlikeler yüzünden bisikletle bile böyle oluyorsa motor alsam kesin ölürüm deyip motor almaya girişmemiştim hiç.
80'le (tabi ki yokuş aşağı) mıcırlı viraja girip kaza yaptığımda kafamdaki kask iki parçaya ayrıldı, eldivenlerim parçalandı, kask ve eldiven dışında bir ekipman yoktu zaten, dizlerim ve dirseklerim sürtündü derilerim soyuldu, sonrasında 2-3 gün acı çektim. Tabi kazadan önce 80'le gidiyordum ama virajı uzaktan görünce fren yapıp yavaşlamaya başlamıştım yine de hızım 50 falandır. Bisikletle bile kazada böyle oluyorsa deyip 45 yaşından sonra motor alınca bütün ekipmanlarımı tamamlamadan binmedim.
Bak yaaa
Ya niki dedigin gibiyse 3.3 lt yakit tuketimi nasil oldu bunu acikla bana ?
Dediginiz gibi firsatini bulunca 110 120 yapmam gerekiyorsa(sana gore 190 - 200 hatta) bu alet 3.3 yakar mi ? Nc mi bu ?
Bu ortalama surat yuksekse,biraz daha yavas sursem demekki 2.5 lt yakacak ? Mumkun mu allassen yapmayin.
Ben motorla genelde 110 - 130 arası takılıyorum. Trafiğe göre mümkün olan en sağ şeritten gidiyorum. Öndeki araç yavaşsa sollayıp tekrar eski şeride dönüyorum. Böylece biraz hareket oluyor, zihin uyuşmuyor. Zaman zaman 10-15dk'lık bir süre için 140-150'lere çıktığım da oluyor. Ama sürekli öyle gitmeyi tercih etmiyorum; 500cc naked'la pek konforlu değil. (Bu motorla düz yolda, yan çantalarla, üzerine kapanarak ancak 171 görebildim kadranda, dolayısıyla pratik kullanım azami 140-150km/s'e kadar, sonrası zorlama oluyor - bunu R25 ile 190! yapanlar anlayamaz şimdi ...)
2013'de bir hayabusa bir zx10r İstanbul-Fethiye rotamızda full tulumla kullanmıştık.ZX10R ı kullanan arkadaşıma tek açık kalan yer olan boynuna arı saplanmıştı.Nasıl bir açı çektiyse ortalama hızımız olan 110km bile düşmemek için olağan üstü çaba sarf etmişti. Birde yaban arısı olsaydı vah ki vah..
Arı sokması en tehlikeli durumlardan birisi. Şehir içi trafiğinde kaskın içine giren arı nedeniyle kaldırıma çarparak ölen motosiklet sürücüsü haberini okumuştum. Bir kere Trabzon- İstanbul seyahatinde bacağımdan, bir kere de ege antik kent gezisinde elimden arı tarafından sokuldum. Her ikisinde de acıdan motorun gidonunu bırakma mertebesine geldim. Zorlukla motoru durdurabildim. 140-150 km/h gibi hızlarda bu durumları yaşasaydım motora hakim olamazdım. Bana sorsan yaptığım ufacık hata. Birinde eldiveni çıkarmıştım. Diğerinde de rahatsız ettiği için dizliği.
Değerli bir atyasözü; "Anlayana sizrisinek saz, anlamayana davul zurna az."
2 sene önce İğneada'ya giderken arının teki buff.ın içinden nasıl girmişse boynuma veda busesi kondurmuştu. O zamana kadar hayatımda hiç arı sokmamıştı, haliyle alerjim var mı bilemediğimden çektim kenara, yaktım sigara ve bekledim 15-20 dk. Baktım ölmüyorum, yola devam etmiştim.
heryerde Africa Twin tüketimi 5 ila 6,5 lt arasında açıklanıyor (yakın arkadaşımda 2017 dct var şehir içi dışı karışık 15.000 km ortalaması 6 lt) hadi sen çok yavaş sürdün hiç akselerasyon yapmadın diyelim 4 olsun , 1000 cc motorun 3,3 lt yakması için gördüğün tüm yokuş aşağı yollarda motoru kapatıp gidiyor olmalısın , daha öncede yazmıştım meraktan 650 cc vstrom ile 100 km boyunca son vites 60-70 km/s hız ile sabrettim gittim 2,7 lt yaktım , yolda aşırı iniş ve çıkış yoktu , bol inişli bir güzergahta motoru kapatsam 2 ila 2,5 lt arası bir tüketime imza atabilirdim , genel olarak deniz kenarındaki şehirlere giderken rakım düşer yani bol bol yokuş inersin buda tüketimin çok düşük gerçekleşmesine sebeptir , aynı yolu birkezde tersine geçip iki veriyi mukayese etmek daha sağlıklı olur , rekor denemelerinde bile tek yön kabul edilmiyor aynı güzergahta tersine de sürme şartı var..
Ari cok ilginc bir hayvan.Koycegiz de yine tshirtle suruyorum, koluma carptigi gibi sokması bir oldu..lan sokmak icin zamanin yok,nasil becerdi hala anlamiyorum kici koluma yapisip kalmisti.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------
Haha niki yaa.Sana ozel foto attim yaa daha yapabilecegim bisey yok malesef.
Kontagi kapatma fikri gercekten dahiyane :D bunu yapmis olabilecigimi dusunuyor olamazsin.
Yav niki..harbi konus simdi.Benim yerimde olsan ne yapardin ? istanbul a gelip 1 hafta boyunca ise motorla gidip geleceksin,sonra yine ayvalik donus yapacaksin.
Bu soruyu amerikali kolormatige sorsam efendim ben yazlik ekipman alirdim diyerek sallar.sen ne yapardin ?
Kabul edelim artik, bisikletcilerin taytla yapmadiklari aksiyon yok..bizim kicimiz fazla kiymetli sanki
Yav öyle deme o düştüğü zaman zımparalanıyor kabadan biz düşünce taşlama yapılmış gibi oluyor :D hep şortla motora binmek istedim geçen fırsat oldu bir daha binmem bacaklarım hep yandı uyuz gibi kaşındı :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------
Dün datçaya giderken arı kaska çarptı patladı sonra gitti sol kolumu soktu o halde :D ya bacağımı ya kolumu :D hayır direkt çarpsa tamam aynaya çarpıyor parçalanıp ayağımı sokuyor hep yorgun kurşuna gidiyoruz :D
Kimse yola ben bugün kaza yapayım diye çıkmıyor. 20km hızla giderken kafayı asfalta vurup kaskı olmadığı için ölenler var. 70km hızda asfalta düşünce elleriniz/dizleriniz kemiklerinize kadar kazınır. 2km bakkala bile kask+eldiven+mont+sırt koruma yada korumalı çanta+pantolon+diz koruma+botla gidiyorum isterse hava 50 derece olsun. Not: motor ayağınıza düşer veya ayağınız kırılırsa hayatınız koyunca yürüyememe veya sakat kalma durumu var kemik yapısı çok farklı tedavisi zor. Not2: düştüğünüzde omurilik hasarı olursa sakat kalırsınız kaçla düştüğünüzün önemi yok!!
En mantıklısı ya arada hızlanıp sonra normal hızıma dönmeyi ben de yapıyorum, genelde aynı şeritten devam etmeyi tercih ettiğim için arada canlandıracak şeyler yapmazsak uyuyakalırız motor tepesinde uzun yolda r25in delemediği motor yok orası ayrı konu en kötüsü milletim gençlerinin hızla fiyatı paralel görmesi. Senin 500cc nakedı r25le geçince otomatikman senin motor kötü veya parasını etmez oluyo.
Leoncino ile 430km yolu 170ten aşağı inmeyerek gitmiştim bi keresinde deneme amaçlı. Ne hissettiğini çok iyi bilirim
Tüh ya bilsem ben de dün kışlık montla sürmek zorunda kalmazdım.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)