Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Africa twin orjinal hava filtresine istenen 860 tl.Yuhh

    REKLAM ALANI
  1. #21
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Aslında filtre tek olsa para nispeten katlanılır seviyede olacak ama çift olunca fiyat da katlanıyor haliyle

    Birçok firma araç satışından ziyade servis ve yedek parçadan güzel kar ediyor.

    Otomotiv sektöründe de böyle. Bayilere bakın, asıl parayı garanti süresince mecburi servise gelen arablardan kazanıyorlar. Standart bir yağ bakımına 1500- 1800 tl civarı fatura çıkarıyorlar.

    Hani yağ belli , filtre belli. Dışarıda aynı bakımı yaptırsan , malzemelerin en iyisini alsan 600 - 800 tl ya tutar ya tutmaz.

    Motosiklet sektöründe de bu böyle. Hatta honda işi abartıp, 6 ayda bir servise gelmezseniz garantinizi bozarım haa diye kullanıcılarını korkutuyor. 6 ayda yeterli km yapılmadıkça hangi motor yağı özelliğini yitirecek çok merak ediyorum.

    Avrupada 12bin km olan bakım aralıkları bizde 6 bin km de bir. Adamlar güzel sistem kurmuş valla, servis gelirleriyle her yılı güzel karlarla kapatmayı başarıyorlar.
    Kerem34_ bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı SuleymanE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında filtre tek olsa para nispeten katlanılır seviyede olacak ama çift olunca fiyat da katlanıyor haliyle

    Birçok firma araç satışından ziyade servis ve yedek parçadan güzel kar ediyor.

    Otomotiv sektöründe de böyle. Bayilere bakın, asıl parayı garanti süresince mecburi servise gelen arablardan kazanıyorlar. Standart bir yağ bakımına 1500- 1800 tl civarı fatura çıkarıyorlar.

    Hani yağ belli , filtre belli. Dışarıda aynı bakımı yaptırsan , malzemelerin en iyisini alsan 600 - 800 tl ya tutar ya tutmaz.

    Motosiklet sektöründe de bu böyle. Hatta honda işi abartıp, 6 ayda bir servise gelmezseniz garantinizi bozarım haa diye kullanıcılarını korkutuyor. 6 ayda yeterli km yapılmadıkça hangi motor yağı özelliğini yitirecek çok merak ediyorum.

    Avrupada 12bin km olan bakım aralıkları bizde 6 bin km de bir. Adamlar güzel sistem kurmuş valla, servis gelirleriyle her yılı güzel karlarla kapatmayı başarıyorlar.
    Ben de buna tutuluyorum. Ulan Hindistan'ın fukara yerlerinde havada bok uçuyor, nefes alamıyor millet artık, orada bile bakım aralıkları daha iyi.

    İstanbul'da yaşıyorum, sıcaklık Avrupa şehirleri ortalamasında, hava temizliği bu kadar büyük bir şehir olmasına rağmen kötü değil, motosikleti zorlamayı, yüksek devir kullanmayı gerektiren bir yol yok. Ben bir yağın çok uzun bir sürece yayarak kullanılmadığı sürece 4 5 bin km'de etkisini yitireceğine asla inanmıyorum. Tamamen eşek olana semer vuran çok olur düsturu ile tokatlanıyoruz bu kadar.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Fahis fiyatlari savunmuyorum, ancak motosiklet ve araba fiyatlarini direk karsilastirmak ta cok makul degil.

    Kac tane Civic filtresi satiliyor, kac tane Africa Twin filtresi? Kac tane Civic filtresi degistiriliyor, kac tane Africa Twin filtresi degistiriliyor? Dunyada ve Turkiyede?

    Parca az sayida uretiliyor, bu da maliyeti arttiriyor. Az sayida satiyor, bu da saticinin toplam karini azaltiyor. Uretim sonrasi dagitim zincirinde stokta daha uzun sure bekliyor, bu da ek masraf getiriyor.

    Aynisi lastikler icin de oyle. Ustelik orta ve yuksek hacimli motosikletlerin kullandigi lastikler ozel. On-arka farkli boyutlardaki spor araba lastik fiyatlari da yuksek, ve onlar da anca 15000km dayaniyor.

    Dunyanin bir cok yerinde arac bir gereksinim, motosiklet ise bir hobi.

    Amerika'da Superduke'un ilk 60000km'ye kadar olan bakimi, Porsche 911'in 60000km'ye bakimindan daha pahali.

  4. #24
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    800 ne ya gerçek den çok yüksekmiş maliyeti 20 lira değildir.

  5. #25
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    bundan 4-5 sene önce honda sh300i de hava filtresi acayip pahalıydı. vespa gts250 nin filtresi 50tl idi, sh300i ın 150tl falan. buji falan hele inanılmaz pahalıydı..

  6. #26
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı Hırbonen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F54,senin agzindan cikani kulagin duyuyor mu ? Bunlar nasil fiyatlar ?

    Premium diyosun da levent in gs premium degil mi ? Benim at in iki fiyati vardir.

    440 tl ye hava filtresi degistiriyir,zincir masrafi yok zaten ohh.gs almak lazim yaa.bakim araligi da 10 bin misss(gerci ben de 10 bin bir yapiyorum)

    Sen bu fiyati yazinca nc750 iyice bi hos gelmeye basladi.


    Zincir masrafı yok dediğin GS'in şaftının açılıp kontrol edilmesi 500 TL + Kdv.. Her sezon yapılıyor, cünkü su alma olasılığı var, körüğü eskiyor, çatlıyor bilmem ne.... Her sene zincir değiştirmiyorsun ama şaftı açtırıyor, bakım yaptırıyorsun. Şaft'lı motoru işletmek ile zincirliyi işletmek arasında fark yok, belki zincirliden daha pahalıya bile gelebilir. 2 Senede bir zincir değiştirsen ki, 20 binden önce değişmez, bilemiyorum.

    Güzel tarafı, zincir temizlemiyor, yağlamıyorsun.. Lastik yağ içinde kalmıyor vs.

  7. #27
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    siz yine iyisiniz yüksek cc motora biniyosunuz

    xmax e binen vatandaşlar 250cc motorun rutin bakımına en az 600tl veriyor
    espresso bunu beğendi.

  8. #28
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir masrafı yok dediğin GS'in şaftının açılıp kontrol edilmesi 500 TL + Kdv.. Her sezon yapılıyor, cünkü su alma olasılığı var, körüğü eskiyor, çatlıyor bilmem ne.... Her sene zincir değiştirmiyorsun ama şaftı açtırıyor, bakım yaptırıyorsun. Şaft'lı motoru işletmek ile zincirliyi işletmek arasında fark yok, belki zincirliden daha pahalıya bile gelebilir. 2 Senede bir zincir değiştirsen ki, 20 binden önce değişmez, bilemiyorum.

    Güzel tarafı, zincir temizlemiyor, yağlamıyorsun.. Lastik yağ içinde kalmıyor vs.
    Bunu ilk defa duydum, shaftin her sene acilmasi getektigini. Servis kitapciginda mi yaziyor?
    Shaftin acilmasi icin bazi vidalarin isitilmasi bile gerekiyor, locktite kullanildigi icin, öyle kolay is de degil.

  9. #29
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siz yine iyisiniz yüksek cc motora biniyosunuz

    xmax e binen vatandaşlar 250cc motorun rutin bakımına en az 600tl veriyor
    bir de 20 bindeki bakımı var az daha ekleseler desmo bakımı fiyatına geliyor monster 696 nın :D
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.
    welcome to my world https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/

  10. #30
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Benim motor da çok pahalı yaw. Yağ 25 tl(Lubex). Hava filtresi sünger temizleyip yağlayıp geri takıyorum. Debriyaj teli 10 tl. Bosch buji 40 tl.Öyle geçinip gidiyoruz.

    Şaka maka ben bu fiyatları görünce büyük cc hayalim de gitgide uzaklaşıyor. Büyük cc motorlar çoğu lüks arabadan daha pahalı.

  11. #31
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir masrafı yok dediğin GS'in şaftının açılıp kontrol edilmesi 500 TL + Kdv.. Her sezon yapılıyor, cünkü su alma olasılığı var, körüğü eskiyor, çatlıyor bilmem ne.... Her sene zincir değiştirmiyorsun ama şaftı açtırıyor, bakım yaptırıyorsun. Şaft'lı motoru işletmek ile zincirliyi işletmek arasında fark yok, belki zincirliden daha pahalıya bile gelebilir. 2 Senede bir zincir değiştirsen ki, 20 binden önce değişmez, bilemiyorum.

    Güzel tarafı, zincir temizlemiyor, yağlamıyorsun.. Lastik yağ içinde kalmıyor vs.
    93 model R80GS'im var. Şaft kontrolü ile para kaybetmemek lazım. Birkaç yılda bir diferansiyel yağını yenilemek yeterli olacaktır.

  12. #32
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010

  13. #33
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı recaip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu ilk defa duydum, shaftin her sene acilmasi getektigini. Servis kitapciginda mi yaziyor?
    Shaftin acilmasi icin bazi vidalarin isitilmasi bile gerekiyor, locktite kullanildigi icin, öyle kolay is de degil.
    O BMW'nin safti Honda saftlari 24000 milde bir yag degisimi istiyor, ki yaklasik 40000km'ye tekabul ediyor.

    Bir de mavi loctite kullanilan vida isitmadan da acilir. Kirmizi loctite ise bir gun acilacak vidada kullanilmaz.

  14. #34
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Alıntı 4strings adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sesli guldum,sukunu veriyorum

    Biragurusu hirbosuda anca; "senin yas kac","babandan mi para aliyin"

    yine adamin tipi aklima geliyo tam dayaklik yemin ederim.

    Bu arada dun yine mercedes ve ferrari tokatladik.Hondamiz elini kolunu sallaya sallaya avusturya gp yi kazandi ,bilginiz olsun arkadaslar ;)

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC750'yi övenleri de anlamıyorum arkadaş. Motosiklete ulaşım için biniyorsanız lafım yok ama ben motosiklete keyif için bineceksem son alacağım motor nc'dir. Tatsız, tuzsuz, keyifsiz. Ne fren tutuyor, ne viraj yapıyor, ne gidiyor. Anlamsız bir şey. Buralarda övülünce şaşırıyorum, hiç mi başka motora binmediniz? Ulaşım için ve ekonomi için kullanılıyorsa en ufak bir şey demiyorum.
    Üstadım sen de ne zaman NC lafı açılsa hemen gelip yapıştırıyorsun

    NC tabi ki bir commuter irisidir, derdi pratik ulaşım olan adam alır kullanır. (Amortisörleri güncelleyince de viraj yapabiliyor biraz kendince....İyi lastik ve iyi fren balatası ile fena da durmuyor - apaçilik yapmadıktan sonra...) Az yakıyor, iyi çekiyor, sorunsuz, supap ayarı falan kolay (bir tek hava filtresi değiştirmek gereksiz karışık zaman alıcı, benim CB500F'te 5dk'lık iş...), (seleye fileyi takınca) uzun yola da geliyor daha ne istiyorsun?
    blueway2 bunu beğendi.

  16. #36
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    NC750'yi övenleri de anlamıyorum arkadaş. Motosiklete ulaşım için biniyorsanız lafım yok ama ben motosiklete keyif için bineceksem son alacağım motor nc'dir. Tatsız, tuzsuz, keyifsiz. Ne fren tutuyor, ne viraj yapıyor, ne gidiyor. Anlamsız bir şey. Buralarda övülünce şaşırıyorum, hiç mi başka motora binmediniz? Ulaşım için ve ekonomi için kullanılıyorsa en ufak bir şey demiyorum.
    Herkesin motosikletten beklentileri farklı.NC 750 yi yavaş yavaş sakin sakin uzun yol gideyim,az yaksın,bol bagaj yeri olsun diyen adam alıyor.Kimisine sadece motor sürmek bile zevk veriyorlar.Hoplayım,zıplayım,viraj yapayım,ön kaldırayım, diye beklentisi olan adam zaten NC serisine bakmaz bile.NC 750 X i test etme imkanım olmuş,cansız,zevksiz bir sürüşü var ama frenleri öyle abartıldığı kadar kötü değil,frenlemede biraz amortisörler işi bozuyor sanki.
    Cyan, espresso ve blueway2 bunu beğendiler.
    Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkesin motosikletten beklentileri farklı.NC 750 yi yavaş yavaş sakin sakin uzun yol gideyim,az yaksın,bol bagaj yeri olsun diyen adam alıyor.Kimisine sadece motor sürmek bile zevk veriyorlar.Hoplayım,zıplayım,viraj yapayım,ön kaldırayım, diye beklentisi olan adam zaten NC serisine bakmaz bile.NC 750 X i test etme imkanım olmuş,cansız,zevksiz bir sürüşü var ama frenleri öyle abartıldığı kadar kötü değil,frenlemede biraz amortisörler işi bozuyor sanki.
    Güzel yorum; ben balatalarda EBS HH, lastik olarak Pilot Road 4 kullanıyordum (standartta Dunlop'un iğrenç bir lastiğini kullanıyordu - iğrenç dediğim Türkiye yollarına uygun değil anlamında...), ön amortisörlerin yayları (benim ağırlığıma göre optimize edilmiş) ve yağ kalınlığı (standart 10 ben 15 yapmıştım) ve arka amortisörü (yine yayı benim ağırlığıma göre optimize edilmiş...) tamamen değiştirmiştim. Motosiklet bambaşka bir karaktere bürünmüştü - sanki başka bir motosiklet kullanıyordum. Bu değişiklikleri yaptıktan sonra frenlerinden de hiç şikâyet etmedim - öncesinde lastiklerden kaynaklı ABS'in erken devreye girme sorunu oluyordu. NC'nin amortisörleri gerçekten cüssesine zayıf kalıyor. Tracer vb. rakipleri arasındaki anlamlı fiyat farkına bakınca sıfır alıp 7-800 EUR harcayarak ön-arka amortisör güncellemesi yapmak yine de mantıklı kalıyor. Yeter ki amaç commuting ve yeri geldiğinde uzun yol yapmak olsun... (Tracer'ın çoşturma zevkini tabi ki vermez - ama olayı o değil bu motosikletin, NC iki tekerlekli bir ulaşım aracı sadece ve evet, sadece motosiklet sürmek ve bir kafesin içinde hapsolmamak bile bana yeterince keyif veriyor...)
    espresso, Thracian ve blueway2 bunu beğendiler.

  18. #38
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de 20 bindeki bakımı var az daha ekleseler desmo bakımı fiyatına geliyor monster 696 nın :D
    aynen :D

    eskiden ducati bakımı pahalı diyoduk şimdi japonlarla pek bi farkı kalmadı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------

    Alıntı berk_cglr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir de 20 bindeki bakımı var az daha ekleseler desmo bakımı fiyatına geliyor monster 696 nın :D
    forum üyelerimizden kural Z gibi bi tanıdığım olsa varya yapamadığım şey kalmaz

    bütün tanıdığım arkadaşlarım hazırcı bişey bildikleri yok ayrıca öğrenmekte istemiyolar

    bi tek ben işte varyatör sökme yağ değiştirmeyi filan biliyorum.

    yabancı ülkede millet hobi olsun diye kendi motorunu tamir ediyor

    bense parasızlıktan kendi çapımda usta oldum malesef.
    espresso, tommygun ve berk_cglr bunu beğendiler.

  19. #39
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı IRau adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yabancı ülkede millet hobi olsun diye kendi motorunu tamir ediyor
    iscilik ucretleri de pahali. KTM'i aldigim galerinin servisinde 1 saat standart iscilik $139.

    Sadece arka lastigi degistirmek icin $100 istediler. Tekeri sokup goturdum, eski lastigi cikarip, yeni lastigi takip, balans yapmaya $45 aldilar. Lastigi onlardan alirsaniz cok daha ucuz, ama lastigi kendiniz gotururseniz durum boyle...

    Eger eliniz yatiyorsa ve vaktiniz varsa, yag, hidrolik ve filtre degisimi gibi basit isleri kendinizin yapmasi, alinacak alet edevat dahil, cok daha ucuz oluyor. Ama ayrintili isler icin, mesela subap ayari vs. icin, degmez bence. Parasini verip yaptirmak daha mantikli, benim icin en azindan.
    espresso bunu beğendi.

  20. #40
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    93 model R80GS'im var. Şaft kontrolü ile para kaybetmemek lazım. Birkaç yılda bir diferansiyel yağını yenilemek yeterli olacaktır.
    Siz siz olun şaftı kücümsemeyin, ve gerekli bakımı yapın, hiç bir şey yapmasanız bile açtırıp baktırın, şaft kırıp takla atan yüzlerce vaka var, su alıp korozyona uğradıysa, felaket çok uzakta değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:14 ----------

    Alıntı recaip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu ilk defa duydum, shaftin her sene acilmasi getektigini. Servis kitapciginda mi yaziyor?
    Shaftin acilmasi icin bazi vidalarin isitilmasi bile gerekiyor, locktite kullanildigi icin, öyle kolay is de degil.
    GS'în şaftının açılması öyle çok zor bir durum değil gördüğüm kadarı ile.



Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)