Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı kivanc34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?
    xmax 250 20bin km'de bir kayış değişimi var. Debriyaj derken varyatordeki parçalardan bahsediyorsanız onların değişimi ile ilgili el kitabında bir şey göremedim. 20bin km'de kayış değişecek diye yazmışlar sadece. Varyator bagalarını farklı tiplerle değiştirip hızlanması vb. değiştirenler görmüştüm ama orjinalini kullanınca kolay eskiyecek parçalar değil gibi. Bir tek kayış ömrü bitince değişiyor.

  3. #3
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    20.000 KM'de kayış ve debriyaj kavrama değişmesi daha sağlıklı olur.
    Eğer bu parçalar orjinalleri ile değişti ise bir 20.000 daha götürür.

  4. #4
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı kivanc34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?
    Forza 250 kitapciginda kayis degisimi icin 24.000-48.000 diye gidiyor. Debriyaj ile ilgili bir sey yazilmamis ama muhtemelen ayni degerlerde yapilsa iyi olur.



  5. #5

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Her 2 kayış değişiminde bir (40-50bin km) açılıp kontrol edilir. Gerekirse değiştirilir. Kolay biten birşey değil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------

    Ağır bakımı yani 20 bin bakımı yaklaşmış motor almamaya çalışın. Serviste fiyatlar çok yüksek. İşin içine lastik vs de girince 4 bin civarı tutabilir. Xmax 250 de servisde sadece 20 bin bakımı 2300 lira. 20 bin bakımı yapılmış ya da 20 bin bakımına çok km olmayan motorlara bakın. 40 bin km'nin üstüne de çıkmasanız iyi olur. Scooterler kullanıcı kitlesi olarak araba kullanan insanlara da hitap ettiği için çoğunluğu bilinçsizce kullanılıyor.

  6. #6
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
    Debriyaj değişimi kişiden kişiye, elinin ayarına göre değişir. Kalınlık toleransları vardır. Tas iyiyse balata iyi bir yerde çaktırılır veya orjinal ile değiştirilir. İnternette service manual diye ararsan bu değerleri içeren kitapçıkları bulursun.

  7. #7
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Eski sahibi "daha yeni değişti" dese bile ben olsam hemen değişim yapardım. Kendi motorumu 1,5 sene önce aldığımda ilk gün lastikleri yenileyip, eski lastikleri çöpe attım. Eski sahibiyle muhabbet ederken lastikleri değiştirdiğimi söylediğimde bana "Birader manyak mısın zaten ilanda belirttiğim gibi lastikler yeniydi, 600 km ya yaptım ya yapmadım" demişti. Benim için masraflı oldu ama kafam rahat etti.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Her kayış değişiminde debriyaj da ittiriyorlar genelde.

  9. #9
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Skuterlerde vitesli motorların aksine kuru tip farklı bir yapıda debriyaj kullanılıyor. Buda ısıdan çok etkilenen bir yapıda. Bu sebeple ömrü tamamen kullanıma bağlı. Sakin süren birisi orijinal kayış ve debriyajla yaklaşık 25-30bin km yaparken, sert süren birisi ise 15 bine varmadan hem kayışı hem balatayı bitirmiş olabilir.

    Kabaca ortalama bir tahminde bulunmak gerekirse 20bin kmde değişir desek kötü bir tahmin olmaz.

    Motorun kmsine çok takılmayın, temizse alın keyifle binin. Debriyaj balatası değiştirmesi vs zor değil. Herhangi bir özel servis bile çok rahat yapar bu işlemi. Birde ufak bir hatırlatma; her yağ bakımında varyatör kapağını açıp kayışın bulunduğu kısımdaki tozları balata spreyiyle temizlemek hem kayışın hemde debriyajın ömrünü uzatır.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Aralık 2019
    Şehir
    GB
    Motosikleti
    misonXD
    abi xmax 300 2bin tl debriyajı :D gayet pahalı. 50 55k param var ve xmax 300 bakıyorm ama o paralara genelde 15 20 bin km ve üstü var

  11. #11
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    scooterlarda devriyaj yok ki, var mı yoksa? yani vitesli motorlarda olduğundan farklı bir sistem var. yaklaşık 20bin'de kayış değişiyor.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    scooterlarda devriyaj yok ki, var mı yoksa? yani vitesli motorlarda olduğundan farklı bir sistem var. yaklaşık 20bin'de kayış değişiyor.
    Var var, @SuleymanE'nin de yazdığı gibi kuru tip, yaylı, belli bir devirden sonra artan merkezkaç kuvveti ile kavramaya başlayan balatalar var. Ben (motor ve varyatör olarak X Max'ler ile aynı olan) 2012 X City'min debriyaj ve kayışını aynı anda 21.000km'de değiştirmiştim. Motor 17.500km'den itibaren artık kalkışlarda silkelemeye başlamıştı. (%99 şehir içi kullanılan bir motosikletti.)
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    erensel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2019
    Şehir
    Artvin
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var var, @SuleymanE'nin de yazdığı gibi kuru tip, yaylı, belli bir devirden sonra artan merkezkaç kuvveti ile kavramaya başlayan balatalar var. Ben (motor ve varyatör olarak X Max'ler ile aynı olan) 2012 X City'min debriyaj ve kayışını aynı anda 21.000km'de değiştirmiştim. Motor 17.500km'den itibaren artık kalkışlarda silkelemeye başlamıştı. (%99 şehir içi kullanılan bir motosikletti.)
    Şuan benim X-City'de aynı durum var.
    24000 KM'de kalkışta sirkeleme yapıyor ve çekiş biraz düştü.
    Orjinal kavrama 1200/1400 TL gibi internette
    Muhtemelen kendi kavraması üzerine balata yaptırıcam.
    Birde sevemedim maxiscooter işini Commuter candır

  14. #14
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var var, @SuleymanE'nin de yazdığı gibi kuru tip, yaylı, belli bir devirden sonra artan merkezkaç kuvveti ile kavramaya başlayan balatalar var. Ben (motor ve varyatör olarak X Max'ler ile aynı olan) 2012 X City'min debriyaj ve kayışını aynı anda 21.000km'de değiştirmiştim. Motor 17.500km'den itibaren artık kalkışlarda silkelemeye başlamıştı. (%99 şehir içi kullanılan bir motosikletti.)
    Yani 20bin km olup kayış değişimi zamanı bir de debriyaj değişimi masrafı çıkacak karşıma.
    Daha 7500km'deyim ama bunu öğrendiğim iyi oldu.

  15. #15
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Var var, @SuleymanE'nin de yazdığı gibi kuru tip, yaylı, belli bir devirden sonra artan merkezkaç kuvveti ile kavramaya başlayan balatalar var. Ben (motor ve varyatör olarak X Max'ler ile aynı olan) 2012 X City'min debriyaj ve kayışını aynı anda 21.000km'de değiştirmiştim. Motor 17.500km'den itibaren artık kalkışlarda silkelemeye başlamıştı. (%99 şehir içi kullanılan bir motosikletti.)
    Yazık etmişsin debriyaj balatasına. Ben 46 bin de değiştirmiştim Xcity de daha da epey giderdi. O yüzden atmaya kıyamamıştım. Hatta sattığım kişiye devretmiştim. Xcity de silkelemeye neden olan ön varyatör. Bunun da ilacı dr. pulley baga. Bir de ön varyatöre kendi insiyatifimde bol miktarda yüksek ısıya dayanıklı lityum gres(zararlı deniliyor) koyduktan sonra Xcity vitesli motor gibi kalkış yapmaya başlamıştı.

    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani 20bin km olup kayış değişimi zamanı bir de debriyaj değişimi masrafı çıkacak karşıma.
    Daha 7500km'deyim ama bunu öğrendiğim iyi oldu.
    50 bin km. ye doğru debriyaj balatasına aşınma kontrolü yapman yeterli. 20 bin km. de debriyaj balatasını değiştirilmez. İlle de değiştireceksen çıkardığını birine ver. 30 bin km. kullansın. Hayır duasını alırsın
    espresso bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yani 20bin km olup kayış değişimi zamanı bir de debriyaj değişimi masrafı çıkacak karşıma.
    Daha 7500km'deyim ama bunu öğrendiğim iyi oldu.
    2016 sonu veya 2017 başlarında bana (yağ değişimi de dahil) 1.100₺'ye malolmuştu (kayış + debriyaj + emin değilim bagalar da olabilir...). Dolar kurundan gidersek şu anda yaptıracak olsanız 2.500₺ civarına gelmesi gerekiyor...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------

    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazık etmişsin debriyaj balatasına. Ben 46 bin de değiştirmiştim Xcity de daha da epey giderdi. O yüzden atmaya kıyamamıştım. Hatta sattığım kişiye devretmiştim. Xcity de silkelemeye neden olan ön varyatör. Bunun da ilacı dr. pulley baga. Bir de ön varyatöre kendi insiyatifimde bol miktarda yüksek ısıya dayanıklı lityum gres(zararlı deniliyor) koyduktan sonra Xcity vitesli motor gibi kalkış yapmaya başlamıştı.
    İşte bilemiyoruz, serviste böyle kucağa alıyorlar...
    espresso bunu beğendi.

  17. #17
    Alman_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2010
    Şehir
    Beykoz / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 650
    Kullanıma göre değişir mi bilemem ama eski sattığım joymax te 45 bin km ye kadar idare etti. 1500 km de iken almıştım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)