Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?
Forza 250 ya da xmax 300 debriyaji ne zaman değişir kç km de 2. El alinabilir?
xmax 250 20bin km'de bir kayış değişimi var. Debriyaj derken varyatordeki parçalardan bahsediyorsanız onların değişimi ile ilgili el kitabında bir şey göremedim. 20bin km'de kayış değişecek diye yazmışlar sadece. Varyator bagalarını farklı tiplerle değiştirip hızlanması vb. değiştirenler görmüştüm ama orjinalini kullanınca kolay eskiyecek parçalar değil gibi. Bir tek kayış ömrü bitince değişiyor.
20.000 KM'de kayış ve debriyaj kavrama değişmesi daha sağlıklı olur.
Eğer bu parçalar orjinalleri ile değişti ise bir 20.000 daha götürür.
Her 2 kayış değişiminde bir (40-50bin km) açılıp kontrol edilir. Gerekirse değiştirilir. Kolay biten birşey değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:20 ----------
Ağır bakımı yani 20 bin bakımı yaklaşmış motor almamaya çalışın. Serviste fiyatlar çok yüksek. İşin içine lastik vs de girince 4 bin civarı tutabilir. Xmax 250 de servisde sadece 20 bin bakımı 2300 lira. 20 bin bakımı yapılmış ya da 20 bin bakımına çok km olmayan motorlara bakın. 40 bin km'nin üstüne de çıkmasanız iyi olur. Scooterler kullanıcı kitlesi olarak araba kullanan insanlara da hitap ettiği için çoğunluğu bilinçsizce kullanılıyor.
Debriyaj değişimi kişiden kişiye, elinin ayarına göre değişir. Kalınlık toleransları vardır. Tas iyiyse balata iyi bir yerde çaktırılır veya orjinal ile değiştirilir. İnternette service manual diye ararsan bu değerleri içeren kitapçıkları bulursun.
Eski sahibi "daha yeni değişti" dese bile ben olsam hemen değişim yapardım. Kendi motorumu 1,5 sene önce aldığımda ilk gün lastikleri yenileyip, eski lastikleri çöpe attım. Eski sahibiyle muhabbet ederken lastikleri değiştirdiğimi söylediğimde bana "Birader manyak mısın zaten ilanda belirttiğim gibi lastikler yeniydi, 600 km ya yaptım ya yapmadım" demişti. Benim için masraflı oldu ama kafam rahat etti.
Her kayış değişiminde debriyaj da ittiriyorlar genelde.
Skuterlerde vitesli motorların aksine kuru tip farklı bir yapıda debriyaj kullanılıyor. Buda ısıdan çok etkilenen bir yapıda. Bu sebeple ömrü tamamen kullanıma bağlı. Sakin süren birisi orijinal kayış ve debriyajla yaklaşık 25-30bin km yaparken, sert süren birisi ise 15 bine varmadan hem kayışı hem balatayı bitirmiş olabilir.
Kabaca ortalama bir tahminde bulunmak gerekirse 20bin kmde değişir desek kötü bir tahmin olmaz.
Motorun kmsine çok takılmayın, temizse alın keyifle binin. Debriyaj balatası değiştirmesi vs zor değil. Herhangi bir özel servis bile çok rahat yapar bu işlemi. Birde ufak bir hatırlatma; her yağ bakımında varyatör kapağını açıp kayışın bulunduğu kısımdaki tozları balata spreyiyle temizlemek hem kayışın hemde debriyajın ömrünü uzatır.
abi xmax 300 2bin tl debriyajı :D gayet pahalı. 50 55k param var ve xmax 300 bakıyorm ama o paralara genelde 15 20 bin km ve üstü var
scooterlarda devriyaj yok ki, var mı yoksa? yani vitesli motorlarda olduğundan farklı bir sistem var. yaklaşık 20bin'de kayış değişiyor.
Var var, @SuleymanE'nin de yazdığı gibi kuru tip, yaylı, belli bir devirden sonra artan merkezkaç kuvveti ile kavramaya başlayan balatalar var. Ben (motor ve varyatör olarak X Max'ler ile aynı olan) 2012 X City'min debriyaj ve kayışını aynı anda 21.000km'de değiştirmiştim. Motor 17.500km'den itibaren artık kalkışlarda silkelemeye başlamıştı. (%99 şehir içi kullanılan bir motosikletti.)
Yazık etmişsin debriyaj balatasına. Ben 46 bin de değiştirmiştim Xcity de daha da epey giderdi. O yüzden atmaya kıyamamıştım. Hatta sattığım kişiye devretmiştim. Xcity de silkelemeye neden olan ön varyatör. Bunun da ilacı dr. pulley baga. Bir de ön varyatöre kendi insiyatifimde bol miktarda yüksek ısıya dayanıklı lityum gres(zararlı deniliyor) koyduktan sonra Xcity vitesli motor gibi kalkış yapmaya başlamıştı.
50 bin km. ye doğru debriyaj balatasına aşınma kontrolü yapman yeterli. 20 bin km. de debriyaj balatasını değiştirilmez. İlle de değiştireceksen çıkardığını birine ver. 30 bin km. kullansın. Hayır duasını alırsın
2016 sonu veya 2017 başlarında bana (yağ değişimi de dahil) 1.100₺'ye malolmuştu (kayış + debriyaj + emin değilim bagalar da olabilir...). Dolar kurundan gidersek şu anda yaptıracak olsanız 2.500₺ civarına gelmesi gerekiyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------
İşte bilemiyoruz, serviste böyle kucağa alıyorlar...
Kullanıma göre değişir mi bilemem ama eski sattığım joymax te 45 bin km ye kadar idare etti. 1500 km de iken almıştım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)