Akıllarını değilde vicdanlarını kullansalar evet çok şey istemek olur şu fiyatlara neden boyun büküyoruz
Akıllarını değilde vicdanlarını kullansalar evet çok şey istemek olur şu fiyatlara neden boyun büküyoruz
Yamahaya Mail olarak yazdım ben bunu, Bayilere bağlı satış fiyatlarını onlar belirliyor dendi biz sadece minimum fiyatı söylüyoruz dendi şahsen Yamaha dan bir daha asla motosiklet almam bundan sonra Kawasaki veya Honda forewer.
Minimum fiyat olayı genel uygulamadır ama.
hepimiz bu ortadogu batakligindayiz. insanlarin ahlaksizligi, toplumu yozlastiriyor. Toplum da ahlaksiz bireyler yetistiriyor.Ahlak derken, dini konulari kastetmiyorum, etikten bahsediyorum.
Ortadoguda 3 cesit insan vardir.
1-bok cukurunda hayatta kalmaya calisanlar.
2-bir dal bulup cukurdan kendini cekip kurtaranlar.
3-bokun icindeki insanlari ezerek yukselen, kendine temiz bir hayat kuranlar.
Ayrica ortadogu insaninin sosyalistligi parayi bulana kadardir.
Bir şeyin fiyatı, alanların vermeye niyetli olduğu fiyattır.
Fahiş fiyat ödemeye istekli insanlar oldukça, yolma hizmeti verenler de türeyecektir.
Dünyanın serbest piyasa olan her yerinde bu böyle.
Tekelcilik olmadığı müddetçe insanlara almaya niyetli oldukları fiyattan ürün satmakta bence hiç bir sorun yok.
Bilgisayar grafik kartı fiyatlarına bakın... Bir süre önce 3 katı fiyata gidiyordu, şimdi iki katı fiyata indi... Şahsen MSRP üzerinde fiyat ödemeye niyetli olmadığım için de almadım. Çoğu insan benim gibi düşünmüyor ki fiyatlar artıyor. Bence bunda hiç bir sorun da yok. Adam $500'lık PS5'ın içindekine muadil grafik kartına $1000+ vermek istiyorsa paşa gönlü bilir... İnsanlara paralarıyla n'apacaklarını dikte edecek değiliz ya.
Serbest piyasa o kadar da serbest değil.Pandemi sonrası bir kaç Avrupa ülkesinde devlet bar,restoran ve benzeri mekanlar için tavan fiyat uygulaması başlatmış diye duydum.Yani mekan sahipleri pandeminin acısını müşterilerden çıkartamayacak,fiyatlara belli oranların üstünde zam yapamayacak.Bu tamamen duyumdur kesin bilgi değil.Yani devletler olağan dışı hallerde vatandaşının iyiliği için piyasaya müdahale edebilir.
Ayrıca bir malı elinde varken satmamak,piyasada azalınca satmaya başlamak stokçuluktur ve bu kanunlara aykırıdır.yaklaşık 1,5 yıldan beri bir çok galerici al-satçı bayiilerden el altından aldıkları araçları belli süre bekletip,piyasada kalmayınca ellerindeki yüksek fiyattan satışa çıkartıyor.Bu stokçuluk ve karaborsadır,serbest piyasaya aykırıdır ve kanun dışıdır.
Bunların dışında yazdıklarınıza katılıyorum zaten önceki mesajımda da belirttim ; malın fiyatını belirleyen alıcıdır.Haşmet abi sen Amerika'da yaşıyorsun daha iyi bilirsin.Amerika'da şu anda Türkiye'deki gibi bir piyasa olsa,0 km den pahalıya,0 km ye yakın 2.el fiyatlara insanlar motosiklet araba alır mı?Diğer bir soru insanlar 5-10 yıl biriktirdikleri bütün birikimlerinin basit bir motosiklet yada arabaya yatırır mı?
Piyasa farkli... Ayni olmasi halinde durum n'olurdu bilemiyorum. Ikinci el fiyatlari artardi muhtemelen. Ancak ilk el fiyatlarini gecmesi cok mumkun degil. Pandemide arac arzi azaldi. Genelde indirimli alinan arabalar ancak MSRp'den alinir hale geldi. Ikinci eller de biraz artti. Onun disinda buyuk bir degisiklik olmadi.
Ancak cok yuksek ragbetin oldugu yeni cikan araclarin ilk yillarinda, fiyatlarin galeriler tarafindan yukseltildiginin ornekleri mevcut, "dealer markup" diye geciyor... Mesela 2000 yilinda cikan Honda S2000 etiket fiyatinin $5K-$15K uzerine satilmis, guncel yeni ortadan motorlu C8 Corvette te oyle bugun...
Ikinci el olayi ise cok farkli burada. Araci aldiktan hemen sonra fiyat duser. $30K'a aldiginiz araci 1 ay sonra $25K'ya anca satabilirsiniz. Cunku insanlar niye riske girip sizden alsinlar? Gerci arac hala garanti altindadir ancak sifir almak varken ikinci el almanin dezavantajinin da en az %10 uzerinde bir fiyati olmali.
Yatirimin araca harcanmasi ise mumkun degil; bir kac faktorden oturu:
1. Binek araclar yatirim degil. Hepsinin sinirli omru var, ve eninde sonunda cop olacaklar. Iscilik ise ucuz degil.
2. Luks/spor arac Amerika'da bir statu sembolu degil, cunku genel tarafindan ulasilabilir bir meta. Daha dogrusu, Amerikalilarin bir cogu, eger gercekten araba meraklisiysa, edinir bir Porsche, Lambo ya da Aston Martin. Ama ayni zamanda dunyayi gezmek istiyorsa, denize acilmak istiyorsa, pilotluk dersi ve ucak alip ucmak istiyorsa, bunlari yapamaz... Velhasil bir tercih soz konusu.
3. Amerika'daki ortalama arac zaten buyuk, luks, guvenli ve rahat. Bir Honda Accord, Toyota Camry, Nissan Altima ya da Hyundai Sonata'nin uzerine $30K daha koyup bir E350, BMW 535 ya da A6 almayi sorgularsiniz harbiden. Cunku saydigim araclar zaten guzel, konforlu, tum guvenlik testlerinden en yuksek puani almis, ve bazi luks ozellikleri de mevcut. Vereceginiz ekstra $30K'nin size donusu kismen minimal. Ustelik deger kaybi ve bakim masraflarini goz onune aldiginizda bu fark daha cok $50K gibi... Oysa $50K butceyle yapilabilecek o kadar cok sey var ki.
Yani Amerikalılar mother F.cker; biz mother fakir.
(Espridir kimseye lafım yoktur, kimse üstüne alınmasın.)
o zaman bu sarki benden fakirlere gelsin
https://youtu.be/RNNzST0qU5o
Artık ekonomik durum nedeniyle kimseye kızmıyorum. Bayiiler sene başındaki kur ile aldıgı motoru kar edip satsa bile o karlı para ile bile giden motor yerine araç alamıyor. Piyasa aşırı yükselirken insanlar stok tutup yeni bir zam bekleyip işletmeyi döndürme derdinde. Onlara kızamıyorum.
Bazıları ise tamamen paragözlülüğünden kaynaklı, orası da bambaşka bir boyut onların savunulacak yeri yok.
Ancak bazı bayiiler sipariş üzerine getiriyor bazı modelleri. istediğiniz motordan firmaya 10 adet sipariş üzerine geldi ise size satmaması normal bir durum, önceki talepler ile sizin talep zamanınız arasında fiyat güncellemesi bilgisi geldi ise bayii de doğal olarak sipariş istemez cünkü zarar eder.
Bu konu hem aç gözlü bayii hemde çaresiz bayii arasında gidip geliyor.
Sıfır alımlar hakkında cok bir bilgim yok ancak forumda cok konu gördüm. Bayiiden sipariş verip 2 ay sonrasına gün alan kişiler geçen süre arasında motorda zam oldugunda doğal olarak bunu kabul etmiyor. Ancak bayiye 5 bin dolara - 50 bin tl e gelen ürün 2 ayda 55 bin oluyor kur farkından. Bu durumda bu aradaki farkı honda yamaha yurtdışı sevk birimi mi, bayii mi yoksa siz mi karşılamalısınız?
Honda "banane izin ekonomiz b.k gibiyse "der
Bayi "ben istedim firma 2 ayda yolladı neden cezasını ben cekiyorum" der
siz de "ben 2 ay önce bu fiyattan anlastım banane " dersiniz.
Kısaca ortalık karışık :D
Parayı peşin almışsa fiyat farkının yansımaması lazım. Nitekim avro fiyat oynamıyor zaten. Alıcı tam fiyatı vermiştir, o paranın değerini korumak veya korumamak bayinin sorumluluğundadır. O parayla yeni mal sipariş etmeyi düşünüyorsa avroya çevirmelidir zaten. Ama kapora verilmişse fiyat farkı yansıyabilir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)