Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Headers parlatma Africa Twin Honda

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Her 1000-1500 km de bir headers ları parlatıyorum belki yapmak istersiniz .

    https://youtube.com/shorts/9h91X5z56g4?feature=share

    Önce tuz ruhu ile suyu karıştırıp bir cam sil içine koyuyorsun. Sonra onu direk headers in üzerine sıkıp bulaşık süngerinin yeşil tarafı ile ovalıyorsun. Ama en az yarım saat . Sürekli sık ovala. Sonrasında kuruluyorsun. Bolca bez lazım. Sonra metal parlacı yı sürüp bezle ovalıyorsun. Kirlenen bezi atıyorsun. Ben metal parlatıcı olarak henkel pattex metal parlatıcı kullanıyorum sonuç bu oluyor.
    Videosunu da çektim sizler için .
    https://youtube.com/shorts/9h91X5z56g4?feature=share
    Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    https://youtube.com/shorts/9h91X5z56g4?feature=share

  3. #3
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    -
    hocam yakında uygulayacağım o yüzden videoyu da kaydettim ancak sanırım videoda da bahsetmiyorsunuz; karışım oranı nedir?

  4. #4
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Tuz ruhu yani HCL yi bez ile de olsa elinize temas ettiriyorsunuz.
    Motorun egzosunun parlaması uğruna.
    Aman Allahım.

    Şansınız varsa Egzema olursunuz. Doktorlara kızarsınız, verdiğiniz tedavi işe yaramıyor diye.
    Şansınız yoksa Cilt kanseri olursunuz.

    Soluyarak akciğer kanseri için altyapı oluşturmanızı es geçiyorum.

    Bırakın motor kirli kalsın, kimyasallardan uzak durun.
    fazil ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Tuz ruhu kullanmayın, çürütürsünüz manifoldları benden söylemesi.

  6. #6
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam yakında uygulayacağım o yüzden videoyu da kaydettim ancak sanırım videoda da bahsetmiyorsunuz; karışım oranı nedir?
    Önce tuz ruhu ile suyu karıştırıp bir cam sil içine koyuyorsun. Sonra onu direk headers in üzerine sıkıp bulaşık süngerinin yeşil tarafı ile ovalıyorsun. Ama en az yarım saat . Sürekli sık ovala. Sonrasında kuruluyorsun. Bolca bez lazım. Sonra metal parlacı yı sürüp bezle ovalıyorsun. Kirlenen bezi atıyorsun. Ben metal parlatıcı olarak henkel pattex metal parlatıcı kullanıyorum sonuç bu oluyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Alıntı mephamd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tuz ruhu yani HCL yi bez ile de olsa elinize temas ettiriyorsunuz.
    Motorun egzosunun parlaması uğruna.
    Aman Allahım.

    Şansınız varsa Egzema olursunuz. Doktorlara kızarsınız, verdiğiniz tedavi işe yaramıyor diye.
    Şansınız yoksa Cilt kanseri olursunuz.

    Soluyarak akciğer kanseri için altyapı oluşturmanızı es geçiyorum.

    Bırakın motor kirli kalsın, kimyasallardan uzak durun.
    Oto tamircilik yaparak 18 yaşıma kadar geldim . 18 yaşından sonra otobüscülüğe başladım. Çıkarlıktan beri araç jantları ve krom aksesuarlarına yaptım. Sonra da otobüs motosikletlerime . Tamirhaneye giderken mobletlerim çil çil parlardı.
    Teşekkür ederim cevabınız için yani 7 yaşından beri uyguluyorum ve böyle birşey yaşamadım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:44 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tuz ruhu kullanmayın, çürütürsünüz manifoldları benden söylemesi.
    Uzun süredir bir çok marka araç ve motorumda kullandım inanın hiç sorun yaşamadım . Zaten parlak paslanmadan yaparsan tuzruhuna gerek kalmıyor.

  7. #7
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    her işlemde mikron düzeyde de olsa egzoz malzeme kalınlığı azalıyor. ısıyı tekrar yiyince yeni bir korozyon tabakası oluşuyor. bir sonraki işlemde o korozyon tabakasını da tuz ruhu ile alıyorsun.
    kozmetik olarak güzel görünse de malzemeye uzun vadede zarar verir bu işlem.

  8. #8
    Ramazan Can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ekim 2006
    Şehir
    Pendik / İstanbul
    Motosikleti
    BMW GS 1200 / Honda Africa Twin dct1000L- VESPA LX
    Alıntı BikeManiac adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    her işlemde mikron düzeyde de olsa egzoz malzeme kalınlığı azalıyor. ısıyı tekrar yiyince yeni bir korozyon tabakası oluşuyor. bir sonraki işlemde o korozyon tabakasını da tuz ruhu ile alıyorsun.
    kozmetik olarak güzel görünse de malzemeye uzun vadede zarar verir bu işlem.
    İşlemi ortalama her 1000 km de yaparsam tuzruhu kullanmadan yapıyorum.
    Bir zararını görmedim doğrusu hatta otobüsün motor bloğu üzerindeki krom basınçlı boruyu bile yapıyordum


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)