Eski Model Japon mu, Yeni Model Çinli mi?
Reklamlar
-
08 Haziran 2021, 22:40
#1
Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. 30 yaşında bir motosiklet sahibi olacağım ve bütçem çok kısıtlı. Malum motosiklet fiyatları gün geçtikçe artıyor…
2006 model Honda Cbr125r (16.000km birkaç yıl garajda yatmış biraz bakım gerektiriyor) ile 2017 model Rks Rn180 (21.000km) arasında kaldım. İkisi de aşağı yukarı aynı fiyat bandında. Tek kafa karıştıran şey ise, başlıkta yazdığım gibi, biri japon malı fakat eski model, diğeri nispeten daha yeni bir model fakat çin üretimi/türk montajı.
Sizce hangisi daha mantıklı?
Reklamlar
-
08 Haziran 2021, 22:53
#2
ilaslan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. 30 yaşında bir motosiklet sahibi olacağım ve bütçem çok kısıtlı. Malum motosiklet fiyatları gün geçtikçe artıyor…
2006 model Honda Cbr125r (16.000km birkaç yıl garajda yatmış biraz bakım gerektiriyor) ile 2017 model Rks Rn180 (21.000km) arasında kaldım. İkisi de aşağı yukarı aynı fiyat bandında. Tek kafa karıştıran şey ise, başlıkta yazdığım gibi, biri japon malı fakat eski model, diğeri nispeten daha yeni bir model fakat çin üretimi/türk montajı.
Sizce hangisi daha mantıklı?
O paraya ben olsam hero hunk alirdim.
-
08 Haziran 2021, 22:54
#3
Hiçbiri...
İlk defa motor alacak birine 2. el yerine parçası bulunan sıfır bir motor daha mantıklı.
En azından garantisi olsun.
Örneğin şu sayfadaki motosikletlerden birisi...
https://www.mondialmotor.com.tr/mode...ing-motosiklet
-
08 Haziran 2021, 23:10
#4
rks yalan. bu ülkede parça usta sorunu yaşamak istemiyorsan, bilindik model honda, yamaha, mondial ve bajaj almak zorundasın.
-
08 Haziran 2021, 23:25
#5
Ekleme yapmayı unuttum, kendime ait ilk motorum olacak fakat aktif olarak motosiklet kullanıyorum. Heni başlayan değilim…
Eski kasa cbr 125 parçaları nispeten biraz pahalı diye biliyorum ben ama rks’nin de parça sıkıntısını yaşayabilirim. Bu arada bütçe 14 bin tl. Son sahibi de olmak istemiyorum.
-
09 Haziran 2021, 00:57
#6
bu bant'taki iki motorun farkı yok ki? yeni model çinli 2021 olmalı hadi 2020 min.
eski model japon demişsiniz ama 125 cc makina için yatır model japon olmuş.
cbr125'in canı kaç kere alınmıştır? depoda nasıl kaldı? çalıştırıldı mı? yağı değişti mi? bir sürü detay var bu tür şeyler bilinmeden japonun japonluğu da kalmamış olması aşırı aşırı muhtemel ve maliyetli olur.
rks tarafında ise 21k km oldukça güzel. onun da nasıl sürüldüğü önemli. çinli modeller zaten çok dayanıklı değiller o yıllardaki üretimler nasıl kronikleri neler? kaç yaşında kullanıcı vardı üstünde hepsi önemli.
bütçesi bugun 15 bin tl olan biriydim. gittim biraz üstünde 20 bin tl'ye rks rt250 enduro aldım. yarın kısmetse teslim alacağım. parça süresi 3-7 gün dediler.
benim tavsiyem parçası bol, ucuz bir modele yönelmeniz olur.
honda cbf150, yamaha ybr125 (bulgur pilavı), mondial mh drift (mondial'in yanlışlıkla ürettiği iyi modellerden bence).
ama böyle 14 bin tl'yi esnetmeyeceğim diyorsanız yamaha ybr125 önerirdim. yamaha'dan şaşmayacaksın arkadaş.
diyorsun da neden rks aldın dersen, tracer 700 almak istedim ama 2 sene kadar ertelemek zorunda kaldığımdan aldım. şu an'a kadar olumsuz birşey okumadım.
-
09 Haziran 2021, 02:24
#7
Bütçe 14-15k civarında ise bajaj v15 al ikinci eli kötüdür fakat enjeksiyon ve ABS var bu fiyatta ön kafa kısmını yuvarlak yaparsan da tadından yenmez olur
-
09 Haziran 2021, 08:28
#8
15 yaşında çinli 125 cc motor çinli motordan daha ölüdür.
rn180 güzel görünsede 165 boyundaki insanlara göre tasarlanmış sanırım. Forumda bir arkadaşımız vardı onu sattıktan sonra koşa koşa japon almıştı :D,,bütçe 15bin tl sanırım ns160 olabılır o fyatlara.
-
09 Haziran 2021, 12:00
#9
ilaslan adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar merhaba, aranıza yeni katıldım. 30 yaşında bir motosiklet sahibi olacağım ve bütçem çok kısıtlı. Malum motosiklet fiyatları gün geçtikçe artıyor…
2006 model Honda Cbr125r (16.000km birkaç yıl garajda yatmış biraz bakım gerektiriyor) ile 2017 model Rks Rn180 (21.000km) arasında kaldım. İkisi de aşağı yukarı aynı fiyat bandında. Tek kafa karıştıran şey ise, başlıkta yazdığım gibi, biri japon malı fakat eski model, diğeri nispeten daha yeni bir model fakat çin üretimi/türk montajı.
Sizce hangisi daha mantıklı?
ben de aynı soruyu sorup cevap olarak
2021 model sıfır CF Moto 250 NK aldım. memnunum.
eski motorun ne olduğu belli değil, kahrı çekilmez.
-
09 Haziran 2021, 15:07
#10
Cevaplarınız için teşekkür ederim, sanırım tercihimi çinliden yana kullanacağım. İkinci elinin de çok hareketli olması beni rahatlattı açıkçası…
-
09 Haziran 2021, 15:11
#11
Ben de aynı şeyi düşünüp eski model Japon tercih ettim. İyi ki de tercihimi bu şekilde kullanmışım diyorum, her gün bindiğimde. Gerçi benim motorun muadili Çinli motor pek yok gibi, onun da etkisi olabilir.
-
09 Haziran 2021, 15:31
#12
Önerim her zaman eski Japon olacaktır.
CBR125 özelinde bir şey diyemem, R125 geliyor aklıma mesela, onun feci canı alınmış olabilir zira öyle boş gaz açmak dışında can verebileceği şeyler var.
Şuanki fiyatını bilmiyorum ama ben hemen herkese CBF250 öneriyorum yıllardır, kimse iplemiyor. :D Mükemmel bir başlangıç motorudur benim gözümde.
Sıfırı varken de almayı hayal ederdim :D
Velhasıl eski Japon diyorum.
Eskiyebiliyor olması bişeyler anlatıyor bana.
-
09 Haziran 2021, 15:35
#13
Eger yuksek cc deseydın belki de arkadaş 125 cc eski japondan bahsediyor.
forumda insanlara 5 yıllık cbr125 alma, genelde cok zorluyorlar derken japon diye 15 yıllık cbr125r önermek cok dogru gelmedi.
Çift silindir ya da 400cc üstü makına deseydı eskı japon al derdım o ayrı.
-
09 Haziran 2021, 15:42
#14
Eski olması beni çok düşündürdü evet. Her ne kadar düşük km de olsa, yıllarca garajda yatmış bir motosiklet olduğu için korkularım vardı. Şöyle ki, halihazırda Kymco People S200i scooter kullanıyorum (aile motoru) ve bir de kendime ait motosikletim olsun istedim. Bu yüzden bütçemi kısıtlı tuttum. RN180'i denedim, boyum 178 olduğu için sırıtmadı fakat beni bezdirir mi bilemedim. Bu yüzden çin malı da olsa bütçem dahilinde bir motosiklet alacağım...
-
09 Haziran 2021, 15:48
#15
killingroad adlı üyeden alıntı
Önerim her zaman eski Japon olacaktır.
CBR125 özelinde bir şey diyemem, R125 geliyor aklıma mesela, onun feci canı alınmış olabilir zira öyle boş gaz açmak dışında can verebileceği şeyler var.
Şuanki fiyatını bilmiyorum ama ben hemen herkese CBF250 öneriyorum yıllardır, kimse iplemiyor. :D Mükemmel bir başlangıç motorudur benim gözümde.
Sıfırı varken de almayı hayal ederdim :D
Velhasıl eski Japon diyorum.
Eskiyebiliyor olması bişeyler anlatıyor bana.
Bir CBFsever olarak katılıyorum.
-
09 Haziran 2021, 15:50
#16
-
09 Haziran 2021, 16:20
#17
killingroad adlı üyeden alıntı
Cincik gibi motor yahu.
Bir arkadaşım da şöyle cafe racer gibi kendim de kurcalarım biraz da sesi değişik olsun falan dedi, dedim CBF500, başka bişey bakma bile. 90's Japanese Steel. Öldüremezsin yahu, enfes bişey.
Bu arada Avrupa şehirlerinde sokaklara bakın. Yüzbinler devirmiş kaç küçük cc japon çingenesi göreceksiniz.
Sonra Dünya'nın herhangi bir yerini arayın, kaç km'de kaç Çin motosikleti var?
Yıllar sonra bu durum elbette değişecek, 60'larda Japon malları güvenilir miydi? Ama bu geçiş sürecinde Çin sanayisini fonlamak istemem ben.
Bu CBF serisini kesinlikle devem ettirmelilerdi bence. Yani düşününce benzer tasarımla, aynı seride 150cc 250cc 500cc 600cc 1000cc cc. Çok enteresan ya
-
09 Haziran 2021, 17:38
#18
Arkadaşlar eski model bir Japon kullanıyorum. Önümüzdeki 4 ay içindeki potansiyel bakımlar için işçilik hariç (lastik değişimleri dahil) 8800 TL bugünün kurundan masraf çıkardım. Kaldı ki kaza bela veya sonradan gelişen bir arıza için harcanacak giderler bu rakama dahil değil. Eski model Japon da ölümsüz değil, layiğiyle binmek istiyorsanız bazı masrafları yapmak durumundasınız. Sizin hedefinizdeki Cbr 125 bu kadar masraf çıkarmasa da yine de ilave olarak cebinizden bir para çıkacak.
-
09 Haziran 2021, 18:21
#19
E layığıyla binmek istendiğinde bakım yapılması gerekmeyen herhangi bir motorlu taşıt var mı?
O zaten her halukarda yapılması gerekecek bir masraf. Elbette motorun markasına göre, modeline göre, kullanım stiline ve yoğunluğuna göre bu masraflar değişir.
Ringin diğer tarafında bu masrafla bile yaşayamayan bir ürün var.
-
09 Haziran 2021, 18:44
#20
Bende kendimce karıştırayım biraz ortalığı. Bana göre eski model Japon yeni model Çinliyi her türlü gömer. Ama yeni model Japon yeni model Çinliyi sadece aradaki fiyat farkı kadar gömüyor. Abartısız 2015 sonrasında ne kadar japon gördüysem marka itibarının arkasına yaslanıp müşteriyi kazıklamak kerizlemek için herşeyi yapıyor. Özellikle son 2-3 yılda çıkan modellerdeki malzemeden çalmalar ve sorunlar Japon adıyla yanyana gelemeyecek düzeyde. Ben artık güncel motorları fiyat ışığında değerlendiriyorum marka algısı bana göre kırıldı. Japonlar bu kafayla giderse Çinliler enselerinde.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler