Japon çin fark etmez biri erken dökülüyor diğeri geç dökülür işte bakarsan bağ
Japon çin fark etmez biri erken dökülüyor diğeri geç dökülür işte bakarsan bağ
Ahh şu paranın gözü kör olsun. Bizi külüstürlere mahkum ettiler
yarış motoru için konuşuyorum küçük cc ler çoğunlukla yanpeç takımında olur bakımsız olur ciğeri sökülür r 25 cbr 125/250 bunlardan uzak dur derim kullanıcı kitlesi çoğunlukla böyle
ama commuter veya scooter dersen 20 yaşında japon alırım sıfır km çinli terçih etmem
Aynen katılıyorum
Tamirat tadilat yapma beceriniz yada iyi bir ustanız varsa özellikle kendiniz anlıyorsanız kesinlikle eski japon. Çünkü düzgün toparlanan , bakımlı eski bir japonla uzun süre sorunsuz devam edilebilir. Böyle bir imkan yoksa çinli modellerin arasındada nispeten az sorun çıkaran modeller tercih edilebilir.
Karar veremediğim için sanırım bir süre daha scooter ile devam edeceğim... Kymco People S200i kötü bir makine değil fakat insan manuel motosiklet kullanmak istiyor...
15 yıllık motor 16 bin km'de. Vay be ne kadar az kullanılmış (yersen).
2006 model CBR 125R çöptür. Çöp almak istersen sen bilirsin. Diğer motor çöp değildir, kullanıcı yorumlarına bakarak alınabilir. Onun yerine TNT 125 de tercih edilebilir.
Bu arada 15 yıllık büyük cc Japon ile küçük cc Japon aynı şey değildir. Küçükler çok daha fazla yıpranıyorlar.
bu işleri aldığınız son motor olacakmış gibi çok düşünmeye gerek yok, bir çinli veya hintli alır kullanırsınız olmadı satar japona geçersiniz, ömür boyu ilk motorunu kullanan kişi var ama sayısı çok azdır.
Bir alet sadece kaliteli olduğu için bozulmamazlık yapmaz eski Japonların çoğu elli tane el değiştirdi özellikle yüksek hacimler ..
çoğunun km si en az belki 4-5 kez çekildi .. pek çok kullanıcı bakamadı hor kullandı, tek teker yaptı, motordan anlamayan ustaların ellerinde yanlış işler yapıldı , gerekli zamanda büyük bakım parça değişimi yapmadı parça pahalı diye yan sanayi çin malı kullandı netice piyasa da bir sürü saatli bomba gibi birinin elinde patlamayı bekleyen özellikle yüksek hacim motorlar var ..
Bir o kadar da ustaların depolarında tamir edilmeyi bekleyen bir sürü motor var ..
Eski seceresi belli olmayan geçmişi bilinmeyen makineye de ben motorcuyum motordan anlarım diyen kimse kefil olmaz Japon İtalyan Alman Amerika. Fark etmez …
2. El satış fiyatı günümüz şartları için bile ekonomik sayılan eski Japonların büyük bir çoğunluğunun içinden geçilmiş olduğu konusunda Logaritma ile hemfikirim. 2008 model motorumu 2019 senesinde aldığımda son 5000 km içinde 3 kez el değiştirmiş, 2 defa da yağsızlıktan motorunun kilitlendiğini birkaç ay sonra tesadüfen öğrenmiş ve şok olmuştum. Motoru toplayan ustayı bile bulup onunla konuşmuştum. Yine de Allah korudu da 3 sene ve neredeyse 50.000 km içinde başıma ciddi bir tamir masrafı açılmadı. Tabi herkes benim kadar şanslı olacak değil. Çok dikkat etmek ve her türlü sürprize hazır olmak gerek.
bu konuda en yeni örneklerden biri ben olabilirim galiba cbf 150ye verdiğim paraya 1 2 bin daha ekliyerek sıfır çinli alabilirdim ama çin mallarından yeteri kadar ağzım yandı daha düşük cc daha düşük model olsun ama japon olsun. benim şahsi görüşüm budur
Optimum noktayı bulalım arkadaşlar. 20 yaşın üzerindeki geçmişi bilinmeyen motor alınmaz, 5 yaş civarındaki Japon motor her türlü çinliye tercih edilir..
Burada aslında işletme maliyetleri konusunu çoğumuz es geçiyoruz. Hemen hemen herkes cebindeki tüm parayla satın alabileceği en pahalı motoru alıyor. Alsın ama bir sıkıntı çıktığında da bütçe kalmadığından motor tamir edilemiyor. 5 yaşındaki Japon motor güzel bir örnek ama onda bile alır almaz sıvıları, aküyü, lastikleri, zincir dişli setini hatta debriyaj balatasını değiştirmeye kalksak bugünün parasıyla en az 10.000'lik oluruz.
Bu bizim insanımızda genel olarak var. Garip bir şekilde bir taşıtın maliyetini onu satın almak zannediyorlar.
Geçenlerde genç bir arkadaşım ticaret döner hevesiyle gitti 2000 model E46 aldı, feleğin çemberini aşındırmaktan kendisi çember olmuş arabanın. Şaka değil onu yürütmek, sen 22 yaşında olanını kendince ucuza kapattın diye araba da ucuza yürüyecek sanıyorsun, yok öyle bir Dünya.
youtube.com/@bisuruyorum
Cbf150, ybr125. Hangisini temiz bulursanız.
Benim gençlere şahsi tavsiyem belli bu forumda çok yazdım scooterı ayrı tutuyorum onun her şekil 20 -30 yaşında olanını bile yürütür alırım ben o başka .. heleki kaliteli İtalyan malı piaggio vespa yada Japon burgman silverwing tarzı bir şey se her şekil yürütürsün..
Vitesliler de iş başka mümkün olduğunca yeni almaya bakın imkan varsa Japon yoksa Hintli yoksa bence en son Çinli ..
Yada ikinci planda cbf150 gibi orjinal parçalar la motorun blokunu sıfırlayıp kullanabileceğiniz toplamık makinede alabilirsiniz .. tabii uygun yollu olmak kaydı ile ..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)