Ehliyet alıyorum bazı sorunlarım var. Lütfen yardım edin...
-
08 Haziran 2021, 22:23
#1
Reklamlar
-
09 Haziran 2021, 01:29
#2
Moderatör
Çok çok basit bir iş.
2 Tane altın kural var.
1- Dairenin merkezine bakmak
2- Yarım debriyaj ile gazı istediğin ölçüde ayarlamak.
Bu işin küçük motoru, veya büyük motoru yok. Prensiplerin tümü aynı. Yarım debriyaj nasıl yapılır burada kafanız karışıyor ise, bu da basit. Motosikleti 1. vitese alıp, ilk hareket ettirdiğiniz yerde debriyajı sabit tutacaksınız, motosiklet gitmeye başlayacak, fakat verdiğiniz gaz kadar değil, debriyajı saldığınız kadar.. Bir nevi gaz kolundan değil, debriyajdan hızı kontrol edeceksiniz. Acemi birisi gaz kontrolünde zorlanabilir, fakat debriyaj ile yapıldığında fazla gazı tolore etmek cok daha kolaydır.
Debriyaj yarım iken, gazı belirli bir devirde sabit tutarsanız eğer, bu dediğimi anlamış olacaksınız. Burada diğer altın kural bakış.. Dairenin ortasında bir nokta olduğunu varsayın ve dönüş boyunca o noktaya bakın, birinci daire bittiğinde, hızlı bir şekilde kafanızı diğer dairenin içerisindeki merkeze cevirin (Sekizin birleşme noktasında yapılacak hareket) çizgiye baktığınız an dışarı ya da içeri açılırsınız.
8 çizmekteki temel amaç, prüssüz bir sürüştür, yani motosiklet hiç durmayacak, ve siz baktığınız yöne gideceksiniz. Hepsi bu.
Bir şekilde sınavdan önce pratik yapacak imkanı sağlayın kendinize.. Pratik yaparken ilk çalışmayı da şu şekilde yapın, bir merkez belirleyin ve oraya kuka benzeri bir şey koyun, sadece ona bakarak, etrafinda defalarca dönün, sonra tam aksi istikamette bu sürüşü tamamlayın, hiç durmadan 3 tur 5 tur o kukanın etrafında dönün, böylelikle eliniz yarım debriyaja ve gaza alışacak, aynı zamanda merkeze bakmayı kavrayacaksınız,, akabinde sekiz hareketine çalışırsınız, ve günün sonunda kendinize gülerek bu muymuş korktuğum diyeceksiniz.
Lokasyon İstanbul gözüküyor, destek olmak isterim sana, fakat kullandığım motosiklet 260 kilo, ve şuan senin için 3-5 beden büyük bir motor.. Ama küçük bir şeyler bulabilirsek, elimden gelen desteği sağlarım.
-
15 Haziran 2021, 11:26
#3
tekrar tekrar uğraşmak istememenizi (hem zaman hem para) anlıyorum ama kullandığınız motor ''acemi'' için hakikaten zor bir motor. ben 4 yıllık nc sürücüsü olarak bile çoğu zaman dönüşlerde zorlanıyorum. neden ? motor çok ağır. cidden ağır. hakikaten ağır ve özellikle bir acemi için çok çok fazla ağır. 150cc bir motor ile bu ''yapamadığınız'' mevzuyu kesinlikle kısa bir antrenmanla basit bir şekilde yapacağınızı düşünüyorum.
imkan varsa küçük bir motosiklet bulup onunla iyice alıştırma yapıp pekiştirmek. daha sonra nc ile pekiştirme yapabilirsiniz sınava kadar.
motor ağır demiş miydim ?
-
15 Haziran 2021, 11:45
#4
Konuyla biraz alakasız fakat aklıma geldi ben yıllar evvel ilk ehliyetimi alırken bir abla vardı kadın o kadar çok düşmüştüki ehliyet kursu kesinllikle o kadından zarar etmiştir o antreman yaparken bir köşeye geçip acaba bir daha ne zaman düşerde güleriz diyorduk hani ben o kadar kabiliyetsiz olup insanların önünde düşseyim şuan yaşlı e200üme binip serseri motorcular diyen adam olurdum herhalde aşırı azimli kadındı :D
-
15 Haziran 2021, 12:11
#5
Küçük motorla 8 çizebilirken büyük motorla sıkıntı yaşamanızın sebebi ağırlık farkı nedeniyle büyük motor hatalarınızı daha az tolore eder. Örneğin; motorun hızı çok azalırsa motor dairenin merkezine doğru yatmaya başladığında panik yapmadan yeterli miktarda güç vermeniz gerekir.
- Çok güç verirseniz motor dairenin dışına doğru savrulabilir. Dengeniz bozulabilir.
- Güç vermekte gecikirseniz, motor içe doğru yatmaya devam eder. Dengeniz bozulabilir. Düşebilirsiniz.
Şunların faydası olabilir;
- Dairenin merkezine omuz üstü bakış.
- 1. vites (en azından ustalaşana kadar)
- Ön fren kullanmamak. Motor dairenin dışına yönelirse debriyaj sıkarak hızı düşürebileceğiniz gibi arka fren ile de kontrolü sağlayabilirsiniz. Debriyaj-gaz dozlaması zor geliyorsa gazı sabit bırakıp arka fren kullanmayı deneyebilirsiniz.
- Aşağıdaki videoyu dikkatli izlemenizi öneririm.
-
15 Haziran 2021, 20:37
#6
1x2C adlı üyeden alıntı
Dostlar merhabalar. Umarım doğru yere konu açmışımdır. A ehliyet için yazıldım fakat hiç bilgim yok (sadece 2 sefer elektrikli scooter kullandım). Ayın 19unda sınav olacak fakat çözemediğim bazı sürüş problemlerim var. Önerilerinizi bekliyorum. Şimdi şöyle ki a sınıfa yazıldığım için 750'lik motorla giricem sınava. İlk zamanlar pulsar ile öğrendim çoğu şeyi yapabilir hale geldim hoca da iyi gittiğimi söylüyor lakin bugün tam gün 700 cc kullandım (honda nc 700x) düz gitmekte slalom yapmakta dönmekte vs sorunum yok motoru az buz kontrol edebiliyorum. Kaldırırken de rahatım vs ama o lanet olası 8 çizme işini yapamıyorum. Hoca sürekli yarım debriyaj yapmamı öneriyor deniyorum ama ne açıyı tutturabiliyorum ne gazı ayarlayabiliyorum ne de debriyajı. Elim ayağım birbirine dolanıyor. Tam sekizin birleşim yerinde durmaya yakın debriyajla devam edip gaz vermemi ve motoru yatırmamı söylüyor ama ben bunu çözemiyorum ya gazı kontrol edemiyorum ya debriyajı fazla-az veriyorum ve doğal olarak çizginin dışına çıkıyorum yada motorun devrini öldürüp durduruyorum. Bunu sınavda yaparsam direkt kalıcam ve kalmak gibi bir lüksüm yok. Korkulu rüyam haline geldi. Biliyorum diyeceksiniz madem tecrüben yok neden A ehliyete başvurdun. Almışken hepsini alayım bi daha para vermiyim hallederim bi şekilde dedim
birde üstüne hala doğru düzgün yarım debriyajın yerini de çözemedim. Birde kimi diyor iyi bi şey değil kullanmayın hem motora zararı var kimi diyor kullan. Benim kafam çok karıştı 1. vitesin üstünde dönmeme imkan yok zaten orayı bu tecrübeyle. Nasıl yaparım nasıl ederim bi akıl verin bi püf nokta vs söyleyin nolur. İnternette gırla video izledim lakin onlar hep düşük cc ve o motorlarla dönebiliyorum zaten. Yatırmaya gerek kalmıyo çok fazla ama bu motoru yatırmadan da dönülmüyo. Çok yatırınca da düşecek gibi hissedip korkuyorum. Gideceğim yöne vs bakıyorum olayı bakışla yapmayı çözdüm zaten ama motoru yönlendirip devri öldürmeden girip çıkmayı anlayamıyorum. Sizden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
Muhtemelen motor nc700s tir 230 kg filan ama ben de o motorla girdim sınava ondan önce kullandığım bir motor yok çok zevkli bir motordu . yarım debriyaj filan değil 1 birinci viteste yavaş girip direk dönüyordum.Yapamayacağın birşey değil ben de senin gibi korkuyordum.Dairein içine bakarak ya da hafif yan durup (vücudunla bakarak) ve çenenle arakana bakarak dönmeye çalış.Yerde ok işaretleri varsa birinci oka gelince ikinci oka bak sonra hemen arkaya.Umudunu kaybetme ben ağır diye korkmuştum selesi yere yakın bir motor ayağını kolay yere kolaybiliyorsun vs. korkma dene .Gerekirse hocanla konuş derse gelmeyen filan olursa onun yerine de çalış bazı kurslar göz yumuyor bu dediğime O motordan korkma koruma demirleri vs korur onu devrilirse de.
-
16 Haziran 2021, 10:35
#7
7 senedir 200 kg üstü 600cc motor kullanıyorum. Şu an sınava girsem sekiz yapabilir miyim emin değilim
-
16 Haziran 2021, 11:00
#8
Kursun işi öğretene kadar eğitmek değil mi ki zaten?
Benim A ehliyeti için gittiğim kursta A ehliyet için ilk bir iki gün 125cc ve 200cc motor kullandıktan sonra 500cc bir honda ile devam ettirmişti. Ağır bir motor o da, sekiz çizerken bir kaç kez yatırmıştım ama hocalar sürekli bizi izleyip hatalarımızı düzeltiyorlardı, öğrenene kadar uğraştılar ve öğrendim. Nasıl olsa koruma demiri var yatırsan da bir şey olmaz yeter ki size bir şey olmasın kendinizi koruyun önce şeklindeydi yaklaşımları.
-
18 Haziran 2021, 21:18
#9
-
18 Haziran 2021, 23:40
#10
Sınavlarda görev alan biri olarak heyecan kaçınılmaz olacak ve iş biraz daha zorlaşacak, umarım motor kullanan bir komisyon denk gelirde seni anlar.. başarılar dilerim..
-
19 Haziran 2021, 13:05
#11
Benim komisyon beni hiç zorlamamıştı hatta biran sınavı unutup önümdeki araçlar kalkmadı diye ışıklarda düz çizgi olmasına rağmen şerit değiştirip sağdan devam ettim ve sınavda kalmadım
-
19 Haziran 2021, 13:25
#12
Sınavda beni sıkıştıran yükseltilmiş, kitli Ford Ranger'i selektör manyağı yaptım, sağlayıp önüne geçtim. İnse bir de üstüne dövüp dayak manyağı yapacaktım ama inmedi ben de sınavı geçtim. Komisyonun bebekliğimi bilmesi ile bir alakası var mı yok mu hiç bilmiyorum, sormadım.
Araba ehliyeti alırken de komisyon bizim okul müdürünün yakın arkadaşı, boş vakitlerinde arıcılıkla uğraşan karadenizli bir adamdı. Ben de kestane balı yenir mi, balın gerçeği doğudan çıkar, karakovan balının üstüne bal dünyada yoktur gibi hamlelerle kafasını karıştırarak sınavda tek sinyal vermedim. Birbirimize bal tattırma sözü vermiştik 3 sene oldu, şimdi geldi aklıma.
Komisyonlar genelde canı sıkılan, hafta sonu evde daralan MEB öğretmenleri, ilçeden birileri falan oluyor. 3 5 sohbet etseniz, ağzınız da laf yapıyorsa sınavda takla atsanız geçersiniz. Ha kıl komisyon denk gelir Valentino Rossi girse geçemez o sınavı.
-
19 Haziran 2021, 14:39
#13
1x2C adlı üyeden alıntı
Tamirden yeni çıkmış ve debriyaj kolu inanılmaz sert. Bu yüzden yarım debriyajı kontrol etmekte güçlük çekiyorum. Yarım debriyaj olmadan nasıl dönebilirim onu düşünüyorum çünkü kol gerçekten sıkılmıyor.
bizdeki 8 dar ve yukarı doğru eğimli giriliyo. Zaten benim de en çok canımı sıkan o yukarı doğru meyil olduğu için devir çabuk ölüyor. Normalde düz bir alan olması gerekir fakat bizim alan hep eğimli ve çukur dolu bu da kontrolümü çok zayıflatıyor acemiliğimden kaynaklı.
Sınava debriyaj kolu sert olan motorla gireceksen iki seçeneğin var. Ya o debriyaj koluna adapte olacaksın. Ya da debriyaj kullanmadan gücü arka frenle kontrol ederek 8 çizeceksin. Bu durumda dengeyi bozmayacak minimum dönüş hızını deneme yanılma yöntemi ile bulup hiç gaz-debriyaj oynamadan motorun daire dışına yönelmesini arka fren kullanarak kontrol edebilirsin. 8 manevra bölgesinin eğimli olduğunu yazmışsın. Bu durum 8 çizmeyi daha zor hale getirir. Motosiklet sınavlarında başarısızlığa büyük ölçüde 8 çizme alanı neden oluyor. Gerekirse ekstra çalışma isteyerek sınav gününe sıkı bir çalışma ile hazırlanırsan başarırsın.
-
19 Haziran 2021, 17:26
#14
Mt 07 gibi bir motosiklet ile sınava girecekseniz motosikletinizi 2. vitese alın ve debriyajı bırakıp gaz vermeden yalnızca arka fren dozajıyla dönebilirsiniz. Yani 2.vites rolantisi+ arka fren.
-
19 Haziran 2021, 23:45
#15
konudan çok alakasız ama sormak istedim. acaba maliyet olarak toplamda ne kadar ücrete çıkıyor A ehliyet almak?
-
20 Haziran 2021, 01:25
#16
AudrioN adlı üyeden alıntı
konudan çok alakasız ama sormak istedim. acaba maliyet olarak toplamda ne kadar ücrete çıkıyor A ehliyet almak?
Ben 1300 lira kurs + 130 sınav + 700 civarı ehliyet masrafı ödedim.
-
20 Haziran 2021, 19:11
#17
-
20 Haziran 2021, 19:21
#18
-
20 Haziran 2021, 19:24
#19
1x2C adlı üyeden alıntı
Dostlar merhabalar. Umarım doğru yere konu açmışımdır. A ehliyet için yazıldım fakat hiç bilgim yok (sadece 2 sefer elektrikli scooter kullandım). Ayın 19unda sınav olacak fakat çözemediğim bazı sürüş problemlerim var. Önerilerinizi bekliyorum. Şimdi şöyle ki a sınıfa yazıldığım için 750'lik motorla giricem sınava. İlk zamanlar pulsar ile öğrendim çoğu şeyi yapabilir hale geldim hoca da iyi gittiğimi söylüyor lakin bugün tam gün 700 cc kullandım (honda nc 700x) düz gitmekte slalom yapmakta dönmekte vs sorunum yok motoru az buz kontrol edebiliyorum. Kaldırırken de rahatım vs ama o lanet olası 8 çizme işini yapamıyorum. Hoca sürekli yarım debriyaj yapmamı öneriyor deniyorum ama ne açıyı tutturabiliyorum ne gazı ayarlayabiliyorum ne de debriyajı. Elim ayağım birbirine dolanıyor. Tam sekizin birleşim yerinde durmaya yakın debriyajla devam edip gaz vermemi ve motoru yatırmamı söylüyor ama ben bunu çözemiyorum ya gazı kontrol edemiyorum ya debriyajı fazla-az veriyorum ve doğal olarak çizginin dışına çıkıyorum yada motorun devrini öldürüp durduruyorum. Bunu sınavda yaparsam direkt kalıcam ve kalmak gibi bir lüksüm yok. Korkulu rüyam haline geldi. Biliyorum diyeceksiniz madem tecrüben yok neden A ehliyete başvurdun. Almışken hepsini alayım bi daha para vermiyim hallederim bi şekilde dedim
birde üstüne hala doğru düzgün yarım debriyajın yerini de çözemedim. Birde kimi diyor iyi bi şey değil kullanmayın hem motora zararı var kimi diyor kullan. Benim kafam çok karıştı 1. vitesin üstünde dönmeme imkan yok zaten orayı bu tecrübeyle. Nasıl yaparım nasıl ederim bi akıl verin bi püf nokta vs söyleyin nolur. İnternette gırla video izledim lakin onlar hep düşük cc ve o motorlarla dönebiliyorum zaten. Yatırmaya gerek kalmıyo çok fazla ama bu motoru yatırmadan da dönülmüyo. Çok yatırınca da düşecek gibi hissedip korkuyorum. Gideceğim yöne vs bakıyorum olayı bakışla yapmayı çözdüm zaten ama motoru yönlendirip devri öldürmeden girip çıkmayı anlayamıyorum. Sizden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
1.viteste çok yavaş giderken debriyajı hafif hafif kademeli sıkmaya basla öyle bir noktaya gelecek ki ne duracak nede hızlanacak
Durmaya meyillenirse hafif salacaksın ,hızlanırsa hafif sikacaksın . İşte o ince ayarı pratik yap bence .
-
20 Haziran 2021, 19:27
#20
Ben xj6 ile 2.vitese atıp rölantide ne gaz ne fren dokunmadan dönebiliyordum bir dene faydası olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler