Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ehliyet alıyorum bazı sorunlarım var. Lütfen yardım edin...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    1x2C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Dostlar merhabalar. Umarım doğru yere konu açmışımdır. A ehliyet için yazıldım fakat hiç bilgim yok (sadece 2 sefer elektrikli scooter kullandım). Ayın 19unda sınav olacak fakat çözemediğim bazı sürüş problemlerim var. Önerilerinizi bekliyorum. Şimdi şöyle ki a sınıfa yazıldığım için 750'lik motorla giricem sınava. İlk zamanlar pulsar ile öğrendim çoğu şeyi yapabilir hale geldim hoca da iyi gittiğimi söylüyor lakin bugün tam gün 700 cc kullandım (honda nc 700x) düz gitmekte slalom yapmakta dönmekte vs sorunum yok motoru az buz kontrol edebiliyorum. Kaldırırken de rahatım vs ama o lanet olası 8 çizme işini yapamıyorum. Hoca sürekli yarım debriyaj yapmamı öneriyor deniyorum ama ne açıyı tutturabiliyorum ne gazı ayarlayabiliyorum ne de debriyajı. Elim ayağım birbirine dolanıyor. Tam sekizin birleşim yerinde durmaya yakın debriyajla devam edip gaz vermemi ve motoru yatırmamı söylüyor ama ben bunu çözemiyorum ya gazı kontrol edemiyorum ya debriyajı fazla-az veriyorum ve doğal olarak çizginin dışına çıkıyorum yada motorun devrini öldürüp durduruyorum. Bunu sınavda yaparsam direkt kalıcam ve kalmak gibi bir lüksüm yok. Korkulu rüyam haline geldi. Biliyorum diyeceksiniz madem tecrüben yok neden A ehliyete başvurdun. Almışken hepsini alayım bi daha para vermiyim hallederim bi şekilde dedim birde üstüne hala doğru düzgün yarım debriyajın yerini de çözemedim. Birde kimi diyor iyi bi şey değil kullanmayın hem motora zararı var kimi diyor kullan. Benim kafam çok karıştı 1. vitesin üstünde dönmeme imkan yok zaten orayı bu tecrübeyle. Nasıl yaparım nasıl ederim bi akıl verin bi püf nokta vs söyleyin nolur. İnternette gırla video izledim lakin onlar hep düşük cc ve o motorlarla dönebiliyorum zaten. Yatırmaya gerek kalmıyo çok fazla ama bu motoru yatırmadan da dönülmüyo. Çok yatırınca da düşecek gibi hissedip korkuyorum. Gideceğim yöne vs bakıyorum olayı bakışla yapmayı çözdüm zaten ama motoru yönlendirip devri öldürmeden girip çıkmayı anlayamıyorum. Sizden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
    Make your choice and never look behind you.
    Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Çok çok basit bir iş.

    2 Tane altın kural var.


    1- Dairenin merkezine bakmak
    2- Yarım debriyaj ile gazı istediğin ölçüde ayarlamak.



    Bu işin küçük motoru, veya büyük motoru yok. Prensiplerin tümü aynı. Yarım debriyaj nasıl yapılır burada kafanız karışıyor ise, bu da basit. Motosikleti 1. vitese alıp, ilk hareket ettirdiğiniz yerde debriyajı sabit tutacaksınız, motosiklet gitmeye başlayacak, fakat verdiğiniz gaz kadar değil, debriyajı saldığınız kadar.. Bir nevi gaz kolundan değil, debriyajdan hızı kontrol edeceksiniz. Acemi birisi gaz kontrolünde zorlanabilir, fakat debriyaj ile yapıldığında fazla gazı tolore etmek cok daha kolaydır.

    Debriyaj yarım iken, gazı belirli bir devirde sabit tutarsanız eğer, bu dediğimi anlamış olacaksınız. Burada diğer altın kural bakış.. Dairenin ortasında bir nokta olduğunu varsayın ve dönüş boyunca o noktaya bakın, birinci daire bittiğinde, hızlı bir şekilde kafanızı diğer dairenin içerisindeki merkeze cevirin (Sekizin birleşme noktasında yapılacak hareket) çizgiye baktığınız an dışarı ya da içeri açılırsınız.

    8 çizmekteki temel amaç, prüssüz bir sürüştür, yani motosiklet hiç durmayacak, ve siz baktığınız yöne gideceksiniz. Hepsi bu.

    Bir şekilde sınavdan önce pratik yapacak imkanı sağlayın kendinize.. Pratik yaparken ilk çalışmayı da şu şekilde yapın, bir merkez belirleyin ve oraya kuka benzeri bir şey koyun, sadece ona bakarak, etrafinda defalarca dönün, sonra tam aksi istikamette bu sürüşü tamamlayın, hiç durmadan 3 tur 5 tur o kukanın etrafında dönün, böylelikle eliniz yarım debriyaja ve gaza alışacak, aynı zamanda merkeze bakmayı kavrayacaksınız,, akabinde sekiz hareketine çalışırsınız, ve günün sonunda kendinize gülerek bu muymuş korktuğum diyeceksiniz.

    Lokasyon İstanbul gözüküyor, destek olmak isterim sana, fakat kullandığım motosiklet 260 kilo, ve şuan senin için 3-5 beden büyük bir motor.. Ama küçük bir şeyler bulabilirsek, elimden gelen desteği sağlarım.
    AudrioN ve 1x2C bunu beğendiler.

  3. #3

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    tekrar tekrar uğraşmak istememenizi (hem zaman hem para) anlıyorum ama kullandığınız motor ''acemi'' için hakikaten zor bir motor. ben 4 yıllık nc sürücüsü olarak bile çoğu zaman dönüşlerde zorlanıyorum. neden ? motor çok ağır. cidden ağır. hakikaten ağır ve özellikle bir acemi için çok çok fazla ağır. 150cc bir motor ile bu ''yapamadığınız'' mevzuyu kesinlikle kısa bir antrenmanla basit bir şekilde yapacağınızı düşünüyorum.
    imkan varsa küçük bir motosiklet bulup onunla iyice alıştırma yapıp pekiştirmek. daha sonra nc ile pekiştirme yapabilirsiniz sınava kadar.

    motor ağır demiş miydim ?
    1x2C ve AudrioN bunu beğendiler.

  4. #4

    Üyelik
    20 Aralık 2020
    Konuyla biraz alakasız fakat aklıma geldi ben yıllar evvel ilk ehliyetimi alırken bir abla vardı kadın o kadar çok düşmüştüki ehliyet kursu kesinllikle o kadından zarar etmiştir o antreman yaparken bir köşeye geçip acaba bir daha ne zaman düşerde güleriz diyorduk hani ben o kadar kabiliyetsiz olup insanların önünde düşseyim şuan yaşlı e200üme binip serseri motorcular diyen adam olurdum herhalde aşırı azimli kadındı :D
    1x2C bunu beğendi.

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Küçük motorla 8 çizebilirken büyük motorla sıkıntı yaşamanızın sebebi ağırlık farkı nedeniyle büyük motor hatalarınızı daha az tolore eder. Örneğin; motorun hızı çok azalırsa motor dairenin merkezine doğru yatmaya başladığında panik yapmadan yeterli miktarda güç vermeniz gerekir.
    - Çok güç verirseniz motor dairenin dışına doğru savrulabilir. Dengeniz bozulabilir.
    - Güç vermekte gecikirseniz, motor içe doğru yatmaya devam eder. Dengeniz bozulabilir. Düşebilirsiniz.

    Şunların faydası olabilir;
    - Dairenin merkezine omuz üstü bakış.
    - 1. vites (en azından ustalaşana kadar)
    - Ön fren kullanmamak. Motor dairenin dışına yönelirse debriyaj sıkarak hızı düşürebileceğiniz gibi arka fren ile de kontrolü sağlayabilirsiniz. Debriyaj-gaz dozlaması zor geliyorsa gazı sabit bırakıp arka fren kullanmayı deneyebilirsiniz.
    - Aşağıdaki videoyu dikkatli izlemenizi öneririm.

    1x2C bunu beğendi.

  6. #6
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı 1x2C adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar merhabalar. Umarım doğru yere konu açmışımdır. A ehliyet için yazıldım fakat hiç bilgim yok (sadece 2 sefer elektrikli scooter kullandım). Ayın 19unda sınav olacak fakat çözemediğim bazı sürüş problemlerim var. Önerilerinizi bekliyorum. Şimdi şöyle ki a sınıfa yazıldığım için 750'lik motorla giricem sınava. İlk zamanlar pulsar ile öğrendim çoğu şeyi yapabilir hale geldim hoca da iyi gittiğimi söylüyor lakin bugün tam gün 700 cc kullandım (honda nc 700x) düz gitmekte slalom yapmakta dönmekte vs sorunum yok motoru az buz kontrol edebiliyorum. Kaldırırken de rahatım vs ama o lanet olası 8 çizme işini yapamıyorum. Hoca sürekli yarım debriyaj yapmamı öneriyor deniyorum ama ne açıyı tutturabiliyorum ne gazı ayarlayabiliyorum ne de debriyajı. Elim ayağım birbirine dolanıyor. Tam sekizin birleşim yerinde durmaya yakın debriyajla devam edip gaz vermemi ve motoru yatırmamı söylüyor ama ben bunu çözemiyorum ya gazı kontrol edemiyorum ya debriyajı fazla-az veriyorum ve doğal olarak çizginin dışına çıkıyorum yada motorun devrini öldürüp durduruyorum. Bunu sınavda yaparsam direkt kalıcam ve kalmak gibi bir lüksüm yok. Korkulu rüyam haline geldi. Biliyorum diyeceksiniz madem tecrüben yok neden A ehliyete başvurdun. Almışken hepsini alayım bi daha para vermiyim hallederim bi şekilde dedim birde üstüne hala doğru düzgün yarım debriyajın yerini de çözemedim. Birde kimi diyor iyi bi şey değil kullanmayın hem motora zararı var kimi diyor kullan. Benim kafam çok karıştı 1. vitesin üstünde dönmeme imkan yok zaten orayı bu tecrübeyle. Nasıl yaparım nasıl ederim bi akıl verin bi püf nokta vs söyleyin nolur. İnternette gırla video izledim lakin onlar hep düşük cc ve o motorlarla dönebiliyorum zaten. Yatırmaya gerek kalmıyo çok fazla ama bu motoru yatırmadan da dönülmüyo. Çok yatırınca da düşecek gibi hissedip korkuyorum. Gideceğim yöne vs bakıyorum olayı bakışla yapmayı çözdüm zaten ama motoru yönlendirip devri öldürmeden girip çıkmayı anlayamıyorum. Sizden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
    Muhtemelen motor nc700s tir 230 kg filan ama ben de o motorla girdim sınava ondan önce kullandığım bir motor yok çok zevkli bir motordu . yarım debriyaj filan değil 1 birinci viteste yavaş girip direk dönüyordum.Yapamayacağın birşey değil ben de senin gibi korkuyordum.Dairein içine bakarak ya da hafif yan durup (vücudunla bakarak) ve çenenle arakana bakarak dönmeye çalış.Yerde ok işaretleri varsa birinci oka gelince ikinci oka bak sonra hemen arkaya.Umudunu kaybetme ben ağır diye korkmuştum selesi yere yakın bir motor ayağını kolay yere kolaybiliyorsun vs. korkma dene .Gerekirse hocanla konuş derse gelmeyen filan olursa onun yerine de çalış bazı kurslar göz yumuyor bu dediğime O motordan korkma koruma demirleri vs korur onu devrilirse de.
    1x2C bunu beğendi.

  7. #7
    okanius - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    7 senedir 200 kg üstü 600cc motor kullanıyorum. Şu an sınava girsem sekiz yapabilir miyim emin değilim
    AudrioN, 1x2C ve Jeansque bunu beğendiler.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Kursun işi öğretene kadar eğitmek değil mi ki zaten?
    Benim A ehliyeti için gittiğim kursta A ehliyet için ilk bir iki gün 125cc ve 200cc motor kullandıktan sonra 500cc bir honda ile devam ettirmişti. Ağır bir motor o da, sekiz çizerken bir kaç kez yatırmıştım ama hocalar sürekli bizi izleyip hatalarımızı düzeltiyorlardı, öğrenene kadar uğraştılar ve öğrendim. Nasıl olsa koruma demiri var yatırsan da bir şey olmaz yeter ki size bir şey olmasın kendinizi koruyun önce şeklindeydi yaklaşımları.
    1x2C bunu beğendi.

  9. #9
    1x2C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Dediklerinizi dikkate alıcam. Bunu yazalı 10 gün olmuş lakin konu yayınlanmamıştı ve nedense cevaplara dair de hiç bi bildirim almadım. Her neyse şuan çok daha iyi durumdayım, çözdüm gibi. Bazen hala çıkıyorum dışına ama çoğunlukla içerde güzel bir şekilde dönmeyi başarabiliyorum. Şuan tek sıkıntım nc 750x ile giricem ve daha önceki kursiyerler motoru haşat etmiş. Tamirden yeni çıkmış ve debriyaj kolu inanılmaz sert. Bu yüzden yarım debriyajı kontrol etmekte güçlük çekiyorum. Yarım debriyaj olmadan nasıl dönebilirim onu düşünüyorum çünkü kol gerçekten sıkılmıyor. Ağırlığına alıştım ve o motorla dışarı da çıktım bi sorun yaşamadım bu konuda. Tabi hala aşmış değilim. Öğreniyorum ve öğrenecek çok şeyim var. Lakin ne yazık ki antrenman yapacak motorum yok ve çevremde motor kullanan yok. 2 gün sonra sınav var ve geçemicem diye çok korkuyorum. Debriyajsız geçmeye çalışıyorum fakat arka fren çok sert frenleme yapıyo ve motorun dengesini kaybediyorum. Malum kurs motorlarının sağı solu doğru düzgün çalışmaz bizim gibiler yüzünden Bir şekilde çözmeye çalışıyorum ama tam sınav zamanında heyecandan her şeyi unutup batırıcam diye korkuyorum. Debriyajsız dönebilmenin bi yolu var mıdır acaba. Değerli tavsiyeleriniz için de ayrıca teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------

    Bizimkiler de aksine bağırıp çağırıyolar. Bizim hoca biraz agresif bir tutuma sahip, iyi bir hoca lakin agresif. Benimde bütün tutumum kayboluyo yapamıcam korkusuna tutuluyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:08 ----------

    Bu tip videolardan çok izledim lakin çoğu çok geniş dönüyor o açıda bende dönebiliyorum :D lakin bizdeki 8 dar ve yukarı doğru eğimli giriliyo. Zaten benim de en çok canımı sıkan o yukarı doğru meyil olduğu için devir çabuk ölüyor. Normalde düz bir alan olması gerekir fakat bizim alan hep eğimli ve çukur dolu bu da kontrolümü çok zayıflatıyor acemiliğimden kaynaklı. İlk başta söylediğim çoğu şeyi çözdüm gibi ama hala zorlanıyorum üstelik sınava gireceğim motorun debriyaj kolu inanılmaz sert çok zor çekiliyo ve yarım debriyaja getiremiyorum. Fazla basıp komple ayırıcam diye de korkuyorum. Bende frenleme ile çözmeye çalışıyorum ama işte o da bazen dengemi çok bozuyor. Umarım halledebilirim. Çok teşekkürler öneriler için.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:14 ----------

    Nedense bana çok ağır gelmiyor. Hatta 150lik pulsarlar daha kontrolsüz geliyor ağırlık bakımından. İlk sürüşlerimi nc 700x ile yaptım(sınavda 750lik versiyonuyla giricem) çok rahat motor aslında. Elbette küçük cc'li motorlara göre daha ağır ama daha kontrollü ve ağırlık dağılımı iyi geldi bana. Bide ben motorun yarı kilosu kadarım onunda faydasını görüyo olabilirim :D
    Make your choice and never look behind you.
    Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk

  10. #10
    mitmuallim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Şehir
    İzmit /Kocaeli
    Motosikleti
    Mondial RX3i EVO
    Sınavlarda görev alan biri olarak heyecan kaçınılmaz olacak ve iş biraz daha zorlaşacak, umarım motor kullanan bir komisyon denk gelirde seni anlar.. başarılar dilerim..
    1x2C bunu beğendi.

  11. #11
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Benim komisyon beni hiç zorlamamıştı hatta biran sınavı unutup önümdeki araçlar kalkmadı diye ışıklarda düz çizgi olmasına rağmen şerit değiştirip sağdan devam ettim ve sınavda kalmadım

  12. #12
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Sınavda beni sıkıştıran yükseltilmiş, kitli Ford Ranger'i selektör manyağı yaptım, sağlayıp önüne geçtim. İnse bir de üstüne dövüp dayak manyağı yapacaktım ama inmedi ben de sınavı geçtim. Komisyonun bebekliğimi bilmesi ile bir alakası var mı yok mu hiç bilmiyorum, sormadım.

    Araba ehliyeti alırken de komisyon bizim okul müdürünün yakın arkadaşı, boş vakitlerinde arıcılıkla uğraşan karadenizli bir adamdı. Ben de kestane balı yenir mi, balın gerçeği doğudan çıkar, karakovan balının üstüne bal dünyada yoktur gibi hamlelerle kafasını karıştırarak sınavda tek sinyal vermedim. Birbirimize bal tattırma sözü vermiştik 3 sene oldu, şimdi geldi aklıma.

    Komisyonlar genelde canı sıkılan, hafta sonu evde daralan MEB öğretmenleri, ilçeden birileri falan oluyor. 3 5 sohbet etseniz, ağzınız da laf yapıyorsa sınavda takla atsanız geçersiniz. Ha kıl komisyon denk gelir Valentino Rossi girse geçemez o sınavı.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Alıntı 1x2C adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamirden yeni çıkmış ve debriyaj kolu inanılmaz sert. Bu yüzden yarım debriyajı kontrol etmekte güçlük çekiyorum. Yarım debriyaj olmadan nasıl dönebilirim onu düşünüyorum çünkü kol gerçekten sıkılmıyor.
    bizdeki 8 dar ve yukarı doğru eğimli giriliyo. Zaten benim de en çok canımı sıkan o yukarı doğru meyil olduğu için devir çabuk ölüyor. Normalde düz bir alan olması gerekir fakat bizim alan hep eğimli ve çukur dolu bu da kontrolümü çok zayıflatıyor acemiliğimden kaynaklı.
    Sınava debriyaj kolu sert olan motorla gireceksen iki seçeneğin var. Ya o debriyaj koluna adapte olacaksın. Ya da debriyaj kullanmadan gücü arka frenle kontrol ederek 8 çizeceksin. Bu durumda dengeyi bozmayacak minimum dönüş hızını deneme yanılma yöntemi ile bulup hiç gaz-debriyaj oynamadan motorun daire dışına yönelmesini arka fren kullanarak kontrol edebilirsin. 8 manevra bölgesinin eğimli olduğunu yazmışsın. Bu durum 8 çizmeyi daha zor hale getirir. Motosiklet sınavlarında başarısızlığa büyük ölçüde 8 çizme alanı neden oluyor. Gerekirse ekstra çalışma isteyerek sınav gününe sıkı bir çalışma ile hazırlanırsan başarırsın.
    1x2C bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Mt 07 gibi bir motosiklet ile sınava girecekseniz motosikletinizi 2. vitese alın ve debriyajı bırakıp gaz vermeden yalnızca arka fren dozajıyla dönebilirsiniz. Yani 2.vites rolantisi+ arka fren.
    1x2C bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    13 Haziran 2021
    konudan çok alakasız ama sormak istedim. acaba maliyet olarak toplamda ne kadar ücrete çıkıyor A ehliyet almak?

  16. #16
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı AudrioN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    konudan çok alakasız ama sormak istedim. acaba maliyet olarak toplamda ne kadar ücrete çıkıyor A ehliyet almak?
    Ben 1300 lira kurs + 130 sınav + 700 civarı ehliyet masrafı ödedim.

  17. #17
    1x2C - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Kasım 2012
    Şehir
    İstanbul
    Dediğinizi denicem. Sınavım bugün 4te. Birazdan gidip alıştırma yapıcam sınav saatine kadar. Umarım şunu atlatırım. Size ve yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler. Bana şans dileyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Sınavı geçtim . 8i kusursuz bir şekilde döndüm . Yardımcı olmaya çalışan herkese tekrar tekrar teşekkürler.
    espresso ve tecrube0 bunu beğendiler.
    Make your choice and never look behind you.
    Ne mutlu Türk'üm diyene!.. M.Kemal Atatürk

  18. #18
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Alıntı 1x2C adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğinizi denicem. Sınavım bugün 4te. Birazdan gidip alıştırma yapıcam sınav saatine kadar. Umarım şunu atlatırım. Size ve yardımcı olmaya çalışan herkese teşekkürler. Bana şans dileyin

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:00 ----------

    Sınavı geçtim . 8i kusursuz bir şekilde döndüm . Yardımcı olmaya çalışan herkese tekrar tekrar teşekkürler.
    Tebrikler. Allah kazasız belasız kullanmayi nasip etsin.Tekerin düz bassın .

    Bir sonraki aşamadaki soruların cevabını veriyorum )

    1-2 hafta içinde evrakların kursta hazır olur sonra nüfusa gidersin ziraat bankasında tüm ücretleri tek seferde internet bankacılığından yatırabiliyorsun
    1x2C bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı 1x2C adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostlar merhabalar. Umarım doğru yere konu açmışımdır. A ehliyet için yazıldım fakat hiç bilgim yok (sadece 2 sefer elektrikli scooter kullandım). Ayın 19unda sınav olacak fakat çözemediğim bazı sürüş problemlerim var. Önerilerinizi bekliyorum. Şimdi şöyle ki a sınıfa yazıldığım için 750'lik motorla giricem sınava. İlk zamanlar pulsar ile öğrendim çoğu şeyi yapabilir hale geldim hoca da iyi gittiğimi söylüyor lakin bugün tam gün 700 cc kullandım (honda nc 700x) düz gitmekte slalom yapmakta dönmekte vs sorunum yok motoru az buz kontrol edebiliyorum. Kaldırırken de rahatım vs ama o lanet olası 8 çizme işini yapamıyorum. Hoca sürekli yarım debriyaj yapmamı öneriyor deniyorum ama ne açıyı tutturabiliyorum ne gazı ayarlayabiliyorum ne de debriyajı. Elim ayağım birbirine dolanıyor. Tam sekizin birleşim yerinde durmaya yakın debriyajla devam edip gaz vermemi ve motoru yatırmamı söylüyor ama ben bunu çözemiyorum ya gazı kontrol edemiyorum ya debriyajı fazla-az veriyorum ve doğal olarak çizginin dışına çıkıyorum yada motorun devrini öldürüp durduruyorum. Bunu sınavda yaparsam direkt kalıcam ve kalmak gibi bir lüksüm yok. Korkulu rüyam haline geldi. Biliyorum diyeceksiniz madem tecrüben yok neden A ehliyete başvurdun. Almışken hepsini alayım bi daha para vermiyim hallederim bi şekilde dedim birde üstüne hala doğru düzgün yarım debriyajın yerini de çözemedim. Birde kimi diyor iyi bi şey değil kullanmayın hem motora zararı var kimi diyor kullan. Benim kafam çok karıştı 1. vitesin üstünde dönmeme imkan yok zaten orayı bu tecrübeyle. Nasıl yaparım nasıl ederim bi akıl verin bi püf nokta vs söyleyin nolur. İnternette gırla video izledim lakin onlar hep düşük cc ve o motorlarla dönebiliyorum zaten. Yatırmaya gerek kalmıyo çok fazla ama bu motoru yatırmadan da dönülmüyo. Çok yatırınca da düşecek gibi hissedip korkuyorum. Gideceğim yöne vs bakıyorum olayı bakışla yapmayı çözdüm zaten ama motoru yönlendirip devri öldürmeden girip çıkmayı anlayamıyorum. Sizden yardım bekliyorum. Teşekkürler şimdiden.
    1.viteste çok yavaş giderken debriyajı hafif hafif kademeli sıkmaya basla öyle bir noktaya gelecek ki ne duracak nede hızlanacak
    Durmaya meyillenirse hafif salacaksın ,hızlanırsa hafif sikacaksın . İşte o ince ayarı pratik yap bence .
    1x2C bunu beğendi.

  20. #20
    ZXCornering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT09 -YBR esd
    Ben xj6 ile 2.vitese atıp rölantide ne gaz ne fren dokunmadan dönebiliyordum bir dene faydası olabilir.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler