Motosiklet fiyatları düşer mi? Neden düşmez?
Reklamlar
-
08 Haziran 2021, 17:43
#1
Bu konu zaman zaman gündeme geliyor. Yazıyı kaleme alırken bir konu özellikle dikkatimi çekti.
Cılız bir iki "ölürüz, biteriz" konuşmasının haricinde, ciddi anlamda ne otomotiv sektöründe, ne de motosiklette sesini çıkaran yok.
Bunun yedek parçası var, aksesuarı var, koskoca dernekleri var (sektör dernekleri)
Bu işten para kazananlar bir araya gelip de gıkını çıkaramıyor.
Aklıma gelenleri yazdım, ilave edecekleriniz olursa, seve seve ilave ederim.
https://dengeliyorum.com/motosiklet-fiyatlari-duser-mi
Sentis ad medullis!
Dengeliyorum.com
youtube.com/we2strom
Reklamlar
-
08 Haziran 2021, 18:04
#2
Daha önce de defaten konuşuldu.
Her şeyden önce soru yanlış, sonrasında devamındaki soru da yanlış, tıpkı imzada da yazdığı gibi.
Konu motosiklet fiyatları, veya otomobil fiyatları değil. Para biriminin döviz karşısındaki değeri. (Varsa öyle bir değer).. Aslında kafası çalışan herkes bu konuyu idrak edebilecek iken, neden etmez, o da ülkenin içinde bulunduğu zavallı duruma düşme sebebi işte.
Geçen sene 10 bin €uro olan motosiklet, bu sene 10.500 €uro.. 1 yıl içerisinde %5 zam beni rahatsız etmiyor, zira her şeyi yenilenmiş güncel teknoloji bir alete %5 zam haktır.
Ama geçen sene 75.000 TL olan olan 10.000 euro karşılığı, bu sene : 105 Bin TL denk geliyor.. Ondan sonra motosiklet piyasası uçtu, otomobil piyasası uçtu diye ortalıkta dolaşıyoruz.
Uçan bir şey yok dostum, her şey ortada zam oranı %3 ya da %5.
Ama bunu kimse anlamıyor, ben de anlamayanları anlamıyorum..
Şunu da eklemek istiyorum unutmadan;
-Black- adlı üyeden alıntı
Bu işten para kazananlar bir araya gelip de gıkını çıkaramıyor.
Ülke olarak dolar 8.5'lara , Euro 11'lere giderken neden kimse gık demiyor? Oysaki; Dolar 1.7 oldu diye birileri Başbakan'ın önüne yazar kasa falan fırlattırıyor idi..
Ne kadar trajıkomik durumlar içerisindeyiz ve GÖRMÜYORUZ..
-
08 Haziran 2021, 18:27
#3
Motosiklet veya genel olarak araç fiyatlarının yüksek oluşunun iki sebebi var; fahiş vergi oranları ve yüksek döviz kuru. Geri kalan sebepler fasa fiso bence
-
08 Haziran 2021, 18:57
#4
Arkadaşlar hiç lafı dolandırmayınız motosikletin euro bazındaki artışı evet Levent Beyin de dediği gibi çok fahiş değil hatta fahiş değil burada bizi perişan eden resmi para birimimizin gün geçtikçe itibarsızlaşıp Afrika ülkelerinin para birimlerinin bile gerisinde kalması.
Euro'nun yükseliş hızına hangimizin maaş zam oranı yetişiyor? Son 10 yılda %386 maaş zammı alan biri olduğunu zannetmem. Peki bunu anlayabilen bizler ne yapıyoruz bu yönetimle devam etmeme kararı almak için gidip oy kullanıyoruz. Fakat bunu anlayamayacak kadar çok parayla işi olmayan veya cahil olan ya da fanatik partizan insan var ki bunlar maalesef bizim demokratik tepkimizin görünmesine engel oluyorlar.
Ülkede üretim yok ama inanılmaz bir tüketim var. Kapitalizmin zirve yaptığı bir üçüncü dünya ülkesiyiz. Kredi kartı işlem sayısı olarak Avrupa rekortmeniyiz. Yani olmayan parayı harcamak konusunda şampiyonuz. Ülkenin yarısından fazlasının bırakın birikim yapmasını hepsinin ya kredi ya da kredi kartı borcu var.
Bütün fabrikalar özelleştirildi satıldı.
İnsanları TL'de tutabilmek için faizler %20'lere dayandı ama yine olmadı yine olmadı
Merkez bankası eksi rezervde yani hiç rezervi yok o yüzden piyasaya müdahale de gelmedi gelemeyecek de uzun bir süre.
Kamyonun freni çoktan patladı uçurumdan da uçtu yere çakılmasını bekliyoruz.
-
08 Haziran 2021, 19:42
#5
dostum peynire bile zam üstüne zam gelirken baştan aşağı döviz üzerinden giriş yapan bir mala, bu ekonomide fiyatı düşecek/düşer demek biraz imkansız zaten.
11 ay önce aldığım motosiklet üzerine 16 bin lira koydu. e hadi önümüzdeki ay da zam gelse 1 yılda 20 bin lira zam gelmiş oluyor ki bu da aldığım fıyatın üzerine tam yüzde 50 koymuş oluyor. geçen sene ben 40'a almıştım önümüzdeki ay 60 bin olur artık. (ki ilk aldığım zaman da fiyatlar seneye 60-70 bine dayanır demiştim)
pandemi döneminde arabaya ulaşamayanlar da motosiklete yönelince piyasa coştukça coşuyor.
anlayacağın bizim piyasa şu an bayram yeri. izmir gibi sıcak iklimli yerde bile bir önceki senenin sıfır km motosikletleri galeride beklerken artık millet isim yazdırıyor ki bu bizim için bir yönden iyi. piyasa büyüdükçe büyüyor, motosiklete bakış yumuşuyor. ankara gibi soğuk iklimli yerde bile her geçen gün daha fazla motosiklet görüyorum.
alan var ki piyasa düşmüyor.
2014 Salcano Wolf 125 > 2017 Bajaj Pulsar 200NS ABS > 2020 YAMAHA YZF-R25
-
08 Haziran 2021, 19:57
#6
1- dolar neden artar?
cari acik sebebiyle. ulkeden cikan dolar miktari, ulkeye giren dolar miktarindan fazla oldugu surece dolar artar.
2-ne yapmak lazim?
cari acik kapanmasi gerek.
2- cari acik nasil kapanir?
*tarim ve hayvancilik basta olmak uzere, ihtiyaclarimizi uretmemiz gerekiyor.
*daha ilimli, dengeli siyasi ortam ile yabanci yatirimciyi ulkemize cekmemiz gerekiyor.
*ozellikle enerji ithalati yapilirken, daha planli davranilip, kullanmayacagimiz enerjinin parasini odemememiz gerekiyor.
sunu temel bilgileri suraya birakayim, 1 kisiye bile ulassa kardir.
peki bizi gelecekte neler bekliyor olabilir?
yuzde 99 muhtemel senaryo:
cari acik her yil buyuyor. rakamlari google dan kolayca bulabiliriz. dolar artik 15-20 gittigi yere kadar gider. zaten ekonomistler dolarin gercek karsiliginin suankinden cok cok ustunde oldugunu surekli soyluyor.
ayrica bknz: Devlet bankalarinin yandaslara karsiligi olmayan dolari ucuz fiyattan satmasi.
onumuz karanlik beyler bayanlar.
-
08 Haziran 2021, 20:39
#7
ülkece kalkınıyoruz işte ne olmuş kişi başına düşen milli gelir neeeyydii niyyollduu ? 32 yaşında çokda geç olmadan anladım ama benden geçti bu ülkeden birşey olmaz.siz daha bekleyin motor fiyatlarının düşmesinidolar euro nun daha iyi günleri bunlar
-
08 Haziran 2021, 21:01
#8
AKParti herşeyi iyi yapmıyor tabii ki. Ülkenin durumu da iyi değil. Ama CeHaPe zihniyetine oy vermeyi düşünmüyorum.
Demişti bu forumda birisi.
Özetle, aynen devam.
-
08 Haziran 2021, 22:05
#9
oncelikle, isin ihtisasini yapmis arkadaslar sakin bana gicik olmayin, uzmani olmadigi konuda konusuyor diye.
Dilimize pelesenk olmus bazi kelimelerin ne anlama geldigini, ne ifade ettigini cogu insan ya yanlis biliyor, yada bilmiyor.
Gercekten cok iyi bilen de en basit haliyle anlatamayabiliyor. Ekonomi ile ilgili bolumlerde universite ogrencisi olan ama en basit terimleri bile aciklayamayan bircok insan ile tanistim. neyse..
peki ekonomi nedir? guclu ekonomi, zayif ekonomi, ekonomik kriz nedir?
ekonomi nedir?
ekonomi, en basit haliyle sirkulasyondur. paranin sirkulasyonudur. benim paramin manava, ordan kasaba, ordan sinemeya, ordan disciye, bakkala cakkala dolasmassina ekonomi denir.
Bu sirkulasyon bir sektorde tikanirsa, buna ekonomik kriz denir. dongu durur para dolasmaz ve insanlar ihtiyaclarini karsilayamaz.
iste bu sirkulasyonun devamliligi ne kadar saglam ise, ekonomi o kadar gucludur. ornegin, diyelim ki ulkemizde cimento fabrikasi yok. siyasi yada baska bir sebepten x ulkesi satmiyorum ulen sana cimento derse, insaat durur, isci para alamaz, manava odeyemez, manav toptanciya odeyemez, toptanci ciftciye odeyemez, odeme alamayan ciftci vs vs vs dolayli yada direk olarak herkes bundan etkilenir.
eger cimento fabrikan varsa, bu sorunu yasamazsin.
tabiki dunyada hicbir ulke ihtiyacinin tamamini kendisi uretemez. Misal enerji. kendi enerji kaynaklari yetersiz olan ulkeler, ihtiyacini baska ulkelerden almak zorundadir. Buna karsilik disardan aldigi kadarini veya fazlasini, kendi ulkesinde bol olan bir urunu baska bir ulkeye satarak dengelemek zorundadir.
-
08 Haziran 2021, 22:18
#10
Fiat düşmüş.
-
08 Haziran 2021, 22:42
#11
Organize suç örgütü lideri temiz eller operasyonu başlattı.Başarılı olursa düşer bence.
hedef 2061 ....
-
08 Haziran 2021, 23:16
#12
Yeni fiyat listesi başlıkları altına yazan "almayacaksın, bak nasıl düşürüyorlar" cı arkadaşlar vardı?
Onlar da ümidi kesti galiba.
-
09 Haziran 2021, 01:13
#13
yok bu yanıtlarla olmuyor sanırım. başa dönüyoruz. bakın şöyle anlatayım:
istediğiniz motosiklet 40 bin tl olsun.
bayiye gittiniz ve size artık bu motorun 5 bin tl olduğunu söylediler.
kaçırmadınız aldınız ve eve geldiniz. "ya ben 5 bin tl'ye aldıysam bunun benzerini ben yapsam 40 bin tl'ye ben satsam ne güzel olur" dediniz.
sonra sabah kalktınız, motora bindiniz ve bu düşünceyi unuttunuz. boşverdiniz. zaten 5 bin tl, ne diye elinizi taşın altına atıp yorulacaktınız?
unuttukça bayiye gidip 5 bin tl'ye motosikletin aldınız, aldınız.
üretmediniz ama tüketimi paylaştınız.
bunu gören motosiklet bayinin aklına sizin düşünceniz geldi: "ben bunu 30 bin tl'ye satsam ne güzel olur, zaten üreten yok mecbur alacaklar"
bayiye gittiniz. motoru 5 bin tl beklerken, 40 bin tl fiyatı olduğunu öğrendiniz.
vaktiniz vardı.
düşünceniz vardı.
imkanınız vardı.
kullanmadınız.
esas soru: fiyatlar düşer mi değil.
çünkü fiyatlar düşerse yukardaki örnektesiniz.
esas soru: tüketim değil de üretimin parçası olsak ne olur?
gerçekten üretmenin değeri olmasaydı, bu kadar firma bu motosikletleri üretmezdi. piyanocular motosiklet dünyasına girip, nota çala çala dünya lideri olamazdı.
aklın yolu bir, selametle.
-
09 Haziran 2021, 04:42
#14
nicknamer adlı üyeden alıntı
yok bu yanıtlarla olmuyor sanırım. başa dönüyoruz. bakın şöyle anlatayım:
istediğiniz motosiklet 40 bin tl olsun.
bayiye gittiniz ve size artık bu motorun 5 bin tl olduğunu söylediler.
kaçırmadınız aldınız ve eve geldiniz. "ya ben 5 bin tl'ye aldıysam bunun benzerini ben yapsam 40 bin tl'ye ben satsam ne güzel olur" dediniz.
sonra sabah kalktınız, motora bindiniz ve bu düşünceyi unuttunuz. boşverdiniz. zaten 5 bin tl, ne diye elinizi taşın altına atıp yorulacaktınız?
unuttukça bayiye gidip 5 bin tl'ye motosikletin aldınız, aldınız.
üretmediniz ama tüketimi paylaştınız.
bunu gören motosiklet bayinin aklına sizin düşünceniz geldi: "ben bunu 30 bin tl'ye satsam ne güzel olur, zaten üreten yok mecbur alacaklar"
bayiye gittiniz. motoru 5 bin tl beklerken, 40 bin tl fiyatı olduğunu öğrendiniz.
vaktiniz vardı.
düşünceniz vardı.
imkanınız vardı.
kullanmadınız.
esas soru: fiyatlar düşer mi değil.
çünkü fiyatlar düşerse yukardaki örnektesiniz.
esas soru: tüketim değil de üretimin parçası olsak ne olur?
gerçekten üretmenin değeri olmasaydı, bu kadar firma bu motosikletleri üretmezdi. piyanocular motosiklet dünyasına girip, nota çala çala dünya lideri olamazdı.
aklın yolu bir, selametle.
Bizim ülkede bizimkiler motosikleti üretir, ulen biz %100 yerli Türk malıyız diyip balata montajını bile yapmayı bilmediği motosikleti gidip de bunlar 40binmiş ben de 35 binden satayım diyerek satardı. Yarın bir gün Togg gerçekten yapılırsa hep beraber çok eğleneceğiz . Elon Musk da bizimle eğlenecek, Zeki Müren'i de görebileceğiz bu arada.
Mevzu çok basit. Honda bu motosikleti 6000 Euro'ya mı satıyor? Evet. Amerikadaki adam bunu 2 aylık maaşıyla rahatlıkla alıyor mu, Yamaha japon firması. Bu adamlar bunlara iki tane bomba salladı daha geçenlerde. Hiroşimada ot bitmiyor hala, 4 kollu doğuyor millet. Hayinlik yapsalar bunlara yaparlardı, biz ikinci dünya savaşına bile girmedik. Tanışıklığımız yok adamlarla, bir ara Barış Manço uğramıştı o kadar. kavimler göçünde de kavisli göçmüşüz.
Ülkede kur yükselirse, alım gücü düşerse iki yol izleme şansı var firmanın.
Bir, kar payını kısar dünyaya 6000'den verdiği motoru 5500'den verir -babasının oğlu olduğumuz sebepli değil-. Sürümden kazanmaya çalışır. Bu seneki Yamaha bu oluyor. Euro hep düşük alındı, birçok kez alım fırsatı verdi. Alıp 2 ay tutanlar çok temiz paralar kazandı.
İki, ulan zaten az satıyoruz, bari fiyatı yükseltip 6500 yapalım da satamadıklarımızın da acısı çıksın. Hem de premium marka havası yaratırız bedavadan. Örnek 2 3 sene önceki Kawasaki.
Doler ve avronun yükselmemesi için ne yapmamız gerektiği çok açık ve basit zaten. Yapmadıklarımızı yapsak, yaptıklarımızı da yapmasak o arkadaşlar yükselmeyi çok sevmiyorlar zaten, hemen alçalıverirler.
Euro düşer, R25 ucuzlar. Euro yükselir, R25 zam alır. Denklem çok basit. İkinci el piyasası da bazı fantezileri sarı siteye vuran arkadaşlar hariç euroya endeksli. Euro'ya da değil direkt R25'e endeksli aslında. Eski ikinci el racing piyasası mesela. 2009 model ölü SS'i olan adam bile R25 60bin olmuş amuğa diyerek koyuyor ilanını.
Bir dahaki yazımda 1 gram altın fiyatının hesaplamasını verecektim ama hazır başlamışken vereyim. 1ons altın fiyatı/31,103*Güncel Dolar kuru. Aa neymiş, altın da direkt olarak dolara bağlıymış. E altının böyle istikrarlı yükseldiği, testere gibi riskli bir piyasaya genel bir güven olur mu? İnsanlar paralarını belli başlı emtialardan çekip yatırım yapmaya cesaret edebilir mi? Çok zor. Güven olmazsa da her şey yükselir. Bir de bu ülkede kalkan inmez, şu an inmesi için bir sebep yok da inmesi gerektiği bir zaman gelirse önce vergi sistemini sonra da o gün hayin olacak Yamaha'yı suçlarız. Yani özetleyecek olursam, kesinlikle şu an Yamaha hayin değil.
-
09 Haziran 2021, 07:39
#15
-
09 Haziran 2021, 08:16
#16
nicknamer adlı üyeden alıntı
yok bu yanıtlarla olmuyor sanırım. başa dönüyoruz. bakın şöyle anlatayım:
istediğiniz motosiklet 40 bin tl olsun.
bayiye gittiniz ve size artık bu motorun 5 bin tl olduğunu söylediler.
kaçırmadınız aldınız ve eve geldiniz. "ya ben 5 bin tl'ye aldıysam bunun benzerini ben yapsam 40 bin tl'ye ben satsam ne güzel olur" dediniz.
sonra sabah kalktınız, motora bindiniz ve bu düşünceyi unuttunuz. boşverdiniz. zaten 5 bin tl, ne diye elinizi taşın altına atıp yorulacaktınız?
unuttukça bayiye gidip 5 bin tl'ye motosikletin aldınız, aldınız.
üretmediniz ama tüketimi paylaştınız.
bunu gören motosiklet bayinin aklına sizin düşünceniz geldi: "ben bunu 30 bin tl'ye satsam ne güzel olur, zaten üreten yok mecbur alacaklar"
bayiye gittiniz. motoru 5 bin tl beklerken, 40 bin tl fiyatı olduğunu öğrendiniz.
vaktiniz vardı.
düşünceniz vardı.
imkanınız vardı.
kullanmadınız.
esas soru: fiyatlar düşer mi değil.
çünkü fiyatlar düşerse yukardaki örnektesiniz.
esas soru: tüketim değil de üretimin parçası olsak ne olur?
gerçekten üretmenin değeri olmasaydı, bu kadar firma bu motosikletleri üretmezdi. piyanocular motosiklet dünyasına girip, nota çala çala dünya lideri olamazdı.
aklın yolu bir, selametle.
Bu kadar basit olduğuna emin misiniz ? Bu ülkede potansiyel olduğu konusunda aynı fikirdeyiz.Ama yağma düzeni var ülkede , bugün ak olan ülke yarın kara oluyor.
Bakın bir haber
https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonom...satti-6279193/
Kara para aklama suçlamasıyla soruşturulan SBK Holding, ilaç şirketi Biofarma’nın ardından otomotiv şirketi Karsan’daki dolaylı paylarını da sattı.
Sahibi olduğu Lüksemburg merkezli Silcolux şirketi vasıtasıyla Kıraça Holding’de yüzde 45’lik, Kıraça Holding vasıtasıyla da Karsan’da yüzde 28,56’lık paya sahip olan SBK Holding’in payları, Avukat Mustafa Levent Göktaş’a devroldu.
Evet zaruretler icatları doğurur ama şartlar müsaitse , sadece zaruretle olsa Afrika'nın teknolojide lider olması gerekirdi.
-
09 Haziran 2021, 08:41
#17
mgora adlı üyeden alıntı
Bu kadar basit olduğuna emin misiniz ? Bu ülkede potansiyel olduğu konusunda aynı fikirdeyiz.Ama yağma düzeni var ülkede , bugün ak olan ülke yarın kara oluyor.
Bakın bir haber
https://www.sozcu.com.tr/2021/ekonom...satti-6279193/
Evet zaruretler icatları doğurur ama şartlar müsaitse , sadece zaruretle olsa Afrika'nın teknolojide lider olması gerekirdi.
bu kadar basitleştirmeyince ne yazık ki böyle başlıklar açılıyor.
her kullanıcı deneyimli değil.
siz emniyet şeridinden gitmeyi hak bilirseniz, Allah korusun yaralandığınızda "emniyet şeridi neden boş değil" diye hayıflanmaya da hakkınızı yitirmiş olursunuz.
-
09 Haziran 2021, 10:54
#18
Bir kurbağayı kaynar su dolu bir tencereye atarsanız hemen içinden zıplayarak kaçar ama aynı kurbağayı soğuk su dolu bir tencereye koyup suyu yavaş yavaş kaynatırsanız kaçmaz ve sonunda pişerek ölür.
Bu örnek ülkemizdeki insanların şu anda başına gelenlerle birebir örtüşüyor. Evet bir dönem ekonomi cidden iyiydi hatta biz de takdir ediyorduk ama artık maalesef o dönem bitti ekonomi ve hükümet çok fena patladı. Sene sonuna kadar 1 Euro = 16 TL olacak diyorlar öngörü bu yönde.
R25 - MT25 - XMAX250 - CB250R - FORZA250 gibi çok satan 250cc segmentindeki motorlar 100.000 TL fiyat etiketi ile satışta olduğu günler çok uzak değil.
Bu yazım burada kalsın. Hatta tahmin de yürüteyim bu modeller 2024'e kalmaz 100.000 tl fiyat etiketi ile bayilerde olurlar. O zamana kadar umuyorum ki kurtuluruz bu patlamış bitmiş düzenden.
-
09 Haziran 2021, 11:58
#19
-Black- adlı üyeden alıntı
Bu konu zaman zaman gündeme geliyor. Yazıyı kaleme alırken bir konu özellikle dikkatimi çekti.
Cılız bir iki "ölürüz, biteriz" konuşmasının haricinde, ciddi anlamda ne otomotiv sektöründe, ne de motosiklette sesini çıkaran yok.
Bunun yedek parçası var, aksesuarı var, koskoca dernekleri var (sektör dernekleri)
Bu işten para kazananlar bir araya gelip de gıkını çıkaramıyor.
Aklıma gelenleri yazdım, ilave edecekleriniz olursa, seve seve ilave ederim.
https://dengeliyorum.com/motosiklet-fiyatlari-duser-mi
motosikletlere döviz bazında bile zam geliyor ama %3 - %5 arası.
aslında onlarda bile enflasyon %1 - %2 civarı olmasına rağmen (belki de onlarda da gerçek enflasyon düşük gösteriliyordur)
enflasyondan fazla zam yapıyorlar döviz bazında.
tabi TR de zaten döviz bazında hiç zam olmasa bile sabit döviz tutarıyla bile
döviz karşısında TL eridiği için otomatik olarak fiyat artıyor.
-
09 Haziran 2021, 14:21
#20
Ciddi ciddi düşecek diyen varsa bence ona soralım, nasıl düşecek diye.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler