Bende 2017 model 2018 çıkışlı CRF 250 L var.Küçük bir ilçede yaşıyorum.Yılda en fazla, o da güzel havalarda 4-5 ay biniyorum.Kışın devamlı olarak kapalı garajda duruyor haftada 1 gün çalıştırıp 2-3 km. biniyorum.Şu an 6600 km.’de.Daha çok km. yapmak istiyorum ama bu kadar oluyor.😀
Motosiklet bizler için bir tutku olabilir, sürekli bir ulaşım aracı olabilir ama bazı insanlar için ayda bir, haftada bir turlamalık aletler olabiliyor. Arkadaşıma ekim ayında bir motosiklet aldık. Haziran ayı itibariyle toplam yaptığı yol 200 km olmamıştır. Başka bir yakınım ise yüksek ccli motosikletini eskitmek istemiyor, işe gidip gelirken düşük ccli bir scooter kullanıyor 2. motorunun yılda yaptığı km 1000 km ancadır. Bunun gibi çevremde belki onlarca örnek mevcutken buna pek istisnai denilebileceğini sanmıyorum. İstisnai olanlar motosikletinin kilometreleriyle oynayan rezil insanlar diyebiliriz ''bence''.
mersin tuvturkte motoru geçen hafta muayene ettim. km 9965 iken gerizekalı personel trip km sini yazık aracı 3443 km göstermiş. arıyorum sisteme giriş yapıldı düzeltemeyiz diyorlar. iki gün sonra biri motoru alacak olsa ve sorgulasa km yi düşürmüşüm görünecek. 6bin km az bişey değil gerizekalı tuvturk personelinin ceremesini neden ben çekiyorum
Benim motosikletin km sayacı bozuldu bir ara bayağı uğraştım düzelttiremedim Bajaj Servis işin içinden çıkamadı O zaman Sürat Motorda çalışan Serkan Usta motorla uğraşan abisi Kenan'a koltuğun altındaki bir sigortayı gösterdi. 2-3 liralık bir sigorta değişti bir kısa devre yüzünden bir sürü sıkıntı yaşıyormuşuz. bu arada 6-7 bin km yol yapmıştım olur da motoru satışa koyarsam bunu açıkca belirtirim burada ilan açarsam da hatırlatın lütfen
Bu arada piyasada zaman zaman çok düşük km motorlar görüne biliyor İGDAŞ bir ara bir sürü motosiklet aldı kalabalık bölgelerde ani müdahaleler için . Sonra motorlar kullanılmadı geçen senelerde de satışa çıktı BMW-Kawasaki vs. çoğu 10 yaşından büyük motorlar maksimum 13 bindeydi. ama bayağı hasar görmüştü kullananlar gavur malı gibi davranmış sağı solu kırık dökük buna rağmen motorlar 2-3 servisçi tarafından piyasanın 2-3 bin üstüne yarım saatte açık artırmayla satıldı
Birkaç motoru olan, motorunu yazları yurtdışı tur dışında kullanmayan, motoru sadece yıkamak patlatmak için alan o kadar çok kişi varki...
Motorun km yapması veya yapmaması tamamen kişi ve içinde bulunduğu durum ile alakalıdır.. 10 yaşında olup 100 km'de ne motosikletler var insanların garajlarında şaşırırsınız..
Herkes km konusuna kendi açısından yorum getirir, ulan ben bu kadar biniyorsam bu motor imkansız bu km'de olamaz diye.. Ama herkes bir değil işte.. Ben de kendi açımdan getireyim, mesela deli gibi gezen birisiydim 3-5 yıla kadar, forumda coğu insan bilir, 20 günde 15 bin km ile turdan dönen bir adamdım. e böyle olunca 2 yaşında motor 40 bin km olabiliyordu, ama ben geziyordum, ipsaladan çıkıp, İsviçreden geri dönüyordum..
Şimdi son 2 yıldır bir halt edemiyorum, pandemi mandemi ayrıca euro'nun 10'u aşması da yurt dışına çıkışları bizim gibi orta segment insanlar için neredeyse imkansız bir hale getirdi..
Şuanda kullandığım motosikletim 2017 GS Adventure ve KM'si 13 bin'de.. Arkadaslarım bile inanmiyor neredeyse, ulan senin motor nasıl 13 binde olur hayret doğrusu diye..
O yüzden şu yaşında bu motor bu km olur mu olmaz mı sorusu tartışmaya cok açıktır.. Motosikleti gördüğünüzde üç aşağı beş yukarı motorun ne kadar km çevirdiğini zaten anlarsınız..
O yüzden kendinizi yıpratmayın bu kdr.
Arkadasım 2017'de sıfır motor aldı 2200 km bindi sattı. Bin desek binmiyordu, sat desek satmıyordu. Bu sene fiyatları gorunce hadi satayım dedi
Motor alıp da binmeyen bu modeller de var
Motorumu alalı 3 sene oldu. 12 bin filan ancak olmuştur. İş güç derken hafta içi zaten binmiyorum. Haftasonu dağ bayır gezersem ancak. Uzun tur desen zaten yok. Senede 4 bin eder oda. Son 6 aydır hiç tura çıkmadım mesela.
Yani bu iş kişiye göre değişir. İşe gidip gelen günlük hayatta motosiklet kullanan biri ile ayda bir iki pazar binen aynı olmaz.
2015 Cbr650f sahibiyim motor 6 yasina geldi suan düz 60bin oldu. Bence kmsi yüksekten değil düşükten korkmalı insan.
2016 ocak da sıfır pulsar NS 200 aldım temuz ayına kadar 5,500 bin bindim sonra satacak iken abim satma dursun bana ver dedi iyi dedim , şimdi 6000 binde galiba yazları kapalı garajda tentesi ni kaldırıyor yagını değiştiriyor bana yıkatıyor temizletiyor sezonda maksimum 500 Km yapıp geri garaja bırakıyor , her sene sözde binecek bakalım kısmet artık
7 sene olmuş motor trafiğe çıkalı daha yeni 50.000 e geldik :D
İşe git geli saymadan 100bin km gezeydimde motoru 5te 1 fiyatına sataydım.
Binmediğim her gün zarar.Ben km göstergesine bakınca düşük km li motor yerine kendime ne kadar az zaman ayırmışım binip çıkamamışım yollara diye görüyorum.
Ben aldığımda motorum 37k seviyesindeydi . Satıcının yalancısıyım ama ben 1 yılda 1.000 km ancak yaptım. Yani olabilir.
1,5 sene boyunca kullandığım 2. motorum olan Sym Wolf'e ödediğim her kuruş helali hoş olsun. 1,5 senede 49.000 km yol yapmışız. Şu an 1,5 senedir farklı motor sürüyorum ki bu sürenin ilk 6 ayında ehliyetim yoktu, sonrası pandemiydi yasaklardı derken 13-14.000 km anca yapabildim.
Bu işler duruma göre değişir. Ancak ülkemizde ahlak çok zor bulunan bir şey olduğu için herkesten kıllanmak refleks oldu ne yazık ki.
2014'te pulsar aldım, ilk ve tek aracım oydu, işe git-gel ve geziler ile yılda 10bin km ortalama yol yapıyordum, 2019'da 42bin km'de sattım. 2017'de Dominar aldım, yılda ortalalama 10bin'de onunla yaptım, 2017-19 arası 2 motor olduğu için Pulsarın km'si 50-55bin km olacakken 42'bin'de kaldı. Dominar da şu anda 36bin küsür km'de falan. Onun da aslında ortalamaya göre 50bin civarı olması gerekiyordu ama olmadı, neden mi; 2020 Ağustos'ta araba da aldım çünkü. Araba 2017 model i10, 2018 şubat çıkışlı. 2,5 senede 4900km yapmış, çünkü 5(yazıyla beş)Km'lik yola gidip gelmiş 2 yıl. Nereden mi biliyorum, çünkü abimin eşine almıştık, kredisinin bir kısmını da ben çekmiştim. 2020 Ağustosta aldıktan bu zamana o araba ile 18bin küsür km yaptım(araç 23bin oldu yani). Motorla yılda ortalama 10bin km yapan ben daha 1 yıl dolmadan araba ile 18bin km yapmışım.
Dominarla ise 2020 Ağustostan bu yana 60(yazıyla altmış)km yapmışımdır kadar, o da 1 kere işe git-gel. 2 ay önce bakımını yaptım, halen bineceğim diye duruyor. Ayran içmeye arabayla gidiyorum neredeyse. Motoru da satmıyorum, zira satarsam bu ekonomik şartlarda tekrar almam çok çok zor olacaktır.
Tek aracınız var ve onu her şeyde kullanıyorsanız farklı, birden çok aracınız var ise durum farklı oluyor genelde.
Olay zaten bu anlatılanlara inandırmada geçiyor, ben bakımlarımı kendim yapıyorum artık, her bakımda da yaptıklarımı, motorun km'sini fotoğraflayıp,bu fotoğrafları face grubuna da koyuyorum, aldığım malzemelerin faturalarını saklıyorum. Satarken bunları alıcıya gösterince gerisi ona kalıyor zaten.
Hafta sonu motoru olarak kullanıldı ise düşük km'ler motosikletlet için gayet normal
bende 2018 şubat çıkışlı 200ns var 5500 km de
Motor piyasasındaki km olayını araba piyasası gibi düşünmeyin. 2. El piyasasında bu tip motorlara denk gelebilirsin özellikle kışın
4 senede 2200 km yaptığı motoru satan arkadaşım motorun HİÇ BİR şeyini değiştirmeden sattı . Bence çok yatan motordan da korkun
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)