4 5 yıllık bir motosikletin düşük km kalması
Reklamlar
-
06 Haziran 2021, 11:52
#1
Selamün Aleyküm
Motosiklet piyasasını takip eden birisiyim 4 veya 6 yıllık motosikletlerin 10 bin 15 bin km kalması veya daha düşük bana hiç inandırıcı gelmiyor istisnai durumlar mutlaka vardır. Km düşürenin hiç mi ALLAH korkusu yok hadi o büyük korkuyu geçtin km düşürmenin cezası var diye biliyorum para cezası veya hapis cezası hiç mi sizleri korkutmuyor alnınıza kara bir leke olarak kalacak ileride iş veya memuriyet olduğunda karşına çıkacak
böyle çakallıklar size ne kazandırıyor hak yiyenin hakkını yüce ALLAH yanına kar mı bırakıyor sanıyorsunuz ?
Reklamlar
-
06 Haziran 2021, 12:02
#2
geçtiğimiz 8 ay'da binmememe rağmen 1.500 km yol yaptım ki bunda 1 tane halı saha maçı, max 5 arkadaş buluşması vardır. kalanı solo 50 km sürüşler.
normal bir sezonda bunun 2 katını 4.000km'yi çok normal varsayarsak, 6 yaşında motosikletlere 15.000 km yazılması inandırıcı gelmiyor bana da.
2 sene evvel 4 yaşında 23.000 km'de bir cbf bulmuş, ptt sorgusunda motosikletin 123.000 km'de olduğunu öğrendikten sonra kurye sınıfı yada kaçıncı sahibi olduğunu bilmediğim motosikletlerden vazgeçmiş 2.sahibinden r25 almıştım.
sonra demiştim kendime: ilk yada ikinci sahibi olan, senelerdir elinde tutan vb. gibi açıklaması, yıllar yılı izahatı olan kullanıcılardan motor alınır.
kesinlikle haklısınız özetle.
bence devletin artık bu olaya el atması gerekiyor. km sayacı üzerinde de şasi numarası olmalı ve sayaç değişikliklerinde (kaza, çalışmama vb) trafik şube, muayene vb baştan sona yaptırımlar olmalı. km teli kopmasına karşında 2.gizli bir km sayacı sadece yetkili servisce bilinebilen. bunların yetkisiz sökülmesi gibi durumlarda da kimin sahipliğinde ise cezai yaptırımları olmalı, hatta motosikletin trafikten men olmasına kadar, belli bir seferin üstünde oluyorsa al-sat fırsatcılarının al-satı engellenmeli hatta ehliyetlerine el konulmasına kadar da yaptırımlar olmalı. piyasayı ve bu olayları daha çok bilen usta, usta kullanıcı bakışları ve önerileriyle yasalaştırılması gerektiğini düşünüyorum.
-
06 Haziran 2021, 12:03
#3
Arkadaşta var, 4 yıllık motor, 1600km'de. Zaman darlığından süremiyor. Vermiyor da kimseye. Geneli böyle değildir tabii.
-
06 Haziran 2021, 12:04
#4
Bende de 2015 model motor var ilk sahibiyim ve 7500km de zaman vs bulup süremiyorum
-
06 Haziran 2021, 12:48
#5
Kullandığım motor 4 yaşında ve 12 bin kilometrede. Kuzenimde 8 yaşında Tmax var, 25 bin kilometrede. Babamda 9 yaşında scooter var, 18 bin kilometrede. İnanırsınız, inanmazsınız orası size kalmış. İstisnai durum demişsiniz ancak ben çok yakınımdan 3 örnek gösterdim bile. Ki 2011 model 1000 küsur kilometrede motor alan arkadaşım var mesela, onu saymadım bile. Motosiklet herkesin günlük kullanım aracı olmak zorunda değil. Ben şahsen motorumu bazen 3-4 ay hiç kullanmıyorum, sonra 2 günde 700 - 800 kilometre kullanıp sonra tekrar garaja çekiyorum. Ya da 9 yaşında, 18 bin kilometrede olan scooter kışın tamamen yatıyor, yazları günde 15-20 kilometre yol yapıyor.
Bence siz içinde bulunduğunuz motosiklet camiasını değiştirin düşük kilometreli motosiklet sahiplerini töhmet altında bırakmak yerine. Belli ki etrafınız çakal dolu.
-
06 Haziran 2021, 12:56
#6
bu şimdi motora göre değişir
hafta sonu markete fırına gitmek için alınan bir scooter çok km yapmayabilir yıllık 1000 km falan gider
ama zevk veya gezmek için alınan bir 10 yaşında r25'e 15 bin km yazıyorlarsa bi sıkıntı vardır yani
-
06 Haziran 2021, 12:59
#7
Benim motora geçen sene Ağustos ya da Eylül'de 30.500'deyken bakım yapıldı, şu anda 32.300km'de. 9 ayda 2.000km bile yapamamış. (Evden çalışıyorum çünkü...)
-
06 Haziran 2021, 13:18
#8
2016 model pulsarim var. zaten kuryeyim, sık kullanamıyorum. oyuzden 27 bin km de halen.
olabilir sonuc olarak 20 yillik motorlar degiller halen.
-
06 Haziran 2021, 13:18
#9
Çoğunluk az km yapmış motoru makbul kabul eder. Yaşı fazla km. si az motordan uzak dururum. Yatmış motor benim için risk demektir. "İşleyen demir ışıldar" atasözü boş laf değildir.
-
06 Haziran 2021, 13:26
#10
AzÇok adlı üyeden alıntı
Çoğunluk az km yapmış motoru makbul kabul eder. Yaşı fazla km. si az motordan uzak dururum. Yatmış motor benim için risk demektir. "İşleyen demir ışıldar" atasözü boş laf değildir.
Bu lafa kesinlikle katılıyorum. Kilometre takıntısı olan birisi değilim "ancak" düzgün bakımları yapılmışsa! Ben şu an kullandığım motoru 2019'da aldım. 20binlerdeydi. Malüm pandemi falan 40bine anca geldi. Şu an özellikle 30 binden sonra motorun gidişi daha bir canlandı sanki belkide içerideki sürtünme oranı falan azaldı bilmiyorum benim bakım sıklığımda önemli rol oynamış olabilir. Uzun lafın kısası 7 yaşında motor 40binde eğer düzgün binildi ise, güven veriyorsa alınır. Yoksa 1000 km de içine edilmiş 0 diye satılan motor bile alınmaz.
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
06 Haziran 2021, 13:26
#11
Fu Fu adlı üyeden alıntı
Selamün Aleyküm
Motosiklet piyasasını takip eden birisiyim 4 veya 6 yıllık motosikletlerin 10 bin 15 bin km kalması veya daha düşük bana hiç inandırıcı gelmiyor istisnai durumlar mutlaka vardır. Km düşürenin hiç mi ALLAH korkusu yok hadi o büyük korkuyu geçtin km düşürmenin cezası var diye biliyorum para cezası veya hapis cezası hiç mi sizleri korkutmuyor
alnınıza kara bir leke olarak kalacak ileride iş veya memuriyet olduğunda karşına çıkacak
böyle çakallıklar size ne kazandırıyor hak yiyenin hakkını yüce ALLAH yanına kar mı bırakıyor sanıyorsunuz ?
Ahlaki olan ustular km dusurme yapmiyor ama kullanici 10 bine geldi mi km telini kopariyor
-
06 Haziran 2021, 15:14
#12
aleykum selam çok normal akşama kadar herkes motor üstünde değil ki evim merkeze 1 km gidiş geliş 2 km haftada bir de sahil yapsam 10+10 20 km ayda 128 km yılda 1536 km on yılda 15bin kusur eder
-
06 Haziran 2021, 15:44
#13
Binmeye vakti olmayan, alıp da binemeyen olabilir. Bence motora şöyle dışarıdan bakınca yıpranma durumuna göre motorun km.si anlaşılabilir.
-
06 Haziran 2021, 15:53
#14
Haftanın 6 günü işe gitmek için diğer günü de gezme amaçlı kullanıyorum. 2015 model 22 bin km de. 4-6 yıllık motosiklet için 10-15 bin km az sayılmaz. Ben yılın 12 ayı kullanıyorum basitçe 4 ay kullansam sadece yazları bindiğimi saysak 7 bin km olur buna düşük diyebiliriz. Bu bile normal seviyede düşük sayılması için yıllık 1000 km civarı olması gerekir bence.
-
06 Haziran 2021, 16:23
#15
hokahey adlı üyeden alıntı
Binmeye vakti olmayan, alıp da binemeyen olabilir. Bence motora şöyle dışarıdan bakınca yıpranma durumuna göre motorun km.si anlaşılabilir.
Alıp da binemeyenlerden biri de benim.
2016 sonunda alıp 2017 sonunda binmeye başlayabildiğim xmax hala 7500km'de.
Pandemi falan derken yine binemedim, yaz geldi artık fırsat olursa bineceğim ben de.
-
06 Haziran 2021, 16:52
#16
Valla bu km düşük her motoru "abi kesin km ile oynandı " diye yaygara yapılamasına karşıyım.
forumdaki arkadaşlar ya haftada 5 gün 9 - 5 calısıyor kalan zamanlarda full motora bınıyor ya da zengin işe gitmiyor.
gunde 12 saat ev dışı iş için vakit harcıyorum, haftada 6 gun calısıyorum. Ne kadar motora bınebılırım de ne kadar km yapabilirim?
Oturdugum yerden tüm merkezi semtler 20 km.
Ya da adamın hem dusuk hem yuksek cc lı motoru var, ne kadar km yapabilir ki?
-
06 Haziran 2021, 17:06
#17
KM yapamayanlardan biri de benim. 2020 Forza var, Aralik 2020'de 3200km de aldim, geziye cikmadan once 3900 idi. Benzin harcamama baktim, Subat ve Mayis aylarinda benzin almamisim, Aralik, Ocak, Mart ve Nisan aylarinda da birer depo almisim. Evden calismaktan ve haftasonu yasaklarindan dolayi gezemedim.
Eski scooterlarimla 1,5 yilda 11000-12000km yapmistim hep.
-
06 Haziran 2021, 17:08
#18
Ben normalde çok km yapan bir insanım. 125 mh drift ile 5 yılda 100 bin km yaptım. rx3i evo ile 3 yılda 18 bin km yapabildim. askerli,iş o bu derken binemedik
-
06 Haziran 2021, 17:40
#19
KM Sahtekarlığı kanıtlanabilirse suç olur. Adam kmyi geri sarıp muayeneye girmiştir, kmyi geri sarıp servise bakıma sokmuştur, kmyi geri sarma işlemini iyi bir yerde yaptırarak izlerini sildirmiştir. Haliyle tam olarak emin olamazsınız. Arabada da aynı şekilde. Hiçbir ekspertiz km'nin orijinal olup olmadığının garantisini veremiyor. Yıpranmasından anlaşılır. Motosikleti yakından biraz inceleyince km orijinal mi değil mi kendini belli eder.
-
06 Haziran 2021, 19:12
#20
Tezcanlar oto ekspertizin bir videosunu seyretmiştim.
Arabanın km göstergesinde 80.000 yazıyor.
Satıcı arabanın 180.000 kmde olduğunu söylüyor.
Sinyalde takılı unutulan yağ değişim kartındaysa,
270.000 km de yağ değişmiştir yazıyor.
Gülermisin ağlarmısın...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)