vas. motora sadece hafta sonları binen kişiler için mümkün bir durum.
ben her gün biniyorum ama iş-ev arası yakın sayılır. 4 ayda 2200 km yapmışım.
eskiden iş yerim uzaktı ayda bu kadar yapıyordum. çok göreceli bir durum.
km sayacı düşüren de yok mudur? vardır illaki. ama onları da motora bakınca anlarsın zaten.
tuvturk muayenesinde de kayda gaçiyor. plakadan sorgulayınca da görünür.
2017!model africa twin im var 21000 km de . Pek binmiyorum. Yani olabilir ama iyi ekspertiz yapılmalı
hep söylerim yine söyleyim. eski model motosikletlerin km'si hiç 50 60 bini geçmiyor. en popüler ikinci el yüksek cc motorlardan olan fazer 600, cbr600f/rr'lara falan bakın dediğimi anlarsınız.
tabi ki mümkün fakat motosikleti iyice incelemek, emin olmak lazım. çoğu durumda sahibiyle edeceğiniz iki kelime muhabbet bile size ipuçları verecektir.
kendimden örnek vereyim, farklı zamanlarda iki farklı bmw r80rt motosikletim oldu, ikisi de polis çıkmasıydı. ikisi de 35000km dolaylarındaydı sayaçta. birinin pegleri, elcikleri hatta selesi bile yepyeniyken diğerinin yıpranmayan bi tek şasisi kalmıştı. haliyle de birine tek kuruş ekstra masraf yapmadan keyifle bindim, diğerinde de tabiri caizse burnum pislikten kurtulmadı.
şu anda da kullandığım motosiklet 2020 model, 2020 şubat ayı trafiğe çıkışı hatta. henüz 2300km dolaylarında, 600kmsini istanbuldan izmire gelirken yaptım zaten. vaktim olmuyor binemiyorum, sanıyorum bu şekilde düşük km ortalamalarıyla da kalacak bir süre daha. ona rağmen bakımları servisinde yapıldı, haftasonları yıkanıp yağlanıp bir ufak tur atılıp tekrar brandalanıyor. bu şekilde bakıldığı sürece yatan motosiklet almak büyük avantaj bence, ama nasıl bulursunuz, nasıl denk gelir bilemiyorum.
LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
2015 model ve çıkışlı motosikletim 23000 de, üç yıl öncede 18000 de falandı galiba son bir yılda 1000 ya yaptı yapmadi, 2016 model 2017 çıkışlı motosikletim dört yilda 5200 km de -bugün 60km yol yaptim , birgun satarsam alacak musteri imasini bile yapsa ederinin iki kati fiyatina dahi satmam, istedigi yere veya servise sokabiliriz ayri, her yere motosikletle gidilmiyor artı araç, pandemi, işin yürüme mesafesinde olması gibi etkenler de var tabii..
Bi yakınımda 2014 güzel motosiklet var 5000 de- her yıl muntazam bakımları yapılıyor, onceki motorunu 1000km civari satti.Geçen yıl arkadaşım 2017 full bakımlı kapalı garaj motosikletini 1600 km de (3 yil kullanim) sattı, bir yıkama ve benim bir kez yağmurda kullanmamı saymazsam su bile görmemışti motosiklet..Bunlar ilk sahibinden..Herkesin öncelikleri farklı olabiliyor..
Muhakkak böyle örnekler çoktur ama sektörde maalesef km oynamakla ilgili kanı oluşmuş tecrübe dahilinde , benzer şekilde tanimadigim kisilerden ikinci el alacak olsam böyle motosikletleri ben de düşünürüm güven yönünden. .Umarim herkes kendi gibi insanlarla karsilasir...Muayene-bakim kmleri, motosikletin görünüşü, satıcı profili ilk bakacaklarim olur.Bir de yeni teknoloji motorlarda km oynama daha zordur diye düşünüyorum yanlış da olabilir bu dediğim. ..
3 yıllık motorum 12000 Km'de. Aynı işyerinde bir abimizin 2006 model Yamaha YBR 125'i var 8000 km'de. Kış mevsiminde arabasını kullanıyor.Yaz aylarında motosiklet ile işe geliyor. Yani istisna da olsa bazı kullanıcıların motorları düşük km'de kalabiliyor..
çok yatan motosikletten her zaman uzak dururum
misal yılda 8 10000 normal 12 15000 fazla gezilmiş yani buna göre 2.el bakarım
arkadaşımda 660 var 4 yılda 80000 yaptı sattı şimdi afrika var tek gezide 25000 km yapıyor 2 defa orta asya rusya yaptı motosikler 50000 de fakat sıfır km motordan daha bakımlı dır 48000 de diskler balatalar rulmanlar zincir dişli bujiler lastikler vs 2019 da 4500 tl harcadı
km den çok bakıma bakın derim
az km motor alacağınız zaman bakım ve lastikler ister
Ben kendi motosikletimi sağlama alayım arada kaynamasın
2010 model 2020 başlarında gerçek kmsi 14000 de bildiğim motoru, ortalama piyasasının çok üzerinde almıştım.
Şuanki km.
Motosikleti artık fazla zaman bulamadığımdan yalnızca keyfi kullanıyorum ve yaklaşık birbuçuk yılda 6000 km yapmışım.
Bu arada motosiklet bir tek amortisör bakımı istiyordu onuda kendim yaptım.
Bakımlarınıda hiçbir servisin gösteremeyeceği özenle orjinal parçalarla ve kaliteli ürünlerle kendim yapıyorum.
çok güzel motosikletmiş, güle güle kullanın. ömürlük makina gerçekten.
LIVE TO RIDE RIDE TO LIVE
ülke olarak ikinci el piyasasalarını bozanlara cok laf ediyoruz ancak takıntılardan kurtulamıyoruz.
km yuksek olsa alınmaz düşük olsa dolandırıcı. normal olsa başka birşeyi vardır, ucuza satsa bitik pahalı satsa şerefsiz .
hep bi sınıfa sokma cabası.
Piyasada gırla km düşürülmüş motosiklet ve araba var.Eskiye oranla çok daha fazla artık. Tabi ki düşük km kalabilmiş motorlar yok mu var.Örneğin geçen hafta 2005 model bi vfr800 aldım sahipleri hep birden fazla aracı olan kişiler olduğu için çok fazla kullanılma sıklığı olmamış şu anda 30.000 km de.Alacaginiz motor az çok kendini belli eder haliyle kaç kmlerde olduğunu.
Büyük şehirleri bilmem de benim gibi nispeten küçük illerde çok da kullanılmıyor. 2016 Pulsar var bende de 11.750 Km'de. 2006 Model aracımız da 75.000 Km'de satmaya kalksak çok kişi inanmaz.
Her km si düşük araç hileli değildir. 2006 suzuki otomobilim 70.000 km de. 2016 skyteam motosikletim 2500 km de. Her iki araç ta düzenli bakım görür 6 ayda bir yağları değişir.Çok yol yapmazsanız km si artmaz. Bakımıda kitabına uygun yapılırsa bundan daha iyisi olmaz.
2020 temmuzda sıfır aldığım Rx3 Evo şu an 12.085km de
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)