NS200 ile Başıma Gelen Akıl Almaz Olay
Reklamlar
-
01 Haziran 2021, 19:11
#1
Herkese merhaba, biraz uzun ve detaylı bir yazı olabilir elimden geldiğince kısa tutmaya çalışacağım. 2020 yılının başında 2.el bir NS200 aldım. Motor tamamen servis bakımlı garantili bir motordu zaten expertiz yaptırarak aldım.
Motoru 19 bin km de aldım 20 - 25 bin bakımlarını, yağ değişimlerini her şeyi yine eski sahibinde götürdüğü motorun alındığı İstanbul'daki meşhur yetkili serviste yaptırdım. 22bin km civarlarında kronik sorunu olan vites yayı kırıldı garanti kapsamında serviste değiştirdi.
26binlere geldiğimde garanti bitmişti ve motorum gaz yememeye başladı arka lastikten biri tutup geriye doğru çekiyordu sanki, daha önce birçok kişinin aynı sorunu yaşadığını gördüm arıza ışığı da sabit olarak yanmaya başlamıştı, yine servise gittim ücretini vererek ışığın oksijen sensöründen dolayı yandığını öğrendim. 1.200 TL gibi bir fiyat çekti servis oksijen sensörüne.
Forumlarda gruplarda Pejo 206 araç oksijen sensörü ile bire bir aynı sensör olduğunu onu takıp kullananlar olduğunu gördüm bende bu yönde karar vermiştim ama son bir defa başka bir yere daha göstermek istedim yine bir tanıdığın vesilesi ile özel bir servise gittim.
Usta sensörleri falan temizleyecek macunlayacaktı bir de yağ-yağ filtresi değişimi yapacaktı 300 TL gibi bir fiyata anlaştık. Akşamında beni arayarak test için motoru biraz sıkıştırdığını sonrasında motordan ses geldiğini söyledi, neden olabileceğini sorduğumda motorun açılmadan bir şey söyleyemeyeceğini söyledi. O an benimde motoru oradan çıkarıp 40 50 km mesafedeki yetkili servise veya başka bir yere götürmeye gözüm kesmedi ve ustaya ne gerekiyorsa yapmasını söyledim, ki ustaya güveniyordum, referans ile gitmiştim.
Ve el mecbur motor indi açıldı.
Krank dışarı çıktığında gördüğümüz manzara resimde...
Krankın deliklerinden biri metal talaşı ile tıkanmış durumdaydı.
Filtrede de bir miktar metal talaşı vardı.
Bu talaşların kaynağı ise yağ pompasının ters takılan bir parçası... 1 numaralı resimde okla gösterdiğim çentikli taraflar dışarı bakacak şekilde olması gerekirken 2 numaralı resimdeki gibi çentik içerde kalacak şekilde takılmış.
Buda zamanla bu yatakları aşındırmış ve talaşlar motorun içinde bir çok yere zarar vermiş.
Peki bu parça nerde nasıl ters takıldı? Başta anlattığım Vites yayı değişiyorken yetkili serviste motor açılmıştı orada bir dikkatsizlik sonucumu ters takıldı ya da fabrika çıkışı bir hata ile ters takıldı da zamanla bu halemi geldi? Motoru yetkili servise götürsem özür dileriz biz bir parçayı ters takmışız yada fabrika çıkışı bir hata diyip ücretsiz onarım yaparlarmıydı? (götürdüğüm usta bana her şeyi detaylı gösterek anlattı o yüzden ustadan yana bir soru işaretim yok aslında)
Vel hasıl kelam usta bunların değişmesi özellikle krankın değişmesi gerek dedi, bende artık yapacak bir şey yok diyerek ustanın verdiği listedeki tüm parçaları gidip yetkili servisten 1.500 TL gibi bir meblâ vererek aldım.(krank, yağ pompası, su pompası, jontalar)
Şimdi götürdüğün özel servis-usta seni öpmüş diyecekler çıkacak ama başta da belirttiğim gibi usta ile zaten sensörülerin temizliği ve yağ değişimi için 300tlye anlaşmıştım motordan ses geliyor vs demeden motoru bana teslim etse 300 TL mi zaten alacaktı.
Koyduğu yeni yağ çöp oldu sensörleri temizlemişti onlarda çöp oldu derken totalde ustaya 550TL verdim tüm parçaları servisten orjinal olarak kendim gittim aldım. Bu hesaplama ile +250tl için ustanın motoru açıp günlerce kendini meşgul edeceğini vs hiç düşünmedim açıkcası, herşeyi şeffaf olarak açıkladı gösterdi bana da kendi de zaten bayağı mahcup oldu sen sakin kullandığın için fark etmedin belki de ben hafif bir sıkıştırınca kranktan ses gelmeye başladı dedi.
Motor hala bende 30 bin km oldu hala kullanıyorum bir sorun yok şimdilik, Başımdan böyle bir olay geçti üzerinden 6 7 ay geçti, herhangi bir teknik bilgim yok bana verilen bilgileri hatırladığım kadarıyla anlatayım istedim. Sabırla okuyan varsa yorumlarını merak ediyorum açıkçası...
Birde 30 bin ağır bakımını yaptıracağım yetkili servise mi gitmeli yoksa motoru açan ustaya mı?
İkilemdeyim..
Reklamlar
-
01 Haziran 2021, 19:45
#2
-
01 Haziran 2021, 19:51
#3
adalramazan adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba, biraz uzun ve detaylı bir yazı olabilir elimden geldiğince kısa tutmaya çalışacağım. 2020 yılının başında 2.el bir NS200 aldım. Motor tamamen servis bakımlı garantili bir motordu zaten expertiz yaptırarak aldım.
Motoru 19 bin km de aldım 20 - 25 bin bakımlarını, yağ değişimlerini her şeyi yine eski sahibinde götürdüğü motorun alındığı İstanbul'daki meşhur yetkili serviste yaptırdım. 22bin km civarlarında kronik sorunu olan vites yayı kırıldı garanti kapsamında serviste değiştirdi.
26binlere geldiğimde garanti bitmişti ve motorum gaz yememeye başladı arka lastikten biri tutup geriye doğru çekiyordu sanki, daha önce birçok kişinin aynı sorunu yaşadığını gördüm arıza ışığı da sabit olarak yanmaya başlamıştı, yine servise gittim ücretini vererek ışığın oksijen sensöründen dolayı yandığını öğrendim. 1.200 TL gibi bir fiyat çekti servis oksijen sensörüne.
Forumlarda gruplarda Pejo 206 araç oksijen sensörü ile bire bir aynı sensör olduğunu onu takıp kullananlar olduğunu gördüm bende bu yönde karar vermiştim ama son bir defa başka bir yere daha göstermek istedim yine bir tanıdığın vesilesi ile özel bir servise gittim.
Usta sensörleri falan temizleyecek macunlayacaktı bir de yağ-yağ filtresi değişimi yapacaktı 300 TL gibi bir fiyata anlaştık. Akşamında beni arayarak test için motoru biraz sıkıştırdığını sonrasında motordan ses geldiğini söyledi, neden olabileceğini sorduğumda motorun açılmadan bir şey söyleyemeyeceğini söyledi. O an benimde motoru oradan çıkarıp 40 50 km mesafedeki yetkili servise veya başka bir yere götürmeye gözüm kesmedi ve ustaya ne gerekiyorsa yapmasını söyledim, ki ustaya güveniyordum, referans ile gitmiştim.
Ve el mecbur motor indi açıldı.
https://i.hizliresim.com/pn09fiu.jpg
Krank dışarı çıktığında gördüğümüz manzara resimde...
Krankın deliklerinden biri metal talaşı ile tıkanmış durumdaydı.
https://i.hizliresim.com/j9626el.jpg
Filtrede de bir miktar metal talaşı vardı.
https://i.hizliresim.com/dzyo7e1.jpg
Bu talaşların kaynağı ise yağ pompasının ters takılan bir parçası... 1 numaralı resimde okla gösterdiğim çentikli taraflar dışarı bakacak şekilde olması gerekirken 2 numaralı resimdeki gibi çentik içerde kalacak şekilde takılmış.
https://i.hizliresim.com/8x990oa.jpg
Buda zamanla bu yatakları aşındırmış ve talaşlar motorun içinde bir çok yere zarar vermiş.
https://i.hizliresim.com/flzkct5.jpg
Peki bu parça nerde nasıl ters takıldı? Başta anlattığım Vites yayı değişiyorken yetkili serviste motor açılmıştı orada bir dikkatsizlik sonucumu ters takıldı ya da fabrika çıkışı bir hata ile ters takıldı da zamanla bu halemi geldi? Motoru yetkili servise götürsem özür dileriz biz bir parçayı ters takmışız yada fabrika çıkışı bir hata diyip ücretsiz onarım yaparlarmıydı? (götürdüğüm usta bana her şeyi detaylı gösterek anlattı o yüzden ustadan yana bir soru işaretim yok aslında)
Vel hasıl kelam usta bunların değişmesi özellikle krankın değişmesi gerek dedi, bende artık yapacak bir şey yok diyerek ustanın verdiği listedeki tüm parçaları gidip yetkili servisten 1.500 TL gibi bir meblâ vererek aldım.(krank, yağ pompası, su pompası, jontalar)
Şimdi götürdüğün özel servis-usta seni öpmüş diyecekler çıkacak ama başta da belirttiğim gibi usta ile zaten sensörülerin temizliği ve yağ değişimi için 300tlye anlaşmıştım motordan ses geliyor vs demeden motoru bana teslim etse 300 TL mi zaten alacaktı.
Koyduğu yeni yağ çöp oldu sensörleri temizlemişti onlarda çöp oldu derken totalde ustaya 550TL verdim tüm parçaları servisten orjinal olarak kendim gittim aldım. Bu hesaplama ile +250tl için ustanın motoru açıp günlerce kendini meşgul edeceğini vs hiç düşünmedim açıkcası, herşeyi şeffaf olarak açıkladı gösterdi bana da kendi de zaten bayağı mahcup oldu sen sakin kullandığın için fark etmedin belki de ben hafif bir sıkıştırınca kranktan ses gelmeye başladı dedi.
Motor hala bende 30 bin km oldu hala kullanıyorum bir sorun yok şimdilik, Başımdan böyle bir olay geçti üzerinden 6 7 ay geçti, herhangi bir teknik bilgim yok bana verilen bilgileri hatırladığım kadarıyla anlatayım istedim. Sabırla okuyan varsa yorumlarını merak ediyorum açıkçası...
Birde 30 bin ağır bakımını yaptıracağım yetkili servise mi gitmeli yoksa motoru açan ustaya mı?
İkilemdeyim..
Bu meşhur teknik servis tam olarak hangi ilçede en azından ilçesini söyle de gitmeyelim
-
01 Haziran 2021, 20:20
#4
oncelikle cok buyuk gecmis olsun.
ihtimalleri degerlendirelim.
1-yetkili servisteki usta yag pompasinin parcasini yanlislikla ters yerlestirdi ve bunlar basina geldi.
2-yetkili servis bunu bilincli yapti, nasil olsa garanti bitecek ve sorun yasayinca tekrar gelecek dediler. sana yapacaklari aciklama da "yag pompasi bozulmus krank yatak sarmis." olacakti.
kimsenin gunahini almayalim tabi, ama gorunen o ki usta terorunden nasibini almissin.
tekrar gecmis olsun.
-
01 Haziran 2021, 20:22
#5
Çok teşekkürler yorumunuz için ama bilinçli yapılacağını hiç aklıma getirmedim eğer öyleyse zaten vay halimize
-
01 Haziran 2021, 20:28
#6
-
01 Haziran 2021, 20:31
#7
adalramazan adlı üyeden alıntı
Çok teşekkürler yorumunuz için ama bilinçli yapılacağını hiç aklıma getirmedim eğer öyleyse zaten vay halimize
hocam tabiki de hatalar yanlisliklar olabilir, ama insanin aklina gelmiyor degil.
o parcanin yanlis takilma ihtimali de, bilincli takilma ihtimali de esit derecede korkutucu bence.
Sonucta dolayli olarak canimizi emanet ediyoruz servise.
Bi arkadasimin ns200 u de 27k km de yag pompasi arizalanip yatak sarmis ve komple krank degismisti.Bakimlari yetkili serviste yapiliyordu.
Vay arkadas
-
01 Haziran 2021, 20:38
#8
Mr.wind adlı üyeden alıntı
hocam tabiki de hatalar yanlisliklar olabilir, ama insanin aklina gelmiyor degil.
o parcanin yanlis takilma ihtimali de, bilincli takilma ihtimali de esit derecede korkutucu bence.
Sonucta dolayli olarak canimizi emanet ediyoruz servise.
Bi arkadasimin ns200 u de 27k km de yag pompasi arizalanip yatak sarmis ve komple krank degismisti.Bakimlari yetkili serviste yapiliyordu.
Vay arkadas
Bende sadece benim başıma geldi sanıyordum böyle bir olay ama anlattıkça görüyorumki herkesin ustalarla servislerle ilgili böyle talihsiz yaşamışlıkları var en iyisi her şeyini öğrenip kendin söküp yapacaksın zorla adamı usta edecekler
-
01 Haziran 2021, 21:21
#9
Ben yerinizde olsam o yetkili servise sadece orjinal yedek parça almak için giderim. Zaten motorun garantisi bitmiş.Sorununuzu çözen bir ustada bulduğunuza göre ustadan devam.
-
01 Haziran 2021, 21:45
#10
Geçmiş olsun. Detaylı ve uzun yazınız için teşekkür ederim. Böyle tecrübelerin paylaşılması çok önemli
-
01 Haziran 2021, 21:57
#11
Geçmiş olsun, daha kötüsü olmamuş, valla parçalar bedava diyim sana, benim gilera runner in debriyaj kısmı aşınan parçalar sadece parça 1400tl tuttu :D
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
01 Haziran 2021, 22:02
#12
Geçmiş olsun. Takip ettiğim çok çeşitli motosiklet tamiri yapan ustalar var. Her hafta tezgahta 1 tane 200 ns bloğu görürüm. Ya kullanıcı, ya usta, ya da motorun kalitesizliği. Sizce?
-
01 Haziran 2021, 22:46
#13
Gecmis olsun
Guzel yazi ellerine saglik.
Memlekette isink duzgun yapan tek bir insan yok, en tepeden, en dibe kadar...
Halkina arayamaman trajikomik..
Parcalar cok uygun fiyatli bana mi öyle geldi?
Belki daha dusuk bir ihtimal ama böyle birsey basina japon yada avrupa markasiyla gelseydi, ocagina incir agaci dikilirdi.
-
02 Haziran 2021, 00:56
#14
Geçmiş oldun dostum. Bana kalırsa ustaya gitmeli.
-
02 Haziran 2021, 01:50
#15
Olaya farklı bir yaklaşımda bulunacağım.
Vites yayının değişmesi için yağ pompası sökülmez. Alakasız yerdeler. Yağ pompasının sadece sekmanından dişlisi çıkarılır, egzantrik zinciri gevşetilip debriyaj tası çıkarılıp o yay değiştirilir. Bilen için 1 saatlik iş. Yayın fiyatı 2 tl. Kendi motorumda 20.000km de keyiften değiştirdim.
Hadi velev ki yağ pompasının mili hatalı takılmış olsun. Pulsarın ecu ünitesi 4000 devirden sonra üst kapaktaki sensörden 2 bar yağ basıncı görmek ister. Yağ basıncının pompadan dolayı bu şekilde arıza yaptırması mümkün gözükmüyor. Yağ lambasını yakardı farkederdin.
-
02 Haziran 2021, 13:55
#16
Geçmiş olsun.
Bence ciddi bir şanssızlık olmuş.
Bahsedilen parça yanlışlıkla ters koymaya çok müsait görünüyor. Tasarımcılar belki de buna dikkat etmeliydi.
Parçalar ucuzmuş. Ucuz kurtulmuşsunuz.
-
02 Haziran 2021, 20:28
#17
Sonuna kadar okudum üzücü bir durum gerçekten geçmiş olsun dilerim kimsenin başına gelmez
yağınızı filtrenizi antifirizi kendiniz değiştirmeyi kesinlikle öğrenin..
-
02 Haziran 2021, 22:33
#18
ulkerhan adlı üyeden alıntı
Olaya farklı bir yaklaşımda bulunacağım.
Vites yayının değişmesi için yağ pompası sökülmez. Alakasız yerdeler. Yağ pompasının sadece sekmanından dişlisi çıkarılır, egzantrik zinciri gevşetilip debriyaj tası çıkarılıp o yay değiştirilir. Bilen için 1 saatlik iş. Yayın fiyatı 2 tl. Kendi motorumda 20.000km de keyiften değiştirdim.
Hadi velev ki yağ pompasının mili hatalı takılmış olsun. Pulsarın ecu ünitesi 4000 devirden sonra üst kapaktaki sensörden 2 bar yağ basıncı görmek ister. Yağ basıncının pompadan dolayı bu şekilde arıza yaptırması mümkün gözükmüyor. Yağ lambasını yakardı farkederdin.
Arkadasin yukarida yazdigi bir detay dikkatimi çekti,
Usta test için motoru biraz sıkıştirďiğini sonradan tuhaf seslerin geldigini soylemiş.
Evvela gercek manada ustayim diyen biri son kullanici agziyla konuşmaz(tuhaf sesler geliyordu vb.tarzi)
Hee ne der??,kardeşim krank vuruyor,egzantrik ötüyor,supap bol veya sıkı,vs.vs...
Kimsenin gunahini almak istemem,eksik yag veya blok icinden kopan bir parçanin bu sekilde bir sorun cikarmasi,olmaz olmaz dememek lazim,gecen sene arkadasimin ybr sinin yag pompa dişlisi kirilip ust kapaga kadar cikmisti,bloğu yararken farkettim pernonun sekmaninin arasinda bile kopan parcalar sıkışmış bana bakiyordu.
Ayrica,pompa ilk montaj itibariyle hatali olsaydi,motor bu km lere gelemezdi.daha once film kopardi.
-
02 Haziran 2021, 22:49
#19
levend84 adlı üyeden alıntı
Arkadasin yukarida yazdigi bir detay dikkatimi çekti,
Usta test için motoru biraz sıkıştirďiğini sonradan tuhaf seslerin geldigini soylemiş.
Evvela gercek manada ustayim diyen biri son kullanici agziyla konuşmaz(tuhaf sesler geliyordu vb.tarzi)
Hee ne der??,kardeşim krank vuruyor,egzantrik ötüyor,supap bol veya sıkı,vs.vs...
Kimsenin gunahini almak istemem,eksik yag veya blok icinden kopan bir parçanin bu sekilde bir sorun cikarmasi,olmaz olmaz dememek lazim,gecen sene arkadasimin ybr sinin yag pompa dişlisi kirilip ust kapaga kadar cikmisti,bloğu yararken farkettim pernonun sekmaninin arasinda bile kopan parcalar sıkışmış bana bakiyordu.
Ayrica,pompa ilk montaj itibariyle hatali olsaydi,motor bu km lere gelemezdi.daha once film kopardi.
Hocam yazıdada belirttiğim gibi üzerinden 6 ay geçti o yüzden hatırladığım kadarı ile yazdım. Usta direk tuhaf sesler geliyor dememişti kranktan ses geliyor yada krank vuruyor gibi bir şey söylemişti hatta o dönem krankın ne olduğunu dahi bilmiyordum Eksik yağ ilede 20 30 km sürüşte bu kadar tıkanacağını düşünmedim ustaya öğlen teslim ettim akşamında bu sorun çıktı ortaya.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------
ulkerhan adlı üyeden alıntı
Olaya farklı bir yaklaşımda bulunacağım.
Vites yayının değişmesi için yağ pompası sökülmez. Alakasız yerdeler. Yağ pompasının sadece sekmanından dişlisi çıkarılır, egzantrik zinciri gevşetilip debriyaj tası çıkarılıp o yay değiştirilir. Bilen için 1 saatlik iş. Yayın fiyatı 2 tl. Kendi motorumda 20.000km de keyiften değiştirdim.
Hadi velev ki yağ pompasının mili hatalı takılmış olsun. Pulsarın ecu ünitesi 4000 devirden sonra üst kapaktaki sensörden 2 bar yağ basıncı görmek ister. Yağ basıncının pompadan dolayı bu şekilde arıza yaptırması mümkün gözükmüyor. Yağ lambasını yakardı farkederdin.
Sizce neden olabilir peki ustam nasıl tıkanabilir krank bu şelilde o talaşlar nereden gelmiş olabilir son resimdeki yataklar baya soyulmuştu oradan gelmiş çoğu dedi usta nasıl mümkün oluyor bu bende anlayamadım açıkcası?
-
02 Haziran 2021, 22:50
#20
adalramazan adlı üyeden alıntı
Hocam yazıdada belirttiğim gibi üzerinden 6 ay geçti o yüzden hatırladığım kadarı ile yazdım. Usta direk tuhaf sesler geliyor dememişti kranktan ses geliyor yada krank vuruyor gibi bir şey söylemişti hatta o dönem krankın ne olduğunu dahi bilmiyordum
Eksik yağ ilede 20 30 km sürüşte bu kadar tıkanacağını düşünmedim ustaya öğlen teslim ettim akşamında bu sorun çıktı ortaya.
Tekrar gecmis olsun dostum,
En azindan motor blogunu genel olarak sifirlamis oldun icin rahat binersin.
Eksik yag olayi onemlidir,fakat ne kadar eksildigiyle de alakali,unutma ki motosikletler binek araclara oranla yuksek devir ceviriyor,20-30 km deyip gecme piston ve krank o mesafede kac yuz bin hatta milyon tur dönüyör.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler