Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Şark kurnazı yurdum insanı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Şehir
    Almanya
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    250cc motorlar neden 249cc yada 247cc olarak geçiyor?
    cc= bore^2 * stroke * 0.7854 [bore and stroke r in cm]

    * Forumlardan birinden buldum. 0.7854 = Pi/4


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    azizsele - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul-esenyurt
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende bilmediğim için sordum zaten, asıl mesele şu, satım yapılacak ülkeler arasında pazar hacminin büyük olduğu ülkeler üretim kriteri için standart olarak baz alınır diye düşünüyorum.. tabi türkiye olarak bizim ithal hacmimiz kaçıncı sıraya tekabül eder bilmiyorum. çok tembelim, biraz araştırmaktan sıkılmasam bir nefeste bütün şark kurnazlıklarını buraya sererim de işte sıkıyor araştırmak taraştırmak. zaten faydası da olmuyor ki, sanki bir şeyi ifşa etsek ne faydası olacak?

    suçları ifşa etmek bizim toplumu daha medeni bir hale getirecekse üşenmem çabalarım, tüm boş zamanlarımda bilgiler toplarım ve kaydederim ve gerektiği anda etkileşimde olduğum herkesi aydınlatmaya çalışırım ama işte faydası olmayacağı için uğraşmıyoruz.

    bak mesela 30 ülkeye satış yapılacak 260cc bir motosiklet olsun diyelim; bu ülkelerin arasında sadece türkiyede 250cc sıkıntı olsun ve bu yüzden adamlar 260 yerine 247cc yapsınlar.. yani 13 cc düştü diye geri kalan 34 ülke bu motosikleti almayacaklar mı? sonuçta bu alt segment bir motosiklet. öyle 1000cc yada 1300cc üst segment bir makine değil yani amaç büyük kitleye ortak bir şekilde hitab etmesi.
    Bir arkadaş yaklaşık olarak hesaplamasını yapmış zaten. cc hesabı basitçe silindirin hacmi işte. onu da tam 200-250-300 yapmak çok da mümkün değil gibi. Muhtemelen senin dediğin de ayrıca etken olabilir o yüzden herhangi bir ülkedeki sınırlandırmaları göz önünde bulundurarak anılan hacmin 1-2cc altında üretiyorlar. Mesela TR'de sınır 250 ise 247cc olan 250'ye ağırlık veriyorlardır mesela Brezilya'da sınır 300 cc ise 298 cc olanı ön plana çıkarıyorlardır. 248 cc veya 298 cc sorun olmayacaktır ama 251 veya 302 olursa sıkıntı olacağı için tolerası aşağı veriyorlardır
    drtayfun bunu beğendi.
    Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..

  3. #23
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Evet yine yeni yeniden. Bugün oldu. Bim'deyim. Tek kasa var. Sırada 4 kişi bekliyor. Ben en arkadayım. derken öbür kasiyer geldi, sistemi açmaya çalışıyor. Daha sistem açılmadan arkamdaki yeni gelen çakal hepimizi ezip geçerek şaaak diye sistemi açmaya çalışan kasiyerin önüne dikildi.

    Bakın bu ülkede ciddi şekilde bir ahlak problemi mevcut. Dört kişiyi salak yerine koyup en öne geçmek gerçekten büyük bir ahlaksızlık ve terbiyesizlik potansiyeli gerektiriyor. Her köşeye bir halk eğitim merkezi açıp adabı muaşeret konularında insanları bilgilendirmek ve bilinçli hale getirmek elzem hale geldi.

    Son olarak şark çakalının işlemini almayıp sırada bekleyen bizlere öncelik tanıyan kasiyerin de alnından öpüyorum. Bizi o ruh hastası ile muhatap olmak zorunda bırakmadığı için.

    Not: kendim de veznede durduğum için arada böyle çakallık yapmak isteyen oluyor. Böylelerine anında tepki verip haksızlığın önüne geçiyorum. Kimsenin hakkını kimseye yedirmem.
    espresso, drtayfun ve pea bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Sıkı adamlar zaten o sıralara girmez, vezne onların önüne gider. Çok da şey yapmayın


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)