Hidrolik ön fren gevşetme
Reklamlar
-
Arkadaşlar ön frenim hidrolik bayiden bakımdan aldığımdan beri motor eskisi gibi akmıyor .ilk başta lastiklerden şüphelenmiştim fakat ön frenimi kullanmadan bikaç deneme yaptığımda yinede ön fren diskinin cayır cayır yandığını farkettim. Sorum şu ön freni nasıl gevşetebilirim yada sorun balatalarımda olabilir mi emin değilim. bayi hiçbir sorun olmadığını söyledi fakat bilirsiniz göstermeye gittiğimde motor resmen melek gibi akıyodu yolda fakat bayiden çıkınca yine yokuş aşağı boşta gitsem dahi firen yapar gibi yavaşlıyodu. Balatalarımdan yada diskimden yemesinden korktuğum için az sürmeye calışıyorum ayni zamanda 4 bin km dir aşınmayan ön fren diskim aşınmaya başlıyor.
Reklamlar
-
Ön frenlerle ilgili işlem yapılmış mı? Eğer bakımda ön fren kaliperi sökülmüş ise, fren balatalarınız değiştirilmemiş dahi olsa yanlış balata veya balata şimleri nedeniyle, kaliper montaj hatası veya benzeri bir sorun nedeni ile problem yaşamanız olasıdır.
Farklı bir serviste motosikletinizi kontrol ettirtin. Kontrol ettirirken kesinlikle önceki servisinizden bahsetmeyin, sadece probleminize odaklanmalarını sağlayın ve sonuca göre hareket edin.
Servis hatası haricinde kaliper veya üst merkez arızası da yaşıyor olabilirsiniz. Belki çok daha basit bir sorun da olabilir, ancak motosikletinizin frenlerindeki arıza çok ciddi bir durum, mutlaka acilen çözülmesini sağlayın. Servisten çıktığınızda sorunu tekrar yaşıyorsanız hemen tekrar servise dönüp "bakın şimdi çıktım, yine yapıyor" diyerek durumu üstelemeniz, sorununuzu çözebilirdi.
-
Tekeri elle çevirdiğinde rahat hareket ediyor mu?birkaç tur atabilmeli.Balata değişimlerinde yapılan en büyük hatadan biri pistonların ve contaların temizlenmemesi oluyor.pistonların dışarıda kalan kısımları pas tutmaya başlıyor toz ,yağ ayrı bir kat oluşturuyor.yeni balata için pistonlar geri itiliyor tabi kir ve pas'ta içeri haliyle pistonun rahat hareket edemediğinden disk'e baskı uygulayabilir.Kaliper üzerinde körükler vardır balatanın hareketini sağlayan pimlerin temizlenip,greslenmesi gerekir.
-
buyuk ihtimalle balatalar diske surtuyor, yeni disk balata olunca, elbette bir alisma sureci var ve belki bir miktar surter ama bu kadar degil, farkedilecek kadar olmamasi gerekiyor, normal degil bu.
cok rahat saglamasini yapabilirsin, aklima gelen yöntemler mesela motoru orta sehpaya al yada ön tekeri bir sekilde bosa dusur, elle cevir, rahat dönebilmeli yada diskin ustune bir miktar birsey sur ve tekeri cevir, balata ne kadar surtuyor belli olur hemen.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Ön frenlerle ilgili işlem yapılmış mı? Eğer bakımda ön fren kaliperi sökülmüş ise, fren balatalarınız değiştirilmemiş dahi olsa yanlış balata veya balata şimleri nedeniyle, kaliper montaj hatası veya benzeri bir sorun nedeni ile problem yaşamanız olasıdır.
Farklı bir serviste motosikletinizi kontrol ettirtin. Kontrol ettirirken kesinlikle önceki servisinizden bahsetmeyin, sadece probleminize odaklanmalarını sağlayın ve sonuca göre hareket edin.
Servis hatası haricinde kaliper veya üst merkez arızası da yaşıyor olabilirsiniz. Belki çok daha basit bir sorun da olabilir, ancak motosikletinizin frenlerindeki arıza çok ciddi bir durum, mutlaka acilen çözülmesini sağlayın. Servisten çıktığınızda sorunu tekrar yaşıyorsanız hemen tekrar servise dönüp "bakın şimdi çıktım, yine yapıyor" diyerek durumu üstelemeniz, sorununuzu çözebilirdi.
recaip adlı üyeden alıntı
buyuk ihtimalle balatalar diske surtuyor, yeni disk balata olunca, elbette bir alisma sureci var ve belki bir miktar surter ama bu kadar degil, farkedilecek kadar olmamasi gerekiyor, normal degil bu.
cok rahat saglamasini yapabilirsin, aklima gelen yöntemler mesela motoru orta sehpaya al yada ön tekeri bir sekilde bosa dusur, elle cevir, rahat dönebilmeli yada diskin ustune bir miktar birsey sur ve tekeri cevir, balata ne kadar surtuyor belli olur hemen.
greyhorse adlı üyeden alıntı
Tekeri elle çevirdiğinde rahat hareket ediyor mu?birkaç tur atabilmeli.Balata değişimlerinde yapılan en büyük hatadan biri pistonların ve contaların temizlenmemesi oluyor.pistonların dışarıda kalan kısımları pas tutmaya başlıyor toz ,yağ ayrı bir kat oluşturuyor.yeni balata için pistonlar geri itiliyor tabi kir ve pas'ta içeri haliyle pistonun rahat hareket edemediğinden disk'e baskı uygulayabilir.Kaliper üzerinde körükler vardır balatanın hareketini sağlayan pimlerin temizlenip,greslenmesi gerekir.
Motoru orta sehpaya alıp denedim fakat 3 çevirmemden 1 i bile yağ gibi dönmüyor . Onun dışında hafif yokuş aşağı ışıklarda durduğumda motordan tamamen kalksam da motor aşağıya doğru ilerlemiyor eskiden ışıkta frene basarak kaymasıni engellediğim yerde frene basmam gerekmiyor sabit duruyor. Ve sorun arka lastikte değil yağ gibi dönüyor orta sehpada . Ön arkaya göre daha hızlı duruyor ve ön fren diskimde izler oluşmaya başladı balatalarımı temizletmem işe yarar mı?
-
Yapmanız gerekeni yukarıda yazmıştım...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler