Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Hidrolik ön fren gevşetme

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2019
    Şehir
    aydın kuşadası
    Motosikleti
    RKS Winner 200
    Arkadaşlar ön frenim hidrolik bayiden bakımdan aldığımdan beri motor eskisi gibi akmıyor .ilk başta lastiklerden şüphelenmiştim fakat ön frenimi kullanmadan bikaç deneme yaptığımda yinede ön fren diskinin cayır cayır yandığını farkettim. Sorum şu ön freni nasıl gevşetebilirim yada sorun balatalarımda olabilir mi emin değilim. bayi hiçbir sorun olmadığını söyledi fakat bilirsiniz göstermeye gittiğimde motor resmen melek gibi akıyodu yolda fakat bayiden çıkınca yine yokuş aşağı boşta gitsem dahi firen yapar gibi yavaşlıyodu. Balatalarımdan yada diskimden yemesinden korktuğum için az sürmeye calışıyorum ayni zamanda 4 bin km dir aşınmayan ön fren diskim aşınmaya başlıyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Ön frenlerle ilgili işlem yapılmış mı? Eğer bakımda ön fren kaliperi sökülmüş ise, fren balatalarınız değiştirilmemiş dahi olsa yanlış balata veya balata şimleri nedeniyle, kaliper montaj hatası veya benzeri bir sorun nedeni ile problem yaşamanız olasıdır.

    Farklı bir serviste motosikletinizi kontrol ettirtin. Kontrol ettirirken kesinlikle önceki servisinizden bahsetmeyin, sadece probleminize odaklanmalarını sağlayın ve sonuca göre hareket edin.

    Servis hatası haricinde kaliper veya üst merkez arızası da yaşıyor olabilirsiniz. Belki çok daha basit bir sorun da olabilir, ancak motosikletinizin frenlerindeki arıza çok ciddi bir durum, mutlaka acilen çözülmesini sağlayın. Servisten çıktığınızda sorunu tekrar yaşıyorsanız hemen tekrar servise dönüp "bakın şimdi çıktım, yine yapıyor" diyerek durumu üstelemeniz, sorununuzu çözebilirdi.

  3. #3

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Tekeri elle çevirdiğinde rahat hareket ediyor mu?birkaç tur atabilmeli.Balata değişimlerinde yapılan en büyük hatadan biri pistonların ve contaların temizlenmemesi oluyor.pistonların dışarıda kalan kısımları pas tutmaya başlıyor toz ,yağ ayrı bir kat oluşturuyor.yeni balata için pistonlar geri itiliyor tabi kir ve pas'ta içeri haliyle pistonun rahat hareket edemediğinden disk'e baskı uygulayabilir.Kaliper üzerinde körükler vardır balatanın hareketini sağlayan pimlerin temizlenip,greslenmesi gerekir.

  4. #4
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    buyuk ihtimalle balatalar diske surtuyor, yeni disk balata olunca, elbette bir alisma sureci var ve belki bir miktar surter ama bu kadar degil, farkedilecek kadar olmamasi gerekiyor, normal degil bu.
    cok rahat saglamasini yapabilirsin, aklima gelen yöntemler mesela motoru orta sehpaya al yada ön tekeri bir sekilde bosa dusur, elle cevir, rahat dönebilmeli yada diskin ustune bir miktar birsey sur ve tekeri cevir, balata ne kadar surtuyor belli olur hemen.

  5. #5

    Üyelik
    09 Kasım 2019
    Şehir
    aydın kuşadası
    Motosikleti
    RKS Winner 200
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön frenlerle ilgili işlem yapılmış mı? Eğer bakımda ön fren kaliperi sökülmüş ise, fren balatalarınız değiştirilmemiş dahi olsa yanlış balata veya balata şimleri nedeniyle, kaliper montaj hatası veya benzeri bir sorun nedeni ile problem yaşamanız olasıdır.

    Farklı bir serviste motosikletinizi kontrol ettirtin. Kontrol ettirirken kesinlikle önceki servisinizden bahsetmeyin, sadece probleminize odaklanmalarını sağlayın ve sonuca göre hareket edin.

    Servis hatası haricinde kaliper veya üst merkez arızası da yaşıyor olabilirsiniz. Belki çok daha basit bir sorun da olabilir, ancak motosikletinizin frenlerindeki arıza çok ciddi bir durum, mutlaka acilen çözülmesini sağlayın. Servisten çıktığınızda sorunu tekrar yaşıyorsanız hemen tekrar servise dönüp "bakın şimdi çıktım, yine yapıyor" diyerek durumu üstelemeniz, sorununuzu çözebilirdi.
    Alıntı recaip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    buyuk ihtimalle balatalar diske surtuyor, yeni disk balata olunca, elbette bir alisma sureci var ve belki bir miktar surter ama bu kadar degil, farkedilecek kadar olmamasi gerekiyor, normal degil bu.
    cok rahat saglamasini yapabilirsin, aklima gelen yöntemler mesela motoru orta sehpaya al yada ön tekeri bir sekilde bosa dusur, elle cevir, rahat dönebilmeli yada diskin ustune bir miktar birsey sur ve tekeri cevir, balata ne kadar surtuyor belli olur hemen.
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tekeri elle çevirdiğinde rahat hareket ediyor mu?birkaç tur atabilmeli.Balata değişimlerinde yapılan en büyük hatadan biri pistonların ve contaların temizlenmemesi oluyor.pistonların dışarıda kalan kısımları pas tutmaya başlıyor toz ,yağ ayrı bir kat oluşturuyor.yeni balata için pistonlar geri itiliyor tabi kir ve pas'ta içeri haliyle pistonun rahat hareket edemediğinden disk'e baskı uygulayabilir.Kaliper üzerinde körükler vardır balatanın hareketini sağlayan pimlerin temizlenip,greslenmesi gerekir.
    Motoru orta sehpaya alıp denedim fakat 3 çevirmemden 1 i bile yağ gibi dönmüyor . Onun dışında hafif yokuş aşağı ışıklarda durduğumda motordan tamamen kalksam da motor aşağıya doğru ilerlemiyor eskiden ışıkta frene basarak kaymasıni engellediğim yerde frene basmam gerekmiyor sabit duruyor. Ve sorun arka lastikte değil yağ gibi dönüyor orta sehpada . Ön arkaya göre daha hızlı duruyor ve ön fren diskimde izler oluşmaya başladı balatalarımı temizletmem işe yarar mı?

  6. #6
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Yapmanız gerekeni yukarıda yazmıştım...
    EgeYslcmn bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler