Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Akü problemleri olası çözümler..

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Kymco Agility 150
    Öncelikle herkese selamlar,
    Bugün motorumun marşına basınca akünün ömrünün dolduğunu fark ettim. Akü değişme zamanı gelmiş geçiyor üzerindeki akü 6 yıldır takılı fabrikanın aküsü. Yeni akü fiyatlarına bakınca pek iç açıcı olmadığını fark ettim aklıma bir proje geldi.Laptoplardaki 18650 pilleri seri ve paralel bağlayarak 12-14 volt 8 10 amper bir lityum iyon bir akü yapmak. Şöyle bir sorunla karşılaştım. Bu pillerle uğraşan herkes bir pil şarj devresi yapıyor. Şimdi sorun şurada motor pili şarj ederken aynı zamanda oradan elektrik alması lazım ancak bu sefer pil döngüye girer mi girmez mi nasıl bişey yapmam gerekir o işin içinden çıkamadım. Bu arada bazı arkadaşlar yazacaktır o kadar 18650 pil zaten akü parası tutar diye elimde zaten bu pillerden doluca var. Yardımlarınızı bekliyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Fikir ilginç. Konu hakkında teknik bilgim yok ama işe yarayabilir. Tesisata zarar verir mi, motorun orası burası yanıp "keşke yeni akü alsaymışız" dedirtir mi sorularının cevabını biz de sizin deneyiminizden sonra öğreneceğiz.
    Kaan Tural bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    01 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Kymco Agility 150
    Umarım öyle bir durum olmaz.. Olursa deneyim olmuş olur kötü olur )

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Allah korusun, inşallah problem yaşamazsınız. Konu hakkında daha detaylı bilgiye vakıf olan arkadaşlar yanıtlayacaktır elbet.
    Kaan Tural bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Regülatörün gerilimi pillerden yüksek olacağı için "döngü"ye girmez.
    Seri bağlı piller dümdüz şarj edilmez. Her hücrenin hem sıcaklık hem gerilim için tek tek kontrol edilmesi gerekir.
    Düzgün çalışması için pillerin eşit durumda olması gerekir. 20 pilden 1'i ölü durumsaysa sıkıntı olur.
    Marş akımı (CCA - Cold cranking amps) 50+ amper olması gerekir. Ortalama 18650 piller 10A verebiliyor, çıkma olduklarını da düşünürsek 5A verirse öpüp başınıza koyun. 50A verebilen 12V akü yapmak için 3*10 pile ihtiyacınız var. 30 pilin şarjı, kontrolü, kutusu vs derken o işin içinden çıkamazsınız.
    espresso ve Kaan Tural bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Kaan Tural adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle herkese selamlar,
    Bugün motorumun marşına basınca akünün ömrünün dolduğunu fark ettim. Akü değişme zamanı gelmiş geçiyor üzerindeki akü 6 yıldır takılı fabrikanın aküsü. Yeni akü fiyatlarına bakınca pek iç açıcı olmadığını fark ettim aklıma bir proje geldi.Laptoplardaki 18650 pilleri seri ve paralel bağlayarak 12-14 volt 8 10 amper bir lityum iyon bir akü yapmak. Şöyle bir sorunla karşılaştım. Bu pillerle uğraşan herkes bir pil şarj devresi yapıyor. Şimdi sorun şurada motor pili şarj ederken aynı zamanda oradan elektrik alması lazım ancak bu sefer pil döngüye girer mi girmez mi nasıl bişey yapmam gerekir o işin içinden çıkamadım. Bu arada bazı arkadaşlar yazacaktır o kadar 18650 pil zaten akü parası tutar diye elimde zaten bu pillerden doluca var. Yardımlarınızı bekliyorum..
    Lityum pillerin yanlış sarj edilmesi ve desarj edilmesi durumlarında beklenmedik (!) bir şekilde alev alabileceğini hatırlatayım. Bu işin ince detaylarını bilmiyorsanız, kendiniz hele motosiklette kullanım için lityum akü (sarj devresi vs) yapmanızı tavsiye etmem.
    espresso ve Kaan Tural bunu beğendiler.

  7. #7
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    lityum 18650 pillerin bazıları anlık 20 hatta 30A verenleri var ama onlar sıfır halde ve pahalı. Eskiyince de 5A anlık verse yine iyi denecek haldeler. marş için anlık yüksek akım gerekir bu da paralel devrede çok pil olması demek, her pil için kontrollu şarj falan şarj devresi de pahalıya çıkar.
    Bozulmuş pilin alev alma tehlikesi falan bir yana bir kaza anında da alev alabilir fazladan tehlike olur. Yine kurşun asit aküye devam edin derim.
    Kural [ Z ] ve Kaan Tural bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Astarı yüzünden pahalıya gelir deyimi cuk oturuyor...
    Kaan Tural bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    01 Eylül 2017
    Şehir
    İstanbul Büyükçekmece
    Motosikleti
    Kymco Agility 150
    Araştırıp düşününce değmeyeceğini anladım. Her şeyden önce yangın tehlikesi var, birde bizim motorlarımızda arabadaki gibi yangın söndürme tüpü olmadığını düşününce bu projeyi askıya almaya karar verdim yine de mantık olarak güzel ama elektrik konusu profesyonelce yapılmazsa geri dönüşü olmayan sonuçlar çıkarabilir. Herkese fikirleri ve yardımları için teşekkür ederim ben problemi yeni akü alarak çözdüm )

  10. #10
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Mars basmaya yaramaz o akuler. Mars basmak için cca değeri vardır..
    Misal aku 10 amper ama cca değeri 120 amper.. Yani mars esnasında yüksek amper verebildiginden güçlü Mars basar.
    Ben 5 amperlik aku kullanan motora 18 amper yaptım bu şekilde ama Mars basamadi mesela..
    Hiç uğraşma al akünün tak gitsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)