İkinci eldeki haşat motosikletler
Reklamlar
-
2014-2015 Model, 20-30 bin kilometrede, eski diyemeyeceğimiz, motor hacmi ve tarzı farkmetmeksizin Japon-Avrupa malı motosikletlere bakıyorum, bildiğiniz hepsi haşat ve bakımsızlıktan dökülmüş durumdalar. Bitik balatayla binildiğinden fren diskini yemiş, motor bloğu yağ içinde, zincir dişli bitik durumda, zincirle jant kapkara bir kere bile temizlenmemiş, lastik zaten motosiklet ile aynı yaşta, alındığından beri değişmemiş ve her tarafı çatlak, ön süspansiyon yağ içinde ve muhtemelen içinde yağ kalmamış, motosikletin her yeri çizik içinde, bazı parçaları eksik, kırık veya yamuk(muhtemelen düşürüp kırılınca atıp yenisini takmamışlar), güneşte durmaktan renksiz siyah plastikler solmaktan beyaza dönmüş, yine güneşte durmaktan sele patlamış ve süngeri gözüküyor, karenajlar, stickerler solmuş falan. İlanlarda o kadar çok böyle motosiklet var ki. Eminim bunların yağ bakımı bile alındığından beri birkaç sefer yapılmıştır. Adam etmeye kalksanız 10 bin liradan fazla para harcayacağınız bir sürü motosiklet var böyle.
İnsanlar bu motosikletlere neden böyle biniyor? Hepsi birer milli servet. En ufak vidası yurt dışından geliyor. Bir parçasını değiştirmek istediğimizde paramız yurt dışına gidiyor. Oysa insan gibi binilip düzgün koşullarda muhafaza edilse, bakımları yapılsa, bayiden çıktığına yakın kondisyonunda kalacak. Hiçbir parçasını değiştirmeye gerek kalmayacak. Burası TR, araçların ölüsü dirisi para ediyor nasıl olsa satılır diye mallarına kıymet vermiyorlar mıdır artık bilmiyorum. Hiçbir şekilde bu motosikletlere hayvan gibi binilmesini anlamıyorum. Malınızın kölesi olun, silmekten, yıkamaktan aşındırın asla demiyorum. Bu makineler sonuçta insana hizmet için var ama en azından ona bakın ki motosikletiniz de size baksın. Uzun süre güneşte veya yağmurda kalacaksa üstüne bir branda örtün mesela. Bakımlarını geciktirmeyin, değişecek parçasını değiştirin, koruyucu spreyler ve cilalarla motoru diri tutmaya çalışın falan gibi.
Birde işin ekonomik boyutu var. Ekonomik durumu yetmez ve bazı parçalarını değiştiremezsin veya geç değiştirirsin bu konuyu da bir şekilde anlıyorum ama anlamadığım konu yürütme masrafını karşılayamayacağı motosiklete binen kişilerin motorları da haşata yakın oluyor.
Daha 15 bin km'de olup sanki yüz bin km devirmişcesine yorgun motosiklet görmekten bıktım. Farklı farklı marka ve modelde haşat motosikletleri gördükten sonra sahibindeni kapatıp sıfır fiyatlarına bakıyorum artık. Kilometresi 70-80 bin olur, ona birşey diyemem. Kullanılmaktan, km yapmaktan yıpranmış motosiklete lafım yok. Bazı parçaların aşınması ve yıpranması kullanıma, kmye bağlı oluyor ve ne yapsanız engellenemiyor.
Uzun süredir canımı sıkan bir konuydu buraya kadar okuduysanız teşekkürler.
Reklamlar
-
Sosyal medyada 2 farklı motosiklet grubunun yöneticiliğini yapmaktayım. 2 grupta da her hafta o motoru yeni alanlar tarafından "Ben de bu motoru aldım acaba bakım olarak n'aapiim?" diye konu açılıyor. İnsanlarımızda maalesef araştırma, okuma kültürü yok, gruplarımızda "dosyalar" bölümünde bakım kitapçıkları yer alıyor, açıp okumaya imtina ediyorlar. Bizde bakım dediğin yağ değiştirmekten ibaret, o da yakındaki ustanın insafına bağlı. Benim kullanmakta olduğum motorun da geçmişte içinden geçmişler, ben de aldıktan birkaç ay sonra öğrendim, para olduktan sonra bir şekilde toparlanıyor herşey ama ne zaman ne yapacağını, kimde yapacağını, kimden parça bulacağını çok çok iyi araştırmak gerekiyor.
-
Millette mal kıymeti yok ki. Bunun yağı mı varmış bile diyenler oluyor.
Her civata milli servet. İlaveten bizim millet kestirimci bakım diye bişeyden bihaber. Jant bilyası kırılınca, dişli bozulup zincire hasar verince, balata bitip diski çizince değiştiriyorlar. Ama sorsan her hafta motul 7100 koyuyorlar. Yersen.
-
Merak ettiğim konudur, acaba kaç kişi kullandığı scooter' ın arka şanzıman yağını değiştiriyor, kaç kişi varlığını biliyor, ne tip yağ koyulması ve ne sıklıkla değiştirilmesi gerektiğini bilen kaç kişi var acaba
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Merak ettiğim konudur, acaba kaç kişi kullandığı scooter' ın arka şanzıman yağını değiştiriyor, kaç kişi varlığını biliyor, ne tip yağ koyulması ve ne sıklıkla değiştirilmesi gerektiğini bilen kaç kişi var acaba
Sym Wolf'ümü aldığım ilk zamanlar bakım kitapçığımızda şanzıman yağının her 5000 km.de bir değişmesi gerektiği yazıyordu. Ben de yetkili serviste bakım sonrası ustaya sordum "Hafız şanzıman yağını değiştirdin mi?" diye, adam suratıma şok olmuşçasına mal gibi bakmıştı. Günler sonra işe uyanmıştım; bizim bakım kitabıyla maxiscooterlarınkini o dönem aynı yapmışlar.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Merak ettiğim konudur, acaba kaç kişi kullandığı scooter' ın arka şanzıman yağını değiştiriyor, kaç kişi varlığını biliyor, ne tip yağ koyulması ve ne sıklıkla değiştirilmesi gerektiğini bilen kaç kişi var acaba
Amortisor yagi degisimi icin serviste PDF indirip baktigimi, soyledigimi hatirlarim. Yine servisin duvarinda modeller icin bakim tablosu vardi, oradan gostermistim yag degisim periyodunu
-
Motoru yetkili servise götürüyorum, hadi biraz fazla para alırlar ama en azından periyodik olarak ne değişecek ne yapılacak bilirler deyip kabul ediyorum ama en son yetkili servise gittiğimde lastik havasını bile ben söyleyince kontrol etmişlerdi. motor yağı ve hafa filtrelerini değiştirip göndereceklerdi beni. Belki o bakım periyodunda öyledir ama motor servise girmişken balataları, lastikleri vb. önemli parçaları da kontrol etmez mi usta.
Daha önceki bakıma taaa Tekirdağ'daki yamaha servisine gitmiştim, usta gayet ilgiliydi ve her yerini kontrolden geçirmişti. Şimdi istanbul anadolu yakasında Beylikdüzü tarafından kolay ulaşabileceğim bir servis arıyorum. Bulamazsam tekrar Tekirdağ'a giderim ama haftasonları dışarı çıkmak yasak, hafta içi de işten vakit yok.
-
Canim ulkemde calisan insanlar asagidaki gruplara ayriliyor:
1-isini duzgun yapmayanlar
2-isini duzgun yaptigini zanneden ama aslinda yapmayan okumus cahiller
3-isini once duzgun yapip sonra "sicarim lan bole isin icine bi ben miyim enayi" diyip 1. gruba transfer olmaya karar verenler.
Bir rivayete gore 4. grup da varmis. isini gercekten duzgun yapan bir grup varmis. Bu grup ayni "lotoyu tutturan bi arkadasimin arkadasi" efsanesi gibi. Lafi dolasiyor, ama dunya gozuyle gormek henuz nasip olmadi.
peki sen hangi gruptasin? tarafini sec
-
Kocaeli İl Temsilcisi
2016 model 18.800 km'de. Gözüm gibi bakıyorum bebeğime. Keşke herkes benim gibi baksa malına
[IMG][/IMG]
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
dostum sen motorunu alırken de temiz aldın diye hatırlıyorum. şimdi haşat motosikletin de alıcı kitlesi ve bakım koşulları bellidir. o motor bi defa haşat olup değeri düştükten sonra genelde pek kimse eski haline dönüştürmek için uğraşmaz maliyetinden dolayı. bu da kısır döngü olur devam eder.
yani alıcının cepte parası çok yoksa haşat motoru uygun fiyatından dolayı alır. sonra eski haline döndürmeyi geçtim bakımını dahi aksatır. sonra haşatlık derecesi yükseldikçe o motorun alıcı kesiminin kalitesi de düşer. böyle uzar gider anlayacağın. mesele temizi temiz olarak tutabilmekte.
bu arada 18 bin km nedir çık gez azcık yav. 10 ay önce aldığım benim gariban r25 bile 12 bin km oldu bugün.
-
Kocaeli İl Temsilcisi
-ZERO- adlı üyeden alıntı
dostum sen motorunu alırken de temiz aldın diye hatırlıyorum. şimdi haşat motosikletin de alıcı kitlesi ve bakım koşulları bellidir. o motor bi defa haşat olup değeri düştükten sonra genelde pek kimse eski haline dönüştürmek için uğraşmaz maliyetinden dolayı. bu da kısır döngü olur devam eder.
yani alıcının cepte parası çok yoksa haşat motoru uygun fiyatından dolayı alır. sonra eski haline döndürmeyi geçtim bakımı dahi aksar. sonra haşatlık derecesi yükseldikçe o motorun alıcı kesiminin kalitesi de düşer. böyle uzar gider anlayacağın. mesele temizi temiz olarak tutabilmekte.
bu arada 18 bin km nedir çık gez azcık yav. 10 ay önce aldığım benim gariban r25 bile 12 bin km oldu bugün.
Haşat motor alındı mı haşat olarak kullanılmaya devam ediliyor dediğin gibi hocam. Valla 2 hafta sonra 1 yıl olacak alalı. Yaklaşık 5 bin km yapabildim pandemiden dolayı. Pandemi olmasaydı 30 bini devirirdim çok rahat.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Aldığım her motosikletin workshop manual (bakım kitabı) ve user manual (kullanıcı kitabı) dokümanlarını kitap haline getirip tutar, kullanır ve yeni sahibine veririm.
Artık yapmıyorum, zira BMW'ye geçtim kitap yok dvd ile idare ediyorum
-
Maalesef bizim milletimizde garaj kültürü yok. Adam tornavida tutmaktan, en ufak civatayı sıkmaktan aciz. Sadece sorun olursa tamirciye gider. Sonra baktı masraf büyük acaba nasıl daha ucuza idarelik yaptırır satarım diye düşünür.
Yabancı forumlara bakarsanız veya avrupa ülkesinde bir tamir yaptırmaya gitseniz adamlar sizi arıza konusunda o kadar bilgilendiriyor ki bir dahaki aynı arızayı siz kendiniz halledebiliyorsunuz. Adamlar bilgi paylaşıldıkça çoğalır mantığında. Bizde böyle değil en ufak onarım bile devlet sırrı gibi, ustalar bilgi vermiyor. 3 liralık işi 50 liraya yapıyorlar.
-
Sadistic adlı üyeden alıntı
Bizde böyle değil en ufak onarım bile devlet sırrı gibi, ustalar bilgi vermiyor. 3 liralık işi 50 liraya yapıyorlar.
İşin aslı ustalar da ne yapacağını bilmiyor. Bilmedikleri için de bilgi veremiyorlar. Şurasına değmemiş, burasına değmemiş derken tesadüfen arızayı giderip faturayı yaslıyorlar. Sadece motosiklet için değil her türlü işte durum bu. Önce kurşunu atıp peşinden nişan alıyoruz. Denk gelirse şansımıza.
-
ee herkesten motosiklet alınmaz lafı en düzgün 2 el alım motosiklet alma taktiği (doktor dan aldım )
33k afrika aldım 25 km de 5000 tl verilip bütün herşeyi yapılmılmış/değişmiş özellikle buji seti sadece buji ler 1000 tl serviste başka yerde yok
zincir dişli hava filtrei yağı lastiği
arkadaşlar herkesten motosiklet almayım km den bakımdan kaza dan daha önemli bi kriter
-
Olaya herkes yağ değiştirmek, motorun sağını solunu onarmak olarak yaklaşmış ama bana göre asıl sorun motosikleti insan gibi kullanmaktan başlıyor. Bunun eskime ile, yağ değiştirme ile bir alakası yok. Yollarda 2 -3 yaşında berbat durumda, bağıra bağıra tam gaz giden R25'ler görüyoruz. Kullanıcısı motorun hakkını vereceğim diye sürekli yüksek devirde sürüyorsa, çukurlara, tümseklere son hız girip çıkıyorsa (kuryeler), her hızlanmada gazı sonuna kadar açıyorsa (kuryeler), dar yerlere girip çıkarken sağını solunu sürtüyorsa, yani mal kıymeti bilmiyorsa o motor haşat olur. İstediği kadar yağını sık değiştirsin veya eli tornavida tutsun. Ben motoruma en ufak bakımı bile kendim yapmam, sadece yıkarım, kaliteli yağ koyarım, rodajına dikkat ederim, serviste ustanın başında beklerim, saçmalamasına izin vermem. Bugüne kadar aldığım hiçbir motorda ne yolda kaldım ne de bir arıza yaşadım. Aynı motoru 20 sene de kullansam da yine yaşamam, sebebi de yukarıda yazdıklarıma dikkat etmemdir.
Yollarda giderken dikkat edin. Bazı araçlar yokuş yukarı çıkarken veya hızlanırken sürekli siyah duman atarlar. Bunun sebebi dizel motorlu bu araçların cahil sürücülerinin sürekli son devire kadar motoru zorlamalarıdır. Öyle yapınca daha performanslı gittiğini sanarlar, halbuki maksimum tork devrini çoktan aşmışlardır. Benzer şekilde sürüş yapan, dip gaz, son devir hastası bir dünya motorcu var. Bu adamların motorlarının durumu iyi olamaz, ancak görüntüsü iyi olabilir, o da kendini bir yerde, aksesuarlarda (egzoz, elçik değişimleri gibi) belli eder. Bir de selesinin derisi büyük oranda soyulmuş motorlar var, birisi bunun nasıl olduğunu bana anlatsın, çok merak ediyorum ?
Özetle, mal kıymeti bilmeyen milletiz.
-
KLR yi alırken 5-6 farklı motora gittim baktım, aldığım motosiklettin yarı fiyatına olanlar vardı tabi durumu içler acısısydı, ben en derli toplu olanı aldığım halde motosikletin fiyatının yarısı kadar masraf edip elimden geldiğince derleyip topladım, sürecin bir kısmı zaten KLR 650 başlığında mevcut, kötü mü oldu asla hayır şimdi satılık olmadığı halde sosyal medyaya koyduğum fotoğraflara satar mısınız diye mesajlar geliyor yaptığım işlemler değiştirdiğim parçalar hepsi kayıt altında, özetle motosikletlere afedersiniz eşek gibi binip doğru düzgün bakımlarını yapmadan satışa koyuyorsunuz sıfıra gücü yetişmeyen insanlar var Youtube kanalımda KLR incelemesi yaparken orada da bir cümle kullandım “sizin sıkıldığınız üst model ile değiştirmek istediğiniz bir motosiklet, belki bir başkasının şartlarını zorlayarak sahip olma hayalleri kurduğu bir motosiklet olabilir” o yüzden elden geldiği kadar motosikletleri düzgün kullanıp iyi bakmak lazım.
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
çok temiz görünüyor. tebrik ederim. bunların F versiyonu olmayanlar mı naked oluyor?
-
Bu bahsettiğimiz motoruna iyi bakmayan mal kıymeti bilmeyenler bu foruma da uğramıyordur zaten. Uğrasalar bir şeyler öğrenirlerdi.
-
790'lar zayıf debriyajlarıyla biliniyor (maalesef). Bir iki yanma olayından sonra, KTM, bakım listesine "tavsiye edilenler" kısmına "debriyaj yağlama jetini temizleyin" diye bir madde ekledi. Ben bakımda bunu yalvar yakar yaptıramadım servise. Motorun debriyajını sökmek de zor değil. Sadece kapağı açıp baktılar. Bana göstermeden iyi durumda temizlemeye gerek yok dediler. O gün anladım ki, "yetkili servis bakımlı" demek, ancak minimum bakımları yapılmıştır başka da hiç bir şeyine tutulmamıştır demekmiş.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)