Siz ilk motosiklet acemiliğinizi nasıl attınız?
Reklamlar
-
Herkese merhaba manuel motosiklet ehliyetimi aldım ve ehliyeti alalı 40 gün oldu hiç motosiklet sürmedim,manuelden almama rağmen başlangıç olarak scooter fiddle 3 125 tercih edicem size birkaç sorum var
1-Manuelden almış biri olarak,geçen spacy scooterin ustune ciktim ve bir garip hissettim süremeyecekmiş hissi geldi heyecandan herhalde bilmiyorum bu geçer mi? 10dk da alışırsın diyenler var Birde böyle kuryelerin ters yollara girip arabaların yanından geçmesini vs düşününce bir yapamayacakmış hissi geliyor,sanırsam alışma sürecinden sonra bunlar geçecek.
2-Belli bir zaman sonra manuele geçebilirim,Siz ilk manuel acemiliğinizi nasıl attınız anlatır mısınız? böyle trafik içinde dar sokaklarda hep bir stop ettiricekmişsin,elin ayağına girecekmiş havası var normal mi bunlar
Not:Manuel sınavı çok soğukkanlı bir şekilde geçtim
teşekkurler yorumlarınız icin
Reklamlar
-
Ben mobilet ile başladım motora daha ilk okuldayken sonra kinetix ile ilçeler arası seyehat cbr 125 ile de şehirler arası git gel o şekilde oldu alışmamız.
-
trafiğe kapalı alanda sürün. atıyorum 100 sefer ani hızlanın 100 sefer ani yavaşlayın gidon kilit u dönün 8 çizin bol bol, gazı freni ve manuele geçince vitesi düşünmeden yapmaya başladığınızda trafiğe çıkın. başka bi yöntemi yok pratik pratik pratik
stop ettirme korkusu debriyaj ile aşılıyor debriyajı çektiğinizde kontrol sizde. düşük hızlarda yarım debriyaj hassasiyeti gelir elinize bu şekilde pratik yapabilirsiniz.
benim de ehliyet aldığım pulsar 1. viteste çok zıplıyordu zinciri de gevşekti saçmalık resmen zor modda alıyoruz ehliyeti. 2. viteste dönüşlerde stop ettirdim birkaç sefer sonra deneye deneye çözdüm alt devirde bazen debriyajı okşamak gerekiyor.
-
düşe kalka başıma neler geldi en son 150 ile pert ettim ilk motorumu 2016 yilinda 12 bine aldigimiz cbr 250rydi. Şöyle diyim ilk kez motora bindim çalıştırdım iyi kötü 1km sürdüm stop ettirdim sonra motosiklet boşa nasıl geçecek diye çözemediğimden iki saat internette boşa nasıl geçer videoları izledim güneşin altında.
-
herkes yaşayacak demek ki )
-
Bol bol pratik yapacaksınız, alışacaksınız. Kurye arkadaşlarımız malesef yoğunluklarından üstünlerindeki baskılardan dolayı bazen başka seçenek kalmıyor Allah yardımcıları olsun. Küçük makinalarda hakimiyete daha çok sahip olacağınız için bence tercihiniz güzel, korkmayın sürün.
-
düşe kalka sürerek.
tekerden düşerek virajda düşerek stoppie den düşerek. genek olarak düşerek. ama sonraki 2 motorumda iyi olmami sağladı.
bu aslinda niye acemi motoru alinmaz denmesinin sebebine geliyor nsjs
-
Düşerek öğrendim gerçi tam öğrendim diyemem de en azından korkum geçti diyebilirim
-
Mümkünse Bol bol AEA'nın videolarını izleyin. Zafer Akçay'ın videolarını izleyin. Eğer genellikle araç olmayan bir yerler biliyorsanız oralarda kalkış duruş çalışmaları deneyin. Kendi motosikletinize alışmak önemli.
-
Beyler düşmek falan iyidir de o bisiklet sürerken, kaykay sürerken falan. 200 kg aletle 100'le giderken sahip olduğumuz kinetik enerjiyi falan hesaplamayalım hiç, yormayalım kendimizi. Bir tofaşı ortadan ikiye böler devam edip bariyere vurursunuz diyeyim siz anlayın manzarayı.
Mario değil bu, iki canımız daha yok ölünce tekrar başlamayacak. İlk düşüşte virajın kenarındaki işaretli bariyerlere değerseniz Allah korusun son düşüşünüz olur muhtemelen.
YouTube'dan eğitim, kendi kendine boş alanlarda eğitim, yoğun trafikte eğitim, eksikler için kurslarda eğitim. Bütçe yoksa ilk üçü bile çok şey katacaktır. Motosiklette henüz ben de acemi olsam da öğrendiğim çoğu şeyi YouTube(internet kaynakları)-pratik ve ardından gelen gerçek hayat uygulamaları ile öğrendim. Mümkünse hiç düşmeden öğrenelim, gelişelim hep beraber.
-
ben ilk başta motto akademiden (önceki adıyla gis akademi) komple eğitim alıp ardından trafikte işe git-gel ederek atlattım acemiliği.
eğitim alarak trafiğe çıkmak hem güven verdi bana hemde trafikteki ilk stresli psikolojisini kolayca atlatmama sebeb oldu.yaz-kış yağmur çamur demeden 4 mevsim kullandım hep ve her hava koşulunda motor kullanmışlığım oldu.sürekli kullanımım olduğu içinde 7 yıldır artık otomatiğe bağladık.
burada eğitim almamın bana verdiği büyük avantajlar oldu ve zamanında ödediğim büyük paralara fazlasıylada değidi.
diğer tarafdan motora başladığım dönemde AEA videolarını ve rahmetli baykın bayoğlunun ekipman tavsiyeleride ilk acemilik dönemimi kolayca atlatmamı sağlası.
kuba sl 200 ile başlayıp 1 yıl sonra 11 bin km olunca ele geçen bir fırsatta motoru satıp shadow 750 aldım ve halada keyifle kullanıyorum..
yeni motora başlayacaklara her zaman eğitim almasını ve öyle trafiğe çıkmasını öneriyorum..öyle düşme-kalkmayla öğrenilmez..insanda böylesi bir öğrenim kişiden kişiye ayrı psikoloji yaratır.ya motordan soğutur yada daha kötü kullanımları tetikler.ben şahsen eğitim almadan direkt trafikte kullanım ederek tecrübe kazanılacağınada inanmıyorum..öylesi bir tecrübe sadece insanın canını yakar ve cüzdanına eksrta maliyetler yansıtır..işin psiklolojik tarafı ise ayrı..
-
Bu işler bisikletle başlar, mobiletle ilk sevişme yaşanır; devamında bir 125'lik ile ustalaşılır. Daha sonra yüksek cc ile devam edilir. Öyle "ben çıkayım şurada iki tur atıp biraz öğreneyim" tipi öğrenme yoktur motor dünyasında.
-
sürücü kursuna yazıldım 2 ders verdiler o da sınav rotasında değildi.
baktım böyle olmayacak gittim yra-1 eğitimi aldım ardından sınav rotasında hiç sürmediğim için evimden otoyola çıktım fatih-otogar arasını motorla "ehliyetsiz" şekilde giderek sınav alanına geldim ve 3 saat boyunca sürdüm.
ilk bir sürü denemem hatalıydı. işin sonunda art arda full doğru yapınca yeter dedim ve tekrar trafiğe çıkarak eve gittim. ertesi gün sınavı geçtim.
trafikte en fazla 60ı gördüm. o yol için yetersizdi çünkü en az 100 ile sürülen bir kısım orası. yanımdan arabalar deli gibi geçiyordu ve vites değiştirirken vitese baktığım oluyordu debriyaja baktığım oluyordu.
onun dışında sürücü kursunun motoruyla 2 defa kendi motorumla da 1 kez düştüm. üçü de ön freni yanlış kullanmakla alakalıydı.
ehliyeti aldıktan sonra da 1 defa kaza yaptım. hatta kaza da ön freni sert sıkmam sonucu kitlememden ötürü tüm düşüşlerimin sebebi ön frendir.
yağmurlu havada çok rahat tekerlerin kitleneceğini öğrenmiş oldum. normal havada yaptığım ön fren sıkış şeklim aslında yağmurlu havada olmaması gerekiyormuş. normal havaya göre daha yavaş sıkmalıymışım. şahsen bunu kendim bu yolla öğrendim. kaza yapmadan önce şunu düşünüyordum yağmuru çok abartıyorlar hiçbir şey değil normalde ne hızda gidiyorsam yağmurda da aynı gidebiliyorum. gayet iyi viraj alabiliyorum diyordum.
ama gel gelelim duramıyormuşum.
-
Yaptığım en büyük aptallıktı belki de, motoru aldığım gün e5'ten avcılara arkadaşlarla buluşmaya gitmiştim. Kafaya bak, fakat kursta bolca zamanım oldu pratik yapmak için. Tek öğrenciydim şubatta, istediğim kadar parkurda çalışıyordum. Hatta parkurdan çıkıp, aletin ekstra dinamiklerini ilk kursta öğrenmeye başlamıştım. Fakat, ilk önce trafiğin seyrek olduğu yerlerle başlamanızı tavsiye edeceğim. Çünkü trafikte panik yapmak öldürür. Mesela, yolda giderken aynadan farkettiniz ve bir araç neredeyse arkanıza sıfır girmiş. Acemi aklıyla panik olacaksınız, sürekli durmadan aynaya bakacaksınız. Fakat öndeki aniden durursa, öndeki aracın kaputunda bulabilirsiniz kendinizi. Demem o ki, ilk önce aletin ekstra dinamiklerine daha sonra trafikte motosikletin yerine alışın.
-
Motoru almadan önce ehliyet, ehliyeti almadan önce ekipman, ekipmanları almadan önce de Yamaha Yra1 ve Honda Gs1 almıştım. O nedenle ilk motorumu aldığımda kendimi çok da acemi hissetmiyordum arabanın tekine 3 hafta sonra yandan girene kadar. Eğitimin önemine değinilmiş ama aldığınız eğitimleri trafiğe kapalı bir alanda ara ara antrenman yaparak pekiştirmekte fayda var. Ben ilk 1,5 ay çevreyolu, otoban, köprü gibi trafiğin hızlı aktığı yollara çıkmamıştım.
-
Takip mesafesini alıskanlık haline getirdim. Bilincsiz bi sekilde mesafe koyuyorum ve beni hep kurtarmıştır.
-
Bisiklet -> Elektrikli Bisiklet -> Honda GS1 -> Ehliyet -> Scooter -> MaxiScooter
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4341312
-
Senelerdir scooter kullanan çocukluk arkadaşım (1995 den beri) yine o zaman dan bugüne kadar benim 125 ,150 cc motosikletleri yerinden kaldırmayı başaramadı.. baaaracagina hiç umudum yok..
-
-
2. haftamda bacağımı kırarak acemiliği atlattım. Sonrasında bir daha motoru bir yere bile sürtmedim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler