Motosiklet dik konumdayken mi yağ ölçülmeli?
Reklamlar
-
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:
Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.
Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?
Reklamlar
-
Motor bloğu soğuk ve motor dik olmalı
-
ErdemFX adlı üyeden alıntı
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:
Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.
Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?
Benim motosikletin klavuzu "center stand" diyor. Yani orta ayakta bakılacak. Mümkünse zemin de eğimli olmasın. Ayrca bir üstteki mesajdaki gbi motor soğuk olsun. Yani istop ettikten sonra yağın kartere tamamen ineceği kadar zaman geçmiş olsun.
-
-
ErdemFX adlı üyeden alıntı
Service manuelinde bu konu hakkında bir şey yazmıyor. Tek yazılan:
Turn off the engine and wait about three minutes,
then check the oil level through the inspection window.
If the level is below the mark “L”, add oil to “F”
level.
If the level is above the mark “F”, drain oil to “F”
level.
Nasıl ölçmeliyim? Yan ayalıkta mı yoksa dik konumda mı?
Benim bakim kitabimda su sekilde yaziyor, genel olarak tum motosikletlerde ayni kurallar uygulaniyor. Dik konumda olmali.
-
-
Kitapçıkta açık net yazmaması bir eksiklik. Yurt dışındaki merkeze email atıp sorun bence.
nTolga adlı üyeden alıntı
Motor bloğu soğuk ve motor dik olmalı
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
genel olarak tum motosikletlerde ayni kurallar uygulaniyor. Dik konumda olmali.
Bu her motosiklet için doğru değil. Benimkinin manuelinde "yan ayak üzerinde ölçün" diyor.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Kitapçıkta açık net yazmaması bir eksiklik. Yurt dışındaki merkeze email atıp sorun bence.
Bu her motosiklet için doğru değil. Benimkinin manuelinde "yan ayak üzerinde ölçün" diyor.
"Her" yazmadim, "genel olarak" yazdim.
-
Eğer motorun Hyosung GD250R ise kullanım kitapçığında motoru dikleştirip ölçün yazıyor. Kullanım kitapçığında yazıp servis kitapçığında yazmaması da garipmiş.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
5. madde tercüme hatası olabilir mi ? yağ çubuğu sonuna kadar yerine vidalanır sonra çıkarılıp kontrol edilir diye biliyorum , o çubukların vida boyu 1 cm civarıdır sonuna kadar vidalamayınca eksik görünebilir..yağ değişiminde katalogda yazan miktarı koyduktan sonra her motorumda çubuğu sonuna kadar vidalayarak kontrol ederim anormal bir seviye hiç görmedim.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
5. madde tercüme hatası olabilir mi ? yağ çubuğu sonuna kadar yerine vidalanır sonra çıkarılıp kontrol edilir diye biliyorum , o çubukların vida boyu 1 cm civarıdır sonuna kadar vidalamayınca eksik görünebilir..yağ değişiminde katalogda yazan miktarı koyduktan sonra her motorumda çubuğu sonuna kadar vidalayarak kontrol ederim anormal bir seviye hiç görmedim.
Hocam bu konu daha once benim de dikkatimi cekmisti, eski scooterin bakim kitabini da kontrol ettim, onda da ayni. "Place without screwing the cap-dip-stick «1» into its tube «2»." denmis.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Hocam bu konu daha once benim de dikkatimi cekmisti, eski scooterin bakim kitabini da kontrol ettim, onda da ayni. "Place without screwing the cap-dip-stick «1» into its tube «2»." denmis.
https://i.hizliresim.com/7ynmprl.png
ben otomobillerdeki gibi çubuk sonuna kadar ilerler zannediyordum , bugün iki tane servisi aradım ikiside biz sonuna kadar vidalayıp sonra seviyeye bakıyoruz dediler , yolda Hero nun gezici servisini gördüm onlarada sordum aynı şekilde vidalayıp bakıyoruz yıllardır dedi ustası , şimdi Castrol un sitesinde okudum burayada kopyalayacağım , sizin yazdığınız gibi çubuğu sonuna kadar vidalamadan geri çekip kontrolü sağlamak yeterlidir yazmakta , yıllardır yanlış ölçmüşüz yahu
You will find the dipstick low down on one side of the engine. Unscrew it counter-clockwise by hand, and wipe it on a rag or paper towel. Then place it back into the dipstick hole until it is resting on the thread - you don't want to screw it back in at this stage.
-
cbf 150 kitapçığında yazan;
. Motoru çal›flt›r›n ve 3-5 dakika rölantide b›rak›n.
2. Motoru durdurup motosikleti düz bir zeminde
orta sehpan›n üstüne al›n.
3. 2-3 dakika sonra, ya¤ dolum kapa¤›/seviye
çubu¤unu ç›kar›n, silin ve vidalamadan tekrar
tak›n. Ya¤ dolum kapa¤›/seviye çubu¤unu
ç›kar›n. Ya¤ seviyesi üst ve alt seviye iflaretlerinin aras›nda olmal›d›r.
4. E¤er gerekli ise üst seviye iflaretine kadar tavsiye edilen ya¤ ile doldurun (sayfa 66). Fazla ya¤
doldurmay›n.
5. Ya¤ dolum kapa¤›n›/seviye çubu¤unu yerine tak›n. Ya¤ s›z›nt›s› olup olmad›¤›n› kontrol edin.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ben otomobillerdeki gibi çubuk sonuna kadar ilerler zannediyordum , bugün iki tane servisi aradım ikiside biz sonuna kadar vidalayıp sonra seviyeye bakıyoruz dediler , yolda Hero nun gezici servisini gördüm onlarada sordum aynı şekilde vidalayıp bakıyoruz yıllardır dedi ustası , şimdi Castrol un sitesinde okudum burayada kopyalayacağım , sizin yazdığınız gibi çubuğu sonuna kadar vidalamadan geri çekip kontrolü sağlamak yeterlidir yazmakta , yıllardır yanlış ölçmüşüz yahu
You will find the dipstick low down on one side of the engine. Unscrew it counter-clockwise by hand, and wipe it on a rag or paper towel. Then place it back into the dipstick hole until it is resting on the thread - you don't want to screw it back in at this stage.
O servislere giden herkesin yagi eksik demek ki :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)