Kendi Motorunu Kendin Yap!!!
Almak istediğim Tenere 700ü alamayınca, kendime Tenere 700 yapayım dedim. Beğenip yorum yapmayı ve takip etmeyi unutmayın lütfen. İyi seyirler
https://www.youtube.com/watch?v=qU9mRXZW9M0
Kendi Motorunu Kendin Yap!!!
Almak istediğim Tenere 700ü alamayınca, kendime Tenere 700 yapayım dedim. Beğenip yorum yapmayı ve takip etmeyi unutmayın lütfen. İyi seyirler
https://www.youtube.com/watch?v=qU9mRXZW9M0
MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650
Benim merak ettiğim bu motorun üstüne ikinci el mt-07 kadar para harcamış olmanız lazım maliyeti ne oldu?
Ciddi emek var. Tebrik ederim.
Ben beğendim.
Tenere 660 sahibiydim ve motorundan memnun değildim.
Yamaha Tenere 700ü tahminimden birkaç yıl sonra çıkardı. O arada böyle bir şeyi ben de haya etmiştim. Ama tabi bunu yapacak bilgi veya yeteneğe sahip değilim. Sadece hayaldi.
Bu motorda birkaç halledilmesi gereken sorun var.
Fren sistemi, özellikle ön fren elden geçirilmeli.
Mümkünse çift disk yapılmalı.
ABS aktif mi?
Koltuk altı benzin hortumları güvenli hale getirilmeli
Ek yakıt deposu ile Egzosun birbirine komşu olması probleme yol açabilir, o sorun halledilmeli, belki araya bir alüminyum kaplama vs yapılabilir
Ek olarak muayenede sorun olur mu, o iş nasıl hallolacak?
Tekrar tebrikler.
Şöyle söyliyim; güncel bir eski kasa 2.el mt07 fiyatının 3te 1i fiyatına bitti. Ayrıca mt-07 alamadığım için değil tenere 700 alamadığım için bu işe giriştim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:07 ----------
Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim. Aslında şu an için fren sisteminden memnunum. Tabi daha güçlü olsa, daha tatlı olurdu. ABS yok malesef aldığım mt07 tesisatında yoktu.
Benzin deposu ve egzoz boruları olayına ayar geçeceğim. Araya ısı iletmeyen bir malzeme koyacağım inşallah.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:13 ----------
syn. mephamd, muayene işi tamam, geçti.
Hocam hem Youtube'a yazdım buraya da yazayım gerçekten emeğinize sağlık. Bence arka diski büyütmüşsünüz çok iyi ama ön disk küçük kalmış gibi. Çiftleyebilirseniz çok iyi çiftleyemezseniz çapını büyütmenizi tavsiye ederim.
Teşekkürler, ön diski büyütebilmek ya da çiftleyebilmek için ön maşaların değişmesi gerekiyor. O da biraz maliyet istiyor, onun için hiç elleşmedim🙂
Çiftlemek için sadece amortisör değiştirmek yeterli olmalı, tabi bir de jant. Gerisi merkez, kaliper ve hortumla çözülebilir.
Bu arada, elinize emeğinize sağlık. Çok güzel bir çalışma olmuş. Lakin çok acilen egzoz ile eklediğiniz depo arasına çözüm bulmalı, gerekirse egzoz borularını genişletip yassılaştırarak arayı açıp ısı kalkanları kullanmanızı öneririm. Risk çok yüksek.
...
MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650
elinize emeğinize sağlık. güle güle kullanın. fabrikadan çıkmış gibi sağlam ise(voltayı tenzih ederim). yani dağa taşa vururken içiniz cız etmez aman şurası dağılır mı diye düşündürmez ve gerçekten her yolun üstesinden gelirse süper bi motosiklet olmuş gerçekten. markası tenere7 olmayıpta aynı motor bloğuna sahip olup tenere7 klasmanında olan şahane birşey çıkmış ortaya.
böyle giderse nazar değdireceğim motora. maşallah deyip kaçıyorum ben
Ellerine saglik.
Diger baslikta da deginmistim, ön fren cift disk olabilir. Abs parcalari aldiginiz motordam cikmamis olabilir ama cikmada olsa bir tane takmak guzel olurdu. Benzin deposu, sele alti hortumlari biraz göz korkutuyor, isi yalitimi elzem.
Onun disinda harika is cikarmissiniz, tebrik ederim, özenerek izledim.
aklıma gelmişken bir soru sorayım.
belliki tüm işler senin elinden geliyor. tüm bakımlarını sen kendin yapacaksın.
peki diyelim motoru sattın. alan kişi bakımdan anlamıyor.
bakım için bu motoru yamaha servisine mi götürecek aprilia servisine mi götürecek :D
çok teşekkür ederim kıvanç duydum, sağolun bir çok yerinde fabrikasyon sıkıntıları da giderdim. Sağlam oldu Allah'ın izniyle
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:17 ----------
teşekkürler, aldığım tesisat abs li değildi malesef. Ben de sonrada abs toplamaya uğraşmadım çünkü sağlam para tutuyor, bende ; "eskiden ABS mi varmış, amaaann salla gitsin" dedim geçtim
sele altındaki hortumlarda problem yaratacak bir durum yok aslında, şöyle ki; o şeffaf hortumları görünce gözünüz korkmuş olabilir, lakin onlar asıl gerçek benzin hortumlarıdır, delmek isteseniz bile delinmez ezmek isteseniz ezilmez. 2. depoya dolum yapan siyah olan hortumlar asıl onlar sıkıntılı daha takalı 2 ay oldu, heryerleri çatladı, onları güncellemek lazım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:20 ----------
Aslında bu motoru Allah ömür verirse çocuklarıma hatta torunlarıma bırakma niyetiyle yaptım, yani halk arasındaki tabiriyle evladiyelik motor yaptım
Gün gelir de dara düşüp satma durumu olursa, zaten böyle bir motoru alacak olan kişi servisin önünden bile geçmeyecek kişidir.
MONDİAL RX3İ EVO, HONDA CBR 250, BAJAJ DOMİNAR 400, KTM DUKE 390, YAMAHA MT-07, Aprilia PEGASO 650
Eline sağlık harika çalışma olmuş.Sana nacizane tavsiyem en önemli sorunun egzoz boruları hakkında sanayiden amyant bant(koli bandının bez şeklinde hali gibi) alıp boruları sıkı sıkıya sararsan dışarıya sıcaklık verme olayını %90 oranında azaltırsın.Şöyle ki motor 90 derecede iken bile elinle kısa süre dokunabileceğin derecelerde olur borular.Tecrübeyle sabittir .Hem pratik hem ucuz bi çözüm olur senin için.
Müthiş eline emeğine sağlık , ( keşke ! Az sessli egzozlar olsa idi , ve herkes bahs w
etmiş egzoz ve depo aman.. )
Emeklerinize sağlık, kazasız belasız kullanın inşallah.
Kullandıkça ufak ufak değişime devam edersiniz zaten. Ön amortisör, fren ve teker değişimi.
Belki abs bulur takarsınız.
Ek depoyu söküp atarak yeni dizayn bile yapabilirsiniz, maşallah elinizden gelir.
Güle güle kullanın.
Vay baya emek var kendi motorunu modifiye eden birisi olarak yazıyorum ki benimki hazır al tak şeklinde onda bile işler ters gidiyor uygun parçaları araştırıp uydurmak felan baya stresli işler yabana atılacak bir modifiye değil yaptığınız tebrikler buyuk başarı. Çok begendim
güzel ve zor bir proje olmuş, cdi beyin, bobin, konjektör hepsi cp2 bloğa uygun şekilde değiştirilmiş anladığım kadarıyla, motor bağlantı kulaklarının kaynak yerlerini arada kontrol edin çünkü blok ciddi güçlü sürüş esnasında ataletten dolayı oluşacak burulmalara fabrikasyon kaynak gibi cevap vermeyebilir.
Merhaba
Azminiz, çabanız, çalışmanız tek kelimeyle muhteşem. Yapılan işin sonuçlarını; özellikle motor-şase bağlantılarını biraz daha uzun bir dönemde ve kullanımda gözlemlemenizin faydalı olacağını zaten sizde biliyorsunuz. Tekrar tebrikler.
Güzel olmuş elinize sağlık. Bu arada aldığınız çıkma motorun kaynağını bilerek mi aldınız ?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)