Egolarınız Lego Paranız Çöp Olmasın...
Reklamlar
-
Uzun zamandır girmiyordum girmişken bir konuda açıyım tarihe not düşsün istedim..
Ekonomik ticari durumlar belli konuşmaya gerek yok siyaset yapmadım hiç yapmamda hepimiz yaşıyoruz işin içindeyiz. Pandemi bitsede bir şeylerin düzeliceğini şahsen sanmıyorum ..
Paranız değerli paranız her kuruşu önemli egolarınıza yenik düşmeyin onun zamanı değil egolarınıza hırslarınıza yenik düşerseniz egolarınız lego paranızda çöp olur.. motordan nefret eder hale gelirsiniz.... Şu anda bunların zamanı değil.
Zaman mantık zamanı..
Bakın arkadaşlar sıfır yüksek hacim motorları firmalar getirmiyor artık fazla fiyatlar yüksek olduğu için 50cc olmuş 15 bin 250cc olmuş 40-50 bin TL..
Adamlar sıfır 600-700cc ve üstü motor getirtseler kafadan 150-200 binden başlar heleki 1000 lik makine 300 bin falan olur herhalde ..
sıfır Fiat egea Clio Corolla araba parası..
Yiğenim yeni kaza yaptı xmas ile 30 bin tl masraf çıktı ki motor çalışıp yürüyor du bir sorunu yoktu teknik kısımda.. bunları ön görün..
Sıfırı alamayan hacim yükseltme ye çalışan arkadaşlar bu sefer ellerindeki malı satıp eski ne üdüğü belirsiz yüksek ihtimal km si çekilmiş feleğin çemberinden defalarca geçmiş motorlara yöneliyorlar.. bu motorlarla çoğu ya kaza yapıyor çünkü maşası şase si işlem görmüş geçmişte kaynak yemiş yama atılmış falan.motorlar. normal vakitte trafiğe bile çıkmaması gerekli motorlar..
Yada motor kol çıkarıyor , yatak sarıyor,krank kırıyor falan bu tip yüksek hacim eski motorların sadece krank setleri 20-30 bin tl lerden başlıyor iyi bir usta zaten çıkma önermez oda 10 -20 senelik makineden çıkma neticede onda bile en uygunu gene 10-15 bine geliyor..
İstanbul'da ustalara çok giderim isim vermiycem ama en iyi ustaların hemen hemen hepsini tanırım bu ustalara bu forumdan gidenler varsa iyi bilirler bu ustaların ya dükkan arkasında yada başka bir yerde depoları vardır parça bekleyen motorları dükkanda yer kaplamasın diye oraya koyarlar.. kaldı ki bazen depo öyle bir dolu olurki dükkanda bile sağda solda parça bekleyen motorlar olur..
Ben iki tanesinin deposunu şahsen gördüm içerdeki motorların hemen hemen hepsi eski kaliteli zamanının yüksek hacim motorlarıydı.. adamların paraları çıkışmamış öyle parça bekliyor içlerinde 3-4 senedir yatan motorlar bile var.. Hatta öyle bir duruma gelmişki para eden modelleri usta kendi cebinden para harcayıp tamir edip satıyor hem motordan kurtuluyor hem parada kazanması lazım o kadar sıkıntısını çekiyor adamlar..
Bu işte zarar edenler hep son kullanıcı..
Bakın yüksek hacim elinde eski motor olanlar ilanların çoğunda düşük hacimle takas olur yazıyor niye yazıyor çünkü o motorun fiyatına denk düşük hacimde en az 2019-2020 model tertemiz garantisi devam eden makineye denk geliyor. Adamın mantığına da laf etmiyorum gayet doğru..
Çoğu bıkmış artık her hafta ustaya gitmekten grenajı çatlar , tırnağı atar ,.orasından ses gelir , burasından yağ.atar ,vuruntu yapar, duman atar..
Adamda artık huzur istiyor normal periyodik bakım dışında usta yüzü görmek istemiyor giderleri düşük olsun istiyor..
Ne yazık ki gençler de çok hevesli haklı olarak elindeki düşük hacimi sattımı üstüne 10-20 bin eklese ancak minumum 10-15 yaşında makine alabiliyor 600-700cc lik. Bazıları nu oda kesmiyor direk 1000 lik makinelere gözü dikiyor 15-20 yaşında motorlar alıyorlar para 1000 likde ona yetiyor çünkü..
Sonra üç ay beş ay bir sene sonra motor krank kırdı mı kol çıkardı mı grenaj önceden yama yemiş çatladı patladı yada kaza yaptım şase işlem görmüş daha önceden kaynaklı imiş maşalarda ağır işlem olduğunu öğrnedim motorun gönyesi kayıkmış deyip motordan soğuyorlar..
Arkadaşlar en azından şu dönem siz siz olun sıfır garantili... garantili olmasa bile yaşı genç tamiri kolay en azından krank kırsan garantisiz olsa bile cebinden 30 bin değilde 2-3 bin TL vermek var..
Bilmiyorum böyle bir konu açmayı üstüme.vazife bildim bizim insanımız öff çok uzun yazmış der okumaz ama.en azından bir kişiyi bile nefsine yenik düşürmessem ne mutlu bana....
Konu dışı : motorla gazlamayı tek teker yapmayı seven dostlara yok yapmayın şöyle böyle demiycem asla.. sadece bir kere olsun sadece bir kere geziye çıkın hatta iki üç arkadaş çıkın gezerken sağınıza sorunuza manzaraya insanlara bakın merak ettiğiniz yola rotanızdan çıkıp dalın rotanıza geri dönün böyle geze geze gidin yolda antik bir şehir yada tarihi bir köy kasaba mı gördünüz girin bakın gezin insanlar la sohbet edin.. motora motorsiklete bakış açınız emin olun çok değişicek....
Reklamlar
-
Yuksek cc diye ne idüğü belirsiz baban yaşında motora bineceğine 250 cc yeni model motora bin.
Konunun bence özeti budur.
-
R25'e 50 bin vereceğime 600cc motor alırım diyenler sanayiden çıkamıyor ve keşke R25 alsaydım diye pişmanlık duyuyor. R25 Facebook grubunda birçok kez gördüm. R25 Parasına 20 yaşında R1 almış ama hala o parayı o motora vermem diye kendini avutuyor. Yaşadığı sorunları kendine yediremiyor ve ben yaptım siz yapmayın diyemiyorlar. Böyle diyen herkes umarım sanayiye düşer çünkü anlatmaya kalktığın zaman başına gelmeyen adam anlamıyor. Daha önce sanayiye düşüp ustaya yalvar yakar iş yaptırmış insanlar çok iyi anlar.
-
Aynen ama çok bilinmeyen detaylar var..
Özellikle son 5-6 aydır bu eski yüksek hacim hevesinden ağır kazalar yapan arkadaşlar la genç kardeşlerle karşılaştım..
Biri bacak diz kapağı parçalanmış 4 operasyon geçirmiş bir diğeri bel kemiği fena hasar görmüş 5 ay boyunca fizik tedaviye gitmiş falan filan.. konuşunca anlatıyorlar abi motorun şasede kaynak varmış daha önce kaza sonrası öğrendik bilmem neresinde işlem varmış gönyesi kayıkmış kaza sonrası öğrendik falan filan.. sonrasında keşkeler zerzenişler geliyor kız gibi motoru sattık garantisi bitmemişti bunu aldık keşke satmasaydık vermeseydik falan filan.. Motorlarda çöp olmuş öyle fiyatlar çıkarmışlar ki motorların kendi fiyatlarına eş değer..
para gitmiş ,sağlık gitmiş ,zaman gitmiş, iş gücünden düşmüşler, işe gidememişler heleki bu pandemi döneminde bir sürü işi olmayan insan varken ..
-
Buralar karışır vaziyet alın. Eski model motosiklet sahibi olarak köşede durayım.
-
Niye karışsın konuyu açan adamın şu anda 2008 model cb600f horneti var.. 13 yaşında motor.
Ben ikinci sahibinden aldım orjinal kazasız belasız resmi servise girmiş hep motor bakıma..
blokuna anahtar değmemiş açılmamış yatması kalkması olmıyan motor hem resmi servise soktum ekspertize hemde kendi ustama gösterdim öyle aldım.. piyasasından 10 binde fazla verdim o yüzden ..
şuda var benim motorum yaşından ötürü en fazla motor kitler krank kırar olsa olsa... masrafı çıksın 25-30 bin TL benim bunu verebilecek gücüm imkanım var..
Böyle benim gibi eski motor sürenlerde var lafım ve bu konu onlara değil zaten hatta onların bile bana hak vericeğini düşünüyorum..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Niye karışsın
konuyu açan adamın şu anda 2008 model cb600f horneti var.. 13 yaşında motor.
Ben ikinci sahibinden aldım orjinal kazasız belasız resmi servise girmiş hep motor bakıma..
blokuna anahtar değmemiş açılmamış yatması kalkması olmıyan motor hem resmi servise soktum ekspertize hemde kendi ustama gösterdim öyle aldım.. piyasasından 10 binde fazla verdim o yüzden
..
şuda var benim motorum yaşından ötürü en fazla motor kitler krank kırar olsa olsa... masrafı çıksın 25-30 bin TL benim bunu verebilecek gücüm imkanım var..
Böyle benim gibi eski motor sürenlerde var lafım ve bu konu onlara değil zaten hatta onların bile bana hak vericeğini düşünüyorum..
Maşallah nice keyifli 13 senelere. Geçen sene bende çok aramıştım hornet ancak temiz denk gelmemişti. Ya da ben çok evham yapıp vazgeçtim almaktan.
Galiba eski model motosiklet alırken tarz meselesi de büyük etken. Memleket insanı naked pek sevmediği için temiz motosiklet bulma olasılığı yükseliyor.
Fakat son zamanlarda algıda seçicilik midir bilmem ama çok fazla eski model temiz motosikletler görmeye başladım. İnsanlar ucuza alıp düzgünce toparlayıp biniyorlar herhalde.
-
Ne 250cc motosiklete 50.000TL veririm ne de 2008 model yüksek hacim motosiklete. Salarım gider. Salmayı da düşünüyorum zaten.
Geçen sene kırmızı ışıkta arkadan biçtiler xsr900'ü perte ayırdık. Dayanamadım 250$'dan topladığım ethereumları bozdum sigortadan aldığım paranın üzerine ekledim cb1000r aldım. Tüm para ile kısa bir süre de olsa yapmayı düşündüğüm kripto / emtia sepeti şu an ev satın alacak paraya ulaşmış olacaktı. Sırf motosikletsiz yaşayamam diye bile bile yaptığım hata aynı motosikletten en az 5 tane alıyor olabilirdi.
50.000 lira bir motosiklete verilir mi diye düşünüyorsanız vermeyin arkadaşlar. ABD enflasyonu 40 yılın zirvesinde, karenajı bakım masrafını geçtim 1 sene sürmeyecek benzin bile almayacak hale gelmemiz. 30.000 liralık altın gümüş sepeti son 2 ayda 3 asgari ücret kadar kara geçti. Nakitte kalın.
Daha iyi anlaşılması için aşağı yazıyorum.
2020 mayıs - 2021 mayıs
Bitcoin 9500$ - 50.000$
Ethereum 280$ - 4400$
Dolar 6.50 - 8.50
Altın 386 - 500
Gümüş 3.50 - 7.50
CB1000R 90.000 - 110.000 (sahibinden ortalaması)
-
Eski model yüksek cc motoru alırken uygun fiyata alabiliyorsanız, yedek parçaya erişim imkanı, ayrılmış yedek parça bütçeniz ve iyi bir ustanız varsa dünyanın sonu gelmiş gibi korkmayın. Hayatta herşeyi fiyat / performans , fayda / maliyet gibi kavramlarla açıklayamayız, bizim bu motosiklet dünyasının içinde ruh da var, his de var, duygu da var. Sırf daha sorunsuz diye düşük cc, keyif almayacağınız sıfır km bir motorun da tercih edilmemesi normal.
-
BAIIHAN adlı üyeden alıntı
Ne 250cc motosiklete 50.000TL veririm ne de 2008 model yüksek hacim motosiklete. Salarım gider. Salmayı da düşünüyorum zaten.
Geçen sene kırmızı ışıkta arkadan biçtiler xsr900'ü perte ayırdık. Dayanamadım 250$'dan topladığım ethereumları bozdum sigortadan aldığım paranın üzerine ekledim cb1000r aldım. Tüm para ile kısa bir süre de olsa yapmayı düşündüğüm kripto / emtia sepeti şu an ev satın alacak paraya ulaşmış olacaktı. Sırf motosikletsiz yaşayamam diye bile bile yaptığım hata aynı motosikletten en az 5 tane alıyor olabilirdi.
50.000 lira bir motosiklete verilir mi diye düşünüyorsanız vermeyin arkadaşlar. ABD enflasyonu 40 yılın zirvesinde, karenajı bakım masrafını geçtim 1 sene sürmeyecek benzin bile almayacak hale gelmemiz. 30.000 liralık altın gümüş sepeti son 2 ayda 3 asgari ücret kadar kara geçti. Nakitte kalın.
Daha iyi anlaşılması için aşağı yazıyorum.
2020 mayıs - 2021 mayıs
Bitcoin 9500$ - 50.000$
Ethereum 280$ - 4400$
Dolar 6.50 - 8.50
Altın 386 - 500
Gümüş 3.50 - 7.50
CB1000R 90.000 - 110.000 (sahibinden ortalaması)
2012 Yılında bitcoinin 50 dolar olduğu zamanlarda arkadaşımın iki katına çıkacak lafına güvenerek 70 tane bitcoin almıştım. Arkadaşımın dediği gibi oldu, 2-3 ay içinde 150 dolara çıktı ve satıp kar ettim diye sevindim. Bitcoinleri elimde tutsaydım şu an milyonerdim. Bugün bitcoinin 50 bin dolar olacağını kimse bilemezdi. Aynı şekilde ETH fiyatının da 4000 bin doları geçebileceğini kimse bilemezdi. Ben bitcoin 5 bin dolara çıktığında bile kafayı yemiştim ama bunu bilme imkanım yoktu. Bu konuda kendinize kızmayın bence.
-
bazen 2000 model transalp alayım diyorum, sonra yedek parça fiyatlarına bakıyorum vazgeçiyorum.
-
İki teker iki teker dir motora ruh veren hacim değildir insandır...
İnsanlar var işte İsmet abi işte rahmetli ümmet abi adını hatırlayamadığım niceleri cub larla 100-125cc lik scooterlarla cbf150 lerle Avrupa turu atanda oldu defalarca on binlerce km yapıp Türkiye turu atanta oldu.. iki tane çift vardı ybr125 lerle Türkiye'den Amerika'ya gittiler kıtaları aştılar hemde en uzun yoldan öyle kestirmeden değil...
o işler ruh olmadan olmaz .. ama o ruh insandan gelir.. Hacimle ilgisi yoktur o işin..
1000cc lik motor veriyim tadını alamıyorsan boşa sürüyorsundur.. sadece sürmek için sürüyorsundur.. ya hava atmak için ya ego tatmini için..
-
ulkerhan adlı üyeden alıntı
bazen 2000 model transalp alayım diyorum, sonra yedek parça fiyatlarına bakıyorum vazgeçiyorum.
Ben geçen seneye kadar 90 model NX e biniyordum..Arkadaşıma sattım , hala biniyor.. Sıkıntısı da yok..Anahtar deymedi..
Honda iyi bakarsan sana bakar... Üzmez...
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
Eski motor alıyorsan bu sorun çıkarmaz mantığıyla alınmamalı çıkarırsa parasını kim vericek..
4 sene önce arkadaşımın kardeşinin kafasına girmiş arkadaşları fazer al fazer al çocuk arkadaşımdan yani abisindende habersiz gidiyor temiz motoruna anahtar değmemiş 2005 model fz6 fazer alıyor.. tamam motor bakımlı temiz hatta bizde şaşırdık iyi çıktı alet..
o zaman 22 yaşında falan motor 1.5 sene geçmedi motor yataklardan ses gelmeye başlıyor piston kol yatakları dağılmış krank falanda tabiki uyum için değişicek o zaman çocuğa orjinal Yamaha parçası sıfır bir liste çıkarmışlardı 4 sene önce 23-24 bin TL masraf çıkmıştı...
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
2012 Yılında bitcoinin 50 dolar olduğu zamanlarda arkadaşımın iki katına çıkacak lafına güvenerek 70 tane bitcoin almıştım. Arkadaşımın dediği gibi oldu, 2-3 ay içinde 150 dolara çıktı ve satıp kar ettim diye sevindim. Bitcoinleri elimde tutsaydım şu an milyonerdim.
Bugün bitcoinin 50 bin dolar olacağını kimse bilemezdi. Aynı şekilde ETH fiyatının da 4000 bin doları geçebileceğini kimse bilemezdi. Ben bitcoin 5 bin dolara çıktığında bile kafayı yemiştim ama bunu bilme imkanım yoktu. Bu konuda kendinize kızmayın bence.
Kesinlikle kızmıyorum. Bile bile yaptım bunu öngörmenin de imkanı yok zaten. Benim hedefim yılsonu 600$'de satmaktı. Parayı da motosiklete harcamak için kazanıyorum zaten. Geçen sene 90.000 lira ile gümüş de alsaydım şu an aynı motordan 2 tane alabiliyordum. Dikkat çekmek istediğim nokta bu.
Aslında anlatmaya çalıştığım şey mevcut ekonomik koşullarda 50.000 TL motora verilir mi diye düşünüyorsanız bu gün verseniz de önümüzdeki sene pişman olmanızın gayet olağan olduğu. Mevcut ekonomik şartlar eldekini bile üçe beşe bakmadan satmayı gerektiriyor. Konu temelde enflasyon problemi. Tüketim yapılacak zaman değil. Konu paranızın yetip yetmemesi değil. Bu ortamda çok büyük zarar ettiriyor motosiklet.
Hammadde, petrol, değerli madenler hepsi çok ciddi arttı ve daha büyük artışların eşiğindeyiz. Mal, artık eskisi gibi makul bir yatırım aracı olma fonksiyonuna sahip değil. Ev sahibi olmak da öyle araba sahibi olmak da. ABD 40 yılın en yüksek enflasyon verisini açıklıyor. Bunun anlamı Türkiye gibi ülkeler için tam bir felaket.
Öyle bir döneme giriyoruz ki beton mu yiyeceğiz her yer inşaat derken alüminyum çiğnemek zorunda kalabiliriz. Anlatmak istediğimin özü bu.
-
Almanya'da asgari ücret 1600+100 Euro yani toplamda 1700 eurodur.. Kimsede o parayı kolay kolay almaz minumum 2 bin den aşağı alan yoktur.. Almanya'da belediyede çalışan en alt seviyedeki temizlik görevlisi bile belediyesine bağlı en az 2000-2500 Euro arası alır.. dar gelirli ailelerde kadınlarlda çalışır çocuk yardımı osu busu neyse uzatmıyım..
Almanya'da 2020+2021 nc750x 8-9 bin Euro arası.
Yani Almanya'da çalışan bir işçinin yaklaşık 4 aylık maaşı..
Türkiye'de ne kadar nc750x 100-120 bin TL arasında yani Türkiye de bir işçinin ortalama 39 aylık maaşı..
-
Eski model ne olduğunu bilmediğim motor alacağıma Ybr alırım gene de kendimi o duruma düşürmem. Parça aramakmış motoru yürütmekmiş usta nazı çekmekmiş. Giderim düşük cc kullanırım kafam rahat olur.
-
Doğrusuda bu zaten Avrupalı da böyle sürüyor ..
Avrupa'da garantisi bittimi biriazda yaşı geçtimi kolay kolay klasik yada kült makine değilse eski makine göremessin..
Direk o eskileri üçüncü dünya ülkelerine gemilerle yolluyorlar oralarda satılıyor güney Afrika pazarı falan filan..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Doğrusuda bu zaten Avrupalı da böyle sürüyor ..
Avrupa'da garantisi bittimi biriazda yaşı geçtimi kolay kolay klasik yada kült makine değilse eski makine göremessin..
Direk o eskileri üçüncü dünya ülkelerine gemilerle yolluyorlar oralarda satılıyor güney Afrika pazarı falan filan..
Kimisi diyor avrupada herkes eski motosiklet kullanıyor, motora bakıyorlar eskimiyor eski motor kullanıyorlar. Kimisi diyor eskileri atıyorlar herkes yeni kullanıyor.
Arabada durum eskileri atmak biliyorum. Arabayı presste ezdirmek için bile para verdiğin için komik paralara satılıyor arabalar.
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Kimisi diyor avrupada herkes eski motosiklet kullanıyor, motora bakıyorlar eskimiyor eski motor kullanıyorlar. Kimisi diyor eskileri atıyorlar herkes yeni kullanıyor.
Arabada durum eskileri atmak biliyorum. Arabayı presste ezdirmek için bile para verdiğin için komik paralara satılıyor arabalar.
Dun Uganda'nin baskenti Kampala ile ilgili bir belgesel izliyordum, sehirdeki tum taksiler genelde Mazda minibus tarzi araclar ve bunlarin neredeyse hepsi Japonya'dan 2. el gelmis. Bir de inanilmaz bir motosiklet trafigi var, hepsi taksi/motosiklet gibi calisiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)