Egolarınız Lego Paranız Çöp Olmasın...
Reklamlar
-
Ben pandemiden önce işimden ötürü her sene Almanya'da bir ay kalırdım. teyzem teyze çocukları doğma büyüme oralı .. dükkanları araba galerileri var.. o eskiyi tutuyor diyen buyursun hangi ülke tutuyor söylesin.. klasik ve kült değeri yoksa tutmazlar ellerinde ..
Basit empati yap bir işçi olsan Almanya'da ayda 2 bin Euro maaş alsan ... 2 senelik maaşınla çok rahat sıfır Mercedes BMW her tür aracı alabiliyorken.. her tür motoru bir yıllık maaşınla sıfır alabiliyorken.. . niye gidip eski püskü ne üdüğü.belirsiz motor alasın.. yani ne zorun var eski püskü motor alıcan.. temizlikle alakası yok o motorun sıfırını alabilicek ekonomik imkanların varken niye gidip başına arıza verme riski yüksek kullanılmış ikinci el makine alasın..
Reklamlar
-
[/COLOR]
logaritma adlı üyeden alıntı
Ben pandemiden önce işimden ötürü her sene Almanya'da bir ay kalırdım. teyzem teyze çocukları doğma büyüme oralı .. dükkanları araba galerileri var.. o eskiyi tutuyor diyen buyursun hangi ülke tutuyor söylesin.. klasik ve kült değeri yoksa tutmazlar ellerinde ..
Basit empati yap bir işçi olsan Almanya'da ayda 2 bin Euro maaş alsan ... 2 senelik maaşınla çok rahat sıfır Mercedes BMW her tür aracı alabiliyorken.. her tür motoru bir yıllık maaşınla sıfır alabiliyorken.. . niye gidip eski püskü ne üdüğü.belirsiz motor alasın.. yani ne zorun var eski püskü motor alıcan.. temizlikle alakası yok o motorun sıfırını alabilicek ekonomik imkanların varken niye gidip başına arıza verme riski yüksek kullanılmış ikinci el makine alasın..
Çünkü gerek yokki. Japonyada adamlar 600cclik arabalara biniyor, bisikley kullanıyor. Para olmadığı için mi? Hayır. Gerek yok yani. Almanyadaki bir akrabam 2005 model 520dye biniyor. Yenisini alabilir mi alabilir ama almıyor yani. Eskiden kastım 30-40 ysşındski arabalar değil. 15 yaşındaki araba bence yeterince eski.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:08 ----------
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Dun Uganda'nin baskenti Kampala ile ilgili bir belgesel izliyordum, sehirdeki tum taksiler genelde Mazda minibus tarzi araclar ve bunlarin neredeyse hepsi Japonya'dan 2. el gelmis. Bir de inanilmaz bir motosiklet trafigi var, hepsi taksi/motosiklet gibi calisiyor.
3. Dünya ülkelerine bu şekilde satıldığını biliyorum. Japonlar arabalarına bizden daha az güveniyor. Biz japon malı 1 milyon km gider dediğimiz arabalara orada 100 binden sonra eski gözüyle bakılıyor. Türkiyede 100 bin km demek 0 ayarında demek.
-
sistem eski araçların kullanılmasını istemiyor . Yani eski araba aldın mı egzos emisyonundan ötürü güvenlik unsurlarından ötürü yaşından ötürü sigorta değerleri çok yüksek çıkıyor yeni araçlara oranla ...
-
motosikletimin biri 4 diğeri 17 yaşında, yaşlı olan çok daha keyifli, bu yaşta bir motosiklet alırken dikkat edilecek hususlar var, diyelim yaşlı ve masraflı bir motor denk geldi olası parça maliyetini ve bulunabilirliğini hesaplayıp uyguna alabiliyorsanız asla zarar etmezsiniz, arazi ve yol odaklı(dağlar-kamplar) sürüş yaptığım için elektronik donanımı yüksek bir motosiklet asla tercih etmem en basitinden led far, bozulduğunda kendi tamir etme şansın sıfır, geleneksel far ampulünü değiştirmek çok daha basit.
-
6 yıldır eski model motosiklet kullanıyorum 600cc resimde gözüküyor 250 cc de kullandım ( r25 ) insan bir motoru sürmeden ona çamur atmamalı.
her zevkin bi bedeli vardır. 250 cc motor kullancağıma 600 cc sürer ustayla akraba olmayı tercih ederim
-
Keşke okusanız keşke keşke...
Konuda hacimle sürmek ile alakalı hiç bir şey geçmiyor olayın özünü anlamadan direk bir duygusal tepki ile yazmanın manası yok..
-
BAIIHAN adlı üyeden alıntı
Ne 250cc motosiklete 50.000TL veririm ne de 2008 model yüksek hacim motosiklete. Salarım gider. Salmayı da düşünüyorum zaten.
Geçen sene kırmızı ışıkta arkadan biçtiler xsr900'ü perte ayırdık. Dayanamadım 250$'dan topladığım ethereumları bozdum sigortadan aldığım paranın üzerine ekledim cb1000r aldım. Tüm para ile kısa bir süre de olsa yapmayı düşündüğüm kripto / emtia sepeti şu an ev satın alacak paraya ulaşmış olacaktı. Sırf motosikletsiz yaşayamam diye bile bile yaptığım hata aynı motosikletten en az 5 tane alıyor olabilirdi.
50.000 lira bir motosiklete verilir mi diye düşünüyorsanız vermeyin arkadaşlar. ABD enflasyonu 40 yılın zirvesinde, karenajı bakım masrafını geçtim 1 sene sürmeyecek benzin bile almayacak hale gelmemiz. 30.000 liralık altın gümüş sepeti son 2 ayda 3 asgari ücret kadar kara geçti. Nakitte kalın.
Daha iyi anlaşılması için aşağı yazıyorum.
2020 mayıs - 2021 mayıs
Bitcoin 9500$ - 50.000$
Ethereum 280$ - 4400$
Dolar 6.50 - 8.50
Altın 386 - 500
Gümüş 3.50 - 7.50
CB1000R 90.000 - 110.000 (sahibinden ortalaması)
Size kısmen hak vermekle birlikte büyük bir bölümüne katılmıyorum. Şöyle ki Türkiye de bir malı aldın aldın.. aynı nakit karşılığı ile bir daha alamıyorsunuz. Bitcoine motosiklet parası bağlayıp 3 tane alacağı seviyeyi beklemek; eğer zengin isen zaten o zevkten mahrum kalmaz alırsın. İkinci şık ; 90000 TL bütün servetin ise zaten bütün paranı bitcoine basacak kadar cesur olamazsın.
Ocak 2020 yılında 35000 TL ye aldığım ( 2017 10 bin km de mt07 ABS ) şuan ne seviyede bilmiyorum. Haziran ayında sattım. Döviz bazlı 1000 Euro fazlasına.
Haziran 2020 yılında aldığım Triumph ne mevduat, ne altın, ne döviz hiçbiri kadar getirisi olmadı. ( Coin ve gümüş dışında imkanı yok getirmedi )..
Özetle şuraya geliyorum. İmkan varsa Türkiye'de enflasyon yüzünden hem paramız erimeden, hem alacağımız malın fiyatı artmadan almak en sağlıklısı. ( iktisatçılar arasında tartışılan durumlardan birisidir ) ben böyle düşünüyorum.
Sıkılmadan okuyan;
Herkese Selamlar
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------
Eski büyük CC, yeni küçük CC ile fikrim şudur; zamanında denemişliğim vardır.
Yeni küçük CC 20birim ise
Eski büyük ortalama temizlikte büyük CC 15 birime alınıyorsa 5 birim bakım için köşede tutulur ve büyük ccye keyifle binilir.
Bu arada kaç yaş yaşlı sayılıyor onu da merak ettim ?
2008 2012 2016..
Zira sıfır r 25 yerine 2015 2016 5 yaşında Kawasaki er6 alırım.
Selamlar
-
Piyasada cumhuriyet Reşat altını olarak anılan ürünler vardır her sektörde vardır bu ürünler çok prim yapar hemen elden çıkar Cumhuriyet Reşat altını gibi değerlidir..
Misal cep telefonunda iPhone motorsiklet te xmas , Pulsar v.b .. alırsın satarken asla üzmez hemen bir saate iki saatte doğru rakam çekmişsen anında elinden çıkar..
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Piyasada cumhuriyet Reşat altını olarak anılan ürünler vardır her sektörde vardır bu ürünler çok prim yapar hemen elden çıkar Cumhuriyet Reşat altını gibi değerlidir..
Misal cep telefonunda iPhone motorsiklet te xmas , Pulsar v.b .. alırsın satarken asla üzmez hemen bir saate iki saatte doğru rakam çekmişsen anında elinden çıkar..
Ne yapalim istiyorsunuz anlamadim? Sevdigimiz, begendigimiz, asik oldugumuz motosikletler yerine sevmeyecegimiz ama "cumhuriyet altini" ya da "Resat altini" edecek motosikletler mi satin alalim? Bunlari da 2-3 yilda bir yenileyelim mi? 2-3 baslikta buna benzer yazilarinizi gordum ama "insanlara yeni motosiklet al, eskilerinden alma" dikte etmeniz mantiksiz.
Opseler dahi iPhone kullanmam mesela, istediginiz kadar altin, platin, yakut, elmas olsun, kisisel tercih olarak kullanmam. Ne yapayim? Para ediyor diye sevmedigim bir seyi mi kullanayim sizin mantiginizla?
Ben insanlardaki "yeni model" anlayisina bir turlu alisamadim, hatta bir t-shirt'um var. "More is not always better" yazar, bunu "newest is not always better" olarakta uygulayabiliriz. Eger bir arac/aygit/alet/esya isimi goruyorsa yenisine neden ihtiyac duyayim? Ulke insani ilginc bir sekilde "yeni kasa/makyajli kasa" hayrani. Motosikletten ya da otomobilden konu acilirsa mutlaka bir "yeni kasa" lafi cikar bir yerlerden.
- Abi guzel alet, yillardir kullaniyorum ben.
- Yeni kasasi cikmis diyolar, daha guzel.
- Yok abi ben bununla idare ederim bir sure daha.
- Yeni kasada makyajlanmis.
- ?
- Bunun masrafi cok olur, satamazsin, son sahibi olursun, elinde kalir
- ??
Insanlarin yasama sekillerine ve tercihlerine (din/dil/cinsel egilim/alisveris/tatil tercihi/renk tercihi vs.) karisilmadigi bir dunyaya
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Piyasada cumhuriyet Reşat altını olarak anılan ürünler vardır her sektörde vardır bu ürünler çok prim yapar hemen elden çıkar Cumhuriyet Reşat altını gibi değerlidir..
Misal cep telefonunda iPhone motorsiklet te xmas , Pulsar v.b .. alırsın satarken asla üzmez hemen bir saate iki saatte doğru rakam çekmişsen anında elinden çıkar..
Aksine piyasa dışı ürünlerde paranın erimesi mevzusu ve kâr marjı daha yüksek.
Triumph örneğinden gidiyorum.
2020 haziranında, 2017 model 11 bin km bir Triumph ( etrafim bana alma ), yok efendim İngiliz motor satılmaz vs vs vs dediler.
Aldığım paranın döviz olarak 2000euro fazlası , TL olarak 2 katina. Dünya kadar ciddi alıcısı çıktı ve satmadım.
Elbette satarken bir Honda ve yamaha kadar hızlı satılmayacak ama ben Kawasaki Suzuki ktm gibi markaları dahi hiç zarar etmeden hatta kâr ederek ( döviz bazlı 50euro olsa bile kâr) sattım.
İstediğin motosikleti al kardeşim. ( Turşu olmadıktan sonra ve ekonomik gücün varsa )
-
İstediğini alabilirsin para senin zevk senin.. her zevkin bedeli.vardır eğer o zararı karşılaya bilicek bir maddi imkanın varsa sorun yok .. zaten en başta dedim.lafım o insanlara değil.
Bende de 13 yaşında cb600f var bugün motor krank piston yatak istese benim 20 bin tutsun 30 bin tutsum orjinal sıfır parçalarla yaptırabilicek gücüm var..
Cebindeki bütün parayı zevkin keyfin olucak diye motora gömersen ortalama.yada büyük bir arızada o motoru tamir ettiremessin .. servisler ustaların dükkanları bu motorlardan geçilmiyor.. o zaman o zevkin keyfin berbat olur yatırdığın paran çöp olur motorada binemessin .. çoğu özellikle genç arkadaşlar bunu ön görmeden eski yüksek hacim motorlar alıyor çoğuda leş orası burası oynanmış makineler alıyor üç.ay.beş.ay bir sene sonra.bu.makineler arıza verdimi masrafını karşılayamıyorlar..
Burda mevzu.hacim falan değil paran vardır alırsın..
Paran vardır arıza yapar gözünün yaşına bakmaz verirsin 20 binde 30 uda 40.ıda kimsenin buna lafı yok..
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:07 ----------
Eski mal.alma.demiyorum ki eski araba al.istersen 30 yaşında al .. motorsiklet çok farklı motorun eskisi masraf çıkardımı heleki 4 silindirli bir şey ise orjinal sıfır parçalardan toplarsan arabadan yüksek.maliyetli masraflar çıkarır parça fiyatlarını Yamaha Honda ara bir sor.
Araba diski 500 liradır 800 liradır sadece bir cbr600 orjinal disk fiyatını ara servisi sor bakalım fiyatı ne kadar en son 6 bin TL idi ... Diski örnek verdim sor orjinal grenaj setlerini kafafrenaj larını krank set takımlarını ...
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:14 ----------
Benim yeğenim xmas ile kaza yaptı tramerinde 30 bin TL işli motor 5 günde satıldı... Hemen elden çıktı..
Hangi tramerinde 30 bin 50bin olan Triumph satılabiinir heleki zarar etmeden keza kawasaki.de öyle bendede er6n vardı satana kadar.göbeğim.çatladı .
-
Cc büyütme niyetim vardı onunda sebebi yokuşlarda bayılmasın fiti fiti gezerim ama şu anda motora bir şey olsa en iyi maaşın 1/3ü gidiyor.Motor nispeten ucuzken aldık ama işletme maliyeti her geçen gün artıyor.Artık tamir masrafı maaşı geçince satarız motoru.
-
Bazı arkadaşlar inatla anlamak istemiyor paran varsa istersen git 50 yaşında motor al..
Ama yarın öbür gün devirirsen kaza yaparsan olur ya senin hatan yok araba gelir vurur ..
Bana çok vurdu ışılarda arkadan herif vurdu.. kadın aniden geri geri geldi üstüme çıktı görmemiş falan filan....
Yada motor yatak sarar,kol çıkarır,krank kırar ..
Senin bu masrafları ödiye bilicek imkanın durumun varsa al güle güle zevkle keyifle kullan..
Ama cebinde ki son kuruşa kadar motora yatırmışsan lastik alıcak paran bile yoksa .. kısaca işletim maliyet giderlerini karşılayamıyorsan
ilk kazada yada arızada o motor çöp senin paran hiç olur ustalara tamirhanelere gider gider durur sağda solda parça kovalar çıkma falan kendini parçalarsın gene olmaz kolay kolay..
Ben bunu çok insanda gördüm..
Bende diyorum ki yukarıdaki o şeyleri yaşamamak cebinize uygun modelli mümkünse garantili motor alın keyifli keyifli binin ..
Gerisi zevk keyif sizindir..
Tamirhaneler yıllardır yatan hasarlı arızalı motorlardan geçilmiyor zaten.. paraları yok yaptıramıyorlar..
Burda bazıları konuşuyor nc750x falan almış hadi.bakalım bir kaza anında o nc nin kafa grenajı farı dahil ne kadarmış arasında.bir servisi sorsun ..
En son 4 sene falan önce 12 mi 16-17 bin mi neydi.. sonra buralarda konular açıp arkadaşlar bu nasıl fiyat çok pahalı o kadar param yok motor servisde kaldı diye konular açılıyordu eskiden.. diski yamulmuş servis 6 bin demiş diski alıcak parası yok neler gördük..
İşte ben o pozisyona düşmeyin diye diyorum yoksa kim ne alırsa alsın beni ilgilendirmez.. bilgilendirmek te görevimdir..
-
Çok haklısın sorun zaten 3 lira kazanıp 5 liralık yaşamaktan kaynaklanıyor.Herkes ister uçan kaçan motorum olsun ama dediğin gibi bir diske 6.000 tl vermediğin zaman sorun ha dersenki muadil alırım alınırda nereye kadar bir yer gelir orada da patlarsın.
-
Gidiyorlar aliekspress den çinmalı alıyorlar 1500 liraya onlarında ömrü taş çatlasın bir sene
-
Diskler iyi örnek değil; Galfer gibi orijinali aratmayacak (veya daha iyi) kalitede olan yan sanayi, hatta kaliteli yerli üretimi bile var. Karenaj pahalı olur evet, ama o sıfır modellerde de pahalı...
-
Galfer de ucuz değilki.ortalama 600 lük makinede 2500.tl falan bazıları için bu rakam bile ultra fazla..
Aliexpress den 1500 TL ye noname disk alıp gene çok pahalı.ama.yapıcak bir şey yok diyen insanlar biliyorum..
-
Makine spesifik sormak lazım; MT-07 için Revzilla'da $213 fiyat gördüm. İki tanesi $430 diyelim, üzerine %18 KDV ekleyelim, 8,5₺ kurdan 4,300₺ yapıyor. 6,000₺ ile arasında anlamlı bir fark var. Bir de disk kaç zamanda bir değişir ki? Benim 5 senelik motorda önde hissedilir bir incelme yok, arkada da kaliper problemi yüzünden sürtme varmış 0,5-1mm arası incelme var, o şekil bile bir 4-5 yıl daha gider. (HH balata kullanıyorum...)
Bütçesi olmayan adam parçası pahalı ve sorun çıkarma şansı yüksek olan eski ve hacimli motosiklet almasın tabi.
Yine de 250cc üzeri kullanmak isteyen (ve ikinci el piyasası umurunda olmayacak) birine sıfır MT-25 yerine 5 yıllık (tüm bakımları zamanında ve yetkili servisinde yapılmış) CB500F'imi rahatlıkla ve temiz vicdanla tavsiye edebilirim...
-
Şu " 250 CC olmuş 50 000 ( R25 ) " olayı yüzünden ülkede saçma fiyatlar var ..
Yurt dışında R25 yeni kasa da 5 000 $
2017 civarı 650 F modelleri de 5.000 $ hatta daha ucuz
Özet ; Bir kaç sene eski 600 CC bir çok motosiklet sıfır R25 parası yani ..
Fakat biz de 2010 model 650 CC bir motor bile " lan R25 olmuş 50 000 TL." diyip 60 000 TL fiyat yazıyor .. yahu senin motorun yurt dışında 3 000 $ zaten ..
Kimsenin gerçek değer hakkında fikri yok yani km ya da model yılı gözetmeksin CC durumuna göre fiyat yazar oldu ..
Şu saatten sonra tamamen israf , gerçek birim değerinin 10 misli etmez motosiklet ya da otomobil denilen şey ..
-
vaktım olsa forumda ve sosyal medyada eskı motor alıp yedek parca ıcın çıkma arayan, orjinalini bile bulamayan, sankı zorla satmıslar gibi isyan edenlerın yazılarını bulup paylaşırdım.
22 yaşında 600 cc e bineceğine 2 yaşında 250 cc e bin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)