Motosiklet Firmaları Neden Sorunsuz Motosiklet Üret(e)miyorlar?
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Mesele kalite kontrol, ancak ürün testinin çok ötesinde. Olabilecek tolerans ve marjinlerin çok ötesinde üretim yapıyorlar.
Endüstri mühendisi olanlar Toyota'yı sırf bu yüzden işlemişlerdir muhtemelen üniversitede. Toyota Amerika'ya geldiğinde, GM o anda fabrikalarında aynı toleransta üretim yapamayacaklarını anlıyorlar.
Benzer durum bızım fabrıkada da var. Samsung urunlerını de uretıyoruz , X marka urunlerı de.
Malzeme kalıtesı %80 aynı oldugu ıcın ıscılık uzerınden orneklersem samsung 100 urunluk bır partıde 1/10 denetleme talep edıyor ve sonrasında gelıp random urun actırıp denetlıyor. X fırması 1/30 denetleme yeterlı dıyıp sonrasında gelmıyor karışmıyor
Üretimdekı elemanlarda samsung patlarsa laf yerler diye samsungu hassas ve duzgun yaparken X markasını pek sallamıyor.
Bir de %20lik malzeme kalıtesı farkı olunca (az gibi gozukuyor ama ornegın bır TV de bu fark anakart olabılıyor, klımada sogutma motoru olabılıyor) , samsung ooooo kral X markası leş gibi gozukuyor. halbukı aynı fabrıka aynı adam aynı malzeme :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Reklamlar
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Mesele kalite kontrol, ancak ürün testinin çok ötesinde. Olabilecek tolerans ve marjinlerin çok ötesinde üretim yapıyorlar.
Endüstri mühendisi olanlar Toyota'yı sırf bu yüzden işlemişlerdir muhtemelen üniversitede. Toyota Amerika'ya geldiğinde, GM o anda fabrikalarında aynı toleransta üretim yapamayacaklarını anlıyorlar.
Konu sadece toleranslarla alakalı değil. Toyota'nın sistemleri ürün kalitesini değil, üretim verimliliğini arttırmaya yönelik sistemler. Bunlar uygulandığında ürün kalitesi de dolaylı yoldan artıyor. Aynı malı BMW üreteceğine Toyota üretse fabrika daha çok kazanıyor yani. Bu arada artık dünyada bunları bilmeyen kalmadı, sadece uygulama noktasında Japonlar herkesten daha iyiler. Sebebi de kendilerinin bir nevi insansı robot olmalarıdır. Bu yüzden intihar vakaları onlarda daha çok, bu yüzden yalnızlar, bu yüzden gece geç saatlere kadar çalışıp, tek kişilik otellerde kalıp sabah işlerine gidebiliyorlar. Bu şekilde sağlıksız bir toplum olmaktansa daha verimsiz üretim yapmayı tercih ederim. Varsın Avrupa'lının motoru daha hatalı olsun, adamlar hayattan keyif alarak yaşıyorlar.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Malzeme kalıtesı %80 aynı oldugu ıcın ıscılık uzerınden orneklersem samsung 100 urunluk bır partıde 1/10 denetleme talep edıyor ve sonrasında gelıp random urun actırıp denetlıyor. X fırması 1/30 denetleme yeterlı dıyıp sonrasında gelmıyor karışmıyor
Zaten iyi marka olmak bu degil mi ? Denetim ve takip.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Zaten iyi marka olmak bu degil mi ? Denetim ve takip.
en büyük sıkıntı insanda.
X markası az denetliyor diye sallamasyon ürün yapmak yerıne duzgun urun yapsalar düşük bütçeli müşterilerde mutlu olur :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
F54 adlı üyeden alıntı
11 yıldan beri japon motosiklet te kullandım çin malı da kullandım çin malları dahil hepsi sorunsuza yakın performans sahibi motosikletler bence mükemmel diye birşey yoktur az sorunlu vardır veya talaş vardır buna istinaden ne istediğini bilip en akıllı seçimi yapmak için biraz araştırma yapmak lazım
5 tane çin malı cub
ybr 125
spacy alpha 110
cbr 150
nc 700
nc 750
tenere 660
afrika twin 1000
bu motosikletlere sahip oldum hiç biri ile yolda kalmadım lastik patlaması hariç
türkiye de sadece güneydoğu yu gezmedim sakarya çevresinde gezmediğim il ve yayla kalmamıştır
660 tenere ile gürcistana gittim 10 günde 5000 km yaptım yanıma kontak anahtarından başka anahtar almadım
bu gün motosiklet e yeni başlayacak olsam japon motosikletten şaşmam marka model fark etmez
çünkü çin malı scooterlar çok sıkıntılı vitesliler fazla titreşimli
motosiklet'lerimin hiçbir zaman bakımı nı ihmal etmedim en iyi sarf malzemeleri ile her daim bakımları yapıldı
bakım dediğim sadece yağ değişimi değil
Hatirlarsan Bodrumda gorusmustuk yillar once , o zaman YBR kullaniyordun sanirim , bende de YBR , scooter vs birseyler vardi , Africa twin almana cok sevindim , yillar sonra bende tekrar motosiklete devam etmeye karar verdim , yeni aletlerden ziyade eski banditlere gonlum kayiyor , daha kara duzen sorunsuz gibiler , teknoloji arttikca sorunlar da artiyor maalesef.
"Önü yoktan sonu boktan bu kuru davadan,
utanır gayret-i güfranla cehennem de geçer. "
Psychedelic Gececi
-
psyche adlı üyeden alıntı
Hatirlarsan Bodrumda gorusmustuk yillar once , o zaman YBR kullaniyordun sanirim , bende de YBR , scooter vs birseyler vardi , Africa twin almana cok sevindim , yillar sonra bende tekrar motosiklete devam etmeye karar verdim , yeni aletlerden ziyade eski banditlere gonlum kayiyor , daha kara duzen sorunsuz gibiler , teknoloji arttikca sorunlar da artiyor maalesef.
EVET HATIRLIYORUM (afrika aldım yani 10 önce böyle bi alet hayal etmiyordum 250 cc bana yeter diyordum hatta ybr 125 bile çok işimi gördü güzel yollar yaptım 2 defa ege 1 defa akdeniz gezisinde hiç üzmedi )
arkadaşlar mt net gerçekten çok güzel insanlar beni evine davet edip 6 gece müsafir edenden tutunda yanıma uğra çay kahve içelim diyen güzel üyeler hatta hatta burada edindiğim 10 yıldır görüştüğüm arkadaşlar var motosiklet güzel bi kültür kullanıcıların %30 u ile arkadaşlık ve alışveriş yapılır dost olunur güvenip yola çıkılır
burada benim motorum senin motorunu döver muhabbeti dönsede sayfanın da eminim %30 o bu bilgili görgülü kurallara uyan kesimin içinde dir
kimin nasıl motosiklet yaptığından ziyade sizin ona nasıl baktığınız bence daha önemli
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)