Motosiklet Firmaları Neden Sorunsuz Motosiklet Üret(e)miyorlar?
Reklamlar
-
Motosiklet hakkında olan sayfalarında dolaşıyordum ilgimi motosikletlerin geri çağırmaları çekti. Bunun içinde Honda bile var, motosiklet üreticileri neden böyle sorunlarla karşılaşıyorlar. Premium markalarda bile geri çağırmalar mevcut bunların sebebleri nelerdir?
Reklamlar
-
her üreticide böyle sorunlar olabiliyor. geri çağırma kısmı bizim bildiklerimiz.
toyota 3 milyona yakın aracını hava yastığındaki bir sorun nedeniyle geri çağırmıştı. üreticisi aisin miydi takata mıydı hatırlayamadım.
bence geri çağırılmayanları tartışalım.
rx3 de stop etmeceler, krank somunun gevşemesi?
hindistan'da üretilen dukelerde devir daim keçesinin patlaması? yağa su karışması? aynısı pulsar'da da var.
enjeksiyonlu pulsarlarda ekran resetleme?
cf 250nk larda düşen civatalar?
gökhan usta'da bahsetmişti 400nk makinesi sorunlu muymuş neymiş?
volta facası? ön amortisör problemleri? fren balatasının ters takılması?
bunları kimse geri çağırmadı. garantisi olanlar tamir ettirdi. ya garantisi olmayanlar?
-
Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.
-
hatasını anlayan ve özür dileyen ve hatasını telafi eden mi daha iyidir.
hatasını anlayan ama onu saklayıp hiçbişey yok gibi davranan mı iyidir
bu iki kişilikten arkadaş olarak kimi seçerdin
hata her zaman olur. önemli olan hatayı nasıl telafi ettikleri yada edemedikleridir.
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.
Geziniyordum Honda Cbr1000rr fireblade sp nin arka selesinin plakalaının ters takılmış olma olasılığı ve kazaya sebebiyet verebilme potansiyeli olduğunu okudum ama sadece 89 birim, japon motosikletlerinin sorunsuzluk manasında bir numara ondan yana şüphem yok. Avrupalı modellere kayarsak geri çağırmaların bol olduğunu görüyorum Ktm 790 advnin zayıf freni mesela başka örnek vericek olursam Ducati yeni v4 lerde birçok geri çağırma olduğunu gördüm quickshifter sorunu, yakıt sızıntıları, zamanlama zincirinin hatası ve gaz tepkilerinde sıkıntıları. Anlamadığım konu Avrupalı motosikletler Japon motosikletlerinden daha pahalı ama çok daha sorunlu (okuduklarıma göre).
-
Çünkü hiç bi firma tamamını kendi üretmez. Motosiklet araba kamyon farketmez bu böyledir. Çok çeşitli yerlerden ürün tedarik edilir.
Mercedes benz kamyon fabrikası Aksaray'da. Ve çok parçası burada üretiliyor. Kayseri'den sünger getirdiğim bi firma var. Basit bi örnek vereyim. Süngeri x firması üretiyor. Tedarikçi onu alıyor. Aksarayda bi firma süngeri ordan tedarik ediyor. Bunu işleyip koltuk haline getiriyor. Plastiği başka yerden kumaşı başka yerden vs. Ve bu mercedes kamyona takılıyor. Süngeri üreten hatalı ürettiğinde bunu mercedese yıkamayız. Koltuğu yapandada suç yok.
Tabi bu basit örnek. Yukarda Toyota'nın hava yastığı sorunu yazılmış. Karpuz değil ki kesip bakasın. Patlamayınca hata anlaşılıp çözüm bulunmuş. Çözüm aramayan firmalar daha çok.
-
Herkes sorunsuz üretiyorda bir motorcular sorunlu Nasa nın bile ürettiği uzay gemisi patlıyor , bir üretimin içinde insan varsa sorunda vardır.
-
Çünkü atom boyutlarında tölerans değerlerini ancak 2 3 bin yıl sonra görebileceğiz. Çünkü yeni normlar mekanikten çok elektroniğe kayması. Çünkü düşük hacim yüksek güç yani metalurji iç aerodinamik yakıt enjektör kompleksliği.
Koy 1 litre 50 beygir 2 zamanlı hareket eden tek parçanın krank olduğu km de 2 litre yağ benzin yakan bir motor milyar km bile görürsün.
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Bazı Yamaha scooterlerde reflektör değişimi ve Africa Twin benzin deposundaki kaynağın benzinle çözülerek filtreyi tıkaması dışında geri çağırma duymadım ben. Senin duydukların neler? Son yıllarda çıkmış Japon motosikletler ciddi anlamda sorunsuz makineler. Bende kullanmadığım görmediğim motorun bile grubuna üyeyim ama kimsenin şöyle şöyle sorun var yazdığını görmedim. Çin/Hint mallarını ayrı tutuyorum.
R25 lerde yağ pompası arızası vardı.
-
HaktanCbr adlı üyeden alıntı
Çünkü atom boyutlarında tölerans değerlerini ancak 2 3 bin yıl sonra görebileceğiz. Çünkü yeni normlar mekanikten çok elektroniğe kayması. Çünkü düşük hacim yüksek güç yani metalurji iç aerodinamik yakıt enjektör kompleksliği.
Koy 1 litre 50 beygir 2 zamanlı hareket eden tek parçanın krank olduğu km de 2 litre yağ benzin yakan bir motor milyar km bile görürsün.
Blok ömrü konusunda birşey demiyorum benim kastım elektronik hatalar ve yanlış montajlamalar. Yeni Multistradalarda motor parçalarının bileşeninin iyi olmadığını tespit etmişler ve bir takım motosikleti geri çağırmışlar. Yani ne kadar bunu demek doğru olur bilmiyorum ama montajda aynı kaliteyi tutturmuyorlar veya tutturamıyorlar.
-
Bu geri çağırmalarla ilgili şunu belirtmek istiyorum. Geri çağırmaların kaynağı genelde amerika ve avrupadaki müşterilerin şikayetleri oluyor. Yoksa firmalar çok temiz kalpli oldukları için değil. Adamlar eğer ipin ucunu kaçırırlarsa dava edilip milyonlarca euro/dolar ceza ve tazminat ödeyeceklerini bildikleri için buna dikkat ediyorlar. Ki buna rağmen çok kritik problemlerde yıllarca ayak sürüdükleri oluyor. Türkiyede hiç duyulmuş mu bir firmaya müşterileri tarafından toplu dava açıldığı?
-
Kendi üretmediğin motor hakkında bilgin olmadığı bir alet üretiyorsan o alet illaki ve illa ki sorunlu olucaktır.. ne ürettğini bilmiyorsun çünkü ne sattığını bilmiyorsun..
Japonlar niye en az sorunsuz motorları üretiyor adamlar ürettkleri motorları ellerinde test pilotları var kullandırtıyorlar hatta bazı makineleri normal dışarda sokaklarda şehirlerde veriyorlar tester niyetine feedback.geri dönüş alıp birde kronikleri varmı onları öğrenip ondan sonra seri üretime geçiyorlar..
Zaten orta ölçekli firma sahipleri kendileri motorcu yani kendi ürettkleri aletleri kendileri sürüyor zaten..
Sen eğer motor üreticisinin deyip özellikle bunu çin malı motor üretenler için diyorum fabrika na Mercedes BMW ile geliyorsan ve onla eve dönüyorsan yani bu bir mecazdır kısaca motorcu değilsen motor sürmüyorsan sattığın şeyinde ne olduğunu asla bilemessin ondan sonra o olmuş bu olmuş binlerce on binlerce şikayet gelir..
Basit örnek sahibinden sitesine girin Honda kaç senedir Türkiye de 40-50 sene belki diğer Japonlarda öyle toplam model sayısına bakın .. 40-50 senede üretilmiş..
Sonra piyasada çok tutan Çin'den getirilip burda montajlanmış 2000 lilerin ortalarından beri getirilen yani 10-15 senedir Türkiye de olan markalara bakın toplam kaç model getirmiş bazılarının getirdiği model sayısı 40-50 yıldır Türkiye de olan japonlardan daha fazla..
Neden çünkü bir model sorun sıkıntı verince hemen üretimini kesip başka bir modele geçiyordu bazı markalar eskiden. Öyle işte bir sene üretilmiş iki sene üretilmiş üretimden kaldırılmış bir sürü model var..
Kısaca motor üretiyorsan biniceksinde.. üretmeden sen dahil çalışanların dahil vericeksin tester niyetine gerekirse kuryeye vericeksin üç beş tane en güzel testi onlar yapar .. bir bin km üç binkm falan.. adamlar sürüş sırasında kronik sıkıntı arızalar çıkar zaten tek tek onları iyileştirme yapıcaksın .. motor stabil sorunsuz hale geldimi ver üretime .. ne sattığını bilmediğin bir aletten bin tane satıp 600-700 olumsuz şikayet alıcağına .. üç beş testera üretmeden önce verirsin kronik sorun arızalar ortaya çıkar çözer satarsın bin tane mutlu müşterin olur marka kaliten yükselir insanların güveni artar marakana.. diğer türlü o sattığın bin kişi o motorun tester oluyor....
-
11 yıldan beri japon motosiklet te kullandım çin malı da kullandım çin malları dahil hepsi sorunsuza yakın performans sahibi motosikletler bence mükemmel diye birşey yoktur az sorunlu vardır veya talaş vardır buna istinaden ne istediğini bilip en akıllı seçimi yapmak için biraz araştırma yapmak lazım
5 tane çin malı cub
ybr 125
spacy alpha 110
cbr 150
nc 700
nc 750
tenere 660
afrika twin 1000
bu motosikletlere sahip oldum hiç biri ile yolda kalmadım lastik patlaması hariç
türkiye de sadece güneydoğu yu gezmedim sakarya çevresinde gezmediğim il ve yayla kalmamıştır
660 tenere ile gürcistana gittim 10 günde 5000 km yaptım yanıma kontak anahtarından başka anahtar almadım
bu gün motosiklet e yeni başlayacak olsam japon motosikletten şaşmam marka model fark etmez
çünkü çin malı scooterlar çok sıkıntılı vitesliler fazla titreşimli
motosiklet'lerimin hiçbir zaman bakımı nı ihmal etmedim en iyi sarf malzemeleri ile her daim bakımları yapıldı
bakım dediğim sadece yağ değişimi değil
-
Soruya soruyla cevap vereyim peki en mükemmeli sıfır sorunlu marka modeli arama ihtiyacı neden? Mekanik-Elektronik her araç veya cihaz arıza yapabilir mühim olan sorunların büyük olmaması ve çözülebilir, markanın servis ve parça desteğinin iyi olmasıdır.
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Geziniyordum Honda Cbr1000rr fireblade sp nin arka selesinin plakalaının ters takılmış olma olasılığı ve kazaya sebebiyet verebilme potansiyeli olduğunu okudum ama sadece 89 birim, japon motosikletlerinin sorunsuzluk manasında bir numara ondan yana şüphem yok. Avrupalı modellere kayarsak geri çağırmaların bol olduğunu görüyorum Ktm 790 advnin zayıf freni mesela başka örnek vericek olursam Ducati yeni v4 lerde birçok geri çağırma olduğunu gördüm quickshifter sorunu, yakıt sızıntıları, zamanlama zincirinin hatası ve gaz tepkilerinde sıkıntıları. Anlamadığım konu Avrupalı motosikletler Japon motosikletlerinden daha pahalı ama çok daha sorunlu (okuduklarıma göre).
dostum mesele makinanın sorunlu oluşu değil.
bakın en müzmin YAMAHA cıyım.
nedenine gelirsek adamlar bir motoru seri üretime başlamadan 20 tanesini dünyanın her yerine teste gönderiyor 2 sene yüzbinlerce km kullandırtıp ondan sonra piyasaya sütüyorlar.
düşünün mt07 bloğunu bizim memleketin apaçileri pert edemedi.
bu yamaha düzgün motor üretiyor demek değildir. bir önceki motorum olan tenere 660 abs nin kronik şarj yeme problemi vardı mesela
4 gün çalıştırmayayım akü bitiyordu.
ayrıca servis problemi yaşamıyorum.
malumunuz memlekette en çok yaşadığımız problemlerin başında servis problemi geliyor.
bizdeki en büyük ikinci problem ŞEREFSİZ ilk kullanıcı
motoru pert etmiş şerefsiz (tamamen kullanıcı pisliği) size bir kitliyor bir daha belinizi doğrultamıyorsunuz.
ben çinli motosikletimi 150 bin km kullandım hiç bir problem yaşamadım sattığım sığır 10 bin km hiç yağ değiştirmeden kullanıp zavallının birine kitlemiş.
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
Millet onu anlamıyor işte ben aldım sorun yaşamadım kimsede yaşamaz kafasında ne yaşıyorlarsa artık dünyadan bir haber yaşayan insanlar..
Servisler ustalar depolarında dükkanlarında yüzlerce binlerce makine var parça bekleyen arızalı adama soruyorsun bu arızalı makineler nerden geldi uzaydan mı ..
Parça ömrü var kabul et yada etme bir zaman sonra su koyuvericek iyi bakarsın gözün gibi 15-20 senede su koyuverir kötü bakarsın 5-10 senede su koyu.verir..
Bugün kaç insan doğru düzgün orijinal malzeme kaliteli yağ sarf malzemesi ile bakım yapıyor kaç kişi düzenli zamanında bakım yapıyor kaç kişi apaçilik yapmadan tek teker falan filan yapmadan sürüyor yüksek hacim hemen hemen her naked ss Turing bir apaçinin elinden geçiyor ..
-
-
hatasız yaratmak allaha mahsustur jdfsdfsdf
aga mekanık bırsey bu. sen emın oldugun bır işi bile 1 yıl sonra "ulan yanls yapmısım" dıyebılıyorsun. uretım yerlerınde calısanlar bılır, hata riski her zaman vardr.
-
logaritma adlı üyeden alıntı
Japonlar niye en az sorunsuz motorları üretiyor adamlar ürettkleri motorları ellerinde test pilotları var kullandırtıyorlar hatta bazı makineleri normal dışarda sokaklarda şehirlerde veriyorlar tester niyetine feedback.geri dönüş alıp birde kronikleri varmı onları öğrenip ondan sonra seri üretime geçiyorlar..
Mesele kalite kontrol, ancak ürün testinin çok ötesinde. Olabilecek tolerans ve marjinlerin çok ötesinde üretim yapıyorlar.
Endüstri mühendisi olanlar Toyota'yı sırf bu yüzden işlemişlerdir muhtemelen üniversitede. Toyota Amerika'ya geldiğinde, GM o anda fabrikalarında aynı toleransta üretim yapamayacaklarını anlıyorlar.
-
Bana göre böyle bir sorunun sorulmuş olması üretimden ne kadar uzak bir işle meşgul olunduğunu gösteriyor. Herkes yakın olmak zorunda değil tabi ki... Sorunsuz bir motosiklet veya herhangi başka bir araç yapmak mümkün olsaydı yaparlardı. Motosiklet gibi son derece karmaşık bir makinada elbet hesapta olmayan hatalar meydana çıkacaktır. Hatta bizim forum ahalisi pek anlamayacak olsa da bir markanın bir modelinde çıkan bir sorun diğer modelinde hiç çıkmayabilir. Neden böyle dedim ? Çünkü biz Bajaj'ın enjeksiyonlu NS200'ünde olan stop etme sorununu karbüratörlü modelinde de görmeyi bekleyen bir topluluğuz (ne alakası varsa ?). Binlerce motosikletin 2 - 3 tanesinde ortaya çıkan bir problem bize göre kroniktir. Gerçi firmalar da böyle durumlarda kronikmiş gibi çözüm üretmeye çalışıyorlar. Ortada bir sürü parametre var ve hepsi birbiriyle etkileşim içinde çalışıyor. Bu geri çağırmaların çoğunda da sorun aslında çok az bir adette çıkıyor ama firma kendini riske atmamak için bu geri çağırmaları yapıyor. Gerçekten kronik olabilecek sorunları ise onlar zaten önceden tespit edebiliyorlardır.
Ömür konusunun ise bunlarla alakası yok. Günümüzde firmalar artık en düşük maliyetle aynı işi gören parçayı kullanma anlayışında oldukları için parçaların kullanım ömürleri de eskisi gibi değil. Bence olmasına da gerek yok ama aslında insanlar bu kadarını bile ihtiyaç duymuyorlar. Bugün bizim gibi az gelişmiş ülkelerde kaç kişi aldığı aracı eğer imkanı varsa değiştirmeden yıllarca kullanıyor ? Telefonu bile iki senede bir değiştiriyoruz. Motosikletin ömrü 20 yıl olsa o motorun 20 yılda en az 5 sahibi olur. Bazı arkadaşlarımız ömürlük binerim falan diye yorumlar yapıyorlar ya gülüyorum. Kullandığın üründen sıkılmak diye bir şey var ve motorun o sıkılma sürecini sorunsuz atlatması çoğunluğa yetiyor. Tabi çok uzun ömüürlü olmayacağım diye dayanıklı olmamakla ünlenen bir motorun da ikinci el satış değeri yerlerde sürünecektir. O yüzden üretirken insanların yeterince uzun olduğuna ikna olacakları bir ömür değerini karşılamak da gerekiyor. Ondan sonrası için çoğu kişi "Kaç yıllık motor, iyi bile dayanmış" demeye başlıyor.
Hep söylerim bu işler zor işlerdir. Öyle olmasa bizim gibi her sene otomobil motoru üzerine bir mucit çıkaran millet çoktan kendi otomobil ve motosiklet markalarına sahip olurdu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)