Arkadaşa helal olsun güzel olmuş.
https://www.youtube.com/watch?app=de...3FcebelZy8KILg
Arkadaşa helal olsun güzel olmuş.
https://www.youtube.com/watch?app=de...3FcebelZy8KILg
Bununla uğraşıp para harcayana kadar MT-07 almak daha mantıklı uğraşmaya değmez yazmak için girdim, yazmadan çıkmayayım bari. Çok ilginç birşey olmuş. Videoyu tamamen izlemedim ama 30 yaşındaki şaseye bu yatırımı yapıp uğraşmak hiç mantıklı değil. Arkadaş uğraşmayı sevdiği için yapmıştır diye tahmin ediyorum çünkü böyle birşeyi dışarda yaptırmak için aylarca, belki yıllarca usta tribi ve usta nazı çekmek gerekir.
Zongshen 200 enduro motora MZ bloğu takmıştım. Kendim takmama rağmen bi motor parası gitti. Aprilia ya MT07 değmeyecek bi meblağ bence.
Ha ben 640 ktm yi seviyorum. İlerde bozulursa blok değiştirip 4 silindir takmayıda deneyebilirim. Adamın durumu öyledir belki.
Ben beğendim, helal olsun adama epey uğraşmış. 12 farklı marka model motosikletin parçasını kullanmış, yetmemiş Passat'ın bile parçasını kullanmış.
Maaşallah motorsiklet Aprilia,Honda,Yamaha,Bajaj,Mondial,Wolksvagen ortak yapımı olmuş.Çift depo bile var
Maşallah, iyi uğraşmış..
helal olsun gayette güzel olmuş el işçiliğine örnek bir adam.akıllarda tek soru muayanede ne olacak ??
İster mantıklı ister mantıksız, pahalı veya ucuz bir şekilde kendi isteğine göre bir projeyi gerçekleştirmiş. Helal olsun emeğine sağlık.
Helal olsun. Rolanti motor sesi de güzelmiş.
Güzel proje olmuş,helal olsun
Eleştiri mahiyetinde yazmiyorum,
Iki modelinde yürür agirliklari birbirine çok yakin
Tek dikkatimi çeken,
47hp lik gücten,75 hp lik guce yukseltilen aracin,ön freni dual disk olmasi gerekir diye duşunuyorum,arka frende bir gelistirme var burasi iyi,ayrica ön maşada da bir degisiklik gerekebilir.
Arkadaş mutlaka duşunmuştur ama yinede bilgi anlaminda,
Ön jantin sağ tarafina,cnc ile bir flanş yapilip,uzerine disk ve kaliper montaji yapilabilir,veya duzgun 2.el vstrom(telli olan) janti kullanilabilir.olmadi honda transalp jantida olabilir
Tam bende bunu yazacaktim, ön fren performansi yetersiz kalabilir, iyilestirme gerekebilir.
Projeye gelince, yillarca, avrupa ve amerikalilarin benzer projelerini gördukce hep özenmisimdir, benzer kalitede bir is cikmasi cok guzel.
O motoru okadar eski sasiye takmak yerine, kazali, pert ama saglam sasisi olan daha yeni bir modele uyarlamak daha guzel olabilirdi.
Aklima takilan soru, ekrani bile aktardigina göre abs sistemini de aktarabilir miydi?
baya toplama derma çatma bir iş olmuş. hele koltuk altından geçen o benzin hortumunu görünce ürperdim. zaman geçtikçe o plastik malzeme aşınır sızdırma yapar. sonra bütün o emekler çöp olur. cbf 150 arka süspansiyonu da sanmıyorum ki o kiloda ve yükseklikte olan motora uyumlu olsun. virajlarda iyi sallar motoru.
Pegaso nun şasisi alüminyum deltabox(bmw f650 de ayni şasiyi kullaniyor),emin olun evvelinde kaza veya duzeltme vb.birsey olmadiysa uzun sure uzerindeki bloğu taşir.
Hatta çok iddiali olacagim,pegasoda ki şasi son 10 sene dir uretimde olan çoğu rakiplerinden daha saglam.
Bundan ziyade merak ettigim diger mevzu ise,
O blogu montajlarken baglanti kulaklarini ve ön ve arka dişli ekseni ve rijitligini nasil sagladi,en kritik ustalik burada..
Zira,2-3 mm lik bir kot farki bile ciddi anlamda,ön çikiş dişli miline yük bindirir ve rulmanlari dagitir,boru degil 75 hp gucten bahsediyoruz..
Motorun yağı nereden değiştiriliyor acaba ? Ön teker tek disk o güçte motor için ne kadar güvenilir tartışılır artı ruhsat ve muayene işi nasıl olur en muamma kısım. Aklımda deli sorular.
Arkadaş vidyo altında yorumlarda cevaplamış:
"muayne, plaka, sigorta, mtv hepsi tam."
Kendisi de forumda başlık açmış zaten:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...endin-yap.html
Hiç farkında değilim buraya daha önce konu açılmış, ben de konu açmış bulundum kusura bakmayın
Buna hiç uğraşılmaz, bu paraya şu marka motor alınır, değmez uğraşmaya, diye yorum yapan arkadaşlar var. Bu yorumlar ben projeye başlarken de hep geliyordu, no problem
Sonuna kadar DEĞER arkadaşlar, şöyle ki; ybr125 in cbf 150 nin 23000 25000 tlye satıldığı günümüzde, böylesine efsane bir motoru, motor bloğu ve aprilia şase de dahil 20000 tl ye bitirmişim, bence sonuna kadar değer. Mt07 yi alacak bütçem de vardı ama o paraları o motora vermek istemedim, hem mt07 bu motorun yapacaklarını yapmayacaktı, ayrıca aklımda hep böyle bir swap projesi vardı onu hayata geçirmek istedim.
Motordan bahsedecek olursak; şase gerçekten sağlam arkadaşlar ondan emin olabilirsiniz, ön arka dişli hizalarında ve oranlarında problem yok. Amortisörlerde problem yok, ne cok yumuşak ne de cok sert tam olması gerektiği yumuşaklıkta BENCE. Yeri geliyor canavar gibi araziye de giriyor, yeri geliyor çok güzel uzun yol da yapıyor, yeri geliyor virajlarda reyzing de kovalıyor
Genel olarak motordaki eksiklikler;
**Frenler normal kullanımda problem yaratmıyor ancak çok agresif kullanımda frenler o ağırlıkla ve o güçle baş edemeyip aşırı ısınıyor ve fren performansının azalmasına sebep oluyor. Gerçi bu durum birçok motorda var diye tahmin ediyorum.
**Diğer bir sıkıntı da ana depodan 2. depoya dolum yapan hortumlarda çatlamalar var. Benzin hortumu diyerek almama rağmen hiç hoşuma gitmedi bu durum, çatlama yapmayacak uzun yıllar mukavemetini koruyacak bir hortum bulmam lazım.
**Diğer problemde 2. deponun altından, benzin pompası kısmından benzin sızacak olursa marsa giden ilk insan olabilirim, çünkü pompanın hemen altından sıcak egzoz boruları geçiyor. Oraya bir çözüm üretmem gerekiyor.
Bunların haricinde bir problem yok çok şükür. Katır gibi motor oldu MAŞAALAH
Sevgilerle...
bence güzel bi çalışma olmuş gerçekten değişik tebrikler
teknil detaya takılmıyorum sonuçta fabrikasyon değil kendi kendine custom yapmış
Şaşırdım, ilham verici .. 50 yaşında çok eski scooter kullanan bir ağabey vardı hep şu muhabbeti yapardı " Punto'nun hava filtresi taktım 20 TL benim motorun serviste orijinal 120 TL, bilmem neyin yağ filtresini aldım 35 TL serviste orijinal filtre 135 TL v.s. " biz de diyorduk " adam uçmuş " .. varmış demek ki bir bildiği .. piyasada birbirine uyan parçaları bilmek lazım belki de ..
Bir şeyler üretebilmek çok güzel. Tebrik ederim. Pegaso nun dik oturma pozisyonu ile mt07 motoru bir araya gelince çok keyifli bir sürüş olacağını sanıyorum. Aman aya gitmeyin. Sizin gibiler burada lazım.
kauçuk siyah renkli depo hotumu alın benzin için. yakıt hortumunun siyah olmasının da bir sebebi var.
https://www.gittigidiyor.com/otomobi..._pdp_623040950
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)