mt07 yıllık bakım saçmalığı
Reklamlar
-
valla gayet açık sordum anlattım servise 8000 de yıllık bakıma gelsem 10 bin bakıma gelmeme gerek varmı dedim evet var yoksa garanti dışı kalır dedi yarın başka servisi arayıp daha farklı sorucam sanırım bilmediğimi belli etmemem gerekiyor öyle anladım
ayrıca el kitapçığında yıllık bakımda yapılması gerekenler ön arka fren lastik kontrolü yazıyor bunlar zaten 10 bin bakımda yapılan şeyler ben 1 ay sonra 10 bin bakıma götürücem bakalım ne diycekler
Reklamlar
-
ozan1991 adlı üyeden alıntı
haziran 29 da 1 sene oluyor ben o zamana kadar 8500 filan yaparım 10 bin bakıma almazlar mı peki
ulem arkadaş en az km yaptığım yıl 24 bin yapmıştım
Doğru yüz kişi yalanlasa da DOĞRUDUR.
Yanlış yüz kişi doğrulasa da YANLIŞTIR.
Dürüst olun DANSÖZLERİ kimse sevmez
-
ozan1991 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar motorum 7000km de 1 ay sonra yıllık bakımı geliyor,10 bin bakımada bir şey kalmadı.Bugün servisi aradığımda 2 bakımında ayrı olduğunu söyledi,ben 1 ayda 3 bin km yapamam hem yıllık bakım hem 10 bin bakım için mi gidicem şidmi ben bu servise bilgisi olan varmı?
Randevu alırken kilometreye bakmaksızın 10.000km bakım için alın. Serviste durumu size söylerlerse "-Ben motosikletime değer veriyorum. Erken bakıma sokuyorum sizi ilgilendirmez. Lütfen belirttiğim gibi 10.000km bakım uygulayın" diyeceksiniz, açılan iş emrinde de 10.000km bakım talimatını gözlerinizle göreceksiniz. İşlem tamam, sıkıntı yok Bunu, zamanında yetkili servislerde çalışmış birisi olarak söylediğimi de belirtmek isterim.
-
Konu açılmışken aradan sokuşturayım. Amerikada motosikletiniz/arabanızın garantisinin bozulmaması için servise götürmek zorunda değilsiniz. Bakımları kendiniz yapma hakkınız var. Takip ettiğim bir forumda insanların sıfır motorunun bakımını kendi yaptığını görünce biraz şaşırıyordum. Garantiyi önemsemiyorlar mı acaba diye. Meğer kanun varmış. Bakımı kendin yaptın diye garanti dışı bırakamıyor seni.
-
Benim yamaha xmax az kullandığım için ilk rodaj bakımına 1500km yerine 500km'de gitmiştim çünkü motoru aldığımda ehliyetim yoktu, ehliyet alıp motora binmeye başlamam bir yılı bulmuştu o aralar iş mevzularının karışıklığı yüzünden. xmax'in bakım aralıkları 3bin km, bir sonraki bakıma 3bin km sonra gelirsiniz demişlerdi, ben de öyle yapmıştım.
Hatta o bir sonraki bakıma biraz yol yapmış olayım hem istanbul trafiği kalabalığına girmeyeyim diye Tekirdağ'daki yamaha servisine gitmiştim. O servisten ve ustadan memnun kaldım, bakıma yine oraya götürmeyi düşünüyorum.
-
1 senesi dolan yağı kullanmamanız motorunuz için sağlıklı olacaktır.
Şimdi bakıma girin, sonrasında +5bin kmde/motorunuz 15bine geldiğinde ya da kmniz dolmazsa 1 sene sonra bakıma gidersiniz.
07 ile Garantilik çok durumunuz olacağını düşünmüyorum kafanıza garantiyi çok takmayın derim Garanti çok önemli derseniz de km olarak bahsedilen 10bin km motorun kmsi değil yağ değişimleri arasındaki max. km değeridir. Sene ya da 10bin km hangisi önce gelirse dolduğunda bakıma gitmekte fayda var.
-
Benim motor 2 yıl önce 7bin bakımına girdi. Bakımdan sonra iki yıl içinde toplasan 500km bile yol yapmadım pandemi yüzünden. Yazın tekrar binmeye başlayınca tekrar bakıma sokacağım 2 yıl önce konan yağ çok yol yapmasam bile eskimiştir diye.
-
benim istediğimde 1 sene dolduğunda bakıma sokmak ama bunlara kalırsa beni 2 ay arayla bakıma sokacaklar
-
10.000km bakımı diye bir şey yoktur. 10.000km'de bir bakım vardır. Siz 7.000km'de bakımı yaptırdıktan sonra ya 17.000km'de bakıma gireceksiniz ya da 1 yıl dolduktan sonra. Kitapçıkta da öyle yazar. Servis işgüzerlık yapmaya çalışmış.
-
uthec adlı üyeden alıntı
10.000km bakımı diye bir şey yoktur. 10.000km'de bir bakım vardır. Siz 7.000km'de bakımı yaptırdıktan sonra ya 17.000km'de bakıma gireceksiniz ya da 1 yıl dolduktan sonra. Kitapçıkta da öyle yazar. Servis işgüzerlık yapmaya çalışmış.
Malesef o konuda yanılıyorsunuz. Bakımlar belirli kilometre aralıkları için belirlenmiştir. Basit anlaşılması için örneklemek gerekirse; siz yıllık bakımı yaptırdığınızda yıl bazında ömrü dolan sıvı ve filtreler değiştirilirken bujiler değiştirilmeyebilir. Eğer ki yıllık bakım yapılır ve kilometre bakımı bu nedenle geçilir ise ömrünü bitirmiş bir buji ile çok uzun kilometreler yapıp motordaki performans sorunları ve yaşayabileceğiniz teknik problemlere de yol açmış olursunuz.
Bunu önlemek için biraz mantıklı davranmak gerek. İlk olarak yılda eğer gerçekten de olması gerekenden çok daha az yol yapıyorsanız haliyle yıllık bakımı seçmek mantıklıdır. Aksi halde küçük farklar için normal bakım periyodunu öne çekmek daha akıllıca olur.
Eğer ki bakımları kendiniz yapıyor veya yetkili servis garantisini çok önemsemiyorsanız;
* Bakım periyodunda değişecek parçaları kendiniz belirleyebilir, buna göre iş emri açtırabilirsiniz,
* Parçaları kendiniz alıp değiştirebilir veya güvendiğiniz birisine değiştirtebilirsiniz.
Bakım-Garanti ilişkisi için de şunu belirtmek isterim. Eğer ki garanti süresince bakım aksatılmış ise araç garanti dışı kalır, yetkili servis haricinde işlem yapılmış ise garanti dışı kalır, harici parça takılmış ise garanti dışı kalır, v.s... bunu zaten çoğumuz biliyor. Bir kısmımızın bilmediği ise, eğer bu hatalardan birisi yapılmış ise sadece kendi ilişkili olduğu birimi etkilediğidir. Yani;
Yıllık bakımı geciktirdiğiniz için garanti kapsamı dışında kaldığı belirtildi. Bu durumda kaporta ve boya garantisini etkileyen bir durum olmadığından bu ikisinin garanti süresi devam edecektir. Veya motor yağını kendiniz değiştirdiniz ama farınızın camında kararma var, bununla ilgili garanti işlemi yapılacaktır yani motor yağının etkilediği mekanik parçalar haricindeki garantiniz etkilenmeyecektir.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Malesef o konuda yanılıyorsunuz. Bakımlar belirli kilometre aralıkları için belirlenmiştir. Basit anlaşılması için örneklemek gerekirse; siz yıllık bakımı yaptırdığınızda yıl bazında ömrü dolan sıvı ve filtreler değiştirilirken bujiler değiştirilmeyebilir. Eğer ki yıllık bakım yapılır ve kilometre bakımı bu nedenle geçilir ise ömrünü bitirmiş bir buji ile çok uzun kilometreler yapıp motordaki performans sorunları ve yaşayabileceğiniz teknik problemlere de yol açmış olursunuz.
Bunu önlemek için biraz mantıklı davranmak gerek. İlk olarak yılda eğer gerçekten de olması gerekenden çok daha az yol yapıyorsanız haliyle yıllık bakımı seçmek mantıklıdır. Aksi halde küçük farklar için normal bakım periyodunu öne çekmek daha akıllıca olur.
Eğer ki bakımları kendiniz yapıyor veya yetkili servis garantisini çok önemsemiyorsanız;
* Bakım periyodunda değişecek parçaları kendiniz belirleyebilir, buna göre iş emri açtırabilirsiniz,
* Parçaları kendiniz alıp değiştirebilir veya güvendiğiniz birisine değiştirtebilirsiniz.
Bakım-Garanti ilişkisi için de şunu belirtmek isterim. Eğer ki garanti süresince bakım aksatılmış ise araç garanti dışı kalır, yetkili servis haricinde işlem yapılmış ise garanti dışı kalır, harici parça takılmış ise garanti dışı kalır, v.s... bunu zaten çoğumuz biliyor. Bir kısmımızın bilmediği ise, eğer bu hatalardan birisi yapılmış ise sadece kendi ilişkili olduğu birimi etkilediğidir. Yani;
Yıllık bakımı geciktirdiğiniz için garanti kapsamı dışında kaldığı belirtildi. Bu durumda kaporta ve boya garantisini etkileyen bir durum olmadığından bu ikisinin garanti süresi devam edecektir. Veya motor yağını kendiniz değiştirdiniz ama farınızın camında kararma var, bununla ilgili garanti işlemi yapılacaktır yani motor yağının etkilediği mekanik parçalar haricindeki garantiniz etkilenmeyecektir.
Yağ dışındaki parçaların bakımı için haklısınız. Ben sadece "yağ değişimi" adına açıklama yapmıştım. Normalde servislerde yağ değişimi yapıldıktan sonra bir sonraki bakım için not düşülür ve sisteme işlenir; "1 yıl sonra veya 10.000km sonra" diye. Örneğin; 9.000km de yılı dolduğu için yağı değiştirilen motor, 1 hafta sonra 10.000km olursa tekrar yağını değiştirmek gerekmez. Eğer servis bunun değişmesi gerektiğini belirtirse işgüzarlık yapmış olur.
Diğer parçalar için tabiki sizin de dediğiniz gibi km gelince zamana bakılmaksınız bakıma girmeli motosiklet.
-
hocam yıl bakımında sadece yağ vs değiştirilir, 10 bin geldiğinde ise yağ hariç gerekli şeyler değişir. her iki bakımda da yağ vs değişmeye çalışırsa senden para kazanmaya çalışıyor demektir.
bu servisler de bazen sallıyorlar bu arada. benim motorda şanzıman yağı değişimi 5 binde bir diyor ama servis 9 binde bir diyor. kayışa 9 binde bir diyordu kitapçık 12 binde 1 diyor. bir çok şeyde kafalarına göre takılıyorlar gibi.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Süper Moderatör
İletişim kopukluğu vardır, bu kadar saçma açıklama olamaz.
Garanti belgelerinde "veya" kelimesi geçer, kanuni olarak da böyledir. "bakım aralığı 10 bin km veya bir yıldır" yazar mesela, "hangisi önce dolarsa" diye de belirtir çoğu firma.
Sizin 1 yılınız bugün dolsa ve km sayacınız 8 bin ise, bir sonraki periyodik bakım ya 18 bin km'de olur ya da 15 Mayıs 2022'de. Bunun haricindeki söylenen ve yapılan her uygulama yasaya uygun değildir.
Kanuni garanti şartları bellidir.
O zaman 1 yıl dolmadan 11. ayda 10 bin km dolsa ve bakım yapsan, bir ay sonra da yıllık bakıma mı gideceksin?
Hakikaten Türk'ün Türk'ten başka düşmanı yok esprisi doğru olacak gibi zamanla. Eğer servis bu düşünceyi savunuyorsa.
Siz bir yıl ya da 10 bin km hangisi önce dolarsa servise gidip bakım yaptırın ve kayıtlarınızı işletin, gerisini düşünmeyin. Bir sonraki bakımınız da yıl ya da 10 bin km sonra olacaktır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)