Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

Uzun yol için Motor Seçiminde Tecrübenize Danışmaya geldim | RX3-S | MT25

    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Şu varedero alırım transalp alırım fazer alırım nc750 alırım diyen arkadaşlar sadece bilgilendirme için diyorum geçmişini bilmediğiniz motoru almayın.
    Bugün tamirhanelerde hepinizde denk geliyorsunuz dur köşede orda burda duran onlarca parça bekleyen parça.bulunamayan yada aşırı pahalı olduğundan sahibi parça alamıyor köşede senelerdir bekleyen motorlar var bugün 4 silindir bir motorun krank seti 20-30 bin TL lerden başlıyor.cinsine modeline göre çıkarda çıkar..

    Dikkat edin maddi durumu yerinde olan insanlar bile dünya turu gibi büyük ölçekli kıtasal turlara çıkarken burdan ybr cbf150 gibi motorlarla gidiyor.
    Niye bu tür motorlarla gidiyorlar her yerde ustası var parçası var tamiri pratik kolay kirli yakıt bile alsalar motoru yürütmesi kolay.
    Ama esas neden alıyorlar motor kolmu çıkardı,krankmı kırdı,yatakmı sardı at bir köşeye motoru atla uçağa trene ya gezine öyle devam et yada dön memleketine...

    Diğerinde tamiri çekicisi tamirini beklemesi, yolculuğa devam ederken tekrar arıza verme ihtimali o usta iyimi yaptı gelişi güzel mi yaptı hadi tekrar arıza verdi cebinden gidicek tonla para zaman kaybı enerji israfı...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    megadeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2007
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    bir motorum bile yohhh
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu varedero alırım transalp alırım fazer alırım nc750 alırım diyen arkadaşlar sadece bilgilendirme için diyorum geçmişini bilmediğiniz motoru almayın.
    Bugün tamirhanelerde hepinizde denk geliyorsunuz dur köşede orda burda duran onlarca parça bekleyen parça.bulunamayan yada aşırı pahalı olduğundan sahibi parça alamıyor köşede senelerdir bekleyen motorlar var bugün 4 silindir bir motorun krank seti 20-30 bin TL lerden başlıyor.cinsine modeline göre çıkarda çıkar..

    Dikkat edin maddi durumu yerinde olan insanlar bile dünya turu gibi büyük ölçekli kıtasal turlara çıkarken burdan ybr cbf150 gibi motorlarla gidiyor.
    Niye bu tür motorlarla gidiyorlar her yerde ustası var parçası var tamiri pratik kolay kirli yakıt bile alsalar motoru yürütmesi kolay.
    Ama esas neden alıyorlar motor kolmu çıkardı,krankmı kırdı,yatakmı sardı at bir köşeye motoru atla uçağa trene ya gezine öyle devam et yada dön memleketine...

    Diğerinde tamiri çekicisi tamirini beklemesi, yolculuğa devam ederken tekrar arıza verme ihtimali o usta iyimi yaptı gelişi güzel mi yaptı hadi tekrar arıza verdi cebinden gidicek tonla para zaman kaybı enerji israfı...
    desene iki ucu boklu değnek

  3. #43
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu varedero alırım transalp alırım fazer alırım nc750 alırım diyen arkadaşlar sadece bilgilendirme için diyorum geçmişini bilmediğiniz motoru almayın.
    Bugün tamirhanelerde hepinizde denk geliyorsunuz dur köşede orda burda duran onlarca parça bekleyen parça.bulunamayan yada aşırı pahalı olduğundan sahibi parça alamıyor köşede senelerdir bekleyen motorlar var bugün 4 silindir bir motorun krank seti 20-30 bin TL lerden başlıyor.cinsine modeline göre çıkarda çıkar..

    Dikkat edin maddi durumu yerinde olan insanlar bile dünya turu gibi büyük ölçekli kıtasal turlara çıkarken burdan ybr cbf150 gibi motorlarla gidiyor.
    Niye bu tür motorlarla gidiyorlar her yerde ustası var parçası var tamiri pratik kolay kirli yakıt bile alsalar motoru yürütmesi kolay.
    Ama esas neden alıyorlar motor kolmu çıkardı,krankmı kırdı,yatakmı sardı at bir köşeye motoru atla uçağa trene ya gezine öyle devam et yada dön memleketine...

    Diğerinde tamiri çekicisi tamirini beklemesi, yolculuğa devam ederken tekrar arıza verme ihtimali o usta iyimi yaptı gelişi güzel mi yaptı hadi tekrar arıza verdi cebinden gidicek tonla para zaman kaybı enerji israfı...
    senin hesaba gelirsek hiçbir şeyi 2. el alamayın bence saçmalık olmuş
    nc 700
    tenere 660
    nc 750
    afrika twin
    hepsini 2. el aldım kullandım sattım ve hiçbir yerde yolda kalmadım o bahsettiğin transalp varadero onları da kullandım kullanmakta olan arkadaşlarım halen kullanıyor yolda kalan olmadı duymadım görmedim
    eski dediğin motorlar 10 12 yaşında millet 30 yaşında olsa bile gidip bu motorlardan alıyor kullanıyor satıyor
    sizin böyle büyük cc eski motosiklet almaya cesaretiniz yok diye bence başka almak isteyenlere yanlış yönlendirme yapmayın
    mt 25 dediğin motosiklet gerçekten konfor güç güvelik olarak hiçbir zaman varadero v storm veya nc 700 olamaz istersen arkasına pervane tak
    büyük cc en fazla 1.5 2 lt fazla benzin yakar 2 lt fazla yağ alır balatası lastiği bakımı % 25 pahalı dır ama o keyif e değer
    motosiklet kullandığını anlarsın
    tommygun bunu beğendi.
    hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır

  4. #44

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Canım kardeşim benim yaşım 41 ..
    Resmi olarak 98 yılından beri aktif olarak motor kullanıyorum inan sahip olduğum motorların sayısını ben unuttum . Benim 20 yaşında motorumd oldu 10 yaşınd motorunda oldu.

    Şu anki motorum 13 yaşında cb600f hornet.. yani insanları yaftalamadan kafanda bir şeyler uydurmadan karşındakini tanımadan bilip bilmeden yorum yapma..

    Senin başına gelmedi diye kimsenin başına gelmiycekmis benim başıma gelmedi diye kimsenin başına gelmiycekmi.. gir bakalım bugün piyasadaki en kral usta en tertemiz kız gibi makinaya 7-8 yaşına gelmişse kefil olmaz çünkü eski makinedir.. Eski eskidir makinelerin içindeki parçlsrını bir kullanım ömrü vardır bu parçalar bir zaman sonra su koyu verir orda arıza başlar..
    Bu kullanıma bağlı değişir bazılarında 5 yaşında bazısında 15 yaşında olur ama illa olur...

    Senin başına gelmemiş yok kimsenin başına gelmez böyle bir mantık olabilirmi benimde başıma gelmedi ama çevremde bir ton insanın başına geldi ustaların dükkanlarına git bakalım ellerinde tamir bekleyen bir sürü R1,r6 ,zx6r, eski cbr 900ler 1000 ler ve diğer eski yüksek hacim motorlar tonla kaynıyor krank bekliyor , piston bekliyor , ustanın iyisi bile gir abi yeni motor al yeni yenidir der..

    Benim 13 yaşında motorum tertemiz resmi servis bakımlı ikinci sahibinden aldım bugün krank kırsa 20 binde olsa 30 binde olsa ben bu parayı ödiye bilirim ben bunu göze alarak alıyorum motorları cebinde benzin parası almaya parası olmayan yağ değişimini bile pahalı diye geciktiren insanlar var ..
    Piyasada tonla leş dediğimiz yüksek hacim motorlar var..

    Motorların leş olmasının sebebi eski sahiplerinin dar gelirli olup yüksek hacim motorlar alıp hor kullanıp bakımlarını en adi yan sanayi ucuz parçalarla yapıp üstüne geciktirmeleri falan filan..

    Yani herkes senin gibi değil benim gibi değil kimseyi de.kendinle aynı koşullarda görme..

    O işler öyle hesaplanmaz cbr250 krank seti 3 bin TL dir 600-700 cc lik makinenin krank seti 20-30 bin TL dir. O dediğin nc750 nin kafa grenajı far dahil ne kadar bir bak ara servisi sor bakalım en son 15 bin TL idi oda yıllar önce.. hesap kitap böyle yapılır.

    Bu arada benim 20 motorum olduysa şimdiye kadar toplasan 3-4 tanesi düşük hacim dir..
    Ben gerçekleri söylerim.. sizin gibi gidin alın bir şey olmaz deyip elalem aldımı motor kitledimi ,krank kırdımı , kol çıkardımı siz mi ödiyceksiniz milletin masrafını.. konuşması yazması kolay tabii..

    Servisler de ustaların depo larında dükkanlarında parça bekleyen arızalı motorlar kimin peki uzaydan mı gelmiş başka ülkelerden mi geliyor.. onların sahibi kim uzaylımı...
    bursalıali bunu beğendi.

  5. #45
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Alıntı logaritma adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Şu anki motorum 13 yaşında cb600f hornet..
    Konudan bağımsız yuvarlak farlı naked olanı mı var sizde?


    Edit tamam anladım yılları karıştırmışım. O yıllara ait yuvarlak far yok

  6. #46
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    benim başıma gelmedi evet 2 el bi araç almaktan da çekinmem
    ilk kıstasım motorun bakımı cc gücü boyası değil ben ilk önce alacağım adama bakarım
    satıcı yı gözüm tutarsa motoru da alırım baktırmaya bile gitmem doğru notere
    ( bi arkadaşım 5 yıl önce r 1200 gs aldı motorun dışı resmen ağlıyor dökülüyor km olmuş 80000 kerhaneden çıkma karı gibi eski sahiplerini de tanıyoruz nasıl kullandıklarını biliyorum canını alıyorlar dı abs si çalışmıyor bi kere kırgızistan da yolda kaldı sadece kargo için 17000 tl verdi geldi burada 8000 tl masraf yaptı 5 yıl da 10000 km yol yapmadı
    ben bu arada 4 tane motosiklet değiştirdim gürcistan dahil 60000 km yol yaptım nc tenere (emanet afrika) nc 750 evet bunlar gs in yanında motor diye esamesi okunmayan motorlar ama hepsi tertemiz bakımlı hor kullanılmamış motosikletlerdi o arada o gs te hurdalıkta yatıyor çalışsa bile adam kullanmak istemiyor )
    evet servis bakımı kazası vs önemli ama sahibi güven vermiyorsa o mal alınmaz (bence)
    evet halen düşüncelerimi savunuyorum 2 el almaktan korkmayın gençler yeni başlayanlar
    orta sınıf motosiklet parasına gidip 200 300 cc sıfır motor almayın paranıza yazık ediyorsunuz


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)