Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

CBR 250 YAĞ DEĞİŞİMİ

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    08 Mart 2021
    Arkadaşlar yeni aldığım cbr 250 nin yağ değişim zamanı geldi. Ancak kendim yapmak istiyorum bu değişimi hem biraz öğreneyim bu işleri diyerek arkadaşımla yapacağız. Ancak şöyle bir durum var eski motosikletimden kalan fazlalık kullanılmamış yağ var.

    Üründe şu :

    https://www.trendyol.com/motul/hero-dash-lx-dash-vx-3000-10w40-motor-yagi-1-lt-p-87389292?boutiqueId=61&merchantId=149231

    Bu yağ cbr 250 için uygunmudur ? Eğer uygunsa bu yağdan elimde yarım litreden fazla var. Cbr 250 ise 1.5 litre yağ alıyormuş 1 kutu daha alıp koyarım diye düşünüyorum. Sizce uygun mudur ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Malesef uygun değil. Motul3000 madeni yağdır, motosikletinizde Yarı sentetik veya Sentetik, yani Motul için örneklemek gerekirse 5100 veya 7100 serisi kullanmalısınız. Kesinlikle 3000 veya 5000 serilerini kullanmamanızı öneririm, bunlar madeni yağlardır. Viskozite olarak da 5W-30 / 10W-30 / 10W-40, yağ eksiltme sorunu baş göstermiş ise çok önermesem de 15W-50 kullanabilirsiniz.

  3. #3

    Üyelik
    08 Mart 2021
    https://urun.n11.com/yag/2021-uretim-motul-5100-10w-40-technosynthese-motosiklet-yagi-1-P287296732 bu ürün uygunmudur sizce ?

  4. #4
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malesef uygun değil. Motul3000 madeni yağdır, motosikletinizde Yarı sentetik veya Sentetik, yani Motul için örneklemek gerekirse 5100 veya 7100 serisi kullanmalısınız. Kesinlikle 3000 veya 5000 serilerini kullanmamanızı öneririm, bunlar madeni yağlardır. Viskozite olarak da 5W-30 / 10W-30 / 10W-40, yağ eksiltme sorunu baş göstermiş ise çok önermesem de 15W-50 kullanabilirsiniz.
    Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.

  5. #5
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Ipone 10w30 yarı sentetik yağı tavsiye ederim. 2 yıl kullandım. Zaten kitapçığında da bu değeri öneriyor

  6. #6

    Üyelik
    08 Mart 2021
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ipone 10w30 yarı sentetik yağı tavsiye ederim. 2 yıl kullandım. Zaten kitapçığında da bu değeri öneriyor
    Link atarmısınız

  7. #7
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı Andrei216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Link atarmısınız


    Ipone 10w30 Sentetik Motosiklet Yağı


    Honda Kullanım Kitapçıkları - cbr250r

  8. #8

    Üyelik
    08 Mart 2021
    Peki 10w30 ve 10w40 arasındaki fark nedir ?

  9. #9
    desertseek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yolda
    Alıntı Andrei216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki 10w30 ve 10w40 arasındaki fark nedir ?
    Yağın ince veya kalın olmasını belirtir bahsettiğiniz rakamlar.Yaz kış veya yaşadığınız bölegeye göre değişkenlik gösterir.

  10. #10

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    İçine hangi yağı koyacağından sa motorun kartel tapasını çıkartırken soğuk olmasına dikkat et derim. Yoksa benim gibi tornacı tornacı dolanırsın aman diyim 30/40 fazla ver tork anahtarı olan bir serviste değiştir yağını en azından daha rahat olur için.

  11. #11

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.
    Tam sentetik motor yağının motora zarar verdiğini ilk defa duyuyorum. Yüksek teknolojili çok iyi bir motor yağı motora nasıl bir zarar verebilir bilen varsa aydınlatabilir

  12. #12
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Andrei216 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Link atarmısınız
    https://www.gittigidiyor.com/otomobi..._pdp_618904994

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:51 ----------

    Bu değil R4000 Rs olanı

  13. #13

    Üyelik
    08 Mart 2021
    https://urun.n11.com/yag/castrol-15w50-yeni-formul-4t-1lt-yag-P408247497?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwytOEBhD5ARI sANnRjVj0BA3FVgcdDm6RWDtK9m61c04IJBm15Sy-kknBkkUZVGDGHsntiowaAtvuEALw_wcB

    bu yağ için nediyorsunuz sanırım yaz ayı için uygun diyorlar

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.
    Her ikisini de kullandım ve sorun yaşamıyorum. CBR250R ve CRF250L' de aynı motor kullanılıyor ve her ikisinde de hem 7100' de hem de 5100' de sorun yaşamıyorum. Debriyajda kaçırma riski nedeniyle bu motosikletlerde tam sentetik fazla önerilmese de kullandığım balatalar tam sentetikte sorun yaratmıyor. Bu nedenle önermekte sakınca görmüyorum.

    Mineral yağı ise bu motosikletlerde kesinlikle ama kesinlikle önermiyorum. Madeni yağla oluşan yağ filmi çok daha kolay yırtılabildiği için motorun özellikle ani yük altında çalışan krank mili, biyel kolu, piston pimi, segman-silindir bölgelerindeki aşınmalar ile yağın niteliğinden kaynaklı yağ yakma ve yağ eksilmesi sorunları artacaktır.

    Siz ustaları bırakın, motosikletin kullanım klavuzuna bakın. En doğru cevap orada. Kullanım klavuzuna göre (doğru hatırlıyorsam) 5W-30 Yarı sentetik en uygunu olmalı, siz yine de kontrol edin.
    ...

  15. #15
    06Serhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara / Çubuk
    Motosikleti
    Suzuki Gsxr 600 K4
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her ikisini de kullandım ve sorun yaşamıyorum. CBR250R ve CRF250L' de aynı motor kullanılıyor ve her ikisinde de hem 7100' de hem de 5100' de sorun yaşamıyorum. Debriyajda kaçırma riski nedeniyle bu motosikletlerde tam sentetik fazla önerilmese de kullandığım balatalar tam sentetikte sorun yaratmıyor. Bu nedenle önermekte sakınca görmüyorum.

    Mineral yağı ise bu motosikletlerde kesinlikle ama kesinlikle önermiyorum. Madeni yağla oluşan yağ filmi çok daha kolay yırtılabildiği için motorun özellikle ani yük altında çalışan krank mili, biyel kolu, piston pimi, segman-silindir bölgelerindeki aşınmalar ile yağın niteliğinden kaynaklı yağ yakma ve yağ eksilmesi sorunları artacaktır.

    Siz ustaları bırakın, motosikletin kullanım klavuzuna bakın. En doğru cevap orada. Kullanım klavuzuna göre (doğru hatırlıyorsam) 5W-30 Yarı sentetik en uygunu olmalı, siz yine de kontrol edin.
    İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.
    https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

    Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.

  16. #16
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------



    https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

    Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.
    Usta mükemmel açıklamış. 14 bin km kullandım. Hep yarı sentetik 10w30 yağ koydum. Yeri geldi zorladım(181 görenlerdenim) makinede tık yoktu.

  17. #17

    Üyelik
    20 Mayıs 2018

  18. #18
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı 06Serhat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------



    https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

    Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.
    Öncelikle bilinmesini isterim ki statorun üzerinde mum bulunmaz, mumlama yapılmaz, verniklenir. Verniği sentetik yağ ile çözemezsiniz. Bu nedenle rahatlıkla söyleyebilirim ki statoru sentetik yağ ile bozamazsınız.

    Vatandaşın videoda anlattıklarının yarısından fazlası sallama. Ben de işin teknik kısmındayım ve motosikletlerde kullandığımız MA serisi motor yağları rulman ve dişliler ile balataları da doğru şekilde yağlayacaktır. Siz gidip normal motorlar için kullanılan ve MA sınıfı olmayan motor yağını sentetik olsun olmasın o motora koyarsanız, diğer motorların iç aksamlarında çok aktif çalışmayan veya hiç kullanılmayan rulman-balata ve dişli sistemler zaman içinde bundan zarar görecektir.

    Ustanız konuyu çıraklıktan gelme, anladığı kadarı şeklinde anlatıyor. Konuyu bilmeyenler de adamın anlattıklarını doğru kabul edip oradan yürüyor. Vatandaşın videosunu sabredebildiğim kadarıyla izledim; farkettiyseniz adam "sentetik yağ kullanılmaz" derken tüm motosiklet motorlarından bahsediyor çünkü rulmanlı yataklamalı motorlarda sentetik yağ kullanılmazmış! Tabi, kesin öyledir. Ayrıca şimli supap sistemlerine de ayar yapılmazmış, dokunursan bozulurmuş bir daha adam olmazmış. Ustalığının seviyesini de böylelikle kabul etmiş oldu.

    Kullanım klavuzunda aksi belirtilmedikçe tüm motosikletlerde Sentetik ve Yarı sentetik yağları kullanabilirsiniz. Kullanım klavuzundaki tavsiyelere uyalım, önemli olan kısım orası. Ne benim, ne başkasının ne de bunun gibi usta(!)ların sözleri, sizin kullandığınız makineyi icat ederek nasıl kullanılması gerektiğini kullanım klavuzunda yazıp anlatan adamın dediklerinden daha doğru olamaz.
    Ozan arıcı, Gaahl, tommygun ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  19. #19

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bilinmesini isterim ki statorun üzerinde mum bulunmaz, mumlama yapılmaz, verniklenir. Verniği sentetik yağ ile çözemezsiniz. Bu nedenle rahatlıkla söyleyebilirim ki statoru sentetik yağ ile bozamazsınız.

    Vatandaşın videoda anlattıklarının yarısından fazlası sallama. Ben de işin teknik kısmındayım ve motosikletlerde kullandığımız MA serisi motor yağları rulman ve dişliler ile balataları da doğru şekilde yağlayacaktır. Siz gidip normal motorlar için kullanılan ve MA sınıfı olmayan motor yağını sentetik olsun olmasın o motora koyarsanız, diğer motorların iç aksamlarında çok aktif çalışmayan veya hiç kullanılmayan rulman-balata ve dişli sistemler zaman içinde bundan zarar görecektir.

    Ustanız konuyu çıraklıktan gelme, anladığı kadarı şeklinde anlatıyor. Konuyu bilmeyenler de adamın anlattıklarını doğru kabul edip oradan yürüyor. Vatandaşın videosunu sabredebildiğim kadarıyla izledim; farkettiyseniz adam "sentetik yağ kullanılmaz" derken tüm motosiklet motorlarından bahsediyor çünkü rulmanlı yataklamalı motorlarda sentetik yağ kullanılmazmış! Tabi, kesin öyledir. Ayrıca şimli supap sistemlerine de ayar yapılmazmış, dokunursan bozulurmuş bir daha adam olmazmış. Ustalığının seviyesini de böylelikle kabul etmiş oldu.

    Kullanım klavuzunda aksi belirtilmedikçe tüm motosikletlerde Sentetik ve Yarı sentetik yağları kullanabilirsiniz. Kullanım klavuzundaki tavsiyelere uyalım, önemli olan kısım orası. Ne benim, ne başkasının ne de bunun gibi usta(!)ların sözleri, sizin kullandığınız makineyi icat ederek nasıl kullanılması gerektiğini kullanım klavuzunda yazıp anlatan adamın dediklerinden daha doğru olamaz.
    Üstelik videodaki motor feleğin çemberinden geçmiş. Motora zarar veren yağ değil. Yanlış ellere düşüp yanlış şekillerde bakım görmüş. Usta da tam olarak konuya hakim değil. Bu motorun sentetik yağı sevmediğinden bahsediyor sonra da merdiven altı tam sentetik yağ koyuyorsunuz falan diyor. Pek birşey anlayamadım. Bu kadar zarar veren birşey olsaydı kullanım kitapçıklarına kesinlikle sentetik kullanmayın tarzı not düşülürdü. Servislerde de yarı sentetik veya isteğe göre tam sentetik koyuluyor sanırsam. Videodaki ustamız iyi bir usta olabilir ama verdiği bilgilerin doğruluğu tartışmalı

  20. #20

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    acaba daha iyi yağ(sentetik) alalım derken
    sahte yağ tuzağına mı düşüyoruz


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)