Markaların Düşük CC Motosiklet Israrı Üzerine Düşünceler
Reklamlar
-
2016'da bu yana Türk lirasının dolar karşısında değer kaybetmesi ve alım gücünün düşmesi bir çok markada Türkiye pazarı için düşük cc motosiklet satışının başlamasına sebep oldu. Özellikle 2017'den sonra 50 cc furyası başladı ve halen devam ediyor, tüketicinin eskiden olduğu gibi Japon ve Avrupa malı motorları tercih edememesi Çin menşeli markaların işine oldukça yaradı ve pazardaki konumlarını hızlı bir şekilde büyüttüler. Önceleri özellikle D.Anadolu ve G.doğuanadolu pazarında kuvvetli olan Çin menşeli markalar 2016 sonrasında ülkemizin her yerinde giderek daha fazla yayıldılar ve önceye kıyasla daha büyük bir ağ oluşturmayı başardılar. Çinli markaların üretim bantlarında 50cc motorlar, diğer motorlara kıyasla daha fazla üretilir hâle geldi. Yedek parçaların pahalılığı sebebiyle yüksek cc motorlar tüketicinin gözünde öcü hâline gelerek tercih edilmez bir konuma oturdu. Yakın bir gelecekte bizi bekleyen manzara pazarın giderek daha düşük cc'ye yönelmesi ve 200cc motorların yüksek cc olarak sayılması şeklinde olacak. Ancak bu tahmin elbette benim düşüncem sizlerin neler düşündüğünü merak ediyorum daha iyi bir hale gelebilir miyiz yada dediklerimden daha mı kötüsü olacak bunu elbette zaman gösterecek. Sizlerin öngörüsü nelerdir?
Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
Fedor Emelianenko
Reklamlar
-
Bence biz almıyoruz ya da alamıyoruz. Çatır çutur yüksek cc satılıyor. Hobi olarak ya da seyahat anlamında motosiklet kullanan bir kitle var ve sayıları hiç de az değil. Hele geçenlerde bir C.tesi etkinliğe denk geldim, ben Korlas'ın bu kadar fazla Ducati ve Triumph satabildiğini hiç düşünmemiştim. Gs serisini de atlamamak lazım. Tabi ki amaç anlamında 50 cc kullanan da vardır ama o yüksek cc motorlar satış fiyatı anlamında 10-15 cg ya da 50 cc demek, bence değerlendirmeyi buna göre yapmalıyız.
-
Bir şekilde satanı var alanıda var yüksek ve küçük cc'nin elbette.Biz belki genele bakarak söylüyoruz ama görmediğimiz yerlerde 600cc 1000cc satılıyor ve satılmayada devam edecek.
-
bizim ülkeye uygun olan bu, hem döviz kuru hem alım gucu hemde kullanıcı potansıyele dusuk cc e yetiyor
-
Baslik biraz hatali degil mi? Hangi marka israr ediyor dusuk cc alin diye?
Bu gidisle ekonomik olarak once Iran, daha da devam ederse Hindistan gibi olacagiz muhtemelen.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
Baslik biraz hatali degil mi? Hangi marka israr ediyor dusuk cc alin diye?
Bu gidisle ekonomik olarak once Iran, daha da devam ederse Hindistan gibi olacagiz muhtemelen.
Alın dıye ısrar ettıgını belırtmemıs kı arkadaş, ısrar demıs sadece.
yazdıgında da cinlilerin üretim hatlarından genel olarak 50cc urettıgınden bahsetmıs.
Yani her konuyu eleştircem diye ugrasıyorsun, bari bu konuyu bize bırak da ülkenin vatandaşları yorumlasın :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Ucuz+ ufak+ hafif+ az tüketiyor + konforlu . Gayet mantıklı bence
-
bizim millete bu müstehak, umarım daha da kötü olur. Otomobil sektöründe de durum böyle distribütörler sallamıyor müşteriyi. Nasıl olsa her şekilde alan bir kesim mevcut.
Tabi arada biz de kaynıyoruz ama olsun
bisiklet var yaya gitmek var
yavaş yavaş hurdadan restorasyon işlerine başlarız uzakdoğu ülkeleri gibi
-
-
Siyaset forumda yasak olduğu için çok bişe diyemeyeceğim sorunuza. Ama mevcut düzen devam ettikçe bu durum da devam edecek sadece motor değil ithal olan her şey.
-
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
Siyaset forumda yasak olduğu için çok bişe diyemeyeceğim sorunuza. Ama mevcut düzen devam ettikçe bu durum da devam edecek sadece motor değil ithal olan her şey.
Siyasetle ilgili bişey yazmadım hocam piyasa yorumlaması yapıp bunu paylaştım
Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
Fedor Emelianenko
-
Dostum 50cc motorların parlama sebebi Euro 4 ve şuan yürürlüğe giren Euro 5'tir. Önceden çer çöp motorlar geliyordu, nispeten düşük cc'de euro 4 muafiyetide vardı ANCAK 2021 yılı itibarıyla sınıf farketmeksizin Euro 5 kuralları devreye girdi. Kurallar oldukça sert, artık kötü çin motoru gelme şansı kalmadı. Dolayısıyla uygun fiyatla satılabilecek para kazandıracak tek motor 50 ve 100cc motorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)