Merhabalar, bahsetmek istediğim şey Japonlardaki fiyat skalasının giderek yükselmesi. Bahsettiğim şey bozulan ekonomi,titanic falan değil. Bunlar zaten böyle, üstüne konuşmaya gerek yok. Hain Yamaha'cılardan asla değilim, Yamaha'nın bu sene yaptığını hiçbir marka yapmadı neredeyse kuru yaklaşık bir yıl boyunca hep alttan aldı adamlar, gelecek euro5 kasayla yaptıkları tüm güzellikleri kapatacaklar ama bir sonraki ay. R25 için ağustos tahmini fiyatım 62.000TL, burada kalsın bu. R25 zam alınca, R25 bile x Tl olmuş diyerek 2000 model binlik endurolara zam yapacaklar bu arada, direkt kökten piyasa etkilenecek. R25 motosiklet piyasasının tofaş bile 40bin TL olmuşudur.
Bahsettiğim şey, eskiden sarı siteye girip boş boş bakınınca japonlar bir alınabilir duruyordu, en pahalısı bile fiyat performanstı. Şu kadar çalışsam şunu alırım ya diyordun. İtalyanlar ve Avrupalıları alanlara da direkt elit bir gözle bakmak zorunda kalıyordun, motosiklete gerçekten keyif için binen adamlardı onlar benim gözümde.
Az önce forumda bir monster696 kullanan arkadaş gördüm, ulen be yok ki bir Ducatimiz diyerek girdim sarı siteye bir kez daha umutsuzca. Benim motosikleti satsam üstüne 3 5 kuruş koysam en temizini, hiç koymasam orta şekerini alıyorum. Hayatımda bir deneyim olsun, enduro, cruiser düşünüyordum yapımdan ötürü ama muhtemelen öncesinde bu ayarda bir şey alacağım kısa süreliğine de olsa. Hadi bu eski bir model, sıkıntı çıkaracak bir model falan filan. Neden africa twin, tenere, verysy fiyatına Triumph Tiger'a, Ducati Multistrada'ya ya da GS'e binmeyeyim ki? Servis hariç bana masrafı, eksisi ne? Yolda bırakmazlar herhalde, o kadar para verdik.
1000'lik motosiklete 200bin lira verecek kadar param varsa yılda 3 4 kere yaptırdığım bakımın bin TL fazla tutması bana ne kadar koyar? 100Km'de 2 litre benzin fazla yaksa benim hayatımda ne değişir? Bu seviyeye gelen bir insan bence çevrecilik dışında bunları düşünmemeli.
Şu an alamayacağım için bekara karı boşamak kolay mantığıyla mı bilmiyorum ama öyle bir bütçem olsa gidip de Kızılay dağıtmış gibi olmaya başlayan Nc veya Africa Twin'i almam muhtemelen. Ya da çok param olduğunda gidip BMW 8 kasaya, A8'e binmem Rolls royce, Bentley binerim. Ya da 5 kasaya bineceğime bir maserati alır tadını çıkartırım. O seviyeye geldiysem artık cidden keyif için kullanıyorumdur bu aleti ben. Yoksa emin olun bu forumda belki sadece %1'imizin o güçte, kapasitede bir motosiklete ihtiyacı var. O da şu an dünya turunda falandır muhtemelen. İyi gezmeler diliyorum kendisine.
Yanlış anlaşılmasın, Africa da, Tenere de, Kawasaki'nin yeşil oğlanı da mühendislik harikası motosikletler eleştirmek buradaki kimsenin haddine değil ama ne bileyim bana şu an bu bütçelerle Avrupa mallarına bakmamak biraz vizyon darlığı gibi geliyor. İlle de japon diyenler var, sebepleri ne, nasıl sıkıntılar yaşadılar? Eleştirel bir şekilde sormuyorum, bilmiyorum veya farkında değilim. Öğrenmek adına soruyorum. Yeni bir sürücüyüm fakat yaklaşık 10 yıldır piyasayı, gelen giden modelleri takip ediyorum. Gözden kaçırdığım, yanlış düşündüğümü düşündüğünüz bir konu varsa konuşalım, tartışalım.
http://<a href="https://www.hizlires...l.jpeg</a></a>