Yeni Motor Alma Aşaması, Ne Seçmeli, Fikirlerinize İhtiyacım Var.
-
Cümleten selamlar. Uzun süredir cbf 150 ile beraberdik. Yaklaşık 4 sene 20000 km birlikte yol yaptık. Artık zamanı gelmişti, biraz da acil oldu. Motorun satışını verdim.
Şimdi elimde 20.000 civarı bir bütçe var ama bu bütçeye hiç motoe yok. Niyetim 200-250 cc bir motosiklet almaktı. Ancak bütçeleri 30-35 civarına çıkarırsam 2015-16 model 20-30 bin kmde R25 bakabiliyorum, ağır hasarlı ninja 300, cbr 250 gibi seçeneklerim mevcut.
Bütçemi 30-35 civarına çıkarırsam 7-8 ay kıpırdayacak durumum olmuyor tüm maaşımı neredeyse taksitlere vermem gerekiyor. Bu yüzden de masrafsız bir motor almalıyım diye düşündüm.
Pulsar 200RS 2021 modele karar verdim. Sıfır almak istiyorum. Taksitlerin dışında da periyodik bakım, yakıt vs dışında bana büyük bir masraf açmayacağını düşünüyorum.
Ancak bazen de acaba kmsi biraz yüksek R25/Mt25 mi baksam diyorum. Bu motorların genelde kilometreler 30-40 bin civarında ve temizliği şüpheli olan motosikletler. Temiz olduğu belli olanların da fiyatı 38-45 bandında. Bu bütçeler için şuan gücüm yok.
Açıkçası RS almak istememdeki nedenler;
- Ödeme kolaylığı, karta 8-9 taksit yapma imkanım var. Peşinatın üzerine öderim. İkinci el alsam 30.000 toplu parayı çıkaramam. Faizler de yüksek, vade farkını her türlü veriyorum. Ama krediye ama karta taksit şeklinde.
- Sıfır olması, geçmişi temiz mi diye bir sorunum olmaz. Bilinen motor olur.
- En azından taksitleri bitene kadar büyük masrafı olmaz. Aylık ekstra harcamalar yapmamı gerektirmez.
- Piyasada artık bilinen, tanınan motor. Kronikleri belli, yeni dertler açma ihtimali az.
- Yakıt konusunda üzmez, küçük çaplı turlara giderken sollamalarda cbf gibi kalmaz.
Kabaca düşüncelerim bunlar ve açıkçası zam gelmeden de almak istiyorum. Borcu bittikten sonra da satıp tekrar bir borca girip bütçeyi yükseltir daha yüksek cc bir motora geçerim. Bu süreçte hem param birikir hem de motorsuz kalmam diye düşünüyorum.
Bu konuda sizin fikirleriniz neler, hangisi daha mantıklı? Bütçeyi zorlayıp eski, nasıl kullanıldığı belli olmayan motor almak mı yoksa bi tık düşük kalite de olsa sıfır almak mı? Önceki cbfi alırken de buradaki fikirlere göre karar vermiştim. Yine değerli görüş ve fikirlerinizi bekliyorum.
Teşekkürler.
Reklamlar
-
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki, şimdiki pulsarı almadan önce Kawasaki ER5'i gözüme kestirmiştim. 2004 model buldum bir tane gittim baktım bindim. Acayip beğendiğim bir motordu ama pulsarda hoşuma gidiyordu. Gidip pulsarada baktım. Ne yalan söyleyim satıcıda çok önemli benim için motora bakıp bakmadığı belli oluyor. Tabii arada hem yaş hemde fiyat farkı vardı. Hem daha yeni model olması, parçası kolay bulunuyor olması ve depo kapağının elde kalmaması gibi sebeplerden pulsarı tercih ettim. Bu 3.yılım pulsarla, 2014 model benimki abs yok. 22k'da aldım şu an 40k'da rutin yağ,lastik,zincir dışında bir problem yaşamadım. Ama ER5'e hala dönüp dönüp ilanlara bakarım. Belki bir gün ikinci motor olarak alırım. Eğer içinize sinen bir ikinci el bulamazsanız ve bütçeniz el veriyorsa ben olsam sıfırı tercih ederdim.
Instagram: Ekremalp85
Youtube: Ekrem Alp
-
Bana kalırsa sıfır her zaman iyidir rodajını herşeyini kendinizin bildiği motosiklet her zaman daha iyidir. Belki güç olarak mt/r25 gibi tatmin etmez ama sorunsuzluk ve gönül rahatlığı olarak size daha iyi bir sürüş vereceğini düşünüyorum şimdiden yeni motosikletiniz hayırlı olsun, kaza bela başınıza gelmesin.
-
Butceniz belli, amaciniz belli ve bu ikisine göre sizi mutluyum edecek secenek belli.
Taksit ile alinmasi disinda, sifir motor almamak hata olur. Yuksek kmli, apacilerin elinde firinci kuregine dönmus makinalari, sadece japon diye ben olsam dönup bakmam bile. Sifir km makina alin, kafaniz rahat etsin, siz motora binin, motor size degil.
-
Araba alanlar için binici diye bir tabir var. Motosiklet kullananlar için de geçerli mi bilmiyorum. Anladığım kadar ile sizde binicisiniz. Bana kalırsa sıfır alın temiz temiz binin.
Tabi R 25 veya ayarında makinaları tutmayacak alacağınız motosiklet ama olsun. Sıfır makine her zaman iyidir.
-
Ekrem_06 adlı üyeden alıntı
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki, şimdiki pulsarı almadan önce Kawasaki ER5'i gözüme kestirmiştim. 2004 model buldum bir tane gittim baktım bindim. Acayip beğendiğim bir motordu ama pulsarda hoşuma gidiyordu. Gidip pulsarada baktım. Ne yalan söyleyim satıcıda çok önemli benim için motora bakıp bakmadığı belli oluyor. Tabii arada hem yaş hemde fiyat farkı vardı. Hem daha yeni model olması, parçası kolay bulunuyor olması ve depo kapağının elde kalmaması gibi sebeplerden pulsarı tercih ettim. Bu 3.yılım pulsarla, 2014 model benimki abs yok. 22k'da aldım şu an 40k'da rutin yağ,lastik,zincir dışında bir problem yaşamadım. Ama ER5'e hala dönüp dönüp ilanlara bakarım. Belki bir gün ikinci motor olarak alırım. Eğer içinize sinen bir ikinci el bulamazsanız ve bütçeniz el veriyorsa ben olsam sıfırı tercih ederdim.
Açıkçası bütçem istediğim motorun ikinci eline yetmiyor. Ben de başka motorun sıfırına bakıyorum. Bütçem bunu kurtarıyor.
Görüşlerinizi paylaştığınız için teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Bana kalırsa sıfır her zaman iyidir rodajını herşeyini kendinizin bildiği motosiklet her zaman daha iyidir. Belki güç olarak mt/r25 gibi tatmin etmez ama sorunsuzluk ve gönül rahatlığı olarak size daha iyi bir sürüş vereceğini düşünüyorum şimdiden yeni motosikletiniz hayırlı olsun, kaza bela başınıza gelmesin.
Çok teşekkür ederim. Ben de sıfır sıfırdır kafasındayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:39 ----------
recaip adlı üyeden alıntı
Butceniz belli, amaciniz belli ve bu ikisine göre sizi mutluyum edecek secenek belli.
Taksit ile alinmasi disinda, sifir motor almamak hata olur. Yuksek kmli, apacilerin elinde firinci kuregine dönmus makinalari, sadece japon diye ben olsam dönup bakmam bile. Sifir km makina alin, kafaniz rahat etsin, siz motora binin, motor size degil.
Dediğiniz gibi en mantıklı yol bu şekilde geldi ama akıl akıldan üstündür birisi daha mantıklı bir fikir görür o şekilde yardımcı olur diye düşündüm.
Taksitle alınması da şöyle. Bütçeme göre ikinci el bakacaktım ancak ikinci el fiyatları sıfıra yakın ve canlı para konuşuyor. Babam da kartını kullanabileceğimi söyleyince sıfır almak mantıklı geldi.
Teşekkür ediyorum görüşünüz için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:41 ----------
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Araba alanlar için binici diye bir tabir var. Motosiklet kullananlar için de geçerli mi bilmiyorum. Anladığım kadar ile sizde binicisiniz. Bana kalırsa sıfır alın temiz temiz binin.
Tabi R 25 veya ayarında makinaları tutmayacak alacağınız motosiklet ama olsun. Sıfır makine her zaman iyidir.
İsmet abicim arabamız da 10 yıldır bizde. Binici dediğin terimin tam karşılığıyız.
Evet R25 yerini tutmaz ama onu da ileride alırız. Şimdilik RS200 fazlasıyla yeterli olur benim için.
Videoların devamını bekliyoruz. Teşekkür ediyorum.
-
O kilometrede, yaşta R25-Mt25 alınmaz. Bu japon motor bloğu 50 bin de neymiş, sağlam falan diyenleri hiç dinleme fb grubunda görüyorum her hafta sağını solunu dağıtanları motorun. Sonra adamın profile giriyorum, kasiste yavaşlamamalar aksine öküz gibi uçarak geçmeler, tekerde gitmeler falan gırla. O paraya temizlerinde ABS yok. 600'lük makine gibi benzin içiyor 2018 kasa öncesi. Azcık gazla oynuyorsanız imkanı yok 5 litreden aşağı yaktıramazsınız. Pulsara göre yedek parça pahalı, kısıtlı. Kullanıcı profili leş, yerden yere vuruyorlar motosikleti. Zaten Kızılay dağıtmış gibi her köşe başında R25 var. Görsel bir güzelliği de kalmadı motosikletin. Alıştı artık herkes.
Ninja300 ve cbr250'yi zaten boşverin, rastgele bir coine paranızı basın onun yerine. Zengin olursunuz belki. 600cc üstü motosiklet almıyorsam şahsen üretimi durmuş motosikleti tercih etmem. Hadi CBR neyse, eski nesil R25, Kızılay dağıtmış gibiydi. Çok sıkıntı açmaz ama Ninja için bir sıkıntı çıkarsa kesinlikle uğraşırsınız. Hem kur hem vergi hem de Kawasaki Türkiye distribütörünün biz elitiz kardeşim fakir fukara binmesin psikolojisinden ötürü uğraşırsınız.
Ben de yakın zamanda aynı sıkıntılardan geçtim kredi ile yeni kasa Mt25 tercih ettim. Ama şu an alacak olsam ve kredi çıkmasa alacağım 3 motor var. Dominar250, ns200, Nk250 ekstra olarak da CRF250Rally.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:54 ----------
Crf250 sahipleri toplanmış dalga geçiyor olabilirler. 50binden aşağı yazan yok temiz motosiklete. Sıfır vstorm250 var la o paraya. İki dakika toprağa girmem asfalttan giderim rahat rahat giderim. Kawasaki'ye laf ederken Honda ve Yamaha almaya başladı Kawasaki'nin yerini. Yakında ucuz kalacak Kawasaki. Verysy300'mü ne bir motosiklet vardı çok güzel motosikletti ama satmadı galiba buralarda. Şu piyasada 250'liği biraz uyguna gelse yok edebilir ortalığı.
-
Dostum rs200 guzel motordur.
Ama şahsi önerim,pulsarin naked olanini alman yönünde.en azindan aksesuar ve karenaj aksamlari bakimindan seçenekler çok.çanta demiri,tur cami,koruma takozlari vb.
Yinede tercih senin.
-
düşük bütçeye her zaman hyodung rt 125 öneririm
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Dostum rs200 guzel motordur.
Ama şahsi önerim,pulsarin naked olanini alman yönünde.en azindan aksesuar ve karenaj aksamlari bakimindan seçenekler çok.çanta demiri,tur cami,koruma takozlari vb.
Yinede tercih senin.
Abi selamlar. Rs200 almak istememin nedeni cbf kullanırken sürekli kurye motoru terimiyle karşı karşıya kalmak. Çanta ve tur camı cbfimde de yoktu. Kurye motoru kötü bir şey demiyorum yanlış anlaşılmasın, ben de öğrenciyken kuryelik yaptım. Ancak rs alıp bi koruma takozu takıp binmek daha çok ilgimi çekiyor.
Fikirlerin için teşekkürler abi.
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Abi selamlar. Rs200 almak istememin nedeni cbf kullanırken sürekli kurye motoru terimiyle karşı karşıya kalmak. Çanta ve tur camı cbfimde de yoktu. Kurye motoru kötü bir şey demiyorum yanlış anlaşılmasın, ben de öğrenciyken kuryelik yaptım. Ancak rs alıp bi koruma takozu takıp binmek daha çok ilgimi çekiyor.
Fikirlerin için teşekkürler abi.
Rica ederim dostum,
Cbf,ybr,ns200,tvs apache tarzi motosikletlere,tur cami ve çanta gayet güzel yakişiyor ve kullanişli oluyor,baskalarinin ne duşundugu önemli degil,senin ihtiyaclarini beklentini karşiliyorsa gerisi önemli değil.
Dedigim gibi tercih senin,para senin.şimdiden hayirli olsun.
-
Stock Sever adlı üyeden alıntı
Abi selamlar. Rs200 almak istememin nedeni cbf kullanırken sürekli kurye motoru terimiyle karşı karşıya kalmak. Çanta ve tur camı cbfimde de yoktu. Kurye motoru kötü bir şey demiyorum yanlış anlaşılmasın, ben de öğrenciyken kuryelik yaptım. Ancak rs alıp bi koruma takozu takıp binmek daha çok ilgimi çekiyor.
Fikirlerin için teşekkürler abi.
Hocam gidip R1 alsanız, bu çok hızlı gidiyor yav rüzgar çarptı beğenmedim, diyen dolu insan olacak. Rs200 ile ns200 arasında bir fiyat farkı var. O fiyat farkını ns200'ü süslemeye, doldurmaya harcarsanız çok daha güzel olur bence. Hem de Allah korusun bir kaza durumunda grenaj yenilemek gibi dertleriniz olmaz. RS de çok güzel motosiklet ama aksesuar takmaya gelmiyor en fazla jant şeridi takarsınız. Usb çakmaklık taksanız sırıtıyor üstünde.
Son karar sizin, şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Gönlünden geçeni al gitsin.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Rica ederim dostum,
Cbf,ybr,ns200,tvs apache tarzi motosikletlere,tur cami ve çanta gayet güzel yakişiyor ve kullanişli oluyor,baskalarinin ne duşundugu önemli degil,senin ihtiyaclarini beklentini karşiliyorsa gerisi önemli değil.
Dedigim gibi tercih senin,para senin.şimdiden hayirli olsun.
Tekrardan teşekkürler abi. Hayırlısı neyse o olsun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:59 ----------
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Hocam gidip R1 alsanız, bu çok hızlı gidiyor yav rüzgar çarptı beğenmedim, diyen dolu insan olacak. Rs200 ile ns200 arasında bir fiyat farkı var. O fiyat farkını ns200'ü süslemeye, doldurmaya harcarsanız çok daha güzel olur bence. Hem de Allah korusun bir kaza durumunda grenaj yenilemek gibi dertleriniz olmaz. RS de çok güzel motosiklet ama aksesuar takmaya gelmiyor en fazla jant şeridi takarsınız. Usb çakmaklık taksanız sırıtıyor üstünde.
Son karar sizin, şimdiden hayırlı uğurlu olsun. Gönlünden geçeni al gitsin.
Aksesuarlık bir işim yok dediğim gibi 4 yıl bindiğim motorda tur camı, elcik koruma, çanta vs hiçbir şey yoktu. O yüzden ns almaya pek gönlüm yok.
Teşekkür ederim.
-
rs200 30 bin tl oldu sanırım bu arada.
RS nin ss gibi gorunup aslında granajlı naked motor oldugunu unutmayın. oturma pozisyonu vs. ss gibi değil.
aksesuar canta vs. hiçbirşey takılmıyor tipi itibari ile. bu nedenle rs yerıne ns e yonelmenız daha iyi olabilir
-
arndiol adlı üyeden alıntı
rs200 30 bin tl oldu sanırım bu arada.
RS nin ss gibi gorunup aslında granajlı naked motor oldugunu unutmayın. oturma pozisyonu vs. ss gibi değil.
aksesuar canta vs. hiçbirşey takılmıyor tipi itibari ile. bu nedenle rs yerıne ns e yonelmenız daha iyi olabilir
31500 tl şuan. Zam gelmezse bugün-yarın alacağım.
Etrafımda RS kullananlar var. Üzerine de oturup baktım. Dediğiniz gibi supersport değil. Grenajlı naked. Olsun, bu da şuanda benim için yeterli.
Dediğim gibi aksesuar niyetim yok. Çanta takmıyorum.
Teşekkür ederim.
-
kriterlerinize uyuyorsa guzel motordur, hayırlısı olsun o halde
-
Söylenecekler çoktan söylenmiş olsa bile bence de doğru olanı yapıyorsun. MT-25 güzel motordur orası doğru ama bir sorun çıktığında 'acaba ben mi yaptım eski sahibi mi' düşüncelerine girmek yerine 0 alıp keyfini yapmak daha iyi gelir.
-
karbüratör süz olsun da
alıp uzun süre bineyim düşüncesi yok gibi
ikinci eli/ni düşünmelisin
-
',' adlı üyeden alıntı
karbüratör süz olsun da
alıp uzun süre bineyim düşüncesi yok gibi
ikinci eli/ni düşünmelisin
Evet karbüratör başlı başına bir dert, eğer arıza çıkarırsa uğraştırıyor.
İkinci eline 29-30 bin vermektense sıfırına 31.500 vermek daha mantıklı. Ayrıca en az 2 sene bineceğim. 2 sene de bence uzun bir süre.
-
valla açıkcası rs200 e o parayı hayatta vermezdim.gidin ns200 alın paranız cebinizde kalsın yada ben olsam dominar 250 alırdım çok daha mantıklı olucaktır
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)