Normal bir motosiklet ne kadar kirleniyorsa siyah da o kadar kirleniyor. Asıl sıkıntısı kiri tozu aşırı derecede belli etmesi. Motoru yıkayıp garaja koyuyorum ve brandayla örtüyorum, ertesi gün üstünde gri bir toz tabakası oluyor. Bir günde olan bu. Birkaç hafta yattığında üstünde gözle görülür şekilde 1mm kalınlığında toz tabakası oluyor. Bu diğer motorlarda da oluyor ama fark edilmeyecek şekilde. Siyah renk direk gözüne sokuyor. Toz tanelerini bildiğin sayıyorsun. Beyaz PCX'im varken bu konudan hiç şikayetçi değildim. Motoru yılda birkaç kez yıkardım. Siyah rengin bakımı çok zor. Bıkmadan usanmadan her saat başı bezle silip temiz tutabilene siyah renk çok başka. 2-3 Saatlik bir yere gidersin, geri dönüp motoru evin önüne çektiğinde toz pislik içinde görürsün. Temizlik konusunda takıntılı biriysen uzak dur.
Estağfurullah. Ankara da olsaydınız yardımcı olurdum. Bu işleri iyice araştırıp bir yerden başlayın derim. Ben cesaretimi grenaj boyayan bir ustadan aldım. Sözde usta boyadığı grenajları inceleyip elindeki boya tabancasına rağmen iyi boya yapamayıp boyanın üzerindeki portakal kabuğu kıvamını gördükten sonra bana bir cesaret geldi. Sprey kutuya bastırdığım boyayı araştırmalarım sonucunda en iyi şekilde kullanıp portakal kıvamından daha düzgün bir boya yapmayı başardım. Tabi zaman ve sabırla oluyor bu işler.
bence çin malına yapılacak iş değil
eğer güzel gözükmemesi gözüne batmıyorsa ben olsam böyle işlere hiç girmem
eski motoru çalmaya da uğraşmazlar olaya birde böyle bak yeni/sıfır temiz motor her zaman risk altında oluyor
https://m.facebook.com/motosikletkaplama/?locale2=tr_TR
Plasti Dip de uygulayabilirsiniz..
Hocam plastidip'in en kalitelisi bile 2 3 ay sonra parça parça atıyor, güneşte kalmaya, dokunulmaya çok gelmiyor. İç mekan kullanımında çok problem yok. ellenmeyen bir eşya kaplanacaksa uzun yıllar korur kendisini. Bir de seken taşlar falan direkt yırtıyor. Onun yerine güzel bir folyo veya en garantisi olan boyatmak daha mantıklı. Ama znu çok pahalı bir motosiklet değil, 2bin lira boyaya versem içim acır şahsen. Grenaj seti de çok pahalı değildir. Ben olsam ya kendim boyarım ya da sıfır grenaj seti alırım. Bir grenaj takımı kadar tutar büyük ihtimal iyi bir yerde boyatırsanız. Onun yerine boya ekipmanları alır şöyle böyle bir boya yaparsınız 3 5 video izlerseniz.
Güzel uygulanırsa 3 ayda deforme olması imkansız yoksa bu kadar tercih edilmezdi , 100 derece civarı ısıyada dayanıklı diye biliyorum güneşden etkilenmesi zor , belki çok ucuz üretimler sorunludur ama püf noktası tek kat değilde 4-5 kat uygulayınca iyi sonuç alınıyor , Polisan dı galiba bir sitede okumuştum..http://www.plastidip.com.tr/plastidip-nedir
Bu kaplama meseleleri bu kadar ünlü değilken ben Türkiye'de satılan en pahalı markalardan biriyle patenlerimin hard boot'unu kaplamıştım. Markayı hatırlayamadım şimdi.
Zemini güzelce alkolle temizleyip iyice durulamış sonra da 2 3 kat uygulamıştım. Ama sıçrayan taşlar yağ pislik derken 2 3 aya çok kötü bir görüntü oluşmuştu da sökmüştüm. Motosiklette de yakın sonuçlar olur diye düşünüyorum ama denemek lazım.
Sitelerinde yapışmayı arttıran astar ve parlak vernik satılıyormuş. Kauçuk kaplamanın yanında bunlar da kullanılırsa sağlıklı olabilir. Sıkıntı zaten verniksiz olması. Kendisi yumuşak bir malzeme çünkü, taş gelince yırtıyor, yaralanıyor.
Çok pahalı değil, bir motosiklete yetecek kadar kaplama, astar, vernik 350 liraya hallolur gibi. Hatchback araca 5 litre yetiyor diyenler var. Bizde toplam boyanacak alan 2 kapı kadar yok zaten. 2 litre fazla fazla yeter. Vernik ve astarın da yarısından fazlası artar. Yedek bir şişe kaplama alınıp soyulan yer lokal olarak sökülüp tamir edilebilir. Profesyonel bir uygulamaya da gerek yok. Dip köşe temizlenmiş, toz olmayan girilip çıkılmayan depo gibi bir yerde kendi basınçlı sprey kutusuyla gayet yapılabilir.
Ben yüzeyi boyayı çıkacak kadar veya boya tutunacak kadar iyice zımparalıyorum. Vernik ve boyayı aldıktan sonra extra plastik astar felan başka birşey atmıyorum. Boyaları internetten sipariş vermeyin bizzat boyacıya gidin bastırın. Yakın zamanda r25 in mavi renk grenajını boyamıştım. Boya kodunu girdiğimizde boyacı altında astar katın olduğunu söyledi. Sırasıyla astar kat, asıl boya, vernik olarak uyguladım. Çok güzel oldu. Zannedersem motosikletlerdeki boyalar kendinden astar katlı. Çünkü çoğu otomobillerde bildiğimiz klasik astar rengi atıp üstüne boya atıyorlar. Motosiklette gerekmiyor. Tabi bunu bilmeniz için boya kodunu programa girip bakmanız lazım. Boyacı size gerekli açıklamayı yapıyor zaten.
Benim motorda gri ben boyatmak yerine nardo gri kaplama aldım. Falat kaplama yaparken cok zorlanıyorum.Acaba hava kanallı almadıgım için mi başoncuklar kalıyor mınık mınık. Nasıl yapmam gerekır tavsıye edermısınız arkadaslar.
Merhaba arkadaşlar Epoksi Fosfor Tozu , Karanlıkta Parlayan Tozu boya verniği içerisinde kullanma tecrübesi olan var mıdır.https://www.hizliresim.com/tueb7ms
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)