motosikletçinin düşmanı motosikletçidir
Reklamlar
-
biraz sert bir başlık farkındayım. bu zamana kadar motosikletle en az 40-50 bin km yaptım. fakat beni diğer motosikletliler kadar tehlikeye atan, strese sokan başka kimse olmadı. evet araçlar tabii ki riske soktu beni de herkes gibi. ancak hiçbir araç ben emniyet şeridindeyken sağımdaki 1 metre bile olmayan boşluktan hızla geçmedi veya yine emniyette oldukça makul bir hızda giderken arkama yanaşıp zart zart kornaya basmadı.
en basitinden daha dün temde emniyet şeridinde durakladım dörtlüleri yaktım ve telefon görüşmesi yaptım. sonrasında ise gayet kontrollü bir şekilde sola sinyalimi vererek çıkacaktım ki yaklaşık 300 m arkamdaki motosikletli arkadaş zart zart kornaya basmaya başladı. noluyor yani biraz yavaşlasan ölür müsün?
kuryelerin birçoğu, apaçilerin hepsi "motosikletçi çevresine saygılıdır." düşüncesini yıkmaya ant içmiş gibi sürüyorlar. sonrasında da şu kadar motosikletli hayatını kaybetti bu kadar motosikletçi zarar gördü filan diyoruz. sen kargo yetiştirecek olabilirsin ama kimse sana kaldırımda gitme hakkını vermiyor. kimse sana beni taciz etme hakkını da vermiyor. geçebiliyorsan solumdan bir zahmet geçip git. sağıma girerek ne yapmak nereye varmak istemektesiniz?
tekrar söylüyorum: beni en çok motosikletçiler tedirgin ediyor trafikte.
Reklamlar
-
forumda bırcok kişi sizinle hemfikir.
Defansif sürüş yapan birisi olarak beni trafıkte en cok korkutan şey büyük araçlar ve motosikletler.
Motosıklet suruculerının cogu hem saygısız hem tehlıkelı suruyorlar. Daha dun servisle giderken manisa izmir arasında full ekıpmanlı bir arkadaş 100 km hızla gidilen full virajlı yollarda kontrolsuz sollamalar sağlamalar yapıp trafıgı tehlıkeye attı. Şöför de haklı olarak "bu ite çarpsam suclu ben olurum" dedi.
mesela bir motosıklet surucusu hızla arkamdan gelıyorsa benle aynı şeritten gecmeye calısıyor. Arkadaş bende aracım, şerit bana ait ise sollama yapacaksın ama yok şeritte sıkıştıracak beni illa.
Ben motosıkletin aralardan gecme ve emniyet şeriti kullanma kısmında sadece "duran trafıkte" olmasından yanayım. akan trafıkte bu tur hareketlere gerek yok.
-
e 5 te sag serit ile bariyer arasindaki minicik alanda trafikten kurtulmak icin gidiyorsaniz baya strese sokuyorlar arkadan gelenler. duran trafik, cok dar alan ama 60-70 ile gidiyor cogu motosiklet. biri yanlislikla kapi acsa olabilecekleri dusunemiyorum.
-
çok katılıyorum.
trafikte beni en çok korkutan motorculardır ve yayalardır.
arabayı az çok kestirebiliyoruz ancak ne motoru ne yayayı kestiremiyoruz.
arkamda ve yanımdan o an geçecek her arabanın farkındayım bayadır da farkında olmadan yanımdan geçmedi arabalar ama motor başka.
adam 3 şerit öteden birden çaprazlayarak geçe geçe benim omuzumun dibinden geçiyor. çok az sol yapsam çarpışacaz.
oysa motorcu bir motorcuyu sollamadan önce ben geliyorum kornası basması lazım. öndeki aynaya bakması lazım. aynaya baktığını gördüğünde sollayacaksın. ha velev ki bakmadı o zaman defolup gidecek diğer şeritten sollayacaksın. aynı şeritten değil.
geçen gün de mesela bir motorcu sol tarafta kaldırımdan birden merterden zeytinburnuna bağlanan yolda(3 şeritli yol) sol kaldırımdan yol atlıyor dikene olan yolda 3 şeridi de paralel giderek geçiyor. son anda durabilmiştim bu kadar mal olamaz demiştim.
yayalar da keza o kadar tehlikeli.
bir yaya düşünün ki her an olmadık şekilde yola atlayabilir. ben yayaların olduğu her yolda en yavaş gidenlerdenim. yayalar bölüm sonu canavarı gibi
-
MOTOR veya MOTORCu olmak bir kültürdür
bu da malesef Türkiyemizde yok
zaten neden motorculara karsi SERSERI veya Apachi ön yargisi var? bunun baslica sebebi motorcularin kendisidir
pandemi süresince yeni is kapisi olan motor kurye ( pizzaci vs) 18 yasina gelip A2 ehliyeti alip ufak scooter li arakadaslarin resimlerine bakinca bile MOTORCU yim demekten utanir hale geliyor insan
kask yari takili
agizda sigara
100 cc motorla trafikte 50 tane aksiyon
kaldirimda gitmelert
araba yaya hata motorlari trafikte tehlikeye sokmalar
neymis ? paket/yemek yetistiriyormus
taksiilerdeki gibi bir düzenleme EGITIM sart
ama ondan evel
CEZA sart.
Malesef durum bu
daha cok yazicak sey var ama ...
-
Arkadaşlar bana kızacaksınız ama İstanbul Anadolu yakasında solun solu ya da emniyet şeritleri gibi hepimize yasak olup da motosiklet sürücülerinin kullanmasına polisin ses çıkarmadığı bölgelere eğer acemiyseniz, eğer güvenli sürüş takıntınız varsa, eğer 30-40 ile gidecekseniz bir zahmet arabaların olduğu şeritten ilerlemeniz hem sizin için daha güvenli olacak hem de arkadan gelen daha hızlı motosikletliler için iyi olacaktır. Tabi bütün bu durumlar denyonun tekinin sizin hemen dibinizden hızlıca geçmesine mazeret olamaz.
-
Eger bir motorcu size yaklaşdiysa yol verin gitsin .
Bunu motorcu arkasi yazisı olarak ilan ediyorum.
💪
-
Genelleme yapmak istemiyorum fakat ben de düşük motor hacimli supersport sürücülerinin ve paket servisçi arkadaşların diğer motosikletlere olan saygısının daha az olduğunu deneyimliyorum şahsi olarak. Koluna taktığı kaskıyla ilerleyen r25 sürücüsünü görmemle birlikte hem bana hem diğer araçlara yanlayarak sıfır geçip terör estirmeye başlaması bir oluyor. Paketçilerde ise bu durum, hayatlarının çoğunu motosiklet üzerinde geçirmenin getirmiş olduğu bir özgüvenle trafik üstünlükleri olduğunu düşünüyorlar sanırım.
-
Motorcu ve arabacı yada kamyoncu diye birşey yoktur, sadece aklı başında insan veya yaratık vardır.
-
Eğer bir motorcu sizi gördüğünde kornaya basarak yol istiyorsa düzgün motorcudur yol verip geçmesini bekleyin.
Eğer sizi gördüğünde kafa s.k.n. bir kesici sesi geliyorsa r25 cidir gazı açın ve canınızı kurtarın.
Eğer sizi gördüğü zaman aralara girerek ortadan kaybolmuşsa bilin ki o bir paketçidir merak etmeyin o gelir size çarpar.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar bana kızacaksınız ama İstanbul Anadolu yakasında solun solu ya da emniyet şeritleri gibi hepimize yasak olup da motosiklet sürücülerinin kullanmasına polisin ses çıkarmadığı bölgelere eğer acemiyseniz, eğer güvenli sürüş takıntınız varsa, eğer 30-40 ile gidecekseniz bir zahmet arabaların olduğu şeritten ilerlemeniz hem sizin için daha güvenli olacak hem de arkadan gelen daha hızlı motosikletliler için iyi olacaktır. Tabi bütün bu durumlar denyonun tekinin sizin hemen dibinizden hızlıca geçmesine mazeret olamaz.
ben sahsen kızmadım ama şaşırdım böyle düşünmene abi
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
motorculardan korktuğum kadar arabalardan korkmuyorum.kimleer kimler motor sürüyor akıl alır gibi değil.grup sürüşleri falan bana göre direk ölüm grubu 10 kişi falan fantezi sayılar.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
ben sahsen kızmadım ama şaşırdım böyle düşünmene abi
Meramımı doğru anlatamamış da olabilirim ama kurallardan bağımsız bir hız düzeni oluşuyor trafikte, o hız düzeninin altında kalmak hem kendimiz hem de arkadaki sığır için tehlikeli. Hani illa yandaki çok yavaş ilerleyen araba hızında gitmekte ısrar edeceksek o yandaki arabanın arkasından takip etmek daha sağlıklı.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Meramımı doğru anlatamamış da olabilirim ama kurallardan bağımsız bir hız düzeni oluşuyor trafikte, o hız düzeninin altında kalmak hem kendimiz hem de arkadaki sığır için tehlikeli. Hani illa yandaki çok yavaş ilerleyen araba hızında gitmekte ısrar edeceksek o yandaki arabanın arkasından takip etmek daha sağlıklı.
Başkan istediğin kadar defansif kullan,ister trafigin ritminde hizini ayarla,yirtik dondan çikan,elinde telefon bızıklayan,sigarasini yakmaya çalisan,manitasiyla kavga etmiş kafasi dumanli lavuğun biri araya dalar,tüm trafigi alt ust eder..
Esasinda trafikte bir nevi şansa araç suruyoruz..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Meramımı doğru anlatamamış da olabilirim ama kurallardan bağımsız bir hız düzeni oluşuyor trafikte, o hız düzeninin altında kalmak hem kendimiz hem de arkadaki sığır için tehlikeli. Hani illa yandaki çok yavaş ilerleyen araba hızında gitmekte ısrar edeceksek o yandaki arabanın arkasından takip etmek daha sağlıklı.
Emniyet şeridini hepimiz kullanıyoruz ama orada hızlı gıtme olayına tamamen karşıyım abi ben.
Sağ şerit zaten 40 km hızla akıyorsa yol akıyor demektir bu durumda emniyet şeridinden gitmenin bir anlamı yok. sağ tamamen duruyorken emnıyet serıdınden 30 ile gidiliyorsa bunda da sıkıntı olmamalı
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Sorun "emniyet şeritleri gibi hepimize yasak olup da motosiklet sürücülerinin kullanmasına polisin ses çıkarmadığı bölgeler" olması.
Böyle saçmalık mı olur? Emniyet şeridinde gitmek yasaksa yasaktır. Bu kuralı çiğneyenlere yaptırım uygularsın, kimse kullanmaz.
Yok emniyet şeridi motosikletler tarafından makul ve güvenli şekilde kullanabilecekse (trafiğe rahatlama getirecekse, vs.) belirlersin kuralları ve o kurallar dahilinde kullanır insanlar. Mesela sağ şeritte akan trafik hızının 40 km üzerine çıkılmayacak, geçiş yasak olacak, vs.
Öteki türlü kimisi "ben emniyet şeridinde asılırım gaza, basmayan çıkmasın emniyet şeridine, zaten yasak" diye düşünür, kimisi de "emniyet şeridini tüm motosikletliler kullanıyor, makul hızda kullanılmalı" diye düşünür.
Belirlenmiş bir kural olmayınca, insanlar kafalarına göre makul bulup uydurdukları kuralları uygulamaya çalışır, ve ortaya çıkan çelişkinin faturası da stres, maddi hasar, ve can kaybı olur.
-
Doğma büyüme İstanbulluyum. Samimi söyleyeyim filtreleme, emniyet şeridi, solun solu gibi kaçak işler yapmadığımız sürece trafikte motosiklet sürmenin bir espirisi kalmıyor. Altımda hem kendi arabamın, hem de yakıtının şirket tarafından karşılandığı şirket arabası dönemlerim oldu, 2'sini de kullanmayıp motorla gideceğim yere gittim. Ben beklemeye katlanamıyorum sanırım.
-
Emniyet şeridini kullanmayınca motorun espirisi kalmıyor evet ama motorsiklet sonuçta bir ulaşım aracı ve en tehlikeli yer bariyer kenarı. Kaç motorcu parçalandı o bariyerlerde. Kendi adıma konuşuyorum bende doğuma büyüme İstanbul'dayım ama emniyet şeridinde yeteri kadar boşluk yoksa kendimi riske atıp o daracık yere girmem. Zaten belediyeler sağolsun öyle boyuyolarki o emniyet şeridi kenarını tumsekten hallice motor bı sağa bi sola. Motorsiklet sonuçta bir ulaşım aracı seni a noktasından b noktasına götürmek. Emniyet şeridinde girmem gideceğim yere 5 dk geç 10 dk geç gitsem benim kaybim olmaz ama bir şoförün dalginligina gelip emniyet şeridinde önüne kırması bizlere çok kayıp verir. Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir.
-
canberkgry adlı üyeden alıntı
Emniyet şeridini kullanmayınca motorun espirisi kalmıyor evet ama motorsiklet sonuçta bir ulaşım aracı ve en tehlikeli yer bariyer kenarı. Kaç motorcu parçalandı o bariyerlerde. Kendi adıma konuşuyorum bende doğuma büyüme İstanbul'dayım ama emniyet şeridinde yeteri kadar boşluk yoksa kendimi riske atıp o daracık yere girmem. Zaten belediyeler sağolsun öyle boyuyolarki o emniyet şeridi kenarını tumsekten hallice motor bı sağa bi sola. Motorsiklet sonuçta bir ulaşım aracı seni a noktasından b noktasına götürmek. Emniyet şeridinde girmem gideceğim yere 5 dk geç 10 dk geç gitsem benim kaybim olmaz ama bir şoförün dalginligina gelip emniyet şeridinde önüne kırması bizlere çok kayıp verir. Geç gitmek hiç gitmemekten iyidir.
her yola çıktığımda bunu diyorum ama o lanet yerden geçiyorum.
birkaç kez korumam çarptı o bariyerlere. o an korkmadığım için bir şey olmuyor hatta o son nokta uyarısı benim için. şu ana kadar 3 kez falan değmiştir totalde.
ama gerçekten bazen işin cılkı çıkıyor. bu acelecilik, erken gitme huyu istemsiz bende de var. tabi emniyet şeridinden duran trafiğe göre çok hızlı gitmiyorum en güvenli şekilde gidiyorum. benim kendimde sevmediğim huyum o daracık emniyet şeridinde duran arabaların veya çook yavaş giden arabaların sağından geçmek. gereksiz hareketler
en doğrusunu yapıyorsunuz bu kafaya ulaşacam bir gün de. ne zaman kim bilir. daha sabah yola çıkmadan kendime demiştim bugün sakin bir şekilde sürücem.
yine gittim tapa gaz 100. ve yol durağansa çok dar dahi olsa o sağ taraftan geçtim. yok abi bir duramıyorum o araba arkasında.
işte hiç yoktan o daracık emniyet şeridinden geçmeyecek duruma geleyim yeter. varsın 5-10 dakika kaybedeyim
-
natijax adlı üyeden alıntı
her yola çıktığımda bunu diyorum ama o lanet yerden geçiyorum.
birkaç kez korumam çarptı o bariyerlere. o an korkmadığım için bir şey olmuyor hatta o son nokta uyarısı benim için. şu ana kadar 3 kez falan değmiştir totalde.
ama gerçekten bazen işin cılkı çıkıyor. bu acelecilik, erken gitme huyu istemsiz bende de var. tabi emniyet şeridinden duran trafiğe göre çok hızlı gitmiyorum en güvenli şekilde gidiyorum. benim kendimde sevmediğim huyum o daracık emniyet şeridinde duran arabaların veya çook yavaş giden arabaların sağından geçmek. gereksiz hareketler
en doğrusunu yapıyorsunuz bu kafaya ulaşacam bir gün de. ne zaman kim bilir. daha sabah yola çıkmadan kendime demiştim bugün sakin bir şekilde sürücem.
yine gittim tapa gaz 100. ve yol durağansa çok dar dahi olsa o sağ taraftan geçtim. yok abi bir duramıyorum o araba arkasında.
işte hiç yoktan o daracık emniyet şeridinden geçmeyecek duruma geleyim yeter. varsın 5-10 dakika kaybedeyim
İnan kimsenin zarar görmesini istemem. Kimi ordan gitmekten zevk alır kimi olağan trafikte sürmekten. Herkesin kendi bileceği iş. Ama ben kendi canımi kimsenin eline bırakmam. Trafik ufaktan aksın ben emniyet şeridinden gitmektense makas atmayı tercih ediyorum. Bende 1 kere girdim avcılara giderken yukarda konu açan arkadaşın dediği gibi trafik 20 ile akiyorsa ben Max 30 la gidiyorum ki anı birşey olursa hemen durabileyim diye. Bende nmax var adam pcx le arkadan sellektor atiyor çekildim kenara bir gidişi var acelen ne nereye yetisiyorsun kardesim canınız o kadar mı değersiz. Kuryeysen bırak millet kolasini cildini yemegini biraz geç yesin kimsenin bir yeri eksilmez en fazla müşteri kaybedersin bı kampanya bi indirim yine müşteriyi bir sekilde yerine koyarsin. Ama sen o bariyerlere girip kolunu bacağını kaybettikten sonra hiçbir uzvunu yerine koyamazsin. Hiçbir yerini kaybetmesen bile çektiğin acıya yasadigin strese değmez. O büyük kazaları yapanlar anlatanlar emniyet seridinden ayrılmayan insanlar yüzde 70-80 i bun emin ol
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)