Bilgi amaçlı paylaşmak isterim benim 2018 R25 motorum var yaşım 33, bana çıkan kasko fiyatları Nur sigorta 3.118tl Koru sigorta 3.770 tl. Ekipmanlarda belli bir bütçeye kadar kapsam içinde. Arabam için yıllardır yaptırdığım için 1000tl gibi fiyat ödedim bu yıl. Kapalı garajım olduğu için çalınmadan ziyade, benim çekincem bir kaza sonrası pahalı olan yedek parçalardan dolayı oluşabilecek yüksek fiyatlar. Bu arada bir çok sigorta firması teklif vermiyor, riskten dolayı. Veren iki firmayı paylaştım, fiyatları pahalı evet ancak diğerlerine göre insaflı gibi, daha önce teklif veren 1-2 firmayı hatırlıyorum resmen yaptırma bizden der gibi 9-10bin tl teklif vermişlerdi :-)
yaş 27. ehliyet 9 yıllık. ne arabayla ne motorla sisteme geçen tek bir kazam dahi yok. buna rağmen geçen sene benim 2020 sıfır r25'e en ucuz 4-5 bin en fazla da 10 bin küsürlü rakamlar çıkarmışlardı.ben de dedim yemişim kaskosunu. şükür o günden bu yana motosikleti bir defa dahi düşürmedim. bundan önceki 3 motosikletimle yaptığım yaklaşık 50 bin km'de sadece 1 defa ilk motorumu düşürmüştüm onda da motor hasar almamıştı. biraz da kendini bilmekte bitiyor olay. trafikte dibine kadar apaçilik yapsam da gereksiz risk aldığım nadirdir. bugüne kadar yaptırmadığım kaskoların paralarıyla zaten bir tane r25 alıyorum.
Ogrenciyken param olmadigi icin ucu ucuna yetirip aldigim arabama kasko yaptirmistim. Genc oldugum icin de koymustu bayagi. O zamanlar demistim kendime, "param olursa kasko yapmam" diye. Gel gelelim bugun arabam yine kaskolu. Cunku dogruya dogru, deli kullaniyorum, ve pert olursa biraz koyar. Ama motosikletleri hic kaskolamadim. "Pert olsa bile sorun degil, canim sagolsun" diye dusunuyorum. Ama motosikletin ederi Turkiyedeki gibi 2-3 kat daha yuksek olsaydi dusunurdum kasko yaptirmayi.
Bu arada, ulasim ve is amacli kullanilan motosikletleri istisna tutacak olursak; motosiklet zevk amacli kullanilan bir arac. Kaskosunun riskle orantili olarak yuksek olmasi gayet normal.
Bir de "Kasko aldim kullanmadim" mantigi biraz "kask aldim kullanmadim" gibi... Kaskoluysaniz, kaskoyu kullaniyorsunuzdur.
Motosiklet kasko ücretlerinin bu kadar yüksek olmasının tek sebebi, firmaların bu işi yapmak istememeleri, yapacaklarsa da vurgun yapmaya çalışmalarıdır. Devlet araç bedeline bağlı olarak bu işe bir sınır koymalı. "En fazla şu kadar olabilir" diyerek konuyu kapatacaksın. Ya yapmayacaklar, ya da kurala uyacaklar.
Kusura bakmada sen kazığı 2013de en büyüğünü yemişsin dediğin gibiyse.
2013 11.000$ NC700 motor için 830$ kasko ödemişsin.
2021 16.700$ Africa motor için 370$ kasko ödüyorsun ve buna pahalı diyorsun ?
90.000TL teminat bedeli manasız. Sigortalar her zaman kaza veya pert sonrası güncel değere bakar. Yukarıdaki hesaplama sıfır motor üstünden yaptım.
Motosiklette teminat bedeli değil işlevi ve sınıfı önemlidir. Spacy 110 olsa daha yüksek rakam ödeme ihtimalin var, hatta net bir şekilde daha fazla ödersin.
Sigortanın nasıl hesaplandığını ve neye göre fiyatlandığını bilmek lazım. 1 avuç civataymış gibi 90.000TL teminata bu kadar para istenmez dememek lazım.
Araba kaskoları ile motosiklet kaskolarını karşılaştırmamak lazım
Motosikletlerin çalınma ve kaza sonrası pert riski daha yüksek olduğu için
Motosiklet kaskoları ne yazık ki daha yüksek çıkıyor.
Burada istemiyorlar, Amerika'ya bilemeyeceğim direkt en büyük firmalardan birinde kasko departmanın yöneticisi ile konuştum bu konuyu. Adamlar bir tane motosikletle uğraşıncaya kadar 10 tane araba ile uğraşıyorlar. 5bin Tl'ye motosiklete yapacağına 2bin Tl'ye arabaya yapar 15bin sürümden kazanırım kafasındalar.
Yoksa emin olun Allianz 45bin liralık motosiklete 16.000 TL fiyat çekmezdi. Kasko yapmak isteyen firmanın çekeceği fiyat taş çatlasın 4000 TL. Bu işin adabı %10'dur bilemedin 15'tir fazlası değil. Asgari ücret 2200 liraydı ben bu 16.000Tl fiyatı aldığım zaman. Bir yıl kasko yapacağıma 7 ay bekçi dikerim motosikletin başına asgari ücret verip.
Herkese yapmak istemiyor değil bu arada, benim yaşım genç, ehliyet 3 4 yıllık, motosiklet de apaçi motosikleti olunca adamlar yapmamak için zora sürüyor fiyatı. Yoksa 45 yaşında, 20 yıldır ehliyeti olan, kawasaki vn900'e binen adama bana 16.000 veren firma 3000'den fazla istemez motosikletin fiyatı benimkinin iki katı olmasına rağmen.
Yas 40,kaza yok,motor ehliyeti 8 yillik.motor duke 390 2014 model,cikan kasko degeri 3800 tl.tabiki yaptirmadim
Başlığı görünce kaskosuz motora binmekten yana olan korkum biraz olsun hafifledi.
Dün 1121 liraya arabayı hallettim. Tracer için 8-9 ay önce 8000 lira istemişlerdi. Ondan önceki hornet'e kasko yapılmıyordu. Benelli TNT250 için ise 3500 istemişlerdi. Sıfırını 13900 e aldığım zaman
---------- Mesajlar birleştirildi - 07:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:02 ----------
Sanırım, İngiltere den sonra motosiklet hırsızlığı konusunda zirveye oynuyor olabiliriz.
"istememe" kelimesi saçma. Ne yani, sigorta şirketleri içten içe motosiklet düşmanı mı? Bu kâr etmek amaçlı bir şirket. Kazanacağı paraya bakar. Sizin kim ve ne olduğunuza değil. Risk belirlenir, sigorta primi hesaplanır. Risk fazlaysa prim yüksek çıkar, o kadar.
SAÇMA:
Düşük prim = sigorta yapmak istiyorlar
Yüksek prim = sigorta yapmak istemiyorlar
MAKUL:
Düşük prim = hesaplanan risk az
Yüksek prim = hesaplanan risk fazla
Bana öyle geliyor ki bu yaklaşım, "Hayin Yamaha" sendromunun değişik bir versiyonu. Yani yüksek fiyat ile karşılaşınca ille de oklar bir hedefe yöneltilmek zorunda, birileri hain, çıkarcı vs. ilan edilmek zorunda...
Bence sorunun kaynağı, alım gücünün ciddi oranda azalmış olması. 2008'de dolar 1.15 TL'di. Şu an ise bir ay içinde o kadar oynadığı oluyor. Fark muazzam. Ciddi derecede fakirleştik.
En büyük şirketlerden birinin bu konuyla ilgilenen departman müdürünün ağzından çıkan laf direkt olarak ''istememek, tercih etmemek'' idi. Şirket politikası gereği 15000 lirayı verecek bir keriz bulurlarsa el mecbur yapıyorlar tabii ki. Hesaplanan risk fazla tamam da en fazla 50bin lira çıkacak cebinden bana 0 motor alsa bile. Ben şu anki asgari ücrete oranla bunu niçin 20.000 liraya bir teminat altına alayım? Bazı alanlarda gerçekten serbest piyasa yaa denmemeli ya da hiç sevmesem de -Türkiye özelinde sevmem-devlet rekabete sürükleyecek, çoğunluğun iyiliğine olacak bir uygulama yapmalı. %100 kasko'nun hiçbir şekilde aracın fiyatının %20'sinden fazla olmaması gerek. Motosiklet bu, redbull yarışmalarında takla da atmayacağım. F16 kaskolatmıyorum 20.000TL'ye.
Yapmak istemiyoruzun diğer ismi astronomik teklif vermektir.
Bizzat sigortacimin aktardiği bilgi.
Bu durumu etkileyen baslica unsur
Sigorta şirketlerinin ilk 6 ve son 6 ay olmak uzere arac gruplarindaki havuz hacmi.
Sigorta şirketi istemiyor gerçekten; adamların elinde her türlü risk / kazanç-kayıp tablosu istatistiği var. O müşteri / motosiklet segmentinde kaskodan zarar ediyor iseler mecbur kabul edilmez bir fiyat çekiyorlar. Çok büyük ihtimalle müşteriye hizmet vermeyi reddedemiyorlar, onu yapınca işin içine başka mevzular girip başları ağrıyor olabilir...
Ilave bir bilgi de vereyim,
Kasko kullanimi/talebi binek arac kaskosuna yakin sayilarda olsa,emin olun motosikletlere verilen teklifler daha makul daha mantikli seviyelerde olabilir.
Bu arada,300-400K bandinda otomobile kasko yapmayan kişiler biliyorum
Diyelim ki bir mağazanız var. Zarar ettiğiniz bir ürünü satmaya devam eder misiniz? Yoksa fiyatını mı arttırırsınız? Fiyatını arttırınca biri gelip "sen bu ürünü satmak istemiyorsun" dese ne dersiniz?
Sigorta şirketi vakıf değil, kâr amaçlı bir oluşum. Para icad etmiyor. Herkesten topladığını kaza yapanlara dağıtıp farkı kazanç olarak kaydediyor. Motosiklet poliçelerinden zarar ediyorsa primleri arttırmak dışında ne yapabilir?
Yok, motosikletlere daha düşük prim verip kâr edebilen sigorta şirketi olsaydı, motosiklet kasko piyasasını ele geçirip yolunu bulmuş olurdu çoktan.
Araba sigorta primleri az, motosiklet sigorta primleri fazlaysa bunun tek açıklaması olabilir: Motosiklet kaza riski ve belirsizliği daha fazladır. Farklı bir sebep bilen varsa lütfen yazsın, öğrenelim.
Sebep olarak bunu yazmışsınız ama anlamadım. Açıklar mısınız?
Olay şu: Aynı sigorta şirketi mesela bana ve (rayiç bedeli daha fazla olan) motoruma 2.300TL fiyat verirken başkasının rayiç bedeli daha az olan motoruna 10.0000 - 15.0000 teklif veriyorsa bu o kişiye / o motosiklete kasko yapmak istemiyor demektir. Bu, buralarda sıkça yaşadığımız bir olgu. Ek olarak, "yapmak istemiyorlar" lafını ikisi de ayrı birer acenta işleten yakın arkadaşlarımdan da duymuşluğum var. (Keza bana ve motoruma aynı zamanda %0 muafiyetli olarak 2.300TL teklif veren de %25 muafiyetli olarak 9.500TL teklif eden de oldu. Bu durumda algım; o saçma fiyatı veren şirketin işi almak istemediği oluyor...) Bu memlekette motosikletine "nispeten" makul bir fiyattan kasko yaptırabiliyorsan kendini şanslı hissetmen gerekir.
@hasmet,
Örnek,x firma Benim bu yilin ilk 6 ayi için kasko havuzum da rayiç bedeli 60 bin tl geçmeyen motosikletler için %10 luk bir boşluğum var diyor.havuz dolunca ya teklif vermiyor ya da yuksek rakam çikariyor.
Zira,pert olan 1 milyon tl degerinde aracin odemesi köy sandiğindan yapilmiyor.havuzundan mantigi burada,ve kasko poliçe sınırı var.
Bu sebepten dir ki,
X firma 6bin tl teklif verirken
Y firma 3 bin tl veriyor.
Tabi bunun icinde kloz durumlarida teklif te degiskenlik gosterir
Kisaca,
Aga benim karnim tok..sen diger arkadasin karnini doyur..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)