Acemiye on fren kullanma nasihati
Reklamlar
-
Herkese Merhaba;
Ben acemi bir motosiklet sürücüsüyüm. Herkes on freni sakın kullanma diyor.yaklasik 200 km kadar kullandım motosikleti ve hic ani fren yapmam gerekmedi.Bugun 2 kez ani fren yaptim ve sadece arka freni sıktığımda motosikleti durduramadim arka fren kampana ve ani frende arka kaydı (motosiklette yeni ns160) ve arka teker yanladı.Sorum su on frene alismak icin nasil alistirma yapabilirim.
Çünkü bugün şunu öğrendim sadece arka frenle motosiklet yavaşlıyor ama durmuyor Arka tekerin yanıma geldiğini hissettim
Reklamlar
-
-
Dusuk suratte ornegin 40km ve alti ve ani durma gerekmeyen hallerde arka fren yeterlidir. Ozellikle tam durmaya yakin sadece on freni sıkarsan dusebilirsin. Ama motosiklette esas frenaj on frendedir dolayisiyla kombine kullanman gerekir, bos alanda videolari izleyerek egzersiz yapmani tavsiye ederim. On freni mecbur kullanman gerekiyor.
-
geribildirimleri değerlendirerek kullanmalısın (limon)
teker tutuyor mu
ağırlık transferi (ağırlık tutuşu artırır)
dikleşme (ön fren, gaz, ikitekerliyi kaldırır - arka fren, kompresyon, yatırır)...
-
Ön frene kesinlikle alışmalısın ( ama benim kadar değil) frenlemede en çok sorumluluğu ön fren alıyor arkayla dediğin gibi sadece yavaslarsin
-
Sadece arka fren kullanmak sizi kanatlandırır tehlikelidir çünkü arka fren tek başına ön frene nazaran çok daha düşük bir frenaj kabiliyetine sahiptir.
Ön freni işaret ve orta parmağınla birlikte eze eze kullanmalısın. Aşağıya bir video bırakıyorum sadece arka fren kullanan bir kişi ön fren kullanmadığı için yavaşlayamayıp bankete uçuyor. Halbuki ön freni de kullansa kurtarabilirdi. İzleyiniz lütfen.
-
vala frenleme konusu teoride hicbir ise yaramiyor. bos alanda kontrollu panik fren denemesi yapmak lazim sole 100 kere falan
eger kitlemeden panik fren yapmayi kas hafizasina yerlestirirsek ne ala. Aksi taktirde acil durumda teorideki bilgiler ucuyor, on frene abaniyor ve asfalti mucuk mucuk öpuyorsun. ABS candir.
-
Moruk sana kim diyorsa bunları, koşarak uzaklaş oradan.
-
HRider adlı üyeden alıntı
Moruk sana kim diyorsa bunları, koşarak uzaklaş oradan.
"Aman sen acemisin ön fren kullanma" , "aman sakın ön freni kullanma " mutlaka duymuşsunuzdur bunları
Bende bisikletten alışkanlık var farkında olmadan ön freni de kullanıyorum.Daha önce trafikte önümdeki araç ani durunca istemsizce kullandım örneğin bikaç kez bugün yokuştan inerken birden araç çıktı karşıma sadece arka freni sıktığımda yanlamış şahin gibi yaklaştım adama şükür birşey olmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
Mr.wind adlı üyeden alıntı
vala frenleme konusu teoride hicbir ise yaramiyor. bos alanda kontrollu panik fren denemesi yapmak lazim sole 100 kere falan
eger kitlemeden panik fren yapmayi kas hafizasina yerlestirirsek ne ala. Aksi taktirde acil durumda teorideki bilgiler ucuyor, on frene abaniyor ve asfalti mucuk mucuk öpuyorsun. ABS candir.
İşe yaraması ve unutmamam lazım motosiklet 150 kilo devirince panik yapıyorum
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
"Aman sen acemisin ön fren kullanma" , "aman sakın ön freni kullanma " mutlaka duymuşsunuzdur bunları
Bende bisikletten alışkanlık var farkında olmadan ön freni de kullanıyorum.Daha önce trafikte önümdeki araç ani durunca istemsizce kullandım örneğin bikaç kez bugün yokuştan inerken birden araç çıktı karşıma sadece arka freni sıktığımda yanlamış şahin gibi yaklaştım adama şükür birşey olmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
İşe yaraması ve unutmamam lazım motosiklet 150 kilo devirince panik yapıyorum
Dostum zaten pratik yapa yapa tecrübe kazanıyorsun. Ani fren yapman gerektiğinde ne izlediğin videolar, ne limon sıkma akılda kalıyor.
Acil durumda, hayatta kalma içgüdüsüyle vücuttaki bütün kan kollara bacaklara pompalanıyor ve beyin sağlıklı kararlar veremiyor.
işte o esnada kas hafızanda ne varsa onu yapıyorsun. imkanın varsa eğitim al, yoksa tecrübeli bir sürücü eşliğinde bol bol pratik yap.
bi 15 sene once falan honda cıbırım ile sağ şeritteyken soldaki belediye otobüsü birden sağa bir kırdı, Allahtan 40 la falan gidiyordum. ön frene asılmam ile ön lastik ciyaklayarak kaydı. o anda canımdan cok canım motorumu dusundugum için sola dogru devrilen motorumu, tam yere yapışacakken sol bacagımı yere atmak suretiyle tuttum. Düşmekten kurtuldum ama sol üst ön baldırımda zorlamadan kas yırtıldı. 1 ay topalladım.
-
Ben de acemi bir motorcuyum benim yaptığım trafiğe kapalı bir yerde ayrı ayrı ön fren arka fren durmaya çalışmak sürekli denemek sonra aynı anda kullanmak ve bunu da bol bol denemek, öğrenmek ve öğrendiğini pratiğe dökmek , uygulamak çok zevk veriyor insana ben böyle yapıyorum tavsiye ederim Barkın abinin nasihatidir de ayrıca bu ben de ondan öğrendiklerimi uyguluyorum çoğunlukla. Gerçekten bilgisi derya deniz
-
Arkadaşlar teori olmaz ise pratik de olmaz. Önce nasıl yapması gerektiğini öğrenecek arkadaşımız ve daha sonra bunu pratiğe dökecek. Araba kullanmayı deneme yanılma yöntemi ile mi öğrendiniz veya motosiklet kullanmayı deneme yanılma yöntemi ile mi öğrendiniz? İlk önce işin teorik bilgisini aldınız sonra pratiğe geçtiniz. Bu da onun gibi. Neyi nasıl yapması gerektiğini bilmeden nasıl pratik yapsın?
-
klasik bir laf vardır durmak için ön fren, yavaşlamak için arka fren kullanılır.
hızın 20 ve altı ise ön fren manevra yapacak isen kullanma onun dışında hızının önemi olmaksızın düm düz gittiğin her yerde ön fren kullanabilirsin.
ön fren hem en güzel fren hem de en tehlikeli fren.
ben öğrenme sürecinde kurs rotasında çalışırken 2 defa düşmüştüm. bir de arkadaşımın eşliğinde kapalı alanda bana öğretirken düşmüştüm totalde 3 kez. üçü de ön fren yüzündendi.
ilki sekiz çizerken o hızda ön fren bastım pat bastığım tarafa düştüm.
ikincisi yine dönerken dönemeyeceğimi hissedip son anda ön fren bastım motor üstünden attı.
üçüncüsü ise yine dönerken kum üstünden geçiyormuşum ön fren yaptım düştüm.
ve 4. düşüşüm bu da ehliyeti aldıktan sonra kazam ile sonuçlandı. yağmurlu bir havada önüme ani yaya atlaması sonucu ani frene biraz fazla basmam sonucu iki teker de tutuşunu kaybetti ve yayaya doğru düm düz motor kayarak yayaya çarpmamla sonuçlandı.
totalde 4 düşüşüm var dördünün sebebi de ön fren.
gel gelelim ön fren olmazsa olmaz.
ilk 3 düşüşüme bakarsan yavaş hızlarda manevra yaparken ön fren kullanırsan döndüğün yere motoru yatırırsın. o yüzden istanbul trafiğinden örnek vereyim arabalar arası manevra yaparken ön fren yaparsan motor düşme eğilimi gösterecektir. ben bunu ilk 1 ay belki 100 kez yapmışımdır. hiç düşürmedim çünkü motor hafif ama hep ayağımla tutmak zorunda kaldım ama motor ağır olsaydı düşme ihtimalim yüksekti.
özetlersek;
motor dimdik konumda dümdüz gidiyor ise hızın fark etmeksizin ön fren kullanabilirsin.
yavaş hızlarda kullanmamak lazım manevra yaparken çok ciddi denge bozar.
benim son zamanlarda kullanım şeklim ihtiyaç duymadığım her an arka frendir. duracaksam elim otomatik ön frene gider. durmayacaksam arka frenle yavaşlamaya çalışırım.
-
tecrube0 adlı üyeden alıntı
"Aman sen acemisin ön fren kullanma" , "aman sakın ön freni kullanma " mutlaka duymuşsunuzdur bunları
Bende bisikletten alışkanlık var farkında olmadan ön freni de kullanıyorum.Daha önce trafikte önümdeki araç ani durunca istemsizce kullandım örneğin bikaç kez bugün yokuştan inerken birden araç çıktı karşıma sadece arka freni sıktığımda yanlamış şahin gibi yaklaştım adama şükür birşey olmadı
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------
İşe yaraması ve unutmamam lazım motosiklet 150 kilo devirince panik yapıyorum
Duymadım, insan arkadaşını seçebiliyor.
-
en basit öneri ön freni serçe parmağınla sık
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)