Bu konuda bir gelişme var mı, acaba kullananlar ne düşünüyor, yaygınlaşıyor mu yoksa geleneksele devam mı etmeli?
Bu konuda bir gelişme var mı, acaba kullananlar ne düşünüyor, yaygınlaşıyor mu yoksa geleneksele devam mı etmeli?
Ben 1,5 yıldır kullanıyorum ama bir akü ile ilgili ne diyebilirim bilmiyorum.
Herhangi bir elektriksel problemim olmadı. 6-7 hafta kadar marş basmadığım bir dönem olmuştu, sonrasında aküyü ısıtmadan direk marş bastım, dün kapatmışım gibi çalıştı. Genelde park halinde kontağı hemen kapatmak falan konusunda da pek dikkatli değilimdir ama sıfır lipo akü ne dikkat edicem zaten. Ki ben eski motorumda da dikkat etmiyordum, hatta bir gün sabah işe geldiğimde ön arka parkları açık bırakmışım, o gün işten 22:00'de çıktım, çevirdim marşı gittim. 3 yaşında falandı heralde, xj6'nın üstünde gelen yuasa vardı.
Güzel bir gelişme bence. Şarj kaybı azalacak, ürün ömrü artacak, hafiflik faydasını saymıyorum bile. kıçımın altında patlamazsa sorun yok :D
Bir sorum daha var, acaba bu lityum aküler normal akü şarj aletiyle şarj edilebiliyor mu?
Lityum akülerin şarj konusu daha hassas, koruma devreleri falan gerekiyor, yani normal akü ile değişebilir şeyler değil, norma akü olan motorda ona göre şarj devresi var buna lityum akü takınca koruma mevzusu nasıl olacak? Lityum aküler delinip de içindeki malzeme hava ile temas edince alev alan maddeler içeriyor ve şarj sırasında düzgün şarj edilmezse ısınıp şişip patlayabiliyor. Patlayan yanan cep telefonları görmüşsünüzdür? Şimdi bu cep telefonlarındakinden çok daha büyük aküyü o aküye göre koruma devreleri tasarlanmamış motorda normal akü yerine kullanmaya korkardım, hele aküsü sele altında olan motorlarda daha tehlikeli,yanmaz kevlarlı pantalonu yanlızca kaza için değil akü yanarsa alev almamak için de giymek gerekir o zaman.
Daha başından elektrik devresi tasarlanırken lityum aküye göre yapılmış motorlarsa buna göre koruma önlemleri de alınmıştır, yani orijinalinde lityum akü ile gelen motorda güvenlidir ama sonradan lityum akü ile değiştirmeye çekinirim.
Benim xmax'da akü önde, sanırım ağırlığın arkada olmasını dengelemek için de aküyü öne koymuşlardır, aküyü lityum ile değiştirirsem daha hafif olacağı için motorun ağırlık dengesini de bozar diye de ayrıca çekinirim.
en ucun aküyü kullanıyorum. her gün nerdeyse motora biniyorum yaz kış. şu ana kadar sorun çıakrtan olmadı hepsi yılalrca gitti.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)