viteste motorun yokuşta kayması?
Reklamlar
-
geçen gün fark ettim 1. viteste park ettiğim motor üzerine bindiğimde az az kaydırıyordu yokuş aşağı. bir milim kayıp sonra duruyordu falan.
debriyajla alakası var mı acaba? tamamiyle sallıyorum çünkü debriyajda 2 tane tel var. biri debriyaj teli diğeri de kömür gibi bir şey o kafasına göre çekince çıkıyor geçen fark ettim ne alaka bilmiyorum.
bir de geçen gün çok yokuşlu yol vardı zorlanınca durduğum yerden kalkarken stop etti falan normalde mümkünatı yok etmem. hadi 1 ederiz allahın emri de 2 kez edince acaba dedim.
yağ değiştirmeye gidicem pazartesi müsait olursam aklıma da bu takıldı o ara bunu da sorarım ama buraya da sorayım
Reklamlar
-
arka frene basın. bukadar şey etmemek lazim rahat olun.
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
arka frene basın. bukadar şey etmemek lazim rahat olun.
problem varsa tespit amaçlı yazdım ben araçlar konusunda bilgisizim. 1. viteste kayması normal mi onu anlamak için sordum.
-
natijax adlı üyeden alıntı
problem varsa tespit amaçlı yazdım ben araçlar konusunda bilgisizim. 1. viteste kayması normal mi onu anlamak için sordum.
debriyaja basarken taktir edersinizki teker ile motorun bağlantısı kesilir ve kaymasi gayet normal olur. eger yokus yukari kavrama problemi var ise debriyak ayari yag ondan sonra balataya bakilir
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
debriyaja basarken taktir edersinizki teker ile motorun bağlantısı kesilir ve kaymasi gayet normal olur. eger yokus yukari kavrama problemi var ise debriyak ayari yag ondan sonra balataya bakilir
debriyaj sorusu ek olaraktı. 1. viteste park ettiğim motorun üzerine oturduğumda kayıp kayıp durdu motor. milim kaymalar. debriyaja bassam zaten yokuş aşağı uçarım
belki de ağırım diye normali budur. yine de pazartesi kontrol ettirim. teşekkürler
-
Motor kaç kilometrede ? hafiften kompresyon kaçırıyor olabilir , vitesde stop etmiş motorun dönmesine engel olan pistonun üzerinde sıkışıp kalan havadır , eğer subaplarda veya sekmanlarda aşınma varsa içerdeki hava azalır ve krank çeyrek tur civarı döner , hava azaldıkça bu döngü devam eder..
-
Motorun milim kayıp durması vites dişlisinin boşluğunun alınması gibi düşün. Dişlinin payı kalıyor, en sonunda da payı kapatıp duruyor. Yokuş kalkışta yarım debriyaj bekleyip fren kullanmıyorsan vah haline. Balata dayanmaz.
-
dediğim kaymaların dişlinin boşluğuyla alakası yok. o milim milim kaydıkça yokuşu bitirecek bir kayma söz konusu. durmuyor frene basmadıkça devam ediyor. yokuş kalkışta dediğini anlamadım da. bildiğin arka fren ve debriyaj tam çekili durur sonra hızlı şekilde kavrama noktasına elimi ani bırakır gazla eş zamanlı olarak kalkarım. yani daha iyi balataya bakamazdım diye düşünüyorum.
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Motor kaç kilometrede ? hafiften kompresyon kaçırıyor olabilir , vitesde stop etmiş motorun dönmesine engel olan pistonun üzerinde sıkışıp kalan havadır , eğer subaplarda veya sekmanlarda aşınma varsa içerdeki hava azalır ve krank çeyrek tur civarı döner , hava azaldıkça bu döngü devam eder..
38binde.
demek ki bu normal bir şey değil. ki olsa önceden fark ederdim. pazartesi motorcuya göstermek lazım. pek anlamıyorum dediklerinizden maalesef ama belli ki sorun. o hava azalmasıyla alakalı gibi. parasal çok sıkıntı çıkarmasın da
-
eğer yokuş dikse cok normal eğer dik değise pek normal değil yaklaşık %25 gibi bir eğimde neredeyse bütün motorlar kayabilir
tüm motorların birbirinden farklı kompresyon gücü var.
çok dik bir yokuşta motora binen yük bu kompresyon gücünü aşıyorsa kayma yapması çok normal.
ama yokuş dik değilse yinede kayıyorsa kompresyon gücünün düştüğünü gösterir küçük bir sıkıntı olabilir
bu kaymanın motora zararı olabilir çünkü motor hafif hafif hareketlerine devam eder ve bu sırada çalışmadığı için yağlama yapılmaz.
-
debriyaj baskı balata bitmiştir, kontrol edin.
-
kasırga genç adlı üyeden alıntı
eğer yokuş dikse cok normal eğer dik değise pek normal değil yaklaşık %25 gibi bir eğimde neredeyse bütün motorlar kayabilir
tüm motorların birbirinden farklı kompresyon gücü var.
çok dik bir yokuşta motora binen yük bu kompresyon gücünü aşıyorsa kayma yapması çok normal.
ama yokuş dik değilse yinede kayıyorsa kompresyon gücünün düştüğünü gösterir küçük bir sıkıntı olabilir
bu kaymanın motora zararı olabilir çünkü motor hafif hafif hareketlerine devam eder ve bu sırada çalışmadığı için yağlama yapılmaz.
yokuş dikti biraz. bir de normal yolda deneyeyim bakalım kayacak mı bakmak lazım. pazartesi sorarım yine de. çok teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------
joshua adlı üyeden alıntı
debriyaj baskı balata bitmiştir, kontrol edin.
pazartesi göstericem bakalım. teşekkürler
-
natijax adlı üyeden alıntı
dediğim kaymaların dişlinin boşluğuyla alakası yok. o milim milim kaydıkça yokuşu bitirecek bir kayma söz konusu. durmuyor frene basmadıkça devam ediyor. yokuş kalkışta dediğini anlamadım da. bildiğin arka fren ve debriyaj tam çekili durur sonra hızlı şekilde kavrama noktasına elimi ani bırakır gazla eş zamanlı olarak kalkarım. yani daha iyi balataya bakamazdım diye düşünüyorum.
38binde.
demek ki bu normal bir şey değil. ki olsa önceden fark ederdim. pazartesi motorcuya göstermek lazım. pek anlamıyorum dediklerinizden maalesef
ama belli ki sorun. o hava azalmasıyla alakalı gibi. parasal çok sıkıntı çıkarmasın da
yazdığım gibi hafif bir kompresyon kaçağı buna sebeptir , motorun çekişinde çalışmasında bir sorun yoksa aşırı yağ eksiltmiyorsa hiç elletme derim , ayrıca çalışmayan motorun debriyajı kaçırmaz boşuna kurcalatma , diğer bir ihtimal ön dişliyi büyüttükten veya arka dişliyi küçülttükten sonra sıfır km yepyeni motor bile viteste kayabilir..
-
önce yağ değiştirmeyi öğren
kayma olayında
kademeli lik söz konusu ise debriyaj sağlam
motor dönüyo
supaplar açılıp kapanıyo
kompresyon değişiyo
-
Dik bir yokuşta, özellikle tek silindirli ve düşük hacimli bir motosiklet ise oldukça normaldir. Yokuşun dikliğine, silindir ve hacime, üzerindeki kişinin sayısı ve ağırlığına göre de her durumda yaşanabilir doğal bir durumdur. Endişeye gerek yok.
-
Aynı yokuşta arka dişli 43t iken pek kaymazdı.
Şimdi 38t dişli kullanıyorum.
Yokuş aynı yokuş. Şimdi kaydırıyor.
Işık 4 dk kırmızı yandığı için kontağı hep kapatırım.
Sonuç olarak bir sorun yok.
Dik yokuşta normaldir.
-
Çeşitli 125cc motosikletlerim oldu çok dik yokuşların hepsinde birinci vitesteyken kayma yoktu ama ikinci viteste bıraktığım zaman bu durum oluyordu. Vites yükseldikçe dönmesi kolaylaşıyor. 5. viteste
-
çok teşekkürler bugün motor kullanmadım yarına bakıcam artık genel olarak normal deniyor. ilk yokuş aşağı park edişim galiba emin değilim o yüzden yeni fark ediyor olma ihtimalim yüksek
-
yokuş yukarı park et
ayaklık kapanmasın
-
',' adlı üyeden alıntı
yokuş yukarı park et
ayaklık kapanmasın
abo. çok mantıklı teşekkür ediyorum güzel fikir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)