Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kendi Motosikletimize Usta Olmak

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Merhabalar . 2004 model tvs marka eski bir motorum var . Ben alalı beri pek bir sıkıntı yaşamadım bakımlarını zamanında yaptım. Şuan da motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır ? Ustalarla malesef istediğim gibi bir ilişki kuramıyorum , herkes önce para konuşsun istiyor fakat öğrenciyken bu biraz zor , mesela benim motoruma uygun zincir dişli setinin en pahalısı internette 280 lirayken usta cg motorların zincir dişlisini takmayı , öğrenci olduğum için indirimle 500 liraya takmayı uygun görüyo vs. vs. , velhasıl kendi motorumun bakımını tamirini kendim yapmak istiyorum ve bu noktada forum üzerinden yardımınızı bekliyorum.

    sorumu tekrarlayayım :motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır , bu balata değişim işini yaparken nelere dikkat etmek lazım bir de hangi debriyaj balatası uygun olur , malum eski bir makine ?

    herkese teşekkürler şimdiden , tekeriniz düz bassın .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Her zaman ucuzdan pahalıya gitmek iyidir. Önce debriyaj telini ayarla derim. Düzeliyorsa o şekilde çözersin. Olmuyorsa sorun büyük ihtimal debriyaj balatasından. ayırmadığı için debriyaj görevini yapamıyor.
    batuhanaslan bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Yağdan filtreye, iğneden ipliğe internetten sipariş verip tamir tadilat işlerine yatkınlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz, benim gibi yatkınlığınız yoksa herhangi bir ustaya gidip "bunu böyle yap, şunun şurasını şöyle yap, burayı ayarla" demek daha iyi olur.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Debriyaj telini gerdirmeniz lazim, hem üstte hem altta ayar civataları var. Kavramayi yukari alacak şekilde ayarlayin. Debriyaj ayirsin ama gazladiginizda kacirma yapmasin, bunu deneyerek bulabilirsiniz.

  5. #5

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Teşekkürler , ilk fırsatta deneyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------

    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj telini gerdirmeniz lazim, hem üstte hem altta ayar civataları var. Kavramayi yukari alacak şekilde ayarlayin. Debriyaj ayirsin ama gazladiginizda kacirma yapmasin, bunu deneyerek bulabilirsiniz.
    teşekkürler hocam deneyeyim belki sorun ondadır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------

    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yağdan filtreye, iğneden ipliğe internetten sipariş verip tamir tadilat işlerine yatkınlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz, benim gibi yatkınlığınız yoksa herhangi bir ustaya gidip "bunu böyle yap, şunun şurasını şöyle yap, burayı ayarla" demek daha iyi olur.
    yatkın mıyım bilmiyorum ama göreceğiz inşallah hocam

  6. #6

    Üyelik
    17 Şubat 2019
    Debriyaj sıkıyorsun ama tel çekmiyordur kaçırması ondan olabilir ilk ona bak

  7. #7
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    Şu anda sahip olduğum ve 65000 km de olan çin malı kuba motosiklette ayno sorunu yaşıyordun 1 ay kadar önce 1 hafta kadar sonrasında debriyaj balataları yandı motosikletin eğer alt takım cg ile benzer ise ki ybr cbf gibi motorların dahi neredeyse aynı ve balatalar uyuyor yapması çok basit ama yeterli ekipmanınız varmı öncelikli sorum o seperatör anahtarı torklu anahtar veya havalı anahtar lazım eğer bunlar yok ise kendiniz yapmaya kalkışmayın çünkü debriysj tasını sökemezsiniz.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.

    1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
    2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
    3. Debriyaj balatası
    4. Motor yağı
    5. Debriyaj teli

    Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.
    Ekrem_06 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    01 Nisan 2019
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.

    1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
    2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
    3. Debriyaj balatası
    4. Motor yağı
    5. Debriyaj teli

    Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.
    Katılıyorum, tam benim yazacağım sıralama da bu olacaktı. İnşallah debriyaj teli ayarıyla sorun çözülür masrafsız.

  10. #10

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Alıntı salih dalkıl adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu anda sahip olduğum ve 65000 km de olan çin malı kuba motosiklette ayno sorunu yaşıyordun 1 ay kadar önce 1 hafta kadar sonrasında debriyaj balataları yandı motosikletin eğer alt takım cg ile benzer ise ki ybr cbf gibi motorların dahi neredeyse aynı ve balatalar uyuyor yapması çok basit ama yeterli ekipmanınız varmı öncelikli sorum o seperatör anahtarı torklu anahtar veya havalı anahtar lazım eğer bunlar yok ise kendiniz yapmaya kalkışmayın çünkü debriysj tasını sökemezsiniz.
    Evet hocam cg ile benzer , bu sıralar okuldan dolayı pek ilgilenemiyorum ama debriyaj telinin ayarını kontrol edip , gerekirse gerekli malzemeleri alıp debriyaj balatalarını da değiştireceğim inşallah , teşekkür ediyorum bilgiler için

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------

    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.

    1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
    2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
    3. Debriyaj balatası
    4. Motor yağı
    5. Debriyaj teli

    Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.

    Dediğiniz sırayla ilgileneceğim hocam , bilgiler ve yağ tavsiyesi için de teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------

    Alıntı impetum adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Katılıyorum, tam benim yazacağım sıralama da bu olacaktı. İnşallah debriyaj teli ayarıyla sorun çözülür masrafsız.
    İnşallah hocam, sorunu çözebilirsem döneceğim inşallah

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------

    Aynen ilk ona baktım hocam ama o noktada bir sıkıntı yok , teşekkürler

  11. #11
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı HacıDayı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar . 2004 model tvs marka eski bir motorum var . Ben alalı beri pek bir sıkıntı yaşamadım bakımlarını zamanında yaptım. Şuan da motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır ? Ustalarla malesef istediğim gibi bir ilişki kuramıyorum , herkes önce para konuşsun istiyor fakat öğrenciyken bu biraz zor , mesela benim motoruma uygun zincir dişli setinin en pahalısı internette 280 lirayken usta cg motorların zincir dişlisini takmayı , öğrenci olduğum için indirimle 500 liraya takmayı uygun görüyo vs. vs. , velhasıl kendi motorumun bakımını tamirini kendim yapmak istiyorum ve bu noktada forum üzerinden yardımınızı bekliyorum.

    sorumu tekrarlayayım :motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır , bu balata değişim işini yaparken nelere dikkat etmek lazım bir de hangi debriyaj balatası uygun olur , malum eski bir makine ?

    herkese teşekkürler şimdiden , tekeriniz düz bassın .
    Motorunuzun yedek parça problemi var mı?, eliniz bu işlere yatkın mı bu gibi şeyler başlıca düşüneceğiniz şeyler olsun eğer ufak tefek işler elinizden geliyorsa bence sorun yaşamazsınız korkmayın, tekerinize taş deymesin

  12. #12

    Üyelik
    16 Aralık 2016
    Motosikleti
    ......
    Tvs fiero esasinda suzuki üretimi bir modeldir.tvs sadece şasi uretimi yapmistir.o dönemde bir nevi partnerlik anlaşmalari vardi,suzuki daha sonra duşuk cc uretimine haojue ile devam etmistir.

    Haliyle motor ve mekanik olarak ciddi anlamda sağlamdir.

    Yukarida arkadaşlar öneride bulunmuş,

    Ilave olarak,

    Motor yaği olarak full sentetik kullanacaksin(suzuki ler yari sentetiğe uygun degil,scooter serisi haric)

    Ardindan,debriyaj levyesi(blok tarafindaki)o levyenin gerginligi önemlidir,debriyaj tam salık iken ileri geri 10mm(1cm) boşluk ideal dir.

  13. #13
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Bitik balata düzgün kavrama yapmaz. Sizin sorununuz debriyaj çekiliyken dahi kavrama yapıyor olması. Vizikotesi bozulmuş yağlarda kavramayı olumsuz etkilediğinden sorun yağlada alakalı değil. Debriyaj telinde kılcal kopmalar yoksa basit bir debriyaj ayarıyla büyük ihtimal sorununuz düzelecektir.

  14. #14

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Motorumu aldığımdan beri parçaları internetten alıp vidyo izleyerek yapıyorum. Bende balata aldım yağ aldım. İzin günü bekliyorum değişeyim.

  15. #15

    Üyelik
    09 Aralık 2018
    Şehir
    Ankara-Mersin
    Motosikleti
    TVS Fiero F2
    Alıntı levend84 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tvs fiero esasinda suzuki üretimi bir modeldir.tvs sadece şasi uretimi yapmistir.o dönemde bir nevi partnerlik anlaşmalari vardi,suzuki daha sonra duşuk cc uretimine haojue ile devam etmistir.

    Haliyle motor ve mekanik olarak ciddi anlamda sağlamdir.

    Yukarida arkadaşlar öneride bulunmuş,

    Ilave olarak,

    Motor yaği olarak full sentetik kullanacaksin(suzuki ler yari sentetiğe uygun degil,scooter serisi haric)

    Ardindan,debriyaj levyesi(blok tarafindaki)o levyenin gerginligi önemlidir,debriyaj tam salık iken ileri geri 10mm(1cm) boşluk ideal dir.
    Evet hocam Suzuki biraz da Hint Pazarının bereketini görüp girişmiş bu işe , bu modelin tasarımı çok beğenilince, Yamaha'nın ybr kasasında değişikliğe gittiğini okumuştum bir yerlerde. Bilgiler için teşekkür ederim , debriyaj levyesini kontrol edeceğim .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:32 ----------

    Alıntı MotoWrestler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzun yedek parça problemi var mı?, eliniz bu işlere yatkın mı bu gibi şeyler başlıca düşüneceğiniz şeyler olsun eğer ufak tefek işler elinizden geliyorsa bence sorun yaşamazsınız korkmayın, tekerinize taş deymesin
    Teşekkürler hocam , sizinde tekerinize taş değmesin, orijinal yedek parça bulmak biraz zor , fakat yan sanayi yahut benzer nitelikte parçaları bulunabiliyor , tavsiyeler için teşekkür ederim 🤗

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:34 ----------

    Alıntı Cr1Enis adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorumu aldığımdan beri parçaları internetten alıp vidyo izleyerek yapıyorum. Bende balata aldım yağ aldım. İzin günü bekliyorum değişeyim.
    Bence bu süreçte yapılası işlerden hocam , kolay gelsin size de .

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:35 ----------

    Alıntı VIA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bitik balata düzgün kavrama yapmaz. Sizin sorununuz debriyaj çekiliyken dahi kavrama yapıyor olması. Vizikotesi bozulmuş yağlarda kavramayı olumsuz etkilediğinden sorun yağlada alakalı değil. Debriyaj telinde kılcal kopmalar yoksa basit bir debriyaj ayarıyla büyük ihtimal sorununuz düzelecektir.
    Hocam çok doğru bir analiz olmuş , tam olarak dediğiniz gibiymiş , teli değiştirmek gerekebilir yine de bir süre sonra , teşekkürler değerli bilgileriniz için


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)