Kendi Motosikletimize Usta Olmak
Reklamlar
-
Merhabalar . 2004 model tvs marka eski bir motorum var . Ben alalı beri pek bir sıkıntı yaşamadım bakımlarını zamanında yaptım. Şuan da motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır ? Ustalarla malesef istediğim gibi bir ilişki kuramıyorum , herkes önce para konuşsun istiyor fakat öğrenciyken bu biraz zor , mesela benim motoruma uygun zincir dişli setinin en pahalısı internette 280 lirayken usta cg motorların zincir dişlisini takmayı , öğrenci olduğum için indirimle 500 liraya takmayı uygun görüyo vs. vs. , velhasıl kendi motorumun bakımını tamirini kendim yapmak istiyorum ve bu noktada forum üzerinden yardımınızı bekliyorum.
sorumu tekrarlayayım :motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır , bu balata değişim işini yaparken nelere dikkat etmek lazım bir de hangi debriyaj balatası uygun olur , malum eski bir makine ?
herkese teşekkürler şimdiden , tekeriniz düz bassın .
Reklamlar
-
Her zaman ucuzdan pahalıya gitmek iyidir. Önce debriyaj telini ayarla derim. Düzeliyorsa o şekilde çözersin. Olmuyorsa sorun büyük ihtimal debriyaj balatasından. ayırmadığı için debriyaj görevini yapamıyor.
-
Yağdan filtreye, iğneden ipliğe internetten sipariş verip tamir tadilat işlerine yatkınlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz, benim gibi yatkınlığınız yoksa herhangi bir ustaya gidip "bunu böyle yap, şunun şurasını şöyle yap, burayı ayarla" demek daha iyi olur.
-
Debriyaj telini gerdirmeniz lazim, hem üstte hem altta ayar civataları var. Kavramayi yukari alacak şekilde ayarlayin. Debriyaj ayirsin ama gazladiginizda kacirma yapmasin, bunu deneyerek bulabilirsiniz.
-
Teşekkürler , ilk fırsatta deneyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:07 ----------
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Debriyaj telini gerdirmeniz lazim, hem üstte hem altta ayar civataları var. Kavramayi yukari alacak şekilde ayarlayin. Debriyaj ayirsin ama gazladiginizda kacirma yapmasin, bunu deneyerek bulabilirsiniz.
teşekkürler hocam deneyeyim belki sorun ondadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
tommygun adlı üyeden alıntı
Yağdan filtreye, iğneden ipliğe internetten sipariş verip tamir tadilat işlerine yatkınlığınız varsa kendiniz yapabilirsiniz, benim gibi yatkınlığınız yoksa herhangi bir ustaya gidip "bunu böyle yap, şunun şurasını şöyle yap, burayı ayarla" demek daha iyi olur.
yatkın mıyım bilmiyorum ama göreceğiz inşallah hocam
-
Debriyaj sıkıyorsun ama tel çekmiyordur kaçırması ondan olabilir ilk ona bak
-
Şu anda sahip olduğum ve 65000 km de olan çin malı kuba motosiklette ayno sorunu yaşıyordun 1 ay kadar önce 1 hafta kadar sonrasında debriyaj balataları yandı motosikletin eğer alt takım cg ile benzer ise ki ybr cbf gibi motorların dahi neredeyse aynı ve balatalar uyuyor yapması çok basit ama yeterli ekipmanınız varmı öncelikli sorum o seperatör anahtarı torklu anahtar veya havalı anahtar lazım eğer bunlar yok ise kendiniz yapmaya kalkışmayın çünkü debriysj tasını sökemezsiniz.
-
İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.
1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
3. Debriyaj balatası
4. Motor yağı
5. Debriyaj teli
Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.
1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
3. Debriyaj balatası
4. Motor yağı
5. Debriyaj teli
Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.
Katılıyorum, tam benim yazacağım sıralama da bu olacaktı. İnşallah debriyaj teli ayarıyla sorun çözülür masrafsız.
-
salih dalkıl adlı üyeden alıntı
Şu anda sahip olduğum ve 65000 km de olan çin malı kuba motosiklette ayno sorunu yaşıyordun 1 ay kadar önce 1 hafta kadar sonrasında debriyaj balataları yandı motosikletin eğer alt takım cg ile benzer ise ki ybr cbf gibi motorların dahi neredeyse aynı ve balatalar uyuyor yapması çok basit ama yeterli ekipmanınız varmı öncelikli sorum o seperatör anahtarı torklu anahtar veya havalı anahtar lazım eğer bunlar yok ise kendiniz yapmaya kalkışmayın çünkü debriysj tasını sökemezsiniz.
Evet hocam cg ile benzer , bu sıralar okuldan dolayı pek ilgilenemiyorum ama debriyaj telinin ayarını kontrol edip , gerekirse gerekli malzemeleri alıp debriyaj balatalarını da değiştireceğim inşallah , teşekkür ediyorum bilgiler için
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:24 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
İlk olarak debriyaj ayarınızı kontrol edin. Manetin ayar kısmında sonda ise motordaki ayar kısmını kullanabilirsiniz. Eğer her iki ayar da sonda ise debriyajınız bitmiş, değişmesi gerekiyor demektir ki orjinalini veya EBC marka tavsiye ederim. Eğer; ayarlarınız normal olduğu halde aynı sorunu yaşıyorsanız motor yağınızla ilgili de sorun olabilir, motor yağınızı değiştirip tekrar deneyebilirsiniz (Motosikletiniz için Motul 5100 tavsiye edebilirim). Bunlar tamamsa küçük bir ihtimalle de olsa debriyaj teliniz kopuk olabilir, tek veya iki tel tutan bir debriyaj telinde benzer sorunları yaşamanız olasıdır.
1. Manetten debriyaj ayarı kontrol
2. Motordan debriyaj ayarı kontrol
3. Debriyaj balatası
4. Motor yağı
5. Debriyaj teli
Şahsen izleyeceğim yol bu olurdu.
Dediğiniz sırayla ilgileneceğim hocam , bilgiler ve yağ tavsiyesi için de teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:26 ----------
impetum adlı üyeden alıntı
Katılıyorum, tam benim yazacağım sıralama da bu olacaktı. İnşallah debriyaj teli ayarıyla sorun çözülür masrafsız.
İnşallah hocam, sorunu çözebilirsem döneceğim inşallah
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:27 ----------
Aynen ilk ona baktım hocam ama o noktada bir sıkıntı yok , teşekkürler
-
HacıDayı adlı üyeden alıntı
Merhabalar . 2004 model tvs marka eski bir motorum var . Ben alalı beri pek bir sıkıntı yaşamadım bakımlarını zamanında yaptım. Şuan da motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır ? Ustalarla malesef istediğim gibi bir ilişki kuramıyorum , herkes önce para konuşsun istiyor fakat öğrenciyken bu biraz zor , mesela benim motoruma uygun zincir dişli setinin en pahalısı internette 280 lirayken usta cg motorların zincir dişlisini takmayı , öğrenci olduğum için indirimle 500 liraya takmayı uygun görüyo vs. vs. , velhasıl kendi motorumun bakımını tamirini kendim yapmak istiyorum ve bu noktada forum üzerinden yardımınızı bekliyorum.
sorumu tekrarlayayım :motosikleti orta ayağa alıp birinci vitese attığımda arka teker kendiliğinden dönmeye başlıyor ve ayaktan indirip motora bindiğimde de motosiklet ilerlemek istiyo debriyajı sıktığım halde , bunun nedeni debriyaj balataları mıdır , bu balata değişim işini yaparken nelere dikkat etmek lazım bir de hangi debriyaj balatası uygun olur , malum eski bir makine ?
herkese teşekkürler şimdiden , tekeriniz düz bassın .
Motorunuzun yedek parça problemi var mı?, eliniz bu işlere yatkın mı bu gibi şeyler başlıca düşüneceğiniz şeyler olsun eğer ufak tefek işler elinizden geliyorsa bence sorun yaşamazsınız korkmayın, tekerinize taş deymesin
-
Tvs fiero esasinda suzuki üretimi bir modeldir.tvs sadece şasi uretimi yapmistir.o dönemde bir nevi partnerlik anlaşmalari vardi,suzuki daha sonra duşuk cc uretimine haojue ile devam etmistir.
Haliyle motor ve mekanik olarak ciddi anlamda sağlamdir.
Yukarida arkadaşlar öneride bulunmuş,
Ilave olarak,
Motor yaği olarak full sentetik kullanacaksin(suzuki ler yari sentetiğe uygun degil,scooter serisi haric)
Ardindan,debriyaj levyesi(blok tarafindaki)o levyenin gerginligi önemlidir,debriyaj tam salık iken ileri geri 10mm(1cm) boşluk ideal dir.
-
Bitik balata düzgün kavrama yapmaz. Sizin sorununuz debriyaj çekiliyken dahi kavrama yapıyor olması. Vizikotesi bozulmuş yağlarda kavramayı olumsuz etkilediğinden sorun yağlada alakalı değil. Debriyaj telinde kılcal kopmalar yoksa basit bir debriyaj ayarıyla büyük ihtimal sorununuz düzelecektir.
-
Motorumu aldığımdan beri parçaları internetten alıp vidyo izleyerek yapıyorum. Bende balata aldım yağ aldım. İzin günü bekliyorum değişeyim.
-
levend84 adlı üyeden alıntı
Tvs fiero esasinda suzuki üretimi bir modeldir.tvs sadece şasi uretimi yapmistir.o dönemde bir nevi partnerlik anlaşmalari vardi,suzuki daha sonra duşuk cc uretimine haojue ile devam etmistir.
Haliyle motor ve mekanik olarak ciddi anlamda sağlamdir.
Yukarida arkadaşlar öneride bulunmuş,
Ilave olarak,
Motor yaği olarak full sentetik kullanacaksin(suzuki ler yari sentetiğe uygun degil,scooter serisi haric)
Ardindan,debriyaj levyesi(blok tarafindaki)o levyenin gerginligi önemlidir,debriyaj tam salık iken ileri geri 10mm(1cm) boşluk ideal dir.
Evet hocam Suzuki biraz da Hint Pazarının bereketini görüp girişmiş bu işe , bu modelin tasarımı çok beğenilince, Yamaha'nın ybr kasasında değişikliğe gittiğini okumuştum bir yerlerde. Bilgiler için teşekkür ederim , debriyaj levyesini kontrol edeceğim .
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:32 ----------
MotoWrestler adlı üyeden alıntı
Motorunuzun yedek parça problemi var mı?, eliniz bu işlere yatkın mı bu gibi şeyler başlıca düşüneceğiniz şeyler olsun eğer ufak tefek işler elinizden geliyorsa bence sorun yaşamazsınız korkmayın, tekerinize taş deymesin
Teşekkürler hocam , sizinde tekerinize taş değmesin, orijinal yedek parça bulmak biraz zor , fakat yan sanayi yahut benzer nitelikte parçaları bulunabiliyor , tavsiyeler için teşekkür ederim 🤗
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:34 ----------
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
Motorumu aldığımdan beri parçaları internetten alıp vidyo izleyerek yapıyorum. Bende balata aldım yağ aldım. İzin günü bekliyorum değişeyim.
Bence bu süreçte yapılası işlerden hocam , kolay gelsin size de .
---------- Mesajlar birleştirildi - 05:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:35 ----------
VIA adlı üyeden alıntı
Bitik balata düzgün kavrama yapmaz. Sizin sorununuz debriyaj çekiliyken dahi kavrama yapıyor olması. Vizikotesi bozulmuş yağlarda kavramayı olumsuz etkilediğinden sorun yağlada alakalı değil. Debriyaj telinde kılcal kopmalar yoksa basit bir debriyaj ayarıyla büyük ihtimal sorununuz düzelecektir.
Hocam çok doğru bir analiz olmuş , tam olarak dediğiniz gibiymiş , teli değiştirmek gerekebilir yine de bir süre sonra , teşekkürler değerli bilgileriniz için
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)