Merhaba arkadaşlar. Bu iki motorun fiyatı çok yakın. Honda DCT li 103000 Triump Tiger 850 sports 112000. Anlayan var mı? Kaliteleri benzer mi? Yoksa Honda anlaşılmayan sebeple pahalı mı? Yardımcı olursanız sevinirim.
Merhaba arkadaşlar. Bu iki motorun fiyatı çok yakın. Honda DCT li 103000 Triump Tiger 850 sports 112000. Anlayan var mı? Kaliteleri benzer mi? Yoksa Honda anlaşılmayan sebeple pahalı mı? Yardımcı olursanız sevinirim.
triumph kalitesi ile honda kalitesini aynı kefeye koymak bile haksızlık olur. işçilik estetik güç ivme konfor. fazlasıyla triumphta mevcut. daha önce 3 adet triumph marka motosikletim oldu. özel ve güzel modellere sahip. 3 silindirli olması bile yeter...
ama şimdi bilmeyen arkadaşlar yazacaktır. hondaaa hayat ondaa abiiiğğ... nahh hayat onda. hade ordan.
Triump Tiger 850 Sport kalite olarak 10 gömlek daha üstün NC'den. NC daha çok yol odaklıyken, Tiger ile araziye girip hafif off-road sürüşler de yapabilirsiniz. Tiger 85 hp-82 nm tork, NC 60 hp-69 nm. Kıyaslanamazlar bile aralarındaki farklardan dolayı (silindir, amörtisör, fren vb.). Bütçeniz varsa Tiger öneririm ama fiyatı Korlas'da 119.490 TL şu an. Ağustos ayında teslim olacakmış. O aya kadar fiyatı da artabilir maalesef.
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Benzer arayış içerisindeyim. Facebookta yerli-yabancı Triumph, BMW, Honda, Suzuki modellerinin sayfalarını takip ediyor yorumları okuyorum.
Triumph vs Honda özelinde, Triumph sayfalarında genellikle "şurası patladı, burası çatladı, orası yağ akıtıyor" gibi sorunlar okurken, Honda sayfalarında ise KM yarışı yapılıyor; "200.000'i geçtik rodaj bitti, 444.444'ü ilk ben yapacağım..." gibi.
Ne beklendiğiyle alakalı bu durum. Güç isteniyorsa tartışmasız Triumph tercih edilmeli. "Güç o kadar da olmasa olur ama motor açısından kafam rahat olsun, sarf malzemesini değiştireyim devam edeyim" deniyorsa Honda.
Benim anladığım, çıkardığım sonuç bu.
Ne istediğine ne beklediğine bağlı.Honda sebepsiz yere pahalı değil,muadillerinden ucuz hatta.Uzun ömür,az yakıt,otomatik vites,konfor,servis bayi yaygınlığı,2.el hızı,aksesuar ve yedek parça yaygınlığı vb konular önemliyse kesinlikle nc.
Konu güzel konu bende bu iki modeli araştırdım ve inceledim. Parça kalitesi ve albeni olarak kesinlikle benim tercihim Triumph olurdu. Fakat motor kaç tane gelecek ne zaman gelecek kaça satılacak daha bu konular muallak durumda gibi. Güncel fiyattan satarsa Korlas büyük iş başarır. Aynı durum Trident de var. Orada da MT07 'nin ekmeğini yiyecek yeter ki doğru fiyat politikası ile doğru adetler de motor getirebilsinler. Yoksa yakın bir zaman da sarı sitede bolca az KM'de Trident ve Tiger850 ilanlarını sıfırından pahalı bir şekilde satılırken göreceğiz.
ikisini yan yana koyarsan tabi ki tiger.
fakat korlas'tan ötürü honda...
+1. Ayrıca Tiger'da DCT olmadığına göre fiyat karşılaştırmasında DCT'siz NC dikkate alınmalı. Bu durumda arada 17.000TL fark oluyor. (DCT'siz NC 95.000TL, Tiger 112.000TL...)
Tiger mutlaka ki NC ile karşılaştırılacak bir motosiklet değil. Her ikisine de haksızlık olur. NC iri bir commuter'dır ve gerçekten de sorunsuz bir makinedir. Yağını filtresini, fren sıvısını balatasını, zincirini dişlisini, lastiğini değiştir değiştir devam et. (Hava filtresi değişimi biraz meşakatli ama mesela süpap ayarı yapması başka motosikletlere göre çok daha zahmetsiz.) (Tek kronik problemi arka amortisör patlamasıydı ama yeni serilerde düzelmiş olabilir. Düzelmemiş olsa dahi komple bir amortisör güncellemesi yapmak en fazla 700€'ya patlar, cepte başka aksesuarlara ve/veya işletme giderlerine harcanacak çok para kalır...)
Bu arada bir haftadır Honda'ya mesaj bırakıyorum NC750X için ne arayan var ne soran. Koskoca Honda Türkiye bir tane test motoru açmadı mı?
@Ezio41 Triumph fiyat 120.000 ve Ağustos teslim diye yazmış. Ağustos'a fiyat değişmez kabul etsek dahi aradaki fark 25.000TL. Konu tamamen ne kadar para o kadar köfte meselesi...
2. el 2016 - 2017 model CB500F'ler 50.000TL'lere satılırken NC'nin 95.000TL'ye çok pahalı olduğunu düşünmüyorum. Piyasa pahalı... Öte yandan 3 sene önceki kur 4,04TL bugünkü 8,10TL, NC de 3 sene önce 35.000TL idi, bugün 95.000TL; kur 2 katı artmışken motosikletin fiyatı neden 2,7 kat artmış onu bir irdelemek gerekebilir. (Sanırım arada bir de %20 uzakdoğu vergisi geldi onun etkisi ile bile hesaplasak bugünkü fiyat kura göre olması gerekenden %13 pahalı kalıyor...)
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Kalitelerinin hakkında bilgim yok diyebilirim ama Honda'nın pahalı olması AB ülkeleri dışından gelen araçlara ek %20 gümrük vergisi olması yüzünden. Yani 1buçuk 2 yıl önce kadar çıktı bu vergi, haliyle avrupa üretimi araçlar ucuz kaldı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------
Haa, bir de bu honda NC serisi motorlar Toyota Corolla gibi. Yani periyodik bakımını yap, yağını suyunu eksik etme fazla sorun çıkarmaz ama keyfi de yoktur diğerleri kadar, yani ani hızlanayım, uçayım kaçayım işlerine gelmez. İşe gidip geleyim, hafta sonu da şehirdışına çıkayım biraz yol yapayım, benzin masrafını düşünmeyeyim az yaksın rahat gitsin fazla masrafı olmasın kafasında tam bir japon aracı.
at ile eşşeği kıyaslamak olmuş ama bizim ülkede tabiki önce fiyat kıyaslaması yapmak durumundayız.eşşeğin 2 adet özelliği var.birincisi otomatik olması ikincisi çok az yakması.bu özelliği arayan için mükemmel seçim.arada normalde fark daha fazla ama euro yüksek olması ayrıca asya mallarına ek yüzde 20 gümrük vergisi ile avrupa malları arasındaki fark kapandı.servis imkanınız var ise triumph almanız her türlü daha mantıklı olur.kaldıki tiger seriside yenilendi 890cc 84hp 3 silindir çok güzel geziler sunar.
Arada o kadar mı kalite farkı var gerçekten? İstanbul da yaşıyorum, Avrupa yakasında, servis ve yedek parçadan emin olursam her halde Tiger daha mantıklı olacak. Ben günlük olarak da işe motosiklet ile gidiyorum. O yüzden servis ve yedek parça çok önemli. Uzun süre parça beklemek beni çok etkiler.
istanbulda yaşıyorsanız zaten hiç bir marka model artık sorun olmaz orada.mv agusta bile alın derim yani ki alıyorlar baya sıra falan var.evet 2 motorun arasındaki fark çok.aslında fiyat olarak denk gelselerde rakip değiller.tracer 700 değil tracer900 değil tam ortasını yakalamışlar ama fiyat olarak şu an tracer700 fiyatına bu motoru alabilirsiniz.fp olarak çok üstte kalıyor kalite olarakta zaten güzel.şu dönemde zaten böyle fiyatlara satılan avrupalıların alınmamasını gerektiricek hiç bir şey yok.şimdiden hayırlı olsun derim ama sanırım motor yok henüz.bence yazılın derim bu sırada diğer seçenekleride değerlendirin ama çok seçenek bulamicaksınız bu fiyat segmentinde.tracer 900 de yakında fiyatı açıklanıcak ama hüsran olucaktır tabi 140 dan aşaya beklemiyorum şahsen
Avrupalı ile japon kıyaslanmaz, servis parça yakıt ikinci el vb kaygısı olan gider japonu alır, böyle kaygılarınız yoksa Triumph apaçık çok daha iyi bir seçenektir.
lüks, kalite, performans, konfor, ve sorunsuzluk bence ayrı kalemlerde değerlendirilmesi gereken noktalar.
örnek olarak mazda 3 ile audi a3 ü kıyaslayacak olursak; a3 performansı, kalitesi ve konforuyla mazdacıgımı tekme tokat dover.
Gel gör ki sorunsuzluk olarak mazda ya rakip olamaz.
yukardaki motosikletlerin hiçbirini kullanmadım, bilmediğim konuda konuşamam.
Ancak "sorunsuzluk" kalemini teknoloji, fiyat, konfor, performans gibi kalemlerden ayrı değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum. saygılar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)