Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

ikarus sendromu etkileri ve engellemek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu aralar maalesef bunu çok hissediyorum. kendimce motora aşırı hakim hissediyorum 3000kmden sonra bu olmaya başladı şu an sanırım 3500-4000 arasındayım km olarak.
    ne bileyim çok rahat manevralar yapıyorum arabaların arasından geçerken hiç ayağı koymuyorum yere.
    veya çok dar alanlardan ayağı yere koymadan bakış yaparak çok rahat dönüyorum.
    ani frenlerime çok güveniyorum.
    virajlarıma da keza öyle(ybr ile. performans sürüşü değil de şehir içinde normal viraj sürüşleri düşünün abartmaya gerek yok)

    ne bileyim sürerken aşırı zevk almaya başladım bu ara. geliştikçe daha da zevkli oluyor bu meret.

    aşırı hakimim ve bazen işin bokunu çıkarıyorum. hatırlayan hatırlar kaç kez dedim apaçi değilim diye ama bazen gerçekten saçma sapan riskler alıyorum. tamam kendimi çok beğeniyorum ama genel olarak her şeyi düşünerek sürüyorum. gereksiz riskten kastım da çok ani hareketler yapmam.
    çoğumuz için aldığım riskler belki de çok düşüktür ama misal geçen aldığım riski söyleyeyim çok yavaş ilerleyen trafikte çok hızlı ve ani manevralar yapmam. hızlıdan kastım hızım 20yi geçmez. birden ani hızlanıp durup ani hızlanıp durup arabalar arası manevra yaptığımı düşünün.

    bana zararından çok gereksiz bir kaza olacak bir şey.

    bilmiyorum içimdeki apaçi ortaya çıktı galiba.
    ama en nihayetinde eminim ki sürüş karakterimi oturtucam.
    bu aşırı güven bence iyi ama risk almadan sürünce. onun dışında yüksek hızlarda risk almam her zaman her şeyi düşünerek sürüyorum. bu yaptığım saçma ani manevraları da yapalı 3 hafta olmuştur.
    bir de kendime çok güvendiğim nokta çok fazla soğuk kanlıyım. biri bir hata olmadık yerde yapınca apışıp kalmak yerine şu ana kadar ya anında fren ya da gerekiyorsa kaçtım.
    bilmiyorum bu kadar özgüven iyi mi kötü mü? ama risk almadan bu kadar özgüvenli olmak bence iyi. gerisi sizin yorumlarınıza kalmış

    edit: hislerimi aktarmaya çalıştım. saçma sapan laf yapmaktansa birbirimizi eğitmek üzerine yazarsak daha faydalı olur. yoksa ben de seyirciye oynayacak yorum yapabilirim. umarım anlatabildim. amacım hislerimi tam olarak aktarabilmek. yoksa ben de biliyorum 3000km ile ben kimim yani. ben kendimi kimseyle kıyaslamıyorum kendime bakıyorum direkt.
    sadece kendi çapımda kendimce hissettiğim. hava, tava olayları bende yok. ben kendim için sürüyorum onu başından bir belirteyim. hayatım boyunca hiçbir konuda kimseye ne hava yaptım ne tasladım. yazdıklarımı anlayıp ona göre güzelce şöyle şöyle yazacak olan varsa yazar.
    3bin km olduğunda ben de sizin gibi olmuştum.
    Araba ile otoyolda 90'ı geçmeyen ben xmax ile otobana çıkıp 140'la giderken seneye bunu satıp xmax 400 almam lazım gitmiyor bu demeye başlamıştım. işte bu kendime güven geldikten sonra daha çok risk almaya başladım ve 7bin km olduğunda küçük bir kaza geçirip bot da dahil tam ekipman sayesinde ameliyat gerekmeden iyiştiğim köprücük kemiği kırığı ile kurtardım.

    Şimdi daha büyük motor mu neyime, bununla da o kadar hızlı gitmem artık diyorum.

    Gençken bisikletle çok risk alırdım, bir uzun turda yokuş aşağı 80'le inerken bisikletle virajı alamayıp kaza yapmıştım, kafamdaki kask ikiyer ayrılmıştı. Bu yüzden o zamanlar motosiklete hiç yönelmedim, motora binersem tehlikeli şeyler yaparım olmaz demiştim. sonra 45 yaşından sonra motor aldım artık sakin kullanırım noolcak scooter bu fıtı fıtı giderim işte diyerek almıştım ama yola çıkınca insana bir apaçilik geliyor.
    natijax bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Aman abi dikkat et. Scooter ile viraj almak vitesli deposu olan motora göre daha da zordur.

  3. #23
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hmmm. Yazılanlara bakıyorum da, ben çok akıllı uslu kullanan bi herifim galiba...

  4. #24

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3bin km olduğunda ben de sizin gibi olmuştum.
    Araba ile otoyolda 90'ı geçmeyen ben xmax ile otobana çıkıp 140'la giderken seneye bunu satıp xmax 400 almam lazım gitmiyor bu demeye başlamıştım. işte bu kendime güven geldikten sonra daha çok risk almaya başladım ve 7bin km olduğunda küçük bir kaza geçirip bot da dahil tam ekipman sayesinde ameliyat gerekmeden iyiştiğim köprücük kemiği kırığı ile kurtardım.

    Şimdi daha büyük motor mu neyime, bununla da o kadar hızlı gitmem artık diyorum.

    Gençken bisikletle çok risk alırdım, bir uzun turda yokuş aşağı 80'le inerken bisikletle virajı alamayıp kaza yapmıştım, kafamdaki kask ikiyer ayrılmıştı. Bu yüzden o zamanlar motosiklete hiç yönelmedim, motora binersem tehlikeli şeyler yaparım olmaz demiştim. sonra 45 yaşından sonra motor aldım artık sakin kullanırım noolcak scooter bu fıtı fıtı giderim işte diyerek almıştım ama yola çıkınca insana bir apaçilik geliyor.
    ne kadar dikkat ederek sürsem de bu biraz bende de var. şunu anladım ister istemez hız yapan biriyim. motora ve arabaya başlamadan önce hep etrafıma derdim hız kadar aptalca bir şey yok. bu sene her ikisine de başladım şimdi millet uyarıyor arabada bu hız ne diye.
    motorda da hep bir tapa gaz gitme merakım var. 100 gidiyor son ama eminim 140 olsa onu da görürüm. bu yüzden sürüş karakterimi oturtamadığımı düşünüyorum hala.(boş yolda fatih-levent arası düşünün. zaten minimum 90la gidiliyor o yolda.

    100de bir sıkıntı yok yerinde yapıyorum aslında ama bilemiyorum daha yüksek cc elimde olunca bakalım nasıl olacak. belki de 100 normal diye tapa gaz yapıyorumdur emin de değilim.
    gerçi bende şey var az çok aynı sürüşte olan varsa anlayabilir. son anda yavaşlamayı seven bir sürüş stilim var. yolun grafiğini çizerek tabii ki. riske atmadan.
    bastıkça basıyorum son düzlükte vitesleri tek tek düşe düşe motor freni ağırlıklı yavaşlıyorum ve son anda en uygun viteste virajı dönüyorum sonra olabildiğince hızlanıyorum ancak bunları yaparken etrafı ciddi kontrol eden biriyim. dar yerlerde yayaların yola atlayabileceği yerlerde mümkünatı yok yapmam.
    garip şekilde haz alıyorum bu sürüşten.

    dikkatliyim ama gerek de yok hani. yavaş yavaş sakin sakin ilerlemek varken.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    Malaguti Dune 125-X Black Edition
    Son anda fren yapmayı sevmek bana göre bu işin fantezilerinden biri olur anca ve çok da sık duymadığımız bir fantezi. Neden bunu sever ki bir insan kedi de değiliz 9 canımız da yok can bedenden çıkınca restart da edemiyoruz bir oyunun içinde de değiliz. Enteresan. Sizin bence kendinizle bir yüzleşmeniz lazım ama Allah korusun bu bir kaza sonrası olmaz umarım. Size bir hobidaş tavsiyesi lütfen bu alışkanlığınızdan vazgeçin. Kendi iyiliğiniz için ve trafikteki diğer kişi ve araçların iyiliği için.

  6. #26
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ne kadar dikkat ederek sürsem de bu biraz bende de var. şunu anladım ister istemez hız yapan biriyim. motora ve arabaya başlamadan önce hep etrafıma derdim hız kadar aptalca bir şey yok. bu sene her ikisine de başladım şimdi millet uyarıyor arabada bu hız ne diye.
    motorda da hep bir tapa gaz gitme merakım var. 100 gidiyor son ama eminim 140 olsa onu da görürüm. bu yüzden sürüş karakterimi oturtamadığımı düşünüyorum hala.(boş yolda fatih-levent arası düşünün. zaten minimum 90la gidiliyor o yolda.

    100de bir sıkıntı yok yerinde yapıyorum aslında ama bilemiyorum daha yüksek cc elimde olunca bakalım nasıl olacak. belki de 100 normal diye tapa gaz yapıyorumdur emin de değilim.
    gerçi bende şey var az çok aynı sürüşte olan varsa anlayabilir. son anda yavaşlamayı seven bir sürüş stilim var. yolun grafiğini çizerek tabii ki. riske atmadan.
    bastıkça basıyorum son düzlükte vitesleri tek tek düşe düşe motor freni ağırlıklı yavaşlıyorum ve son anda en uygun viteste virajı dönüyorum sonra olabildiğince hızlanıyorum ancak bunları yaparken etrafı ciddi kontrol eden biriyim. dar yerlerde yayaların yola atlayabileceği yerlerde mümkünatı yok yapmam.
    garip şekilde haz alıyorum bu sürüşten.

    dikkatliyim ama gerek de yok hani. yavaş yavaş sakin sakin ilerlemek varken.
    Ben bundan bir ay önce sakin ve normal hızlarda gittiğim için fren çok kullanmıyordum.(havalar soğuk olduğundan üşümemek için sanırım ) Yani mesela döneceğim yere yaklaştım gazı bırakıyorum gibi. Bu aralar ben de agresif kullanmaya başladım o yüzden bir hafta ara vermeyi düşünüyorum. Gaz fren gaz fren bir süre sonra için dışına çıkar. Hem yakıt tüketimini arttırır hem de fren balatan erken biter. Bunlar önemli şeyler değil. Bu şekilde sürünce akıcı bir sürüş olmuyor. Bence biraz daha sakin sürmeye çalışabilirsin. Ben de çok seviyorum o gazı verdikçe motorun sesinin artması kaskın içinde "HUHUHHAHAHAAH" diye gülüyorum. Sanki altımda 1000lik makine varmiş gibi. Neyse bence de hız gerektiren yerlerde o hızlarda kullan dediğim gibi ortalama hızın fazla olduğu bir yolda yavaş gitmek tehlikeli oluyor. Ama ara sokaklarda gaz fren gaz fren çok yorar.
    espresso bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son anda fren yapmayı sevmek bana göre bu işin fantezilerinden biri olur anca ve çok da sık duymadığımız bir fantezi. Neden bunu sever ki bir insan kedi de değiliz 9 canımız da yok can bedenden çıkınca restart da edemiyoruz bir oyunun içinde de değiliz. Enteresan. Sizin bence kendinizle bir yüzleşmeniz lazım ama Allah korusun bu bir kaza sonrası olmaz umarım. Size bir hobidaş tavsiyesi lütfen bu alışkanlığınızdan vazgeçin. Kendi iyiliğiniz için ve trafikteki diğer kişi ve araçların iyiliği için.
    tamamiyle yanlış anlattım bu sefer hata bende.
    demek istediğim viraja yaklaştığım sırada fren yapıyorum. son anda fren yapacak olsam zaten motor freni yapamam ardı ardına 2-3 vites düşemem
    kendimi hiçbir zaman riske atmam o kadar da değil. demek istediğim virajdan viraja hızlanmayı virajı görünce motor freniyle yavaşlamayı seviyorum diyelim. neyse belki de kendimi yazıla değil sürüş video ile anlatsaydım çoğu kişi gayet normal sürüyorsun diyecekti mevzu yazıya gelince ben galiba anlatamıyorum
    tamamiyle benim hatam son anda diyerek. sadece viraj ile viraj arasındaki o düzlükte hızlanmayı diğer viraja girmeden motor freni ile viraj için uygun vitese almayı seviyorum.
    yani o 2 viraj arasında fıtı fıtı değil de biraz hızlanmayı seviyorum diyeyim. şimdi kendimi doğru anlattım eminim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:40 ----------

    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bundan bir ay önce sakin ve normal hızlarda gittiğim için fren çok kullanmıyordum.(havalar soğuk olduğundan üşümemek için sanırım ) Yani mesela döneceğim yere yaklaştım gazı bırakıyorum gibi. Bu aralar ben de agresif kullanmaya başladım o yüzden bir hafta ara vermeyi düşünüyorum. Gaz fren gaz fren bir süre sonra için dışına çıkar. Hem yakıt tüketimini arttırır hem de fren balatan erken biter. Bunlar önemli şeyler değil. Bu şekilde sürünce akıcı bir sürüş olmuyor. Bence biraz daha sakin sürmeye çalışabilirsin. Ben de çok seviyorum o gazı verdikçe motorun sesinin artması kaskın içinde "HUHUHHAHAHAAH" diye gülüyorum. Sanki altımda 1000lik makine varmiş gibi. Neyse bence de hız gerektiren yerlerde o hızlarda kullan dediğim gibi ortalama hızın fazla olduğu bir yolda yavaş gitmek tehlikeli oluyor. Ama ara sokaklarda gaz fren gaz fren çok yorar.
    ara sokakta katiyen mümkün değil.
    ben tamamiyle araçların olduğu yayaların normal şartlarda olmaması gereken yollarda bunu yapmayı çok seviyorum.
    yayanın yola atlama ihtimalinin olduğu hiçbir yerde bunu yapmam.

    hatta arkamdaki hep götüme yapışır. bakıyorum millete çok hızlı gidiyor ben aşırı yavaş ilerliyorum yaya ihtimali varsa çünkü her zaman tehlikeleliler. işimi riske almam.

    ama gerçekten o agresif sürüş yerinde yapılınca aşırı hoş


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler