ulkerhan adlı üyeden alıntı
muhtemelen pulsar'ı bilmediğiniz için öyle diyorsunuz.
- soğutma suyu ve yağ boşaltılacak,
- depo, yan karenajlar sökülecek,
- termostat, radyatör ve hortumları tamamen sökülecek,
- egzoz boğazı sökülecek,
- hava filtresi kutusu, enjeksiyon ünitesi sökülecek,
- külbütör kapağı söküldükten sonra, egzantrik dişlisi sökülecek,
- sağ buji yuvası ve bujiler sökülecek,
- egzantrik gergisi sökülecek,
- silindir kapağı sökülecek sonra conta değişecek.
- motoru toplarken debriyaj kapağı açılarak egzantrik zinciri takılacak.
- tüm sökülenler toplanacak,
bakın daha kurum temizliği, supap kontrolü falan yapmadım. ben yapsam 3-4 saatte bitiririm mola dahil. ama cıncık gibi olur.
gelin bir de yapılacak işleme göre yedek parça fiyatlarına bakalım.
- orijinal kapak contası 150 tl,
- debriyaj kapak ve egzantrik gergi contası 25 tl,
- egzoz manifolt contası 10 tl,
- yeni antifriz, 30-50 tl,
- yağ 100-150 tl,
- 1 kutu balata spreyi harcarım 10 tl,
malzeme yaklaşık 360-380 tutuyor. duruma göre silindir alt contası değişirse bir 20 tl daha ekleyelim.
işini hakkıyla yapmak isteyen bir usta o kadar parçayı söktükten sonra,
- silindir kapağı ve piston kurumlarını temizler,
- supap kaçak kontrolü yapar,
- hava filtresi kutusunu yıkar,
- enjeksiyon ünitesini ve sensörlerini temizler,
- supap ayarı yapar.