Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Devamlı yanan kısa far ve akü hk bilgi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    05 Nisan 2021
    Arkadaşlar Kastamonu dan katılıyorum. Foruma yeni üye oldum.Acizane Eski Motosiklet cilerdenim.Yaş 57 .Bizim Zamanımıza Jawa, ve rus motosikletler vardı.BMV si olan nadir ve en iyi motosikletci olarak görülürdü.
    17 yaşındaki oğluma Ehliyeti yaşı 17 olduğu için Honda Ace125 aldım (tabi kendimde arada kullanmak özür def etmek için)soracağım konuların başında motorun aküsü bitmiş durumda tmf gibi dandik bi marka sanırım aldığımda satıcı iyice şarz etmiş birkaç gün sıkıntı çıkarmadı sonradan teklemeye başladı .Tepmeyle çalıştırmaya başladık.Motoru çalıştırınca kısa far devamlı yanıyor sanırım aküye baya bir zararı oluyor.gece yolculuğu yok.Bu ışığı devre dışı nasıl bıraksam faydası olurmu.Birde bu motorsiklete ne marka akü alıyım 12 wolt olduğunu biliyorum Amperi ne olmalı.Selam ve saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Yeni motosikletlerin hepsinde kontak açıldığında gündüz farı kendiliğinden yanıyor ve söndürme tuşu yok. Mesela 150 NK'larda gündüz farı açma kapama tuşu var ancak çalışmıyor. Sürekli yanık.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:41 ----------

    Yeni motosikletlerin hepsinde kontak açıldığında gündüz farı kendiliğinden yanıyor ve söndürme tuşu yok, yani var ama çalışmıyor. Bana serviste yönetmelik gereği motosikletlerin montajının bu şekilde gerçekleştirilip satışa sunulduğuydu. Dilerseniz serviste veya tamircide tuşu aktif hale getirebilirsiniz.

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    27 Mart 2021
    Bosch, varta gibi kaliteli üzerindeki aküyle aynı değerlerde bir akü alırsanız hiç sorun yaşamazsınız. Euro 3 normlarıyla beraber görünümü arttırmak için motor çalışınca farlar hep açık kalıyordu. Görünümü arttırmak ve güvenlik için bence dokunmayın derim.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Foruma hoşgeldiniz , sıkıntı akü mü şarj dinamosumu önce bunu tespit ettirin , herhangi bir elektrikçi voltmetre ile motor çalışırken akünün üzerinden basitçe ölçüm yapabilir , sonuca göre aküyü değiştirirsiniz , yerli üreticilerden Yiğit Akü motosiklete uygun ebatlarda model çıkarıyor , internetdende kaliteli markalara ulaşabilirsiniz , Yuasa 1. gelir fiyatı yüksektir..far emniyet standartları gereği sürekli yanar kısa sürede akü toparlasın diye fişini çıkarabilir yada kablosuna şalter takılabilir.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı 37Harun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Kastamonu dan katılıyorum. Foruma yeni üye oldum.Acizane Eski Motosiklet cilerdenim.Yaş 57 .Bizim Zamanımıza Jawa, ve rus motosikletler vardı.BMV si olan nadir ve en iyi motosikletci olarak görülürdü.
    17 yaşındaki oğluma Ehliyeti yaşı 17 olduğu için Honda Ace125 aldım (tabi kendimde arada kullanmak özür def etmek için)soracağım konuların başında motorun aküsü bitmiş durumda tmf gibi dandik bi marka sanırım aldığımda satıcı iyice şarz etmiş birkaç gün sıkıntı çıkarmadı sonradan teklemeye başladı .Tepmeyle çalıştırmaya başladık.Motoru çalıştırınca kısa far devamlı yanıyor sanırım aküye baya bir zararı oluyor.gece yolculuğu yok.Bu ışığı devre dışı nasıl bıraksam faydası olurmu.Birde bu motorsiklete ne marka akü alıyım 12 wolt olduğunu biliyorum Amperi ne olmalı.Selam ve saygılar
    Çoğu motosikletlerde far yanıyor hep, çözüm olarak bir ustaya far için açma kapama tuşu yaptırabilirsiniz. Akü olarakta Yuasa akülerin iyi olduğunu çok okudum.

  6. #6
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Motosiklet çalışırken yanan far aküden yemez zaten. Akü o ara beslendiği için sıkıntı olmaz. Far 1 yiyorsa akü 5 besleniyor.

    O far görünürlük amacıyla yanıyor, ben gündüz vakti uzunları yakıp geziyorum fark edilebilirliğim artsın diye. O motosiklet uzun süre yatmıştır aküsü sarj edildikten sonra. Zaten kalitesiz bir akü ondan bitmiştir. Kaliteli bir akü alırsanız 10 tane de sis farı taksanız motosiklet aktif kullanılırken bitmez akü.
    37Harun ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    05 Nisan 2021
    Vermiş olduğunuz Bilgiler için teşekkür ederim.Yolunuz ve farınız açık olsun diyeceğim o zaman.
    espresso ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Motorun akü şarj devresinde sorun olabilir. Yani aküyü yeterince şarj edecek elektrik üretmiyorsa akü biter, eğer aküde sorun yoksa motoru çalıştırıp 5-10km yol gidince akünün şarj olması gerek zaten.

  9. #9
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Alıntı 37Harun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar Kastamonu dan katılıyorum. Foruma yeni üye oldum.Acizane Eski Motosiklet cilerdenim.Yaş 57 .Bizim Zamanımıza Jawa, ve rus motosikletler vardı.BMV si olan nadir ve en iyi motosikletci olarak görülürdü.
    17 yaşındaki oğluma Ehliyeti yaşı 17 olduğu için Honda Ace125 aldım (tabi kendimde arada kullanmak özür def etmek için)soracağım konuların başında motorun aküsü bitmiş durumda tmf gibi dandik bi marka sanırım aldığımda satıcı iyice şarz etmiş birkaç gün sıkıntı çıkarmadı sonradan teklemeye başladı .Tepmeyle çalıştırmaya başladık.Motoru çalıştırınca kısa far devamlı yanıyor sanırım aküye baya bir zararı oluyor.gece yolculuğu yok.Bu ışığı devre dışı nasıl bıraksam faydası olurmu.Birde bu motorsiklete ne marka akü alıyım 12 wolt olduğunu biliyorum Amperi ne olmalı.Selam ve saygılar
    merhabalar abicim, öncelikle oğlunuza kendi elinizle motosiklet aldığınız için sizi tebrik ederim. aranan babasınız

    evet kontak açıkken yanan farın aküye zararı vardır fakat motor çalışır vaziyette hiç bir zararı yoktur, marş basmadan önce 4-5 saniye yanması sorun yaratmaz yani sorun park lambalarında değil.

    2 ihtimal var, akünüz 4-5 senelik ve artık şarj tutmuyor, değiştirmeniz lazım.
    konjektör arızalı ve akünüz şarj olmuyor bu durumda yeni akü alınsa bile 3-4 gün sonra bitecektir arızadan dolayı bunun tespiti için bir motorcuya götürüp elektriği ölçtürmek lazım.

    akünüz 12 Volt - 7 veya 9 amper olabilir amper ne kadar büyük olursa o kadar iyi.
    37Harun bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)