Adamın aletine koydugu firmayı saygı boyutunda eleştirebilirsin ancak parasını verip aldıgı şeyi istediği fiyata satma hakkı olan adama şerefsiz demek cocukluktan başka birşey değil.
Adamın aletine koydugu firmayı saygı boyutunda eleştirebilirsin ancak parasını verip aldıgı şeyi istediği fiyata satma hakkı olan adama şerefsiz demek cocukluktan başka birşey değil.
Yanlış anladın sanırım. Biz almazsak satamazlar. Almayınca ellerinde kalır mecburen fiyat kırmak zorunda kalırlar. Bayi tarafı yazdığınız gibi değil (Bazıları yazdığınız gibi ).Pandemiden dolayı üretim az sayıda ve ülkemize gelen de az. Talep çok Arz az. Paramızın durumu ortada. Biz de üretmediğimizden ortaya çıkan tablo bu malesef.
Üstat benim 2009 model 38.000 km de CBF600 üm var. Tiger 800 almak istiyorum. Geçen yıl 35-40.000 TL ye rahatlıkla alınan motor şu an 75-80.000 TL aralığında. Şimdi sen bana söyle; ilanım yok gerçi ama ben motorum için kaç para yazmalıyım? Bu durumda 50-55.000 TL yazdığımda ben şerefsiz mi oluyorum? Motor alma planları yaparken böyle düşünüyorsunuz ama iş motor değiştirmeye geldiğinde bok gibi ortada kalıyorsunuz.
Güzel kardeşim şu örneği cevaplar mısın lütfen;
Bugün itibariyle ikinci el bir motor aldın 10.000 tl verdin. Bir yıl kullandın sonra da satma kararı aldın. Kafandaki satış rakamı 12.000 tl ama Piyasaya baktın ve gördün ki motorunun 14.000 tl'ye kadar gideri var. Kaça satarsın. Samimi ol lütfen?
Artışın yanına TL nin ve doların eflasyonuda yazar iseniz biraz manalı olur gibi.
Şu anda piyasaya bakıp motoruna fiyat belirleyene değil.Bu piyasaya bir kaç yıl önce ilk bu hale geldiğinde aman fiyatlar daha da artacak bir an önce motor alayım diye diye yok canı ile kredi çekip fahiş fiyatlardan 2.el motor alanlara kızın.Fiyatları arttıran satıcı değil alıcıdır.İnsanlar bir yıl motor almasa piyasa paşa paşa normale dönecek.
Adamın Şahin alacak parası yok ama Bugatti fiyatlarını inceliyor.
Bizim standart insanımız işte.
Yapacak pek bi şey yok.
Dönmeyecek.
Fiyatların düşmesi için ekonominin düzelmesi lazım.
Bunun için istikrarlı bir hükümet, yönetim sistemi lazım.
Üretim lazım.
Türk Lirası' nın şişirmeyle değil gerçekten değer kazanması lazım.
Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası' nın altın rezervini katlayarak arttırması, bunu yaparken borçlanmadan yapması lazım.
Salgının bitmesi, etkilerinin ortadan kalması lazım.
Dış borçların ödenerek paranın ülkede kalmasının sağlanması lazım.
Turizmin geliştirilmesi lazım.
İş arayanların değil, işçi arayanların artması lazım.
Asgari ücretin sadece adının olması, herkesin bunun çok üzerinde maaşla çalışması lazım.
Sigortasız işçi çalıştırma tabirinin akıllardan silinip kaybolmuş olması lazım.
Ortalama gelirin çok daha fazla yükselmesi lazım.
Yerli üretim ve tasarımın gelişerek adı değil kendisi yerli markalarla gelişip piyasada liderliğe oturması lazım.
Yöneticilerin orada hizmet için bulunduklarını, cep doldurmak veya güç için halk tarafından "lider" seçilmediklerini, maaşlarının halk tarafından verilen vergilerden karşılandığını anlamalarını sağlamak lazım.
Vergi sisteminin olması gereken duruma gelmesi, gelir/gider odaklı olması lazım.
"Suyumuz tükeniyor, sahip çıkalım" denirken, suyumuzun arap ülkelerine peşkeş çekmek için bedavadan gönderilmesi maksadıyla anlaşmaları yapılıp projeler hazırlanmasına engel olunması lazım.
Aptal yerine koyulmaktan bıkmamız, bunu kendi aramızda konuşmayı bırakıp gerektiği gibi tepki vermemiz lazım.
Adalet ve yargı sisteminin düzeltilmesi lazım.
Eğitim kalitesinin katlanarak arttırılması, bunu için gerekli çalışmaların asla durmadan hep daha da geliştirilmesi lazım.
Yetişmekte olan ve yetişecek nesillerin bilinçlendirilmesi lazım.
Halkın sadece kendi yaş gruplarından ibaret olmadığını, çocuklarının çocuklarını neler beklediğini de düşünerek hareket etmeyi öğrenmesi lazım.
"Bize daha cahil millet lazım" dan bilgece sözleri söyleyecek insanların yönetime getirilmesi, bu şekilde düşünen, konuşan, hareket eden, insanların "Vatan Haini" statüsüne alınarak yaptırımların uygulanması lazım.
Fabrikaların özelleştirilip sonra da kapatılarak dışarıya bağımlılığın kasıtlı olarak arttırılmasını sağlayan değil, üretimin ve tüketimin kontrolünü halkını düşünerek elinde tutan devlet yapılanması lazım.
Daha çok şey lazım. Çok çok hemde çok şey. Yukarıda yazılanları okumaya bile üşendiyseniz bunları yapmaktan çok uzağız demektir.
Bunlar size ne kadar uzak, saçma, rüya, imkansız geliyorsa, sizin istediğiniz şey de o denli uzak, saçma, rüya ve imkansız. İnsanlar bitme noktasına gelmedikçe o istediğinizi yapamaz. Bitme noktasına gelindiyse de durum büyük çoğunluk için aynıdır, siz de o çoğunluğa tabi kesimdeyseniz sizin için durum yine değişmeyecektir. Tabi olmasaydınız zaten o şekilde düşünmez, bunu yazmazdınız. Yani sizin mantığınızla sonuç imkansız.
...
Kural [ Z ] eline ağzına sağlık umarım en azından şu yazıyı okuma zahmetinde bulunanlar olurda belki bir iki kişinin uyanmasına vesile olur.
Az çok beni bilen bilir,forumdaki en hükumet karşıtı insanlardan biriyim.O km fiyatları hükumetin yanlış ekonomik politikalarına dolayısı ile kötü giden ekonomiye bağlı.Ama 2-3 yaşında motosikletlerin 0 km den pahalı fiyat çekilmesi,10 yaşında hurdaların 0 km ye yakın fiyat çekilmesi tamamen bizim ticari ahlakımız ve toplumsal aç gözlülüğümüz ile ilgili.Bu hükumet gitse de,ekonomi düzelse de,TL değer kazansa da,toplumun aç gözlülüğü bitmedikçe,ticari ahlakımız düzelmedikçe 2.el fiyatları da düzelmeyecek.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
bunu en net crf 250 l bakarken görüyorum. şuan 0 km liste fiyatı 37 bin küsür tl. ikinci ellerine bakıyorum 20-30 k km yapmış, 2017 lerine felan o paraları istiyorlar, sıfır veya sıfır km'ye yakınlara da 50-60 bin tl civarı istiyorlar. ne diyelim valla üzücü.
bu şekilde başlıklar saçma geliyor artık bana, şunu kabul edin artık paramız çöp oldu ülke iflas etti halen piyasa şöyle böyle başlık açıyorsunuz, ne zaman uyanacaksınız merak ediyorum.
Kimseye derdimi anlatamamışım. Arkadaşlar ekonomiyi, dolar kurunu vs tabiki dikkate alıyorum. Piyasa zaten uçmuş vaziyette. Benim bahsettiğim olay 2 hafta içinde yaşanan bir olay ( enflasyon etkisi yok yani). 2 hafta önce maks 50 bin istenen motora biri 70 yazınca 40 isteyenler de 50 ye çekmiş ve 2 haftada piyasası 10 bin lira artmış motorun. Böyle bir değişim gördüğüm için yazmak istemiştim.
İsteyen isterse 200 bine satsın beni tabiki ilgilendirmez ama enflasyon yokken anlık değişimlere sebep oluyorlar buna itiraz etmiştim.
İsmi lazım olmayanlar sayesinde 90'lara döndük, 80'ler hiperenflasyonu da yakın.
Kınadığını yaşamadan ölmüyorsun sözün kısası.
Hocam, sarısitede arabasına 252.500tl fiyat yazan kişiye aynı marka araba sahipleri "abi piyasayı canlı tutmak adına aracınıza 265-270 bin tl arası yazar mısınız" diye mesaj atılan "akıllı" insanlarımızın olduğu bir ülkedeyiz(instagramda görüntüsü var). Aynı şekilde bu işler motosikletlerde de oluyor. Kimisi "ha, öyle miymiş?" deyip yükseltiyor, kimisi çok da takmıyor.
Ama böyle müdahaleler yapılıyor, çünkü ekonomi bozukluğundan dolayı piyasamız buna uygun; "Sonra daha da artar, hiç alamam" deyip (gerçekten de öyle oluyor, almazsa alamıyor sonra), "Bu motor şimdi 3'ten 5 olan, sonra 7 olur" deyip cebindeki parasının değer kaybetmemesi için aracı yatırım olarak alan(ki bir de ekstra vergi geliyor, 7 değil 8-10 oluyor fiyat ) vs vs gbi sebepler var da var. Yani sonuç olarak illa ki alan oluyor. Alan olduğu sürece de böyle gidecek.
Bir arkadaş demiş "gün gelir devran döner" diye, çok da haklı, ancak o devran dönene kadar hayatından 5-10 yıl geçiyor(aslında daha da fazla), peki onu ne yapacağız?
Ben de isterim Şubat2020 fuarında 62500tl(fuar sonrası 67500tl) olan cbr650r'ı o fiyata şimdi almak ancak şu anda 2021 sıfırının fiyatı 110bin tl(bayide bulursanız o da, ama bulamazsınız).
Özet: Böyle gelmiş böyle gider, dönen çarka siz de katılın, neresinden yakalarsanız kârdır. Yoksa sinirlendiğiniz ile kalıyorsunuz.
su yüksek fiyat yazanlara tepki verene kadar ekonomiyi b u hale getirenlere ses etseniz keşke.
Bu tarz konular defalarca açıldı.Bu tarz konuların tekrar tekrar açılmasına bazı kişiler tepki gösteriyor ama ben insanlara hak veriyorum.Gerçi burada konuşmak ile çözülecek bir sorun değil.Şu başlık altında 2.el fiyatların neden bu kadar yüksek olduğuna dair gayet tutarlı ve mantıklı yorumlar var.;
Araçların ikinci el fiyatları niye çok yüksek?
Olayın teknik detaylarını geçersek.yukarıda da yazdım hem ticari ahlakımız bunun sonucunda bir mala ederinden çok daha fazla değer biçmemiz,hem de bu kadar yüksek fiyatlarla hala satış olması diyebiliriz.Bu fiyat artışları bir yerde patlar.Ya satışlar tamamen durur yada fiyatlar düşer.Bu halkı iyi tanıyorsam satışlar dursa 2.el piyasası çökse bile fiyatlarını düşürmezler.
Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)